Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
neishin
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1856
Rejestracja: pn mar 17, 2003 11:56 pm

[3 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 18, 2010 2:00 pm

W atakach dodaje się tylko jedną fioletową kość. Nie jest to test przeciwstawny. Po prostu trzeba się przyzwyczaić, że trafia się często.
 
Awatar użytkownika
raskoks
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: czw paź 15, 2009 8:02 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 18, 2010 2:58 pm

a jak to wygląda w testach przekonywania, przykładowo chcecie przekonać karczmarza żeby zdradził jakąś informację - jakbyście to rozegrali (chodzi mi o mechaniczne jakieś starcie socjalne czy test - nie odgrywanie) ;-)
 
Awatar użytkownika
Krishakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 761
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 10:59 am

[3 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 18, 2010 3:16 pm

Takie akcje sprawdzane są już z pewnością testem przeciwstawnym:
Jeśli chce się wydusić z niego informację Charm (gładkim słowem, a nie groźbami, bo wtedy Intimidate)/Discipline.
Jeśli chce się go oszukać Guile/Intuition.
W podręczniku jest kilka takich przykładów, a jeśli czegoś nie ma, to umiejętności jest tyle, że z łatwością można coś wymyśleć.
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 3:16 pm przez Krishakh, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

[3 ed.] Mechanika - pytania

pn sty 18, 2010 4:27 pm

raskoks pisze:
1)Rzucam czar typu "magic dart" - czy dodajemy jakieś kostki wyzwania ? (nie liczę tych z bycia engage) bo jeśli nie to naprawdę ciężko jest magowi nie trafić czarem albo kostki pecha za zbroję przeciwnika ?

Arbitrem jest MG. Czar magiczny pocisk rzuca się po udanym teście Spellcraft'u, dlatego nie dodaje się żadnych kostek wyzwania, czy jakichkolwiek innych za atrybuty przeciwnika. Jednakże, kierując się wykładnią zasad z 2 ED., a zakładam, że tak jest i w tej edycji, zaklęcie jest ciężej rzucić, gdy nie widzi się całego celu. Innymi słowy, osobiście i nieoficjalnie, dodałbym od 1 do kilku kostek pecha do puli takiemu magowi, którego cel jest czymś zasłonięty.

raskoks pisze:
2)Czy w walce zawsze podczac ciosu ejst tylko ejdna ksotka wyzwania -bo manewry obronne dają tylko dodatkowe kostki pecha

Nie zawsze. Arbitrem jest MG. Może on stwierdzić, że przez ogólnie panujące warunki, trafienie jest trudniejsze i zamiast kostek pecha dorzucić do puli kości wyzwania. Należy się kierować wyczuciem i sprawiedliwością oraz skorzystać ze strony 42 w podręczniku z zasadami - 'Challenge Levels'.
PS. Podstawowe manewry obronne dodają jedynie czarne kostki do puli przeciwnika, jednakże ich zaawansowane odpowiedniki dodają fioletowe kostki wyzwania.

Krishakh pisze:
2- Można zrobić przeciwstawnie do Strength przeciwnika, jest to wypisane jako opcja (z tego co pamiętam).

Rulebook str. 58: "(...) The GM may decide the action in question is better served as an unopposed or opposed check". Czyli można zrobić z walki test przeciwstawny, tylko co do czego porównywać? Siłę z Siłą, tak jak Krishakh? Ale czy to za bardzo nie podbija znaczenia siły?

raskoks pisze:
3)Nie moge znależć w podręczniku ale chyba tak ma być - jeśli bohaterowie mają inicjatywę taką jak wrogowie to i tak pierwsi są herosi ?

Rulebook str. 57 pisze:
"When hero markers and NPC or creature markers appear on the same initiative order, heroes act first, then NPCs and creatures".


raskoks pisze:
4) Test inicjatywy to jest niemodyfikowany test agility ? używamy jakiś czerwonych albo zielonych kostek?

Test inicjatywy generalnie powinien się odbywać przy wykorzystaniu niebieskich kostek, o ile nie jest to uwarunkowane przez fabularną otoczkę. Czyli tak jak napisał Krishakh.

raskoks pisze:
5) Jakie czasne na krytyki mają potwory ? bo są podane ich charakterystyki przy standardowym wyposażeniu lecz nie mamy info ile boons potrzeba na krytyka.

Ludzie na forum FFG doszli do wniosku, że potwory nie mają CR (ponieważ mają własne karty akcji, które posiadają trafienia krytyczne), chyba że korzystają ze standardowych broni z podręcznika, a nie z wartości w nawiasach. Tak czy inaczej, nie jest to do końca oficjalna wykładnia zasad.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 9:28 pm przez Armoks, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Repek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 8702
Rejestracja: śr mar 24, 2004 4:41 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 31, 2010 11:21 am

No to pyknęliśmy demko, było nawet zabawnie. Mechanika walki bardzo miodna.

Na mechanikę starcia społecznego nie mieliśmy czasu. Jest imho dobrze pomyślana [analogicznie do walki], ale dla mnie to strata czasu. Imho można ją zostawić na wyjątkowe przypadki, np. na scenę walki o poparcie społeczne, na dworze, w sądzie. Ale do takich pomniejszych targowań się czy przepychanek słownych zostawiłbym 1-2 testy.

Malutka uwaga: Co do "tylko jednej kości fioletowej dla BNów w walce", to nie do końca tak. Dochodzą jeszcze czarne za defence i ACE. Można spokojnie kilka tur napsuć krwi graczom. Ale walka jest szybka w sensie możliwości rozłożenia przeciwnika. Dla mnie git i Tzeentch bless Jay'a Little za packi henchmanów. :)

Pytanka:

1. Co można zrobić W CZASIE WALKI, by odzyskać przytomność?
a/ gdy się zaliczyło KO przez przekroczenie limitu ran
b/ gdy się zaliczyło pass outa przez stress lub fatigue

2. Czy w necie są może gdzieś sheety z fanowskimi skrótami podstawowych modyfikatorów? Chodzi mi np. o zebranie zasad typu, że każdy nadmiarowy Chaos Star może być a/b/c, a Kometa a/b/c/d.

3. Jeszcze sam to sprawdzę, ale może ktoś wcześniej poświęci mi chwilkę. Atak w walce, to nie jest Opposed Check? Nie patrzy się na analogiczną cechę? Wydaje mi się, że nie, ale tak dla pewności.

4. To też jeszcze gdzieś wyszukam, ale może ktoś mi oszczędzi chwilkę. Rzucamy czar bojowy:
a/ jaka cecha celu utrudnia trafienie? Gdzieś widziałem coś o Agility albo czymś pokrewnym, ale nie pamiętam gdzie...
b/ jaka cecha celu redukuje obrażenia?

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

[3 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 31, 2010 1:12 pm

repek pisze:
1. Co można zrobić W CZASIE WALKI, by odzyskać przytomność?
a/ gdy się zaliczyło KO przez przekroczenie limitu ran
b/ gdy się zaliczyło pass outa przez stress lub fatigue

a) Wyleczyć rannego korzystając z Pierwszej Pomocy [First Aid], karty akcji, odpowiedniego zaklęcia albo leczniczej mikstury. Tylko nie wiem, czy życie może być "na minusie". Mam na myśli taką sytuację, w której gracz obrywa za, na przykład, 10 obrażeń, a życia zostało mu 2. To wtedy będzie miał (załóżmy) -5, czy 0 życia?

E: Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że można złapać więcej punktów obrażeń niż wynosi liczba ran [wounds] postaci, ponieważ nie odejmujemy obrażeń od życia tylko dokładamy nowe karty ran.

b) Należy się postarać, aby stres i zmęczenie [stress i fatigue] zjechały poniżej dwukrotnej wartości danej cechy. Można to zrobić odpowiednimi kartami akcji, mogą to być zaklęcia, ale nie muszą. Innego sposobu teraz sobie nie przypomnę.

repek pisze:
2. Czy w necie są może gdzieś sheety z fanowskimi skrótami podstawowych modyfikatorów? Chodzi mi np. o zebranie zasad typu, że każdy nadmiarowy Chaos Star może być a/b/c, a Kometa a/b/c/d.

Tutaj masz jakiegoś fanowskiego szita.

repek pisze:
3. Jeszcze sam to sprawdzę, ale może ktoś wcześniej poświęci mi chwilkę. Atak w walce, to nie jest Opposed Check? Nie patrzy się na analogiczną cechę? Wydaje mi się, że nie, ale tak dla pewności.

To, czy walka jest testem przeciwstawnym [Opposed Check], czy też nie decyduje MG. Cytowałem wyżej, zacytuję jeszcze raz. Fragment pochodzi z rozdziału 7, o walce.
Rulebook str. 58 pisze:
"(...) The GM may decide the action in question is better served as an unopposed or opposed check".


repek pisze:
4. To też jeszcze gdzieś wyszukam, ale może ktoś mi oszczędzi chwilkę. Rzucamy czar bojowy:
a/ jaka cecha celu utrudnia trafienie? Gdzieś widziałem coś o Agility albo czymś pokrewnym, ale nie pamiętam gdzie...
b/ jaka cecha celu redukuje obrażenia?

a) Żadna cecha calu nie utrudnia trafienia, o ile nie jest to test przeciwstawny. Przypomnę, że zaklęcia i błogosławieństwa można unikać [dodge]. Co więcej, za FAQ:
FAQ pisze:
An action that is listed as “vs. Target Defence” is not an opposed check – it is based on the Easy (1d) default difficulty, similar to how Melee Attack and Ranged Attack actions are resolved. In addition to this default difficulty, the dice pool may be modified by the target’s Defence rating, as well as by the action’s difficulty modifier.

b) Standardowo, jak przy walce wręcz: Soak + Toughness + inne.

Od siebie dorzucę jeszcze jeden cytat z FAQ, może kogoś oświeci, tak jak i mnie oświecił :)
FAQ pisze:
Rest & Recovery: Clarification
When a Lightly Wounded character attempts a Resilience check to recover from wounds by resting (as shown on WFRP page 64), he only recovers wounds based on the number of boons generated.

When a Critically Wounded character attempts a Resilience check to recover from wounds from resting, he also only recovers normal wounds based on the number of boons generated, but he has the additional opportunity to convert a single critical wound (with a severity equal to or less than the number of successes generated) into a normal wound.

Successes only contribute to recovery of normal wounds if the character is benefitting from long-term care. It is a grim and perilous world, indeed.

Jak się gdzieś machnąłem, to mnie poprawcie :)
Ostatnio zmieniony ndz sty 31, 2010 8:26 pm przez Armoks, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Repek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 8702
Rejestracja: śr mar 24, 2004 4:41 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 31, 2010 4:50 pm

Mega dzięki za Twój czas i odpowiedzi.

Szit nie działa. :) [blank page mam]

Pozdrówka!
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

[3 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 31, 2010 5:56 pm

repek pisze:
Szit nie działa. :)

No to czek dis ałt. Przejrzyj sobie, może coś Ci się stąd przyda. ;)
 
Awatar użytkownika
Repek
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 8702
Rejestracja: śr mar 24, 2004 4:41 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

ndz sty 31, 2010 8:04 pm

Megawypasik, piękne dzięki.

Pozdro
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

[3 ed.] Mechanika - pytania

wt mar 25, 2014 7:50 pm

Ktoś jeszcze w to gra? :)

Jak interpretować Guarded Position?
1. Czy ta akcja dodaje czarną kostkę do dowolnego jednego ataku, czy do wszystkich ataków?
2. Czy trzeba wybrać kogo się chroni - siebie albo sojuszników? Czy może działa na wszystkich równocześnie (na postać i na sojuszników)?
3. Czy trzeba określać czy chronimy przed atakiem wręcz czy przed dystansowym?

Jak widać mam problem z angielskim "or" :)
 
Awatar użytkownika
Armoks
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 342
Rejestracja: pn lip 07, 2008 3:26 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

wt mar 25, 2014 9:49 pm

KRed pisze:
Ktoś jeszcze w to gra? :)

Jak interpretować Guarded Position?
1. Czy ta akcja dodaje czarną kostkę do dowolnego jednego ataku, czy do wszystkich ataków?
2. Czy trzeba wybrać kogo się chroni - siebie albo sojuszników? Czy może działa na wszystkich równocześnie (na postać i na sojuszników)?
3. Czy trzeba określać czy chronimy przed atakiem wręcz czy przed dystansowym?

Jak widać mam problem z angielskim "or" :)


My ciągle gramy.

Moim zdaniem:
1. Do wszystkich,
2. Działa równocześnie,
3. Nie trzeba ;)
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

pt kwie 04, 2014 6:11 pm

Training in education confers basic literacy.

Czy wystarczy mieć Edukcję (acquired - wpisaną na kartę), czy trzeba mieć w Edukacji wyszkolenie (trained - czyli zakreślony conajmniej jeden kwadracik) aby umieć czytać/pisać?
 
Awatar użytkownika
Krishakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 761
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 10:59 am

[3 ed.] Mechanika - pytania

sob kwie 05, 2014 10:29 am

Wystarczy mieć wykupioną Edukację (wpisaną w kartę), aby móc czytać i pisać.

Jest to umiejętność zaawansowana, a takimi prawami rządzą się wszystkie takie umiejętności (między innymi także te związane z magią).
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

[3 ed.] Mechanika - pytania

ndz cze 01, 2014 4:17 pm

Jak działa zaklęcie Shadowcloak (1 ranga, z szarego Kolegium, Core Set)? Opis jest tak enigmatyczny, że mam problem z domyśleniem się o co chodzi.

Czy Czarodziej staje się niewidzialny, czy widzialny jako cień (więc wiadomo gdzie jest, ale nie widać dokładnie co robi), czy może jest widzialny ale pokryty zwykłym cieniem (co ma znaczenie przy innych zaklęciach)? Czy można go atakować w trakcie trwania zaklęcia? Czy działania maga są możliwe do obserwowania? A może zaklęcie służy tylko jako pomoc przy próbie ukrywania i nie ma żadnej innej funkcji?

Ktoś ma jakąś w miarę spójną interpretację?
 
Awatar użytkownika
Klebern
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4195
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:53 am

[3 ed.] Mechanika - pytania

śr cze 11, 2014 10:57 pm

Tutaj masz link do całkiem sensownej interpretacji tego czaru. http://community.fantasyflightgames.com ... adowcloak/
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

Re: [3 ed.] Mechanika - pytania

pt cze 13, 2014 4:44 pm

Dzięki Klebern, czytałem i niewiele to pomogło :) Ktoś tam pisze, że czar pozwala ukrywać się w dowolnym miejscu, drugi - że czar oznacza praktycznie niewidzialność, trzeci - że czarodziaj jest niewidoczny, o ile nie jest na oświetlonej przestrzeni (bo wtedy widać dziwne cienie, które go ukrywają). Konkluzji brak.

Mniejsza o to. Wymyśliłem zadowalające rozwiązanie. Shadowcloak powoduje dwie rzeczy:
1. Czarodziej jest traktowany jakby znajdował się w cieniu (na potrzeby innych zaklęć).
2. Postronni nie mogą obserwować manewrów czarodzieja.

Trochę to przypomina czar Maska Iluzji z 2 edycji, albo różne sztuczki scenicznych iluzjonistów. Przykładowo czarodziej może:
- niepostrzeżenie zabrać jakiś przedmiot z drugiego końca pokoju (1 manewr darmowo, 2 za zmęczenie -> ruch tam, bierze przedmiot i chowa pod płaszczem, ruch z powrotem, kończy turę tam gdzie zaczynał - wszystkim się wydaje, że stał tam cały czas)
- zniknąć i pojawić się w innym miejscu (za widownią, w ukryciu przed wzrokiem śledzących) - często czarodziej dba o jakieś rozproszenie uwagi, tak aby obserwator mógł sobie zracjonalizować to co się stało ("straciłem go z oczu jak przejeżdżał powóz")
- przejść niezauważony przez pokój (o ile wykona konieczne manewry w jednym ciągu, bez zatrzymywania się).

Jest to w miarę jednoznaczne działanie, pozwala na pomysłowe wykorzystanie, nie dubluje efektu niewidzialności, pasuje do stylu kolegium, nie wpływa znacząco na walkę (przeciwnicy widzą akcje czarodzieja i jego położenie w czasie ich inicjatywy).

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość