Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt lis 05, 2010 8:53 am

ad.1
Uściślę :)
- Kości na aktywną obronę możesz wykorzystać w dowolnym momencie rundy, nawet jeśli jeszcze nie nadeszła twoja inicjatywa.
- Kiedy nadejdzie twoja inicjatywa możesz wykonać swoje akcje, ale możesz też poczekać i ruszyć się w dowolnym momencie aż do końca rundy.
- Kiedy już zdecydujesz się ruszyć, nie musisz wykorzystać wszystkich kości. Możesz sobie zachować jakieś i wykorzystać je w dowolnym momencie do końca rundy.

ad.2
W praktyce najfajniej działa taka zasada: kartę inicjatywy możesz podmienić, póki nie wykonałeś żadnej akcji. Czyli teoretycznie może być tak, że gdy ktoś mówi "to ja do ciebie strzelam" a jeszcze nie rzucił kośćmi, to odpowiadasz "nie tak prędko", zagrywasz kartę wyższą niż twój przeciwnik i ruszasz się, zanim on zdąży wystrzelić. :)
 
JSB
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: czw lis 04, 2010 8:41 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt lis 05, 2010 6:46 pm

Dziękuję za odpowiedzi :) Interpretacje zasad różne, ale i to daje do myślenia. Zobaczymy, jak wyjdzie w praniu.
Ostatnio zmieniony pt lis 05, 2010 6:50 pm przez JSB, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt gru 07, 2010 3:43 pm

Mam pytanie do atutu "Kontakt". Czy wykupując ten atut ponownie mogę poznać nowego statystę, czy ta opcja jest dostępna dopiero jak wykupię wszystkie cechy pierwszego?
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt gru 07, 2010 4:48 pm

Nie. Oczywiście, że możesz wykupić sobie kilka kontaktów. Jednak każdy powinien pomagać w czym innym.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt gru 07, 2010 8:46 pm

Tak jak mówi Lasard - wykupywanie nowych kontaktów i rozwijanie tych już wykupionych jest od siebie zupełnie niezależne.
 
Awatar użytkownika
Mag_Mag
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 4:40 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 1:44 pm

A co zrobić, gdy gracz upiera się, że chce mieć gadżet typu granat z iperytem? Dałem mu za to atak obszarowy, +3 do tego ataku i niedeklarowane dobicie raz na sesję, ale przecież taki granat, rzucony w zamkniętym pomieszczeniu błyskawicznie wyeliminowałby każdego w tymże. Przyznam, że jestem trochę w kropce jak zrobić, żeby był trochę bardziej realistyczny... (tak wiem, nie musi być realistyczny, ale to co dałem w tej chwili jakoś dla mnie jest za słabe)... Ktoś ma jakieś pomysły? Może jest jakaś oficjalna wykładnia?
Ostatnio zmieniony śr gru 08, 2010 1:45 pm przez Mag_Mag, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 2:27 pm

Garść błahych, ale i tak treściwych, pytań:
1) Limit 50 Osiągnięć na oficjalnej karcie postaci to faktycznie limit, czy tylko techniczna konieczność?
2) Osiągnięcie nadzwyczajne (po zagraniu va banque) także wlicza się do limitu "1 osiągnięcie na sesję"?
3) Jaki jest najbardziej odległy limit (możliwość) zwiększania zakresu przerzutu? Zgodnie z mechaniką.
4) Czy z czysto matematycznego punktu widzenia, Obrona i Wytrwałość są tymi samymi współczynnikami? (Bowiem podstawa ustalana jest identycznie, zaś pozostałe premie zależą ściśle od typu konfrontacji)
5) Czy karty należy tasować automatycznie po wykorzystaniu w pierwszej rundzie konfrontacji/pojedynczej scenie, czy dopiero kiedy "zacznie ich brakować"?
6) Istnieje jakaś mechaniczna różnica między (pozamechanicznie) różnymi przedmiotami o tej samej premii w ramach Gadżetu?
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 4:10 pm

@Laveris de Navarro:
1. Może jedno i drugie? IMO limit 50 osiągnięć na postać jest wystarczający. Jak na razie to wychodzę z założenia że jeśli nie dobrnąłem choćby do połowy to nie mam co sobie głowy tym zawracać. Ale jeśli dasz rade dojść do 50 osiągnięcia to gratuluję. Wtedy bardzo dobrym rozwiązaniem jest "przejście na emeryturę" i znalezienie pomysłu na kolejną postać. W nagrodę za wytrwałość Twój nowy Bohater na start będzie miał jakieś fajne bonusy po swoim poprzedniku: gadżet superbohatera (w końcu pierwszy bohater stał się legendą), ekstra moc niedostępna dla innych, większa specjalizacja w danej dziedzinie, więcej PD na start, 1 więcej żeton/karta na każdej sesji (coś w stylu legendarnego osiągnięcia), lub jakieś inne ciekawe osiągnięcie związane z poprzednią postacią (sam kontakt jest już dobry). Możliwości jest multum, postaci które wytrwały-dużo mniej.
2. Z tego co wiem to tak. Ale zawsze możesz dogadać się z MG
3. Zgodnie z mechaniką to teoretycznie do 6+(to i tak dużo). Jeśli wszyscy w Twojej drużynie się zgodzą to możecie bardziej "podkręcać" postacie-w podręczniku głównym istnieje ok. 10 różnych sposobów na obniżenie przerzutu a najwięcej jest ich dla charyzmy. Lecz naginanie zasad psuje innym graczom zabawę i nie jest już tak fajnie na sesji. Dlatego odradzam.
4. Na pierwszy rzut oka mi również wydawało się że Obrona i Wytrwałość są identyczne ale dopatrzyłem się szczegółu. Niestety nie mam podręcznika przy sobie ale z tego co pamiętam to różnica pojawiać się będzie po otrzymaniu jakichś obrażeń i obniżeniu Krzepy/Zręczności.
5.To już jak Wam wygodnie. Nie ma żadnych odgórnych zasad na ten temat. U mnie tasowaliśmy w wolnej chwili a jeśli w trakcie konfrontacji zabrakło kart to nie było innego wyjścia jak poczekać aż MG skończy tasować. Jeśli potrzebujesz jakiejś reguły to tasowanie co scenę jest dobrym pomysłem.
6. Nie do końca Cię zrozumiałem ale chodzi Ci chyba o to ile można wyciągnąć premii do testów za gadżety. Otóż stała premia do danej umiejętności może wynosić +3 a za żeton +5 czyli maksymalny bonus to +8. I nic więcej. Nie ważne w jakiej kombinacji ilości gadżetów lub ich modyfikacji. Stały mod. ZAWSZE wynosi +3 nawet jeśli posiadasz 10 różnych gadżetów a +5 dostajesz tylko raz (do końca sceny czy czegoś tam) bez znaczenia ile wydasz żetonów.

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 4:37 pm

Lukasz_300 pisze:
IMO limit 50 osiągnięć na postać jest wystarczający. Jak na razie to wychodzę z założenia że jeśli nie dobrnąłem choćby do połowy to nie mam co sobie głowy tym zawracać. Ale jeśli dasz rade dojść do 50 osiągnięcia to gratuluję. Wtedy bardzo dobrym rozwiązaniem jest "przejście na emeryturę" i znalezienie pomysłu na kolejną postać. W nagrodę za wytrwałość Twój nowy Bohater na start będzie miał jakieś fajne bonusy po swoim poprzedniku: gadżet superbohatera (w końcu pierwszy bohater stał się legendą), ekstra moc niedostępna dla innych, większa specjalizacja w danej dziedzinie, więcej PD na start, 1 więcej żeton/karta na każdej sesji (coś w stylu legendarnego osiągnięcia), lub jakieś inne ciekawe osiągnięcie związane z poprzednią postacią (sam kontakt jest już dobry). Możliwości jest multum, postaci które wytrwały-dużo mniej.


