paskud pisze:1. Napisane jest, że kary otrzymuje się przy noszeniu "zbroi kolczej" lub "zbroi płytowej" (zasady zaawansowane). Czy chodzi tu o kategorie zbroi, czy o nazwę tego co ma się na sobie. Jeśli to pierwsze, to czy wystarczy mieć okute w stal tylko np. ramię, i to już wystarcza do zmniejszenia szybkości, albo nosić tylko czepiec kolczy i już spada Zręczność?
Wg. mojego angielskiego wydania to otrzymujesz modyfikator DOPIERO w momencie kiedy masz na sobie full armour czyli wszystko wchodzące w jego skład (nagolenniki, naramienniki itd.).
paskud pisze:2. Z drugiej strony, jeśli konieczna jest pełna płytówka, aby zmusić postać do wolniejszego chodzenia to czy jeśli od zbroi odpadnie coś (rękaw, nogawica, hełm, cokolwiek...) to czy to już nie jest "zbroja płytowa"?
Wg. zasad faktycznie w tym momencie nie jest to pełny plytowy set co i tan nie odejmuje -1 do Movement. Z prostego powodu. jak masz pełna płytówkę to masz pod nią jeszcze dwie warstwy armora (basic, averange). Nie zakłada się płyty na gołe ciało
paskud pisze:3. Zdolność "krzepki" pozwala nosić zbroję płytową bez kar do Szybkości, a czy Zręczność nadal jest zmniejszana (jeśli w skład naszej płytówki wchodzi kolczuga)?
Tak, zręczność nadal jest zmniejszana.
paskud pisze:Podstawowe pytanie brzmi: ile trzeba mieć na sobie pancerza aby otrzymać modyfikatory za jego noszenie?
Jeżeli używasz zasad podstawowych to wystarczy Advanced Armour.
Jeżeli zaś używasz zasad zaawansowanych to ujemne modyfikatory do ruchu za noszenie pancerza wynikają z opcjonalnych zasad obciążenia.
Pozdrawiam!