neishin pisze:1. Rzut na atak. Atakujacy ma tyle kości niebieskich ile wynosi cecha (Siła przy ataku wrecz, ZR przy dystansowym). Plus żółte kości za każdy stopień wytrenowania odpowiedniej umiejętności. Białe/czarne pomijam w tym przykładzie. Do rzutu dodaje sie fioletowe kości wyzwania? Jesli tak to rozumiem, ze w ilosci odpowiadajacej cesze celu - czyli jedna jesli jest wieksza niz pol cechy atakujacego, dwie jesli jest rowna, trzy itd. To wszystko?
Atak nie jest testem przeciwstawnym, dlatego nie porównujesz cech, a dajesz tylko jedną fioletową kostkę wyzwania, jako podstawową trudność trafienia. Dalej, jako MG możesz je dodawać lub odejmować.
neishin pisze:2. Postaci maja jeden manewr darmowy. Rozumiem, ze atak jest manewrem (znaczy wykorzystanie karty akcji)?
Każdy z graczy podczas swojej tury dostaje 1 manewr za darmo, za kolejne płaci punktami zmęczenia. Użycie karty NIE jest manewrem. Na co wykorzystuje się manewry masz gdzieś napisane w podręczniku (nie mam go teraz przy sobie).
neishin pisze:3. Czy przeciwnicy tez moga zagrywac karty akcji podstawowych (takich jak Parry, Block itd)?
Potwory/BN mogą korzystać z podstawowych kart akcji. Chyba jest to napisane na stronie 47 ToA.
A jeżeli nie chce ci się szukać, to zacytuję tekst z jednego z dzienników:
FFG pisze:In addition to the standard Basic Actions available to all characters (assuming they meet the individual action's requirements), creatures and NPCs have access to some specific, thematic actions.