O tym wiem, natomiast pytanie idzie, czy faktycznie jest to ewidentny limit w mechanice. Rozpatruję sytuację, w której BG ma 50 Osiągnięć, a gracze ustanowili że 2-3 sesje następne będą [także] dopięciem wszystkich wątków i przygód które przeżył dany BG.

Lukasz_300 pisze:
3. Zgodnie z mechaniką to teoretycznie do 6+(to i tak dużo). Jeśli wszyscy w Twojej drużynie się zgodzą to możecie bardziej "podkręcać" postacie-w podręczniku głównym istnieje ok. 10 różnych sposobów na obniżenie przerzutu a najwięcej jest ich dla charyzmy. Lecz naginanie zasad psuje innym graczom zabawę i nie jest już tak fajnie na sesji. Dlatego odradzam.


Dla mnie sformułowanie "naginanie mechaniki" to raczej "szukanie dziur za wszelką cenę i wywlekanie ich" aniżeli optymalizacja. Wiem, że można zejść znacznie niżej (podobno nawet do 3+), ale trudno mi to udowodnić.

Lukasz_300 pisze:
4. Na pierwszy rzut oka mi również wydawało się że Obrona i Wytrwałość są identyczne ale dopatrzyłem się szczegółu. Niestety nie mam podręcznika przy sobie ale z tego co pamiętam to różnica pojawiać się będzie po otrzymaniu jakichś obrażeń i obniżeniu Krzepy/Zręczności.


Sęk w tym, że do obu cech dodajesz wyższy parametr z Krzepy i Zręczności, wobec czego nawet przy otrzymaniu rany (zmniejszenia przerzutu) jednego z atrybutów, to te "parametry wytrzymałościowe" nie ulegają różnicy względem siebie. A wszelkie kary bezpośrednio na Obronę/Wytrwałośc zawsze można wyjaśnić "masz -X do danego typu konfrontacji przez całą scenę/sesję".

Lukasz_300 pisze:
6. Nie do końca Cię zrozumiałem ale chodzi Ci chyba o to ile można wyciągnąć premii do testów za gadżety. Otóż stała premia do danej umiejętności może wynosić +3 a za żeton +5 czyli maksymalny bonus to +8. I nic więcej. Nie ważne w jakiej kombinacji ilości gadżetów lub ich modyfikacji. Stały mod. ZAWSZE wynosi +3 nawet jeśli posiadasz 10 różnych gadżetów a +5 dostajesz tylko raz (do końca sceny czy czegoś tam) bez znaczenia ile wydasz żetonów.


Dopytuję się nie o limity premii za gadżety, tylko o to, czy wlaściwie jest jakaś różnica, jakiemu przedmiotowi przyznamy konkretną [tą samą] premię.
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 6:08 pm

Laveris de Navarro pisze:
O tym wiem, natomiast pytanie idzie, czy faktycznie jest to ewidentny limit w mechanice. Rozpatruję sytuację, w której BG ma 50 Osiągnięć, a gracze ustanowili że 2-3 sesje następne będą [także] dopięciem wszystkich wątków i przygód które przeżył dany BG.
No w takiej sytuacji to wg. mnie nie ma żadnych przeszkód do zakończenia paroma sesjami podsumowującymi dokonania takowej drużyny. Przecież liczy się dobra zabawa więc co stałoby na przeszkodzie olać mechanikę i po prostu zakończyć wszystko happy endem? A jeśli chcesz zgodnie z mechaniką: z tego co pamiętam to można było zrezygnować z osiągnięcia za daną sesję na rzecz dodatkowego na następnej sesji.
Laveris de Navarro pisze:
Wiem, że można zejść znacznie niżej (podobno nawet do 3+), ale trudno mi to udowodnić.
Jeśli chcesz to masz przykład z charyzmą u elfa: standardowe 8+, za hipnotyczny urok elfa 7+, za gadżet 6+, za atut 5+, za moc 4+, za jokera w inicjatywie 3+, za jokera z archetypu 2+ i za jokera z mocy 1+. I już gra nie ma sensu. Sęk w tym, że zaleca się aby granicą możliwie najniższego zakresu przerzutu było 6+. A to ze względu właśnie na optymalizację rozgrywki.
Laveris de Navarro pisze:
Dopytuję się nie o limity premii za gadżety, tylko o to, czy wlaściwie jest jakaś różnica, jakiemu przedmiotowi przyznamy konkretną [tą samą] premię.
Jeśli "przedmiot" rozumiesz jako gadżet to różnica jest tylko w kwestii fabularnej. I co rozumiesz przez ową "premię"? Jeśli bonus to już pisałem wcześniej, że łącznie z gadżetów można otrzymywać stale jedynie +3.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 8:09 pm

Laveris de Navarro pisze:
1) Limit 50 Osiągnięć na oficjalnej karcie postaci to faktycznie limit, czy tylko techniczna konieczność?

Nie, jeżeli naprawdę jesteś wstanie spamiętać wszystkie osiągnięcia i nie znudziło Ci się granie tą jedna postacią, to możesz grać nią dalej.
Laveris de Navarro pisze:
2) Osiągnięcie nadzwyczajne (po zagraniu va banque) także wlicza się do limitu "1 osiągnięcie na sesję"?

Tak. Jednak pamiętaj, że czasem gdy na którejś sesji nie udało Ci się dokonać niczego nadzwyczajnego i nie zdobyłeś osiągnięcia, to na kolejnej dostajesz dwa.
Laveris de Navarro pisze:
3) Jaki jest najbardziej odległy limit (możliwość) zwiększania zakresu przerzutu? Zgodnie z mechaniką.

Lukasz ma rację. Niby można osiągnąć nawet to 1+ ale to tylko popsuje zabawę i dlatego powinno byc to maksymalne 6+. Bo tak to możesz rzucać w nieskończoność.
Laveris de Navarro pisze:
4) Czy z czysto matematycznego punktu widzenia, Obrona i Wytrwałość są tymi samymi współczynnikami? (Bowiem podstawa ustalana jest identycznie, zaś pozostałe premie zależą ściśle od typu konfrontacji)

Niektóre gadżety/atuty/zdolności/moce dodają premię do osobnych cech: obrona/wytrwałość/pewność siebie. A tak to patrząc na kartę postaci, to nie ma między nimi wielkiej różnicy.
Laveris de Navarro pisze:
5) Czy karty należy tasować automatycznie po wykorzystaniu w pierwszej rundzie konfrontacji/pojedynczej scenie, czy dopiero kiedy "zacznie ich brakować"?

Wszystko zależy od waszego widzi-mi-się.
Laveris de Navarro pisze:
6) Istnieje jakaś mechaniczna różnica między (pozamechanicznie) różnymi przedmiotami o tej samej premii w ramach Gadżetu?

Nie. Wszystko zależy od tego jak wykorzystywać będziesz przedmiot przemieniony w gadżet i jaka jest twoja wizja jego. (nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, więc jak mówię nie na temat to przepraszam :P)
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 8:13 pm

Lasard pisze:
Lukasz ma rację. Niby można osiągnąć nawet to 1+ ale to tylko popsuje zabawę i dlatego powinno byc to maksymalne 6+. Bo tak to możesz rzucać w nieskończoność.


Wiem, że istnieje ograniczenie dotyczące premii od jokerów (errata wprowadzająca bodaj jakąś opcjonalność) do zwiększania zakresów przerzutu. To wystarcza.

