Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 64
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

pn sty 02, 2006 6:19 pm

M.Koncman pisze:
A ja się chciałem zapytać czy próba zepchnięcia przeciwnika, bądź schwytania go traktowana jest jako atak?

Schwytania - tak.
Zepchnięcia lub odepchnięcia - nie. Nie można tego uniknąć ani sparować, ale wymaga przeciwstawnego testu WW.
 
Awatar użytkownika
M.K.
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 316
Rejestracja: sob maja 01, 2004 10:16 pm

pn sty 02, 2006 10:30 pm

Czy posiadając tarczę paruję bez żadnych modyfikatorów, czy potrzebuję umiejętność b.s.parująca bo z jednej strony tarczą się zwykle broni, ale czy aby dobrze parować nią ciosy potrzeba tej umiejętności??
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

wt sty 03, 2006 8:21 am

Parujesz z modyfikatorem dodatnim (+10) do Twojej WW. Co więcej - parowanie tarczą zajmuje Ci jedynie kację natychmiastową. Tarcza super rzecz :)
 
Awatar użytkownika
M.K.
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 316
Rejestracja: sob maja 01, 2004 10:16 pm

wt sty 03, 2006 4:01 pm

To akurat wiem, ale czy niezaliczamy jej do broni parującej? Wtedy tarcza super rzecz jak umiesz się zasłonić. Mam takie wątpliwości :D
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt sty 03, 2006 4:08 pm

No cóż, zamiast tarczy zawsze możesz parować sztyletem - nie masz bonusu do parowania, ale nie masz też minusów. I też masz darmowe parowanie. Ogólnie to trzymając dowolne dwie bronie, masz darmowe parowanie.
 
SZaqAL
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt paź 22, 2004 8:00 pm

wt sty 03, 2006 5:52 pm

...jednak, patrząc z perspektywy fabularnej, dwie bronie nie zawsze pasują do wizerunku czy też naszego wyobrażenia o postaci.

Radzę przede wszystkim na to zwrócić uwagę.
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

wt sty 03, 2006 7:49 pm

Hmmm

Tarcza równiez... chociazby do zwinnego łotrzyka... czy uczonego :/
 
Awatar użytkownika
spawnn
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: pt lut 17, 2006 3:53 pm

pt lut 17, 2006 3:58 pm

Mam pytanie dotyczące dwóch czarów:

1) Gorejący miecz: Czy przyzwany miecz jest jedno czy dwuręczny (na
jednym rysunku jest trzymany w jednej ręce a na okładce w dwóch)? W
opisie czaru nie jest to napisane.

2) Kosa żniwiarza: Czy przyzwana kosa jest jedno czy dwuręczna (kosa to
bardziej dwureczna, ale nie pisze... wiec pytam)? W opisie
czary nie jest to napisane.


Z poważaniem: kapłan Haavik z Tilei (przyszły adept magii? ;) )
 
Awatar użytkownika
Mentor
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 148
Rejestracja: śr lis 23, 2005 9:02 pm

pt lut 17, 2006 6:44 pm

Kose zwykło się używać dwurącz, więc jej magiczna wersja zapewne również takowa pozostała.
Jeśli chodzi o miecz, to wydaje mi się że jest to broń jednoręczna, inaczej w opisie czaru napisanoby, że pojawia się miecz dwuręczny. Tak go nie określono, więc można domniemać że chodzi o zwykły, który jak wiadomo jest jednoręczny.
 
Qler
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 17, 2006 9:59 pm

sob lut 18, 2006 9:41 am

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum :D .
Mam takie technicznie extremalne pytanie dotyczące takiej akcji:

Zostałem zaatakowany przez bandytę z drewnianą pałką i uchylam sie przed jego ciosem.

Pytanie: Czy mogę po uniku od razu go uderzyć??

Wyglądałoby to jak unik z atakiem.
 
Michał B.
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt mar 19, 2004 2:52 pm

sob lut 18, 2006 2:19 pm

Qler pisze:
Pytanie: Czy mogę po uniku od razu go uderzyć??


Pewnie, że możesz, musisz jedynie mieć jakieś niewykorzystane ataki.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

sob lut 18, 2006 4:47 pm

Qler pisze:
Zostałem zaatakowany przez bandytę z drewnianą pałką i uchylam sie przed jego ciosem.
Pytanie: Czy mogę po uniku od razu go uderzyć??

To nie jest takie proste. Wg zasad wygląda to tak:

Możesz go uderzyć NIE W SWOJEJ TURZE tylko jeśli zadeklarowałeś wcześniej "opóźnienie", czyli zostawiasz sobie akcję na wypadek, jeśli coś się zdarzy. np. "jeśli on mnie zaatakuje, to ja mu oddam". Czyli kolejność byłaby taka: opóźnienie-> atak przeciwnika (+ ew. unik) -> Twój atak.

Alternatywnie możesz poczekać na swoją turę i go zaatakować normalnie.

Jednak tak czy inaczej, możesz wykonać tylko jedną akcję typu atak w rundzie. Jeśli atakowałeś z "akcji opóźnionej" w tej rundzie nie możesz już atakować powtórnie.

Michał.B pisze:
Pewnie, że możesz, musisz jedynie mieć jakieś niewykorzystane ataki.
Nie ma czegoś takiego, jak "niewykorzystany atak". Jeśli nie atakowałeś w swojej turze, to trudno. Jedyną możliwością jest zadeklarowanie "opóźnienia".
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

śr mar 08, 2006 5:27 pm

Jedno pytanie: jak rozumieć spis zdolności:

np. : przemawianie, silny cios albo bardzo silny, szał bojowy, twardziel.

Czy bohater otrzymuje wszystkie zdolności, a wybiera jedynie między silnym ciosem a bardzo silnym. Czy może ma do wyboru dwa zestawa, przedzeilone słowem "albo"? A może jest jeszcze inaczej?
 
Ogar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 4:53 pm

śr mar 08, 2006 5:44 pm

Ja zawsze stosowałem zasade że wybór jest między silny cios albo bardzo silny.
 
Awatar użytkownika
Nijel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: pn mar 06, 2006 7:01 pm

śr mar 08, 2006 8:20 pm

Dwie zdolności oddzielne są zatem obie można posiadać i wykorzystywać jednocześnie. Nigdy tego nie kwestionowałem. Ale każdy MG ma swoje prawa.
 
Awatar użytkownika
zgreg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: sob cze 07, 2003 12:53 pm

czw mar 09, 2006 11:01 am

Prophet pisze:
Czy bohater otrzymuje wszystkie zdolności, a wybiera jedynie między silnym ciosem a bardzo silnym.


Dokladnie tak. Przy czym jesli gracz ma ochote moze wykupic druga zdolnosc/umiejetnosc z pary za 100PD. Jest to na pewno gdzies jasno napisane w podreczniku...
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

czw mar 09, 2006 3:54 pm

Jest to zasada opcjonalna. WFRP str. 29 "Opcjonalne rozwijanie umiejętności i zdolności".
 
Martin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 11:15 pm

ndz mar 12, 2006 11:55 am

Może nie jest to do końca związane z mechaniką, ale mam takie małe pytanko: Czy w opublikowanych przygodach, takich jak np. Popioły Middenheim statystyki BNów uwzględniają umiejętności takie jak Bardzo silny, czy też należy dodać odpowiednie wartości? Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
M.K.
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 316
Rejestracja: sob maja 01, 2004 10:16 pm

sob mar 18, 2006 9:26 pm

Mam takie pytanko: Czy mogę zacząc akcję podwójną w połowie pierwszej rundy i wykonać jeszcze jedną zwykłą akcję? Np. Po jednym udanym ataku który zabija przeciwnika rozpoczynam bieg (do szarży), w drugiej rundzie dobiegam i atakuje (koniec szarży) i wykorzystuje swoją akcje na drugi atak (już bez modyfikatora). Czy takie coś jest zgodne z zasadami, czy tez ograniczamy się tylko do wykonywania działań tylko w pojedyńczych rundach?
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

sob mar 18, 2006 11:16 pm

Czy mogę zacząc akcję podwójną w połowie pierwszej rundy i wykonać jeszcze jedną zwykłą akcję?


Odpowiedź prosta - nie.
 
Awatar użytkownika
M.K.
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 316
Rejestracja: sob maja 01, 2004 10:16 pm

ndz mar 19, 2006 9:52 pm

No cóż trudno :/ Zatem nie można zacząć akcji podwójnej w drugiej połowie rundy pierwszej i zakończyć ją w pierwszej połowie drugiej :/ Trudno obejdzie się :P
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

ndz mar 19, 2006 10:07 pm

Zatem nie można zacząć akcji podwójnej w drugiej połowie rundy pierwszej i zakończyć ją w pierwszej połowie drugiej


No cóż, podpowiem ci tyle, że w łoryginale, nie ma czegoś takiego jak akcja podwójna :razz:

Akcja - to się nazywał pół-akcja (Half-action) w angielskiej wersji.
Podwójna Akcja - to się nazywa akcja (Action) w angielskiej wersji.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

pn mar 20, 2006 12:12 am

M.Koncman pisze:
Czy mogę zacząc akcję podwójną w połowie pierwszej rundy i wykonać jeszcze jedną zwykłą akcję?

Tak i nie, ale pod pewnymi warunkami.

Możesz wykonać akcję zwykłą i rozpocząć tzw. akcję przedłużoną. WFRP, str. 131. (Alternatywnie możesz skończyć akcję przedłużoną i zacząć następną). Zaliczają się do nich: "przeładowanie", "rzucenie zaklęcia" oraz "wykorzystanie umiejętności". Osobiście uznałbym, że "bieg" może być akcją przedłużoną, ale to nie jest oficjalne stanowisko zasad.

1. Można więc zacząć ładować broń w jednej turze, skończyć w następnej, a jeśli zostały jakieś akcje, np. strzelić.
2. To samo tyczy się czaru. Niektóre czary mają "czas rzucania" dłuższy niż 1 akcję. W takim przypadku jest to czynność przedłużona i wymaga poświęcenia odpowiedniej ilości czasu bez przerwy (czyli bez wykonywania innej akcji). Rozpoczynasz rzucanie czaru w 1 rundzie, kończysz w następnej (lub jeszcze później), rzucając zaklęcie.
3. Niektóre umiejętności mogą wymagać przedłużonego testu. W takim przypadku ich użycie w walce może wymagać poświęcenia akcji przedłużonej (zwykle też wykonywanej bez przerwy).

Np. Po jednym udanym ataku który zabija przeciwnika rozpoczynam bieg (do szarży), w drugiej rundzie dobiegam i atakuje (koniec szarży) i wykorzystuje swoją akcje na drugi atak (już bez modyfikatora).
Czegoś takiego nie możesz zrobić, bo nie możesz w rundzie wykonać 2 odrębnych akcji typu "atak" ("szarża" jest rodzajem ataku). Zresztą akurat ten przykład jest podany w podstawce jako niemożliwy do zrealizowania. (str. 131)
Możesz natomiast po ataku zadeklarować "ruch" i w tej rundzie spróbować dojść do kolesia, a w następnej go zaatakować (deklarując jeden z rodzajów "ataku").
 
Awatar użytkownika
Nijel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: pn mar 06, 2006 7:01 pm

pn mar 27, 2006 1:01 pm

To ja mam dwa pytania

Pierwsze jak u Was ma się czar „Ognista Korona” do zdolności „Nieustraszony” Czy ta zdolność coś daje przy testach przeciwko temu czarowi, czy nie ma znaczenia ?

Oraz czy Mag może dowoli swobodnie czarować w walce, bez żadnych problemów ?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

pn mar 27, 2006 1:08 pm

Nijel pisze:
Pierwsze jak u Was ma się czar „Ognista Korona” do zdolności „Nieustraszony” Czy ta zdolność coś daje przy testach przeciwko temu czarowi, czy nie ma znaczenia ?

Według zasad nie, gdyż osoba z ognistą koroną nie wzbudza Strachu ani Grozy. Jednak czytając opisy, skłonny byłbym uznać, że zdolność nieustraszony powinna odnosić się także do tego przypadku. Spróbuję zapytać twórców o wykładnię.

Oraz czy Mag może dowoli swobodnie czarować w walce, bez żadnych problemów ?
Tzn, jakich problemów? Niewątpliwie w trakcie rzucania czaru nie może wykonać żadnej akcji, ruszyć się, zaatakować, ani nic - oczywiście bez przerywania czaru. Jeśli rzucenie czaru trwa więcej niż 1 akcję, wówczas musi poświęcić taki czas na rzucenie zaklęcia. Poza tym czarodziej normalnie funkcjonuje w walce.
 
Awatar użytkownika
zgreg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: sob cze 07, 2003 12:53 pm

wt kwie 04, 2006 12:38 pm

Nie moge znalezc w podreczniku zasad dotyczacych wspolpracy czyli sytuacji gdy kilka postaci wspolnie probuje czegos dokonac (np. odsunac glaz, przekonac kogos, przeszukac pomieszczenie etc.). Czy rzeczywiscie ich nie ma czy mi sie na oczy rzucilo? Jesli ich nie ma to jak to rozwiazujecie?
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

wt kwie 04, 2006 1:05 pm

Rzeczywiście, takich zasad nie ma, ale może to dlatego, że takie współdziałanie trudno jednoznacznie określić (moje gdybanie). Spróbuję wytłumaczyć na 3 przykładach, które podałeś.

1. Wspólne odsuwanie głazu i działania fizyczne. Niby najprostsza sytuacja, ale jak się nad tym zastanowić, to każdy z podejmujących próbę musi zająć dobrą pozycję, żeby się zaprzeć lub pociągnąć. Oczywiście, nie powinni ciągnąć lub pchać w przeciwne strony. ;)
- Dałbym odpowiedni test Krzepy głównego siłacza + modyfikator +5 za każdego, kto pomaga (i ujemny za każdego przeszkadzającego). Tego rodzaju zasada została podana w Zbrojowni Starego Świata przy zasadach używania tarana.
- Ewentualnie każdy z próbujących powinien wykonać test Krzepy, ale łatwiejszy ze względu na kilku próbujących (jego wysokość do uznania MG).

2. Wspólne przeszukiwanie pomieszczenia i obserwacja. To nieco trudniejsza sytuacja, gdyż trudno tu o współpracę. Każdy w inny sposób odbiera bodźce zmysłowe, więc na coś innego może zwrócić uwagę. Trudno, żeby ktoś łatwiej mógł zauważyć tajemne przejście tylko dlatego, że jeszcze dwie osoby też go szukają.
- Tutaj nie dawałbym żadnych modyfikatorów, gdyż sukces zależy tylko od indywidualnych zmysłów osoby. Natomiast pozwoliłbym każdemu na test, a ewentualne zwrócenie uwagi, czego szukać, lub podzielenie pomieszczenia na sektory mogłoby obniżyć trudność testu.

3. Wspólne przekonywanie i umiejętności społeczne. To chyba najtrudniejsza sytuacja, gdyż dość ciężko się zgrać. Oczywiście, można stosować metodę "dobry-zły śledczy" ale to wymaga dwóch zdolnych śledczych, którzy są zgrani i doświadczeni w tego typu zagrywkach. Dodatkowo wspólnego przekonywanie dość szybko może zamienić się w przekrzykiwanie się nawzajem. Jednak najważniejszym argumentem dla mnie jest to, że raczej nie stosuję mechaniki do umiejętności społecznych. Tego rodzaju rzeczy trzeba odegrać. Jeśli gracze użyją sprytu, odpowiednio zadadzą pytania, lub w inny sposób będą przekonywujący, nie będą musieli robić testu. Oczywiście wszystko w ramach postaci - niemowa, osoba z niską Ogładą lub Inteligencją, lub nie posiadająca odpowiednich umiejętności powinna zachowywać się zgodnie ze swoją postacią.
- Nie dawałbym żadnych modyfikatorów, ew. przy dobrym odegraniu i inteligentnym sposobie rozwiązania problemu, dałbym mniejszą trudność testu.
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

sob kwie 22, 2006 2:58 pm

Mam pytanie o parowanie:

Można parować tylko raz, jak zrozumiałem więc:

Jak wykonuje wielkrotny atak to jak mam błyskawiczne parowanie moge poświęcić jeden atak na parowanie. Ale skoro parowanie jest akcją natychmiastową (atak wielokrotny, nie zabrania wykonać akcji natychmiastowej), to moge wykonać atak wielokrotny i sparować jako akcja natychmiastowa, to w tym wypadku ta umiejętnośc nie ma sensu (bo nie moge parować dwa razy). To albo ja coś nie kumam, albo tu jest jakiś znok.
 
Awatar użytkownika
Siriel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2022
Rejestracja: śr cze 22, 2005 10:42 am

sob kwie 22, 2006 3:26 pm

1.
Ale skoro parowanie jest akcją natychmiastową
Parowanie nie jest akcją natychmiastową. Może nią być, tylko jak w drugiej ręce posiadasz tarczę, puklerz lub odpowiednią drugą broń (str. 134).
W takiej sytuacji nie musisz wykorzystywać zdolności błyskawiczny blok. A więc możesz wykonać pełny atak wielokrotny, a dodatkowo sparować jeden atak.

2.
Jak wykonuje wielkrotny atak to jak mam błyskawiczne parowanie moge poświęcić jeden atak na parowanie.
W takim przypadku możesz poświęcić 1 atak na parowanie, gdy w drugiej ręce nie masz tarczy, puklerza lub odpowiedniej drugiej broni. Po prostu blokujesz cios własną bronią.

3.
Jeśli zaś nie masz ani zdolności błyskawiczny blok ani puklerza, tarczy lub drugiej broni, to parowanie wymaga zwykłej akcji.

bo nie moge parować dwa razy
Możesz, jeśli wydasz Punkt Szczęścia (str. 143).
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

pn kwie 24, 2006 7:04 am

To jeszcze mnie zastanawia fakt zaklęć. Magie proste i tajemne wszystkich rodzajów dają od razu wszystkie zaklęcia z listy. A powszechnych trzeba się uczyć?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 64

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości