cmwpz pisze:Jako początkująca postać mam pulę 2k10. Wyniki z rzutów to 2 i 8.
Wybieram większy, dodaję 3 z podstawy umiejętności, otrzymuję 11.
Atrybut krzepa na poziomie normalnym, czyli przerzucam wynik 10.
To znaczy, że wynik 11 zamienia się na 10 ale mogę rzucić jeszcze raz 1k10?
Nie. Musisz mieć na kości wynik 10, by przerzucić kostkę.
cmwpz pisze:A jeśli wyniki z rzutów to dalej 2 i 8, a ze specjalizacji dodaję 9, to mam 17. Czy przerzut jest konieczny? Wtedy 17 zamieniam na 10 i dodaję to co wyjdzie z rzutu 1k10?
Masz 8 z kości, dodając ze specjalizacji 9, masz 8+9=17. To tyle. Z przerzutem na 10+ więcej nic z kością nie zrobisz.
Przerzuty to wartości na samej kości, od których masz prawo daną kość rzucić jeszcze raz, a wyrzuconą wartość dodać do 10. Innymi słowy, gdy masz np.: przerzut na 9+ i wyrzuciłeś na obu kościach 7 i 9, to drugą kość przerzucasz. Uzyskujesz wynik 4. Ten rezultat dodajesz do 10 (wartość każdej przerzuconej kości nawet, jeśli przerzuciłeś na inną niż 10), a potem do innych modyfikatorów.
cmwpz pisze:a jeśli postać ma pulę 3k10 to bierze się najwyższy rzut spośród trzech? czy może sumuje się dwa najwyższe rzuty?
Czy 2k10, czy 5k10, zawsze bierzesz najwyższy rzut spośród innych. Niemniej jeśli przynajmniej dwie kości pozwalają na przerzut, przerzucasz wszystkie kości z wynikiem sugerującym przerzut.