Lasard pisze:
Nie. Wszystko zależy od tego jak wykorzystywać będziesz przedmiot przemieniony w gadżet i jaka jest twoja wizja jego. (nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie, więc jak mówię nie na temat to przepraszam :P)


Dobrze zrozumiałeś.

Dzięki Wam za odpowiedzi.
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr gru 08, 2010 10:44 pm

Wiem, że istnieje ograniczenie dotyczące premii od jokerów (errata wprowadzająca bodaj jakąś opcjonalność) do zwiększania zakresów przerzutu. To wystarcza.


"Zwiększenie zakresu przerzutu uzyskane dzięki jokerowi, bez względu skąd (inicjatywa, archetyp, moc), nie kumuluje się z kolejnymi jokerami."

+komentarz Garnka: "Macie oficjalne błogosławieństwo, żeby zdryfować i kumulować nawet do 2+ jeśli waszej grupie to nie przeszkadza :)"

Źródło

A co do Obrony i Wytrwałości - to jest dość ważne np. przy potworach - pancerz dodaje +X do Obrony i tylko tak można sformułować jego działanie.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob gru 11, 2010 9:51 pm

Wędrowycz pisze:
A co do Obrony i Wytrwałości - to jest dość ważne np. przy potworach - pancerz dodaje +X do Obrony i tylko tak można sformułować jego działanie.


Wystarczy "+X od pancerza w konfrontacji walki do [tu wstaw nazwę parametru]". W zasadzie to tylko podczas walki dodaje się modyfikator z pancerza.

Przydałoby się te erraty wszystkie umieszczać w oficjalnym komercyjnym podręczniku, a nie cichaczem na forum Kuźnii Gier. ;)
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz gru 12, 2010 2:14 am

Laveris de Navarro pisze:
Przydałoby się te erraty wszystkie umieszczać w oficjalnym komercyjnym podręczniku

Może i by się przydało ale co jakiś czas wydawane są nowe dodatki do Wolsunga a wraz z nimi (niestety) mogą pojawiać się nowe błędy. Dlatego też taki podręcznik nie ma nawet szansy zaistnieć w planach. No chyba że mówimy o ewentualnym wydaniu 2 edycji podstawki do Wolsunga. Ale do tego czasu to jeszcze sobie trochę poczekamy. A jak chcesz mieć wszystko ładnie poukładane i w jednym miejscu to doradzam spisanie/wydrukowanie/ew. naniesienie do swojego podręcznika wszystkich poprawek.
Z drugiej strony nie jest ich tak tragicznie dużo i raczej wszystkie zebrane do kupy erraty nie zajęłyby dużo miejsca na papierze (a na pewno nie podręcznik) więc równie dobrze można spróbować wszystkie zapamiętać. Jak na razie pamiętam większość :).
 
Irian
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 22, 2010 8:28 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz gru 12, 2010 3:39 pm

Ale podstrona 'errata' na oficjalnej stronie Wolsunga byłaby nie od rzeczy.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz sty 02, 2011 8:26 pm

Czy zwierzę może być kontaktem/sojusznikiem, czy muszą być to humanoidalni sprzymierzeńcy?
 
Awatar użytkownika
beacon
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2186
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 7:08 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn sty 03, 2011 12:21 am

Polecam dawać je jako gadżety, sporo to upraszcza.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 11, 2011 9:04 pm

Tak w sumie, skoro przejście do drugiej wymaga dwóch akcji ruchu, to sojusznik bohatera o puli k10 potrzebuje na to dwóch tur?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 11, 2011 9:29 pm

Cooperator Veritatis pisze:
Tak w sumie, skoro przejście do drugiej wymaga dwóch akcji ruchu, to sojusznik bohatera o puli k10 potrzebuje na to dwóch tur?


Ciekawe pytanie :) Przyznam, że nigdy nie trafiłem na taką sytuację na sesji.
Jeśli bohater cofa się do drugiej linii, to po prostu załóż, że sojusznik cofa się wraz z nim.
Jeśli zaś chcesz cofnąć samego sojusznika, to wystarczy, że wszystką swoją jedną akcję poświęci na wycofanie się - bo w sumie taka była intencja stojąca za tą zasadą, żeby standardowa postać po przejściu do drugiej linii nie miała już wolnych akcji i musiała poczekać do kolejnej rundy.
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 3:31 pm

Dopiero przeczytałem Wolsunga i właśnie przygotowuje się do pierwszej sesji więc mam parę pytań:
1. Może to nie dotyczy mechaniki, ale mam pytanie dotyczące wyspy Thule. Zupełnie sobie nie wyobrażam wykonania przez gnoma osiągnięcia rasowego: pielgrzymka życia.
2. Czy jeśli ma się krzepę i zwinność na 9+ to czy przy obniżeniu po konfrontacji krzepy można Kondycje oprzeć na zwinności, by uniknąć zmniejszenia obrony i krzepy?
3. Mam też pytanie czy osiągnięcia przyznaje się bezpośrednio w grze, czy po zakończeniu sesji ?
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 3:34 pm

koziruk pisze:
2. Czy jeśli ma się krzepę i zwinność na 9+ to czy przy obniżeniu po konfrontacji krzepy można Kondycje oprzeć na zwinności, by uniknąć zmniejszenia obrony i krzepy?


Tak, zawsze wybiera się wyższy z podanych atrybutów.

koziruk pisze:
3. Mam też pytanie czy osiągnięcia przyznaje się bezpośrednio w grze, czy po zakończeniu sesji ?


Po zakończeniu sesji.
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 8:18 pm

Mam też inne pytanie. W podręczniku przeczytałem, że obrona wacha się od 12-20 (nie licząc minusów od nie udanych testów), ale za Chiny nie wiem jak osiągnąć to 20. Dodam, że przynajmniej mi się wydawało, że nie chodzi tu o gadżety. Str. 124 - Cechy Defensywne.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 8:30 pm

Są też 2 odpowiednie atuty które zwiększają kondycję i reputację (każdy można wybrać 2 razy), więc na nich samych można mieć obronę/wytrwałość/pewność siebie na 20, a z jakimiś gadżetami, mocami, innymi atutami to nawet o wiele więcej ;)

1. Może to nie dotyczy mechaniki, ale mam pytanie dotyczące wyspy Thule. Zupełnie sobie nie wyobrażam wykonania przez gnoma osiągnięcia rasowego: pielgrzymka życia.

A dlaczego? Wyspa została oznaczona na mapie, więc jaki problem w podróży na nią? Cała wyspa jest ich kolebką istnienia, nie trzeba szukać tam jakichś nieistniejących już ruin dawnych cywilizacji (przynajmniej ja tak rozumiem ten zapis).
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 8:33 pm

Źle to opisałem, bardziej chodzi mi o samo osiągnięcie. W ogól nie wyobrażam sobie tej ceremonii.

Edit
A i mam jeszcze pytanie. Czy może pamiętasz jaki to atut ?
Ostatnio zmieniony śr sty 12, 2011 8:37 pm przez koziruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 8:41 pm

"Wzrost kondycji", "Wzrost reputacji"...

Co do gnomów: chodzi o zwykłe odwiedzenie tego miejsca, jedno z prostszych wyzwań. Najgorsze wyzwanie to mają według mnie ludzie: odwiedzenie każdego żyjącego członka rodziny :/
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 8:53 pm

No rzeczywiście nie za fajne...
A co trzeba wpisać w podziale Drużyna - na kracie postaci.
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 12, 2011 10:51 pm

IMO jest to miejsce na wpisanie sobie imion innych członków drużyny, może jakiegoś info w jaki sposób postać się z nimi spotkała, a nawet nazwy ekipy - jeśli ona takową posiada.
 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 13, 2011 12:52 am

koziruk, oto prosty sposób na pewność siebie grubo powyżej 20.

Jako rasę bierzesz gnoma i zdolność alegorie i przypowieści, za żeton +2 do pewności siebie.

Jak chodzi o profesję, to wybór to: arystokrata- pewność siebie +2 w przypadku rozmowy z niżej urodzonymi; albo duchowny- za żeton pewność siebie/obrona/wytrwałość +2, jeśli konfrontujesz się z demonami/nieumarłymi.

Warto zauważyć, że w tych profesjach łatwo przez dyskusję odzyskać żeton- "zwiększenie wpływów swojej religii/bohaterstwo w jej obronie" dość łatwo podciągnąć, a zrobienie wrażenia pozycją społeczną w przypadku arystokraty skomplikowane nie jest.

Jako gadżet podstawowy sutanna/jej jakiś zacny odpowiednik- za żeton +2 do pewności siebie.

Arystokrata byłby lepszy, bo tu trzeba wydać 2 żetony- za alegorie i przypowieści oraz za sutannę (pewnie byłyby tu jakieś stylowe czarne okulary a la Horacio Cane czy cuś :razz: ). Jeśli masz Charyzmę/Opanowanie na 8+, to w tej chwili masz podstawę pewności siebie 16+2 z gadżetu+2 ze zdolności rasowej+2 ze zdolności profesji (jeśli będziesz wielkim arystokratą, to w zasadzie pozamiatane)=22 pewności siebie.

Dodatkowo, weźmiemy sobie Moc, albo Dziki talent, albo Prawdziwą sztukę. Kosztować to będzie 20PD. Te moce działają na Charyzmie, więc rzuty mamy na 8+. Pierwszą mocą będzie oczywiście tarcza mentalna. Jeśli stosujemy z niej bonus, mamy +4 do pewności siebie. W ten sposób uzyskujemy za dwa żetony 26 pewności siebie do końca konfrontacji.

Oczywiście, weźmiemy sobie 2 razy atut "Wzrost reputacji" za 15 PD (razem 30PD). Dzięki temu osiągamy 30 pewności siebie... Ale to nie koniec. :razz:

Weźmy sobie jeszcze gadżet na kształt "Niezbędnika artysty", który da nam +3 do ekspresji. Wykupmy odpowiednią specjalizację (gestykulacja, rejtanowskie gesty czy coś takiego) i Kontakt za 5PD, który zwiększy nam ekspresję +3. Mamy dzięki temu podstawę 15/8+ ekspresji.

Czas na zaklęcie Wzmocnienie mocy (Tarcza mentalna). Wykonujemy test ekspresji ST15 (to nasza baza :razz: ), zwiększa nam ono bonus z pewności siebie zamiast +4 +6, i do tego +1 za każde podbicie. Dzięki temu możemy mieć, przeciętnie +9 pewności siebie, czyli mamy 35 pewności siebie do końca konfrontacji.

O warunkach konfrontacji, jak jest formalna etc. możemy otrzymać 39 pewności siebie.

A to wszystko do zrobienia w czasie dochodzenia do puli 3k10, około 10-12 sesji.

Rasa: gnom, zdolność alegorie i przypowieści
Profesja: arystokrata/ewentualnie duchowny
Gadżety: sutanna, niezbędnik artysty
Prawdziwa sztuka, moc (Tarcza mentalna)=20PD- tworzenie postaci
Zaklęcie Wzmocnienie mocy (Tarcza mentalna)=15PD
Kontakt (ekspresja +3)=5PD
Wzrost reputacji x2=30PD

Fajnie było powertować podręcznik w poszukiwaniu przepaków. :razz:
Ostatnio zmieniony czw sty 13, 2011 12:53 am przez Cooperator Veritatis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pt sty 14, 2011 6:04 pm

@up: Z tego co mi się wydaje to chyba nie można 2 razy wydać żetonu aby uzyskać ten sam efekt (+2 do pewności siebie).
Ale i tak mocarny przepak :D

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość