Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

śr sty 19, 2011 10:54 pm

Czy cecha gadżetu mobilizacja działa w przypadku każdego dowolnego testu wykonywanego przez właściciela danego gadżetu? Czy działanie tej cechy jest dodatkowo czymś ograniczone, niż wymogiem uzyskania podbicia w teście?
 
Awatar użytkownika
Lukasz_300
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 27, 2009 7:45 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 7:57 am

@Laveris:
Ja rozwiązuję to tak: jeśli w teście bohater nie używa swojego gadżetu to nijak nie może korzystać z jego cech(czyli również z mobilizacji). W sytuacjach gdy wspomaganie się gadżetem nie jest jednoznacznie określone daję graczowi możliwość opisania tego jak wykonuje dany test. Jeśli jakość opisu mnie (jako MG) zadowala to może on za podbicie dociągnąć kartę za mobilizację jak również korzystać z reszty cech tego gadżetu.
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 4:42 pm

A ja mam pytanie. Czy w trakcie gry można dobrać w jakiś sposób karty?
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 4:53 pm

Oczywiście: za żeton możesz sobie wymienić/dobrać karty. Czasem niektóre gadżety mają cechę mobilizacja która podczas podbicia dodaje Ci jedna kartę do ręki.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 5:08 pm

Lasard pisze:
Czasem niektóre gadżety mają cechę mobilizacja która podczas podbicia dodaje Ci jedna kartę do ręki.


Lukasz_300 pisze:
@Laveris:
Ja rozwiązuję to tak: jeśli w teście bohater nie używa swojego gadżetu to nijak nie może korzystać z jego cech(czyli również z mobilizacji). W sytuacjach gdy wspomaganie się gadżetem nie jest jednoznacznie określone daję graczowi możliwość opisania tego jak wykonuje dany test. Jeśli jakość opisu mnie (jako MG) zadowala to może on za podbicie dociągnąć kartę za mobilizację jak również korzystać z reszty cech tego gadżetu.


No właśnie. Wciąż nie uzyskałem odpowiedzi, jak ta cecha gadżetu mobilizacja działa Rules As Written (to podstawa do ewentualnego montowania zasad domowych). Otrzymałem jedynie jakąś interpretację działania tej cechy.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 5:23 pm

Laveris: Gadżetu należy używać by skorzystać z Mobilizacji. Jeżeli masz miecz z walką +3, to tylko gdy nim atakujesz i uzyskasz przebicie, to zyskujesz kartę. Jeżeli korzystasz z perswazji a miecz masz schowany w pochwie, to nie masz na co liczyć. Łukasz_300 tak właściwie podał to tak jak powinno być, choć zabrzmiało to tak, jakby to była jego zasada domowa, a nie jest :P
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 5:26 pm

Lasard pisze:
Gadżetu należy używać by skorzystać z Mobilizacji. Jeżeli masz miecz z walką +3, to tylko gdy nim atakujesz i uzyskasz przebicie, to zyskujesz kartę. Jeżeli korzystasz z perswazji a miecz masz schowany w pochwie, to nie masz na co liczyć. Łukasz_300 tak właściwie podał to tak jak powinno być, choć zabrzmiało to tak, jakby to była jego zasada domowa, a nie jest


A co w przypadku przedmiotów, które rzadko/bardzo rzadko (np.: medal, wisiorek, guzik, zwierzę, część ubrania, kapelusz) albo nigdy (np.: mundur , ptasie pióro na kapeluszu) nie są używane stricte mechanicznie? Oznacza to, że nie opłaca się do nich dołączać mobilizacji, a tą cechę w zasadzie opłaca się jedynie dawać w przedmiocie stosowanym tak często jak tylko się da.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 5:37 pm

O już wiem. Przejrzałem sobie książkę i znalazłem coś na ten temat. Wybierając mobilizację wybierasz umiejętność LUB (podobnie jak ze Specjalizacją w umiejętności) kiedy będzie to działać i podczas wykonywanych z daną sytuacją testów otrzymujesz premie np. Mundur z cechą podbicie(rozmowa ze szlachtą): mobilizacja, zwróci Ci kartę za każdym razem gdy podczas rozmowy ze szlachtą uzyskasz podbicie w jakimkolwiek teście.

Edit: oczywiście z gadżetu należy korzystać w jakiś sposób by uzyskać mobilizację: garnitur nosisz na sobie podczas rozmowy, więc nie ma problemu, ale jeżeli np. mobilizację miałeś w swojej autobiografii, a jej właśnie nie pokazujesz, lub nie cytujesz jej fragmentów w danej chwili, tylko leży ona u Ciebie w torbie, to nie powinieneś dostać tej premii. Więc należy też skonsultować się z Narratorem by nie wyszło coś takiego, że do istoletu wstawisz sobie podbicie (rozmowa ze szlachtą): mobilizacja... :P
Ostatnio zmieniony czw sty 20, 2011 5:44 pm przez Lasard, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 6:25 pm

Lasard pisze:
Wybierając mobilizację wybierasz umiejętność LUB (podobnie jak ze Specjalizacją w umiejętności) kiedy będzie to działać i podczas wykonywanych z daną sytuacją testów otrzymujesz premie


Można wiedzieć, gdzie to jest napisane w podręczniku? Spoglądam na opis tej cechy i tam napisane, że "każdy test zakończony podbiciem pozwala odzyskać jedną kartę do ręki".
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 6:30 pm

Nie patrzyłem na opis tego, tylko wyszukałem gadżety które miały tą cechę i przy każdym było takie coś podane.
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 6:45 pm

Właśnie to mi trochę w czytaniu wolsunga przeszkadza. Zasady są po między wierszami :)

Jeśli używam żetonu to dobieram karty do pełnej puli?
I czy jak wymieniam karty to też dobieram do pełnej puli ?
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 6:48 pm

Tak, oczywiście.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 6:58 pm

Lasard pisze:
Nie patrzyłem na opis tego, tylko wyszukałem gadżety które miały tą cechę i przy każdym było takie coś podane.


Sęk w tym, że tylko w niektórych przykładach gadżetów jest podane (np.: Order Za Odwagę daje za dwa podbicia podczas dowolnej konfrontacji, Uniform Pilota Wiwern ogranicza do pościgów, Wiwerna Pocztowa umożliwa "za dwa podbicia") Ale taka Limuzyna ma po prostu "podbicie: mobilizacja", tak samo jak Kolaska. Jak to więc zinterpretować? W jednych przypadkach mamy ograniczenie, w innych żadnego.

I tak z tego co widzę, to jedynym ograniczeniem może być typ konfrontacji. Czyli ta cecha nie jest taka słaba jak podejrzewałem (inaczej nie byłaby warta 5 PD).
 
koziruk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 08, 2011 6:34 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

czw sty 20, 2011 7:02 pm

Mi się wydaje, że jeśli daje ci podbicie: mobilizacja i +3 do perswazja to podczas testowania tej umiejętności przy podbiciu dostajesz kartę, ale to za dobrze wychodzi...

Edit.
Chyba, że tak jak wcześniej było mówione mobilizacja działa kiedy używasz tego gadżetu podczas konfrontacji, a jeśli to order to wtedy gdy w konfrontacji dostajesz od niego bonusy w postaci mechanicznej, nie ważne czy on tylko wisi, czy rzucasz go przeciwnikowi w oko...
Ostatnio zmieniony czw sty 20, 2011 7:06 pm przez koziruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob sty 22, 2011 4:57 pm

Zależy od gadżetu, dlatego jedna mają to tak ujęte, inne inaczej - bo niektóre łatwiej użyć, inne trudniej. Proponuje zauważyć, że zasady ze strony 71 do których niektórzy odwołują się niczym do Biblii są określone jako "krótkie podsumowanie możliwości gadżetów" ;)

Dlatego też zarówno pojazd, który ma cechę podbicie: mobilizacja jest prawidłowy (wymaga używania go - co oznacza, że w 95% będzie to pościg i trzeba być za kółkiem, choć jeśli ktoś zaprosi damę do swojej limuzyny i będzie tam ją uwodził - kudosy dla niego, że wykorzystał gadżet nietypowo) czy uniform pilota (wymagający pościgu i założenia go na siebie).
Wzmiankowany Order za Odwagę jest dużo bardziej uniwesalny - postać może go praktycznie cały czas mieć na sobie, w przypadku takich gadżetów użycie tej cechy jest bardziej restrykcyjne. I nie, nie musimy nim nikogo bić po twarzy, żeby otrzymać premię ;)

Wiverna pocztowa ma to za dwa podbicia, z tej prostej przyczyny, że za jedno podbicie w pościgu daje inny rezultat (zmiana trasy).


Wolsung i tak skończył mając więcej stron niż było planowane, trudno żeby jeszcze wszędzie były dodane przypisy i dokładne objaśnienia, do czegoś co jest dość intuicyjne naszym zdaniem ;)
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

sob sty 22, 2011 5:10 pm

Szczur, rozjaśniłeś mi dość dobrze. Ale nadal mam wątpliwości do paru rzeczy:

Szczur pisze:
Wzmiankowany Order za Odwagę jest dużo bardziej uniwesalny - postać może go praktycznie cały czas mieć na sobie, w przypadku takich gadżetów użycie tej cechy jest bardziej restrykcyjne. I nie, nie musimy nim nikogo bić po twarzy, żeby otrzymać premię ;)


Czyli oznacza to, że: "dwa podbicia, ale do każdego testu (konkretnego gracza) w sesji"?

Generalnie zastosowanie medalu jest dość ograniczone pod kątem mobilizacji, bowiem jeśli nie powiążemy go z trzema umiejętnościami (gadżetu - medalu) w ramach pozostałych cech, jego wykorzystanie byłoby znikome. Dlatego chyba przedmiot spełniający fabularnie funkcję medalu powinien mieć albo "dwa podbicia, ale zawsze", albo "podbicie z ograniczeniem do typu sytuacji/scenerii".
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

pn sty 24, 2011 10:08 pm

Garść pytań (tak, znowu. :razz: )

1) Wg podręcznika, ST manewru [walka] to Obrona + 5. Za podbicie zabieramy znacznik i uzyskujemy dodatkowy efekt manewru, zaś bez podbicia odbieramy tylko znacznik. To oczywiste. Ale opis Celnego Ciosu (atut) sugeruje pośrednio, że wystarczy zdać Obronę + 5 (czyli jeśli Obrona to 16, wystarczy ST 21) by zdjąć znacznik i uzyskać dany efekt manewru, zaś przy ST 16 zdejmujemy tylko znacznik. Oznacza to, że tymże "podbiciem" jest to "+5". W zasadzie zapytuję dlatego, ponieważ mój MG intepretuje stosowanie manewru tak, że trzeba w praktyce zdać Obronę podwyższoną o 10 (by uzyskać efekt manewru i zdjąć znacznik), a dopiero przy Obronie + 5 właściwie odbieramy tylko znacznik. Która wersja jest prawidłowa i dlaczego (potencjalnie nie ma tego jasno napisane w podręczniku)?

2) Czy efekt gadżetu do którego wymagane jest podbicie powoduje, że podczas stosowania manewru, uzyskanie danego efektu gadżetu (mobilizacja, przewaga, powalenie, silny cios etc.) wymaga jeszcze dodatkowego podbicia w nadmiarze? (np.: manewr "silny cios" + cecha gadżetu "przewaga" ma powodować, że "przewaga" zastosowana jest kolejno po kolejnym podbiciu po zdaniu ST manewru). Jeśli tak, to gdzie jest to napisane w podręczniku? Jeśli nie, to oznacza, że efekt gadżetu jest czymś zupełnie niezależnym od manewru?

Proste zagadnienia, lecz po ostatniej sesji w Wolsunga mam poważne wątpliwości.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 10:58 am

No atut dlatego jest atutem, że wystarcza podbicie, żeby osiągnąć efekt manewru. Manewr może zrobić każdy, więc wydaje mi się oczywiste, że jeśli ktoś wykupuje atut 'silny cios' to musi mieć z tego konkretną korzyść. W niczym nie zmienia to zasady stosowania manewrów. Jeśli dwie postacie atakują barona von Dupena z obroną 16 to niziołek chcąc zadać silny cios musi zadeklarować manewr i uzyskać 26 (przy 21 zdejmie jeden znacznik), zaś ogr z wykupionym atutem nie musi ryzykować - jeśli 'wejdzie' podbicie, dodatkowy znacznik spada baronowi.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 11:48 am

