repek pisze:1. Co można zrobić W CZASIE WALKI, by odzyskać przytomność?
a/ gdy się zaliczyło KO przez przekroczenie limitu ran
b/ gdy się zaliczyło pass outa przez stress lub fatigue
a) Wyleczyć rannego korzystając z Pierwszej Pomocy [First Aid], karty akcji, odpowiedniego zaklęcia albo leczniczej mikstury. Tylko nie wiem, czy życie może być "na minusie". Mam na myśli taką sytuację, w której gracz obrywa za, na przykład, 10 obrażeń, a życia zostało mu 2. To wtedy będzie miał (załóżmy) -5, czy 0 życia?
E: Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że można złapać więcej punktów obrażeń niż wynosi liczba ran [wounds] postaci, ponieważ nie odejmujemy obrażeń od życia tylko dokładamy nowe karty ran.
b) Należy się postarać, aby stres i zmęczenie [stress i fatigue] zjechały poniżej dwukrotnej wartości danej cechy. Można to zrobić odpowiednimi kartami akcji, mogą to być zaklęcia, ale nie muszą. Innego sposobu teraz sobie nie przypomnę.
repek pisze:2. Czy w necie są może gdzieś sheety z fanowskimi skrótami podstawowych modyfikatorów? Chodzi mi np. o zebranie zasad typu, że każdy nadmiarowy Chaos Star może być a/b/c, a Kometa a/b/c/d.
Tutaj masz jakiegoś fanowskiego szita.
repek pisze:3. Jeszcze sam to sprawdzę, ale może ktoś wcześniej poświęci mi chwilkę. Atak w walce, to nie jest Opposed Check? Nie patrzy się na analogiczną cechę? Wydaje mi się, że nie, ale tak dla pewności.
To, czy walka jest testem przeciwstawnym [Opposed Check], czy też nie decyduje MG. Cytowałem wyżej, zacytuję jeszcze raz. Fragment pochodzi z rozdziału 7, o walce.
Rulebook str. 58 pisze:"(...) The GM may decide the action in question is better served as an unopposed or opposed check".
repek pisze:4. To też jeszcze gdzieś wyszukam, ale może ktoś mi oszczędzi chwilkę. Rzucamy czar bojowy:
a/ jaka cecha celu utrudnia trafienie? Gdzieś widziałem coś o Agility albo czymś pokrewnym, ale nie pamiętam gdzie...
b/ jaka cecha celu redukuje obrażenia?
a) Żadna cecha calu nie utrudnia trafienia, o ile nie jest to test przeciwstawny. Przypomnę, że zaklęcia i błogosławieństwa można unikać [dodge]. Co więcej, za FAQ:
FAQ pisze:An action that is listed as “vs. Target Defence” is not an opposed check – it is based on the Easy (1d) default difficulty, similar to how Melee Attack and Ranged Attack actions are resolved. In addition to this default difficulty, the dice pool may be modified by the target’s Defence rating, as well as by the action’s difficulty modifier.
b) Standardowo, jak przy walce wręcz: Soak + Toughness + inne.
Od siebie dorzucę jeszcze jeden cytat z FAQ, może kogoś oświeci, tak jak i mnie oświecił
FAQ pisze:Rest & Recovery: Clarification
When a Lightly Wounded character attempts a Resilience check to recover from wounds by resting (as shown on WFRP page 64), he only recovers wounds based on the number of boons generated.
When a Critically Wounded character attempts a Resilience check to recover from wounds from resting, he also only recovers normal wounds based on the number of boons generated, but he has the additional opportunity to convert a single critical wound (with a severity equal to or less than the number of successes generated) into a normal wound.
Successes only contribute to recovery of normal wounds if the character is benefitting from long-term care. It is a grim and perilous world, indeed.
Jak się gdzieś machnąłem, to mnie poprawcie