Rzeczywiście, takich zasad nie ma, ale może to dlatego, że takie współdziałanie trudno jednoznacznie określić (moje gdybanie). Spróbuję wytłumaczyć na 3 przykładach, które podałeś.
1. Wspólne odsuwanie głazu i działania fizyczne. Niby najprostsza sytuacja, ale jak się nad tym zastanowić, to każdy z podejmujących próbę musi zająć dobrą pozycję, żeby się zaprzeć lub pociągnąć. Oczywiście, nie powinni ciągnąć lub pchać w przeciwne strony.
- Dałbym odpowiedni test Krzepy głównego siłacza + modyfikator +5 za każdego, kto pomaga (i ujemny za każdego przeszkadzającego). Tego rodzaju zasada została podana w
Zbrojowni Starego Świata przy zasadach używania tarana.
- Ewentualnie każdy z próbujących powinien wykonać test Krzepy, ale łatwiejszy ze względu na kilku próbujących (jego wysokość do uznania MG).
2. Wspólne przeszukiwanie pomieszczenia i obserwacja. To nieco trudniejsza sytuacja, gdyż trudno tu o współpracę. Każdy w inny sposób odbiera bodźce zmysłowe, więc na coś innego może zwrócić uwagę. Trudno, żeby ktoś łatwiej mógł zauważyć tajemne przejście tylko dlatego, że jeszcze dwie osoby też go szukają.
- Tutaj nie dawałbym żadnych modyfikatorów, gdyż sukces zależy tylko od indywidualnych zmysłów osoby. Natomiast pozwoliłbym każdemu na test, a ewentualne zwrócenie uwagi, czego szukać, lub podzielenie pomieszczenia na sektory mogłoby obniżyć trudność testu.
3. Wspólne przekonywanie i umiejętności społeczne. To chyba najtrudniejsza sytuacja, gdyż dość ciężko się zgrać. Oczywiście, można stosować metodę "dobry-zły śledczy" ale to wymaga dwóch zdolnych śledczych, którzy są zgrani i doświadczeni w tego typu zagrywkach. Dodatkowo wspólnego przekonywanie dość szybko może zamienić się w przekrzykiwanie się nawzajem. Jednak najważniejszym argumentem dla mnie jest to, że raczej nie stosuję mechaniki do umiejętności społecznych. Tego rodzaju rzeczy trzeba odegrać. Jeśli gracze użyją sprytu, odpowiednio zadadzą pytania, lub w inny sposób będą przekonywujący, nie będą musieli robić testu. Oczywiście wszystko w ramach postaci - niemowa, osoba z niską Ogładą lub Inteligencją, lub nie posiadająca odpowiednich umiejętności powinna zachowywać się zgodnie ze swoją postacią.
- Nie dawałbym żadnych modyfikatorów, ew. przy dobrym odegraniu i inteligentnym sposobie rozwiązania problemu, dałbym mniejszą trudność testu.