DeathlyHallow pisze:
Jeśli dwie postacie atakują barona von Dupena z obroną 16 to niziołek chcąc zadać silny cios musi zadeklarować manewr i uzyskać 26 (przy 21 zdejmie jeden znacznik)


A przeczytałeś opis atutu Celny Cios? Tam jak wół wskazuje, że taki Baron podczas walki, traciłby dwa znaczniki już przy ST 21 (Obrona + 5), ponieważ manewr silnego ciosu ma taką samą trudność co manewr strzału mierzonego (jak w tamtym przykładzie w podręczniku). Nigdzie nie widziałem przykładu, w którym jednocześnie podnosi się całą trudność testu.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 12:57 pm

Mój podręcznik jest u kolegi, ale ciągle nie bardzo rozumiem. Atut działa na zasadzie - podbicie = rezultat. Nie ma elementu ryzyka, bo po to mamy atuty. Rzucasz, wyszło, mówisz MG "mam tu silny cios, ściągaj dwa". Wyszło bez podbicia, ściągasz jeden. Deklarowanie manewru zaś jest obarczone ryzykiem. Może uda się zrobić coś wspaniałego, ale poziom testu idzie w górę, gdyż inaczej każdy zawsze deklarowałby silny cios lub inny przydatny manewr. Taka interpretacja jest koszerna, omówiona z autorami i w ogóle przyklepana. Fragmenty dotyczące manewrów faktycznie nie są napisane jasno, ale trust me :)
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 1:21 pm

Akurat sprawa atutów jest dla mnie jasna, a dodałem sprawę cech gadżetów. Mniejsza z tym.

DeathlyHallow pisze:
Deklarowanie manewru zaś jest obarczone ryzykiem. Może uda się zrobić coś wspaniałego, ale poziom testu idzie w górę, gdyż inaczej każdy zawsze deklarowałby silny cios lub inny przydatny manewr. Taka interpretacja jest koszerna, omówiona z autorami i w ogóle przyklepana.


Ale w podręczniku nie ma nic o "ryzyku". W zasadzie to wszystko miesza wspomniany fragment na stronie 52.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 2:40 pm

Nie ma. I jest to błąd/niejasność. Wykładnia była już podawana kilkukrotnie tu i tam, ja tylko ją przytaczam ;)

Nie rozumiem zagadnienia z gadżetami, poproszę jaśniej :)
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 2:46 pm

DeathlyHallow pisze:
Nie ma. I jest to błąd/niejasność. Wykładnia była już podawana kilkukrotnie tu i tam, ja tylko ją przytaczam ;)


Ale to wciąż "houserule". A jaki jest RAW?

Laveris de Navarro pisze:
Nie rozumiem zagadnienia z gadżetami, poproszę jaśniej :)


Laveris de Navarro pisze:
2) Czy efekt gadżetu do którego wymagane jest podbicie powoduje, że podczas stosowania manewru, uzyskanie danego efektu gadżetu (mobilizacja, przewaga, powalenie, silny cios etc.) wymaga jeszcze dodatkowego podbicia w nadmiarze? (np.: manewr "silny cios" + cecha gadżetu "przewaga" ma powodować, że "przewaga" zastosowana jest kolejno po kolejnym podbiciu po zdaniu ST manewru). Jeśli tak, to gdzie jest to napisane w podręczniku? Jeśli nie, to oznacza, że efekt gadżetu jest czymś zupełnie niezależnym od manewru?


Nauka czytania wymiera. :?
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 3:44 pm

Daruj sobie czerstwe złośliwości. Cały ten passus jest napisany mętnie i niejasno, a ja nie spędzam życia na dokonywaniu wykładni pięciokrotnie złożonych zdań z nawiasami. Jeśli tak cenisz sztukę czytania to usiądź na d i przeczytaj sobie podręcznik od deski do deski, a nie pytaj gdzie co jest napisane.

Mimo to odpowiem. Moim zdaniem takie własności gadżetów należy interpretować na korzyść graczy, a więc podbicia niezbędne do 'odpalenia' efektu liczyć od bazy, niezależnie od ST manewru. Ale oczywiście to houserule i nigdzie nie ma tego na piśmie. Natomiast kwestia manewrów to coś więcej niż houserule. To sprostowanie niejasności dokonywane przez autorów. Jeśli masz do podręcznika stosunek podobny jak niektóre protestanckie sekty do Pisma Świętego to życzę miłej lektury.
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 4:49 pm

Laverisie, poszukaj sobie na tej stronie tego tematu. Tam znajdziesz Oficjalną Wykładnię, nie jakieś tam hałsrule. Co do atutów - właśnie taki z nich pożytek, że postać może sobie to +5 zignorować.
Ostatnio zmieniony wt sty 25, 2011 5:07 pm przez Wędrowycz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

wt sty 25, 2011 5:43 pm

Wędrowycz, poszukałem i tamte wyjaśnienia mnie przekonują. Ale oznacza to tylko tyle, że podręcznikowi do Wolsunga przydałaby się wielostronicowa errata (jak ta do D&D 4.0) dołączona do jakiegoś dodatku. Z dokładnymi opisami, jak coś działa. Bo wychodzi na to, że Wolsung jest mocno zabugowanym systemem (nawet jeśli "bugiem" jest niepoprawny opis w przykładzie czy niejasne sformułowanie).
 
Awatar użytkownika
Zel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 73
Rejestracja: sob maja 26, 2007 5:29 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz lut 06, 2011 10:15 am

Czy można by liczyć na to, że w jakiejś niedalekiej przyszłości pojawi się errata do Wolsunga (np. na jego oficjalnej stronie), w której byłyby zebrane te rzeczy, które padły w wątku i inne wyłapane przez twórców błędy?
Podejrzewam, że byłoby to wygodną pomocą dla wszystkich graczy, gdy nie trzeba by było za każdym razem wertować kilkunastu stron wątku sprawadzając, co tu zostało poprawione.
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Re: Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz lut 06, 2011 12:51 pm

Oficjalny spis errat znajduje się TUTAJ. Jest cały czas aktualizowany. Trzeba jedna pamiętać, że erraty jako poprawienie błędów podręcznikowych to jedno, a kwestia zrozumienia zasad to drugie - tego nie da się zrobić w formie spisu (bo nigdy nie wiadomo, czego kto nie pojmuje) i trzeba szukać na własną rękę, na polterze lub na oficjalnym forum.
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz kwie 10, 2011 7:07 am

Pytanie dotyczy atutu Krasomówstwo:

Jak wiadomo, realizacja tego atutu wymaga testu przeciwstawnego. Czy testowana umiejętność u obrońcy (obrońców) jest identyczna z umiejętnością atakującego, czy obrońca (obrońcy) mogą wybrać dowolną umiejętność odpowiednią do konfrontacji społecznej?

"Obrońca" to ktoś wykonujący test z powodu czyjegoś działania (zastosowania Krasomówstwa).
Ostatnio zmieniony ndz kwie 10, 2011 5:09 pm przez von Mansfeld, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
cmwpz
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 29, 2011 10:00 pm

Mechanika - pytania i odpowiedzi

ndz maja 29, 2011 10:48 pm

Pytanie odnośnie przerzutów.

Wykonuję test walki przeciw ST=15.
Jako początkująca postać mam pulę 2k10. Wyniki z rzutów to 2 i 8.
Wybieram większy, dodaję 3 z podstawy umiejętności, otrzymuję 11.
Atrybut krzepa na poziomie normalnym, czyli przerzucam wynik 10.
To znaczy, że wynik 11 zamienia się na 10 ale mogę rzucić jeszcze raz 1k10?
I jeśli wtedy wypadnie 10 to jest drugi przerzut i znowu mogę rzucić 1k10? A jeśli wypadnie 7 to czy dodaje się wtedy jeszcze raz 3 z umiejętności, mam 10 i przerzut?
A jeśli wyniki z rzutów to dalej 2 i 8, a ze specjalizacji dodaję 9, to mam 17. Czy przerzut jest konieczny? Wtedy 17 zamieniam na 10 i dodaję to co wyjdzie z rzutu 1k10? :|

Nie rozumiem, proszę niech ktoś mi wytłumaczy te przerzuty, czytelnie i z przykładami (mogę zaryzykować "jak głupkowi"..).

a jeśli postać ma pulę 3k10 to bierze się najwyższy rzut spośród trzech? czy może sumuje się dwa najwyższe rzuty?
Ostatnio zmieniony ndz maja 29, 2011 11:07 pm przez cmwpz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości