Postaram Ci się odpowiedzieć najlepiej jak mogę
Atak to próba skrócenia/zwiększenia dystansu, zmęczenia (zmiękczenia?) przeciwnika, dotarcia do konkretnego miejsca, np. przez szybkie wyrwanie do przodu (gaz do dechy!), wymanewrowanie (wejście w ostry zakręt, przeskoczenie nad wózkiem z warzywami), skorzystanie ze skrótu (boczne alejki), czy innego rodzaju psikusy.
Aktywna obrona to po prostu szybka reakcja na poczynania przeciwnika: robimy wszystko, by nie dać się zmylić, wymanewrować, staramy się w ostatniej chwili zmieścić w tej bocznej alejce itd.
Znaczniki reprezentują szereg czynników, takich jak zmęczenie/opanowanie, odległość, wzajemna pozycja (daje przewagę taktyczną), bliskość uciekającego do celu.
Wyobraź sobie taką sytuację: dynamiczny pościg filmowy, w stylu Szybkich i Wściekłych, w którym dwa paromobile zajeżdżają sobie drogę, ścinają pasy ruchu, wpadają w boczne alejki, taranują stragany. Dobicie to moment, w którym uciekający pojazd wybija się z rampy i przeskakuje nad długaśnym pociągiem towarowym akurat w momencie, gdy przejeżdża płaska platforma i tworzy się przerwa.
Uczestnicy pościgu mogą strzelać w jego trakcie, ale ma to swoje mankamenty (ST rośnie o 5, niepowodzenie oznacza utratę znacznika). Jeśli chcesz jednak, by w trakcie pościgów więcej strzelano, jest kilka opcji:
- atut "bez sentymentów" pozwala strzelać bez kar, ale za żeton. To się opłaca, jeśli postać/przeciwnik ma wyższe strzelanie od wysportowania/pojazdów
- dać gadżet redukujący karę (np. ST normalne, ale przy niepowodzeniu traci się znacznik).
- rozegrać konfrontację na specjalnych zasadach; np. zaznaczyć, że w trakcie pościgu paromobilami mogą strzelać pasażerowie pojazdu, ale wszystkie minusy które weszły w kierowcę wchodzą też w pasażerów. To oczywiście tylko luźna propozycja, szczegóły musisz ustalić sam
Co do kreacji bohatera, napisz z czym masz problem a postaramy Ci się pomóc