Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

śr sie 14, 2013 8:12 am

Ta kosa to bardziej symbol i nawet jak dostanie tą ładnie zdobiona kosę to i tak nie pójdzie nią walczyć. Ewentualnie może tam nauczyć się machać nią nieco, ale i tak raczej nie powinna być taka silna jak broń dwuręczna, bo to tylko kosa. Jej wykonanie nie jest przeznaczone do niszczenia wrogów.
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Mechanika ciężkie pytania :D 2ed

śr sty 08, 2014 4:55 pm

bron druzgocząca a furia Urlyka czy po potwierdzeniu WW na rzucie 10 na obrażenia kolejne rzuty po furii Urlyka rzuca się znów 2x k10 ? czy już tylko raz ?

Jak jest przy trafieniu celu statycznego (automatyczne trafienie ) przy furii Urlyka albo 6 (1ed) czy wtedy furia wchodzi automatycznie czy trzeba potwierdzić test WW (przy celach statycznych nieruchomych?)

Mając dwie akcje mogę wykonać zwykły atak (akcja) i potem znów zwykły atak (akcja) chodzi o to ze przeciwnik jest na skraju śmierci i atakując go atakiem wielokrotnym po zabiciu go pierwszym ciosem straciłbym drugi atak tak jakby (czy tam poszedłby w jego truchło) bo zakładam ze deklaruje się przed rzutami czy atak zwykły czy atak wielokrotny ?

wiec czy mogę wykonać 2x zwykły atak i 2x ogłuszać 2x rozbrajać albo 1 ogłuszać i 1 rozbrajać , a czy mogę robić te czynności przy ataku wielokrotnym?

Ostrożny atak daje -10 ww i dodatkowo 10 do parowania i unikania czy przeciwnik uniknie sparuje albo po prostu nie trafie otrzymam bonus do parowania i uników>? czy nie ma to znaczenia?
według podręcznika Ostrożny atak to akcja podwójna a według Niezbędnika Gracza pojedyncza więc jak to jest?

mogę wykonać dwa Ostrożne ataki posiadając cechę atak na 2 ? dostane 20 do parowania czy tylko 10 jeśli tak?
albo czy mogę wykonać zwykły atak z ostrożny atak w jednej rundzie(oczywiście kiedy mam 2 ataki)?

Jaki jest sens rozbrajania? skoro ty tracisz akcje i dodatkowo masz 2 testy przeciwko 1 testowi przeciwnika.....
a jest napisane ze on może wykonać akcje na podniesienie broni? więc 2 testy WW i Zr akcja przeciwko T:zr (akcja na podniesienie broni ) wydaje się to niezbyt opłacalne

Jak jest z walką konna? Jeździec szarżujący na piechura ma +10 WW za szarże czy dostaje też+10WW za przewagę wysokości +10 WW w 1ed było coś ... pytanie czy szarżując na piechura i po trafieniu zatrzyma się koło niego czy pojedzie dalej? żeby nawróć .... co jeśli przejeżdża w miedzy czasie koło innych wojowników czy dostają darmowy cios za postać uciekająca i czy dostają +20ww za postać w biegu? jeśli nie czy postać czekająca (wykonująca akcje opóźnienie ) może w takim razie wykonać atak z 20 ww za postać w biegu? ... zastanawia mnie jaka jest opłacalność (modyfikatory) za walkę konno
Czy jeździec konny wykonuje ruch jako akcje natychmiastowa i dodatkowo ma swoje akcje ataki? czy albo atak albo ruch
co z jeźdźcem który się porusza czy może strzelać jednocześnie?

Co z akcja czekaj ( opóźnienie ) kiedy czekam zostaje mi 1 akcja czy gdy inna postać szarżuję na mnie podręcznik mówi że mogę wykonać ją w dowolnym momencie na przykład wciąć mu się i usunąć się z pod szarży ? albo zaatakować go w odpowiedzi przed jego szarżą kiedy już dobiega? jakie mam opcje działania ?

Przeniesione do odpowiedniego tematu - wysłannik
Ostatnio zmieniony śr sty 08, 2014 7:46 pm przez wysłannik, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: Mechanika ciężkie pytania :D 2ed

śr sty 08, 2014 9:33 pm

Kotsa pisze:
bron druzgocząca a furia Urlyka czy po potwierdzeniu WW na rzucie 10 na obrażenia kolejne rzuty po furii Urlyka rzuca się znów 2x k10 ? czy już tylko raz ?

Wykonujesz kolejny rzut na obrażenia i sumujesz wyniki, wszelkie dodatkowe zasady (w tym właśnie 2k10 ;) ) i modyfikatory wciąż się liczą.
Jak jest przy trafieniu celu statycznego (automatyczne trafienie ) przy furii Urlyka albo 6 (1ed) czy wtedy furia wchodzi automatycznie czy trzeba potwierdzić test WW (przy celach statycznych nieruchomych?)

Jak wyżej, te same modyfikatory -> wciąż test jest automatycznie udany.
Mając dwie akcje mogę wykonać zwykły atak (akcja) i potem znów zwykły atak (akcja) chodzi o to ze przeciwnik jest na skraju śmierci i atakując go atakiem wielokrotnym po zabiciu go pierwszym ciosem straciłbym drugi atak tak jakby (czy tam poszedłby w jego truchło) bo zakładam ze deklaruje się przed rzutami czy atak zwykły czy atak wielokrotny ?

Możesz wykonać tylko jedną akcję "atak" w rundzie (strona 130).

wiec czy mogę wykonać 2x zwykły atak i 2x ogłuszać 2x rozbrajać albo 1 ogłuszać i 1 rozbrajać , a czy mogę robić te czynności przy ataku wielokrotnym?

Ogłuszanie i rozbrajanie wykonujesz w ramach ataku (tj. albo obrażenia, albo rozbrajanie itd.)

Ostrożny atak daje -10 ww i dodatkowo 10 do parowania i unikania czy przeciwnik uniknie sparuje albo po prostu nie trafie otrzymam bonus do parowania i uników>? czy nie ma to znaczenia?
według podręcznika Ostrożny atak to akcja podwójna a według Niezbędnika Gracza pojedyncza więc jak to jest?

Nie wiem czy jest to gdzieś uściślone, ja zawsze traktowałem "Ostrożny atak" jako "Atak wielokrotny" z modyfikatorami. Przez analogię "ostrożny atak" za jedną akcję będzie po prostu jednym atakiem.

mogę wykonać dwa Ostrożne ataki posiadając cechę atak na 2 ? dostane 20 do parowania czy tylko 10 jeśli tak?
albo czy mogę wykonać zwykły atak z ostrożny atak w jednej rundzie(oczywiście kiedy mam 2 ataki)?

Nie możesz wykonać dwóch takich akcji

Jaki jest sens rozbrajania? skoro ty tracisz akcje i dodatkowo masz 2 testy przeciwko 1 testowi przeciwnika.....
a jest napisane ze on może wykonać akcje na podniesienie broni? więc 2 testy WW i Zr akcja przeciwko T:zr (akcja na podniesienie broni ) wydaje się to niezbyt opłacalne

Z zasady atak to jedna akcja (przy 3+A nawet mniej), więc zamiast obrażeń przehandlowujesz swoją akcję za przeciwnika, co nie raz może się przydać. A poza tym: 1 akcja (atak), 1 akcja (użycie przedmiotu - odkopnięcie lub podniesienie) -> walczysz z nieuzbrojonym przeciwnikiem ;)

Jak jest z walką konna?

Wedle zasad ogólnych, nijak. Ruch na koniu jest akcją tak samo jak pieszo (tylko szybkość się różni), a szarża wygląda dokładnie tak samo. Premii za wyższa pozycję już nie ma (jest za atakowanie leżącego i można by to ewentualnie podciągnąć ;) )
Wielu próbuje to nadrabiać, ja osobiście pozwalam jeźdźcy w szarży albo wykonać jeden atak i pojechać dalej bez ataków okazyjnych, albo wykonać wszystkie dostępne ataki i zatrzymać się na końcu (bez ataków okazyjnych ze strony atakowanych).

Co z akcja czekaj ( opóźnienie ) kiedy czekam zostaje mi 1 akcja czy gdy inna postać szarżuję na mnie podręcznik mówi że mogę wykonać ją w dowolnym momencie na przykład wciąć mu się i usunąć się z pod szarży ? albo zaatakować go w odpowiedzi przed jego szarżą kiedy już dobiega? jakie mam opcje działania ?

Wszystkie, jakie można wykonać w ramach jednej akcji ;) Zaklęcie, atak, ruch (pamiętaj, że musiałbyś wyjść poza zasięg szarży, aby ją uniemożliwić) itd. itp.
Ostatnio zmieniony śr sty 08, 2014 10:16 pm przez Aramil_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

wt sty 14, 2014 4:01 pm

Dzięki za odpowiedzi

Martwi mnie ta walka konna . Łatwo stracić konia w walce a to kosztowna zabawa , nie daje praktycznie żadnej przewagi jednak pasuje mi zachęcić graczy do Jeździectwa (chodź i tak dużo lepiej w 2-edycji statystyki wierzchowców zostały troszkę poprawione ) bo w pierwszej to co walkę to nowy wierzchowiec

Czy przy ataku wielokrotnym mogę zmieniać atakowanego przeciwnika ? pierwszy cios w 1 a drugi cios w 2 pana ... albo czy można atakować kolejnego wroga po zabiciu pierwszego jeśli zostały jeszcze jakieś ataki w serii ciosów zakładając ze kolejny stoi zaraz obok pierwsze zabitego ?

Aramil_S pisze:
Wszystkie, jakie można wykonać w ramach jednej akcji ;) Zaklęcie, atak, ruch (pamiętaj, że musiałbyś wyjść poza zasięg szarży, aby ją uniemożliwić) itd. itp.


Szarża nie musi być przez ostatnie 4m w linii prostej? (w 1ed tak było) wiec zakładając że się poruszę o 2 metry to już można by popsuć mod. +10 od szarży ? albo wejdę za przeszkodę drzewo czy skałę to chyba by go wybiło z rytmu i straciłby impet?
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

wt sty 14, 2014 4:11 pm

Jeśli używasz mapy, to można kombinować z obiektami na mapie. Aczkolwiek wróg stojący powiedzmy 2m od ciebie najczęściej nie ma problemu, by spozycjonować się tak, by ostatnie 4m były w linii prostej do ciebie, no chyba, że wokół ciebie już i tak jest "gęsto".
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 19, 2014 6:35 pm

Można używać 2x akcji odepchnięcia ? albo zwykły atak i odepchnięcie? czy jest to traktowane jak atak i trzeba mieć 2 ataki żeby tak zrobić?

Co ze strzelaniem gdy mam natychmiastowe przeładowanie? mogę wykonać 2x strzał? czy potrzebuje cechę ataki 2 i jest ona liczona także do broni strzeleckiej czy też nie i w takim razie 2 strzały (bo 2 akcje)na rundę to max ?

Czy atak z zaskoczenia +30 mod daje także do broni strzeleckiej? czy przy strzelaniu do ogłuszonego przeciwnika jest +20 US? czy jest jakiś dodatni modyfikator do broni strzeleckiej przy strzale do leżącego przeciwnika czy nieruchomego? dodaje się tu coś czy nie?

Ataki wymierzone w Bezbronna postać zawsze trafiają i zadają dodatkowe k10 obr czy to tyczy się także strzelectwa?
Wiec czy strzelając w strażnika stojącego nieruchomo i który się niczego nie spodziewa dostaję jakiś modyfikator do US? poza wycelowaniem +10 ?

Z kolei w erracie pisze się ze bron unieruchamiająca po unieruchomieniu powoduje modyfikator +20 do WW i US ( a nie jest traktowana jako Bezbronna ) więc jak to jest z stojącym strażnikiem odnosząc się do tego w takim razie . Jakie modyfikatory?

Co z skórowaniem zwierząt? bo niema jako takiej umiejętności? jak to rozwiązujecie Test:ZR automatycznie ? a może z jakimiś modyfikatorami +-?

Zakładanie opatrunku(leczenie) czy jest tylko możliwe z umiejętnością leczenie? czy postać bez może założyć jakiś opatrunek (po to żeby trochę ulżyć i uleczyć z 1żw?) jak tak to jaki test INT z -30? czy bez mod?
Ostatnio zmieniony wt sty 21, 2014 2:47 pm przez Kotsa, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Aramil_S
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: śr sie 12, 2009 5:37 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

śr sty 22, 2014 4:27 pm

Odepchnięcie:
Akcja to akcja, limitowane są jedynie ataki. Więc 2x tak ;)

Strzelanie:
Nawet w opisie zdolności jest zapisek, że można dzięki niej wykorzystać akcję "Wielokrotny atak" ;) Oczywiście dotyczy tylko broni na których zejdziesz do akcji natychmiastowej.

Modyfikatory przy strzelaniu:
W podręczniku jest to zapisane wybitnie niejasno, ale jako że w akapicie o atakowaniu na dystans są osobno wspomniane modyfikatory i dopiero później jest akapit o tabelce 6-2, obstawiał bym, że do strzelania się one nie liczą. Można ich ewentualnie używać, ale wtedy trzeba by odwrócić bonus za przeciwnika leżącego ;)

Postać bezbronna:
Po prostu nieświadomy ataku strażnik nie jest bezbronny, jest zaskoczony. Nie spotkałem się z nikim kto rozciągał by zasadę "bezbronności" na ataki strzeleckie. A jeśli już ją stosować to raczej na mniejszych dystansach.

Skórowanie:
Sztuka przetrwania, każdy tropiciel potrafi skórować zwierzęta, więc po co mnożyć zasady? ;)
Ostatnio zmieniony śr sty 22, 2014 4:28 pm przez Aramil_S, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
quashin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sty 16, 2012 1:29 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 26, 2014 12:43 am

Takie pytanko. Czy parowanie ciosu tarczą wykonuje się z modyfikatorem -10 do WW (w sytuacji kiedy mamy do czynienia z brakiem oburęczności - więc słabsza ręka daje -20, i +10 za cechę parujący)?
 
honkou
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn wrz 09, 2013 10:28 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 26, 2014 2:45 pm

Z tego co pamietam parowanie z modyfikatorem -20 NIE dotyczylo tarczy i wszystkich broni z cecha parujaca.
 
Thorgrin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: śr paź 08, 2008 7:14 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 26, 2014 10:07 pm

Parowanie ciosu tarczą wykonujemy bez żadnego modyfikatora ujemnego, jeżeli są opcjonalne warunki i MG nie uzna, że sytuacja wymaga przyznania ujemnego modyfikatora (np. w przypadku, dajmy na to, parowania ciosu będąc przygniecionym drzewem przy zamieci śnieżnej). Przy parowaniu tarczą (bądź puklerzem i tak dalej - chodzi o specjalność PARUJĄCY) możemy wykonać parowanie poświęcając na to akcję natychmiastową. Jeżeli chodzi o modyfikatory, to bardziej prawdopodobne jest dostanie modyfikatora +10 do parowania, ponieważ takowy nam przysługuje, gdy jesteśmy atakowani bronią z cechą POWOLNY. Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
gacoperz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1397
Rejestracja: sob paź 01, 2011 8:44 am

[2 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 27, 2014 10:11 am

Parowanie jako akcja natychmiastowa nie bierze się w cechy pasujący, lecz z broni (lub tarczy właśnie) w drugiej ręce. Osobnik z dwoma sztyletami też paruje w akcji natychmiastowej. Tak czy inaczej gotowość do parowania trzeba zadeklarować na końcu swojej inicjatywy, by moc je wykonać.
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

czw lut 12, 2015 10:37 am

Czy nieumarli (np. zombie albo szkielety) widzą lub wyczuwają niewidzialne istoty? Zwykłym wzrokiem raczej się nie posługują, bo nie mają oczu :)
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw lut 12, 2015 1:00 pm

Armoks pisze:
Czy nieumarli (np. zombie albo szkielety) widzą lub wyczuwają niewidzialne istoty? Zwykłym wzrokiem raczej się nie posługują, bo nie mają oczu :)

Posiadają widzenie w ciemności (według Bestiariusza), więc w jakiś sposób widzą świat. W trzeciej edycji jest nawet uwaga, że zombie może rozpoznać dawnych przyjaciół, albo członków rodziny (tylko zamiast ich przytulić to ich pogryzie).
Nie mają jakiegoś specjalnego wyczucia życia.
 
tiktuk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 16, 2012 12:14 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob mar 14, 2015 12:45 pm

To ja mam pytanie o sam atak wielokrotny - jak jest właściwie mechanika takiego ataku? Jako że jest to akcja podwójna rozumiem, że wykonujemy jeden test WW. Pytanie co dalej - przy np. 2 atakach wykonujemy dwa rzuty na obrażenia 1k10? Czy do każdego dodajemy siłę broni/postaci czy tylko raz? Co z furią Ulryka?
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2015 12:45 pm przez tiktuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob mar 14, 2015 1:13 pm

tiktuk pisze:
To ja mam pytanie o sam atak wielokrotny - jak jest właściwie mechanika takiego ataku? Jako że jest to akcja podwójna rozumiem, że wykonujemy jeden test WW.

Przy "ataku wielokrotnym" każdy wykonywany atak wymaga osobnego rzutu na trafienie i rzutu na obrażenia. Ta akcja jest praktycznie czymś w rodzaju sekwencji kilku "ataków zwykłych".
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2015 2:09 pm przez KRed, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
tiktuk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 16, 2012 12:14 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob mar 14, 2015 1:23 pm

Wow, dzięki za superszybką odpowiedź:)
Ok, ale w regułach mamy zapis, że w swojej rundzie postać może wykonać tylko jedną akcję Atak. Czy w Twoim rozwiązaniu nie łamiemy przypadkiem tej zasady? Bo przecież dokładnie do tego to się sprowadza (do tej pory tak właśnie graliśmy btw).
Ostatnio zmieniony sob mar 14, 2015 1:23 pm przez tiktuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob mar 14, 2015 1:41 pm

tiktuk pisze:
Ok, ale w regułach mamy zapis, że w swojej rundzie postać może wykonać tylko jedną akcję Atak.

Trzeba odróżnić "akcję ataku" od "atakowania" (zadawania ciosu). Podręcznik robi takie rozróżnienie osobno opisując różne akcje ataku (s. 131), a osobno Atakowanie (s. 133).

Atak zwykły to akcja umożliwiająca jedno "atakowanie" w rundzie. Atak wielokrotny umożliwi kilka "atakowań". Możesz wykonać w rundzie tylko jedną "akcję ataku", ale jeśli wybierzesz "atak wielokrotny" to zaatakujesz kilka razy.
 
tiktuk
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 16, 2012 12:14 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

sob mar 14, 2015 1:55 pm

Ok, dzięki:) Przyznam szczerze, że sam bym na to nie wpadł, sposób w jaki spisane są reguły w tym temacie nie jest wg mnie wystarczająco klarowny. Ale wygląda na to, że graliśmy poprawnie, choć teraz mam mechaniczne wyjaśnienie. Pozdrawiam!
 
John Cena
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz paź 11, 2015 8:46 pm

Oburęczność

pn paź 12, 2015 12:04 pm

Czy używanie dwóch broni się opłaca ? Czy szermierz uzbrojony w 2 miecze ma wiekszą szanse na trafienie niż jego przeciwnik uzbrojony w miecz i tarcze ? Czy może raczej ma wiekszą szanse na trafienie ale dopiero w ataku wielokrotnym (jezeli takowy posiada) Prosze o pomoc :wink:

Posty przeniesione do odpowiedniego wątku - wysłannik
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2015 8:34 pm przez wysłannik, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Oburęczność

pn paź 12, 2015 12:31 pm

Walcząc dwoma orężami, można zaatakować w akcji ataku dowolną z nich, ale decyzja ataku bronią słąbszą wiąże się z karą -20 do WW. Taka walka nie zwiększa liczby ataków w rundzie, więc mając tylko 1 - zaatakujesz raz i tyle. Nie warto atakować słabszą ręką.
Co jest natomiast krytycznie ważne, to posiadanie broni w drugiej ręce pozwala na darmowe jedno parowanie w rundzie. W praktyce to tak, jakbyś miał ekstra atak, który poświęcasz na parowanie - niesamowicie istotna sprawa, warto włożyć do lewej ręki broń czy tarczę.

Natomiast opis oburęczności sugeruje, że broń w drugiej ręce jest obciążona karą -20 WW (ot tak), co by miało wpływ na parowanie. Ustal to z MG, czy parowanie drugą ręką ma karę do WW, czy nie (imho powinno).
Koniecznie w drugiej ręce broń z cechą "parujący". Lewak wydaje się doskonały, bo jest wyważony (bez kary -20 WW) i jeszcze parujący (+10 do WW). Z drugiej strony tarczą wg zasad paruje się ciężej, ale strzelcy mają karę do trafienia.

Czy się opłaca? Jeszcze jak!
 
Awatar użytkownika
Kotsa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 17, 2013 7:57 pm

Oburęczność

pn paź 12, 2015 2:28 pm

Tak jak wyżej tyle że oburęczność niweluje właśnie kare -20WW za słabszą rękę , bo jest równie sprawna jak mainhand , ewentualnie bez oburęczności można użyć puklerza lub lewaka które maja właściwość wyważony (co niweluje kare -20WW za słabszą rękę ).

Ataków dodatkowych nie ma można wybrać która ręka atakujemy , u mnie na sesjach jest tak ze można się nauczyć osobno walki dwoma broniami ale wymagane jest 70 ZR 100 PD i wtedy przy serii ataków otrzymujemy dodatkowy jeden atak lewa ręka czyli jak mamy 3 ataki normalnie to atakujemy 3 razy i 4-ty z lewej ręki .

żeby oburęczność była bardziej przydatna daje często modyfikatory +10 do testów które wymagają użycia dwóch rąk (bo skoro lewa ręka jest równie sprawna co prawa ) np przy wspinaczce , teście obronny na rozbrajanie gdy trzyma się broń dwuręczną czy przy testach ryzyka (w 1ed.) itd
 
Awatar użytkownika
Xathrodox86
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 27, 2012 7:00 pm

Oburęczność

pn paź 12, 2015 7:58 pm

Oburęczność powinna zbijać karę ze słabszej ręki do -10 WW o ile dobrze pamiętam. Swego czasu mój MG wprowadził zasadę dodatkowego ataku (przy posiadaniu min. 2 ataków) ze słabszej ręki, ale ten dodatkowy atak mógł mieć nawet -40 WW kary i nie pozwalał na parowanie ani unikanie, jeśli gracz postanowił z niego skorzystać. Co o tym myślicie?
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[2 ed.] Mechanika - pytania

wt paź 13, 2015 11:01 am

^Rozmawiamy o mechanice, nie o zasadach domowych, więc pytanie dość bezzasadne. I, jak pisałem, oburęczność karę zbija do 0.
To, co proponujesz, dobrze zgrywałoby się z alternatywną zasadą malejącej celności (każdy kolejny atak z kumulatywną karą -10). Ale to jest pomysł na osobny temat.
John Cena, rozwialiśmy Twoje wątpliwości?
 
Awatar użytkownika
Drachenfels
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: czw lip 20, 2006 8:08 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw wrz 08, 2016 4:46 pm

Witam;
dawno nie prowadziłem Młota i nasunęła mi się pewna wątpliwość w związku z inicjatywą i parowaniem.
Gracz A ma inicjatywę 50, przeciwnik ma inicjatywę mniejszą, np 40. Gracz A pierwszy wykonuje np szarżę. W przypadku trafienia w przeciwnika, ten nie może w ogóle parować, może tylko unikać (jeśli ma umiejętność). Dobrze rozumiem? Ten kto ma niższą inicjatywę i nie ma uników, a jest to pierwsza runda, nie ma zaskoczenia - a i tak nie ma szans na żadną reakcję obronną, bo zaczyna swoją rundę z niższą inicjatywą, tak? I rozumiem, że nawet jesli ma wyciągniętą broń, to i tak dupa? Chyba, że ma tarczę, lub drugą broń w drugiej ręce, to może?
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw wrz 08, 2016 6:36 pm

Drachenfels pisze:
Ten kto ma niższą inicjatywę i nie ma uników, a jest to pierwsza runda, nie ma zaskoczenia - a i tak nie ma szans na żadną reakcję obronną, bo zaczyna swoją rundę z niższą inicjatywą, tak? I rozumiem, że nawet jesli ma wyciągniętą broń, to i tak dupa? Chyba, że ma tarczę, lub drugą broń w drugiej ręce, to może?

Jest tak jak opisałeś. Aby parować trzeba poświęcić jedną akcję w swojej poprzedniej rundzie, a skoro poprzedniej rundy nie było, to nie ma na to szans.

Natomiast w dowolnym momencie Postać Gracza może wydać Punkt Szczęścia aby wykonać dodatkowe parowanie (lub unik) w trakcie rundy, więc parowanie jest dostępne dla graczy również w pierwszej rundzie i bez przygotowania (podręcznik, str. 143).
 
Nalewka001
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: czw sty 26, 2017 3:38 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

śr maja 31, 2017 10:33 pm

Witam. Jeżeli posiadam dwa ataki to moge zaatakować dwóch przeciwników?
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pt cze 02, 2017 8:55 am

Możesz jeśli są związani bezpośrednio z tobą walka wręcz. 
 
Diana S.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 12, 2017 10:17 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

pn cze 12, 2017 10:26 pm

Mam pewne pytanko. 
Jak wygląda sytuacja gdy chcemy ogłuszyć przeciwnika z zaskoczenia? Normalnie należy się test przeciwstawny krzepy, ale jak wróg ma się przeciwstawić czemuś czego się nie spodziewa? Należy zrobić wtedy test krzepy tylko bohatera atakującego czy może uznać to za automatyczny sukces? Może jakieś inne sprawiedliwe rozwiązanie? 
Wyobraźmy sobie to na przykładzie łotrzyka który zaszedł kogoś od tyłu na wyciągnięcie ręki i posiada wymaganą umiejętność, a ofiara niczego się nie spodziewa.
 
Awatar użytkownika
Olorin Rapidedge
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 209
Rejestracja: sob mar 03, 2007 8:47 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

wt cze 13, 2017 7:30 pm

Oficjalnie ogłuszanie z zaskoczenia niczym nie różni się od ataku z zaskoczenia. Zaś atak z zaskoczenia niczym nie różni się od zwykłego ataku, poza tym, że zaskoczony traci jedną rundę. (EDIT: źle złożone zdanie, atakujący zyskuje jedną rundę, zaskoczony nic w zasadzie nie traci)
Oficjalne zaskoczenie oznacza jednak, że przeciwnik nie spodziewał się konkretnego rozwoju sytuacji, a nie że w 100% nie reaguje na zaistniałą sytuację. Czyli takie bardziej "O kurde!" niż stoi tyłem i nic nie widzi (de facto jest ZASKOCZONY :) ).
W takim razie jaki jest człowiek, który nie jest świadom ataku? Możnaby było uznać, że działa niczym ogłuszony. Ale w tym momencie ogłuszanie ogłuszonego traciłoby wszelki sens, poza tym interpretacja również troszkę nietrafiona imho, bo ogłuszony wciąż się broni, tylko że słabo.
Zostaje nam ostani efekt, czyli bezbronny. Oznacza on osobe nieprzytomną, związaną i wszystkie ataki trafiają w nią automatycznie. Ale oczywiście nie jest to zgodne z mechaniką, bo atak z zaskoczenia generuje jedynie zaskoczenie.
Zaskoczenie oznacza, że łotrzyk zakrada się od tyłu, a przeciwnik w ostatniej chwili zauważa atak. Nie jest bezbronny, nie jest ogłuszony, jest jedynie zaskoczony. Także w takim przypadku nie ma żadnych plusów, czy minusów, jedynie darmowa runda dla łotrzyka.

Nieoficjalnie? Według mnie, jeżeli łotrzyk rzeczywiście podejdzie ofiarę ZUPEŁNIE nieświadomą ciosu, atak powinien trafić automatycznie, jak w bezbronnego. Ale wciąż przeciwstawy test krzepy musi mieć miejsce! Nie oznacza on przecież, że przeciwnik złapał pałę w locie, tylko czy wytrzymał cios! Dlaczego przeciwstawny? Bo przeciwstawiasz krzepkość uderzenia łotrzyka z fizyczną wytrzymałością na obrażenia ofiary.
Na przykładzie, jeżeli zajdziesz od tyłu 15letniego chłopca i przywalisz mu kijem w głowę, to straci przytomność (jeśli nie gorzej). Ale jeśli zrobisz to samo z napakowanym Pudzianowskim, to istnieje szansa, że go jedynie zamroczysz.

Jednak zastanowiłbym się czy naprawdę łotrzyk podszedł ZUPEŁNIE niezauważenie. Wystarczy pół sekundy dla ofiary, żeby zdążyć podnieść rękę i przynajmniej część ciosu przyjąć na przedramię, żeby zneutralizować skutek uderzenia i oprzeć się ogłuszeniu. Czyli IMHO zwykły atak ogłuszający w darmowej rundzie, zgodny z zasadami, wciąż wydaje się bardziej sensowny w ~80% przypadków. Takie moje zdanie :)
 
Diana S.
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 12, 2017 10:17 pm

Re: [2 ed.] Mechanika - pytania

czw cze 15, 2017 10:11 am

Ale wciąż przeciwstawy test krzepy musi mieć miejsce! Nie oznacza on przecież, że przeciwnik złapał pałę w locie, tylko czy wytrzymał cios! Dlaczego przeciwstawny? Bo przeciwstawiasz krzepkość uderzenia łotrzyka z fizyczną wytrzymałością na obrażenia ofiary.

To czy w takim razie nie należy się test odporności u ofiary? Przeciwstawny test krzepkości w podręczniku pojawia się zawsze przy siłowaniu się w jakiś sposób, a w powyższej sytuacji nie mamy czegoś takiego. Może dobrym rozwiązaniem byłoby dodanie jakiś ułatwień do testu dla łotrzyka?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości