Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
wave_up
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 10:20 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

pn mar 08, 2010 9:54 pm

"Lidda wpada za uciekającym czarnoksiężnikiem do małego pomieszczenia. Nerwowo rozgląda się w około. Jest puste. Nagle odwraca się słysząc trzaśnięcie zamykanych drzwi. -Ukorz się przed moją mocą...- wycedził czarownik rozwijając magiczny zwój.

Tak wygląda sytuacja. Na zwoju jest ognista kula. Pomieszczenie jest 4,5x6m. Fala płomieni ogarnia całość. Lidda ma prawo do rzutu na refleks? Co jeśli ma atut Uchylenie? A co z atutem Poprawione Uchylenie?

Albo ta sama sytuacja na środku brukowanego rynku jakiegoś miasta. W promieniu 20m nie ma absolutnie żadnego przedmiotu. Te same pytania.
"Mialee podkrada się do jednego ze śpiących goblinów. Spokojnie przygląda się istocie następnie rzuca zaklęcie. Zamrażający promień trafia dokładnie w oko ofiary."
Jak potraktować tę sytuację? Krytyk od czaru? Jeśli tak to jaki mnożnik i na jakiej podstawie? Może magiczne coup de grece? Wytrwać co, czy walczyć za pomocą woli? Może zależnie od rzutu obronnego zaklęcia?

Co powiecie o unieruchomionym zaklęciu w zwarciu? Może przyspieszone?
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

pn mar 08, 2010 10:10 pm

Witam.
wave_up pisze:
"Lidda wpada za uciekającym czarnoksiężnikiem do małego pomieszczenia. Nerwowo rozgląda się w około. Jest puste. Nagle odwraca się słysząc trzaśnięcie zamykanych drzwi. -Ukorz się przed moją mocą...- wycedził czarownik rozwijając magiczny zwój.

Tak wygląda sytuacja. Na zwoju jest ognista kula. Pomieszczenie jest 4,5x6m. Fala płomieni ogarnia całość. Lidda ma prawo do rzutu na refleks? Co jeśli ma atut Uchylenie? A co z atutem Poprawione Uchylenie?

Albo ta sama sytuacja na środku brukowanego rynku jakiegoś miasta. W promieniu 20m nie ma absolutnie żadnego przedmiotu. Te same pytania.
"Mialee podkrada się do jednego ze śpiących goblinów. Spokojnie przygląda się istocie następnie rzuca zaklęcie. Zamrażający promień trafia dokładnie w oko ofiary."
Jak potraktować tę sytuację? Krytyk od czaru? Jeśli tak to jaki mnożnik i na jakiej podstawie? Może magiczne coup de grece? Wytrwać co, czy walczyć za pomocą woli? Może zależnie od rzutu obronnego zaklęcia?

Co powiecie o unieruchomionym zaklęciu w zwarciu? Może przyspieszone?

Sytuacja rozwiązywana ad hoc.
Chyba, że rozpiszesz nam każdą możliwość, wave_up... Powodzenia, tak, czy inaczej.
Pozdrawiam,
Breeg.
 
Awatar użytkownika
wave_up
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 10:20 pm

Re: Mechanika refleksu, coup de grace

pn mar 08, 2010 10:18 pm

Breeg pisze:
Sytuacja rozwiązywana ad hoc.
Chyba, że rozpiszesz nam każdą możliwość, wave_up... Powodzenia, tak, czy inaczej.
Pozdrawiam,
Breeg.


Nie mam nic negatywnego na myśli, jedynie zauważę brak intelektu z mojej strony i otwarcie napiszę:

Nie rozumiem

Breeg, poproszę Cię o rozwinięcie.
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

pn mar 08, 2010 10:57 pm

wave_up pisze:
Nie mam nic negatywnego na myśli, jedynie zauważę brak intelektu z mojej strony i otwarcie napiszę:

Nie rozumiem

Breeg, poproszę Cię o rozwinięcie.

Służę uprzejmie:
sytuacja - Definicja sytuacji to pojęcie wprowadzone do socjologii przez Williama Thomasa oznaczające, iż każda jednostka dokonuje działania poprzez interpretację, zazwyczaj nie uświadamianą, sytuacji, w jakiej się znalazła. Zdefiniowanie sytuacji zależne jest od jej percepcji oraz wartości, jakie jednostka posiada. Dla osób biorących udział w interakcji mogą istnieć różne definicje sytuacji, w zależności od ich sytuacji społecznej. Problem ten był szczegółowo analizowany m.in. przez Ervinga Goffmana. Podczas interakcji definicje sytuacji upraszczane są przez tworzone fasady, dostarczające podstawowych elementów definicji sytuacji.
ad hoc - Ad hoc (łac.: do tego) - łaciński zwrot występujący w sformułowaniu: działanie ad hoc. Działanie ad hoc oznacza działanie podejmowane doraźnie, dla zrealizowania określonego celu, tymczasowo.
rozwiązywanie - proces rozplątywania;
A tak serio:
Chodzi mi tu o dopasowanie elastyczne do zaistniałej sytuacji przez Prowadzącego.
Będzie na przykładach:
1) Ja bym pozwolił Lidzie na Rzut Obronny. Opisałbym to jako niesamowicie szybkie wbiegnięcie na ścianę. Do tego doładowałbym ewentualną premię za impakt do przyszłego ataku (Lidda odbija się od ściany i wbija się we wroga niczym Perski Książę) oraz zmienił położenia postaci. To się nazywa elastyczne prowadzenia. Ja - dumny ze swojej spontaniczności i kreatywności; Gracz - wniebowzięty.
2) Mialee - mnożnik x2, zgodnie z zasadami odnoszącymi się do czarów, które mogą nie trafić automatycznie. W sumie pozwoliłbym Graczowi zrobić co zechce z takim wrogiem.
ELASTYCZNOŚĆ.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 2:22 pm

1) W standardowych zasadach udany rzut obronny przed kulą ognia nie przesuwa postaci poza obszar działania, więc można założyć że nie jest jednolita i są w niej dziury - dlatego można jej uniknąć pozostając mniej więcej w tym samym miejscu. Moim zdaniem rzut obronny normalnie, ewentualnie z karą, natomiast odbieranie prawa do niego zachodzi gdy postać nie ma pola manewru np. stojąc w szybie metr na metr.
2) Zamrażający promień ma rzut na atak, z zatem i krytyka 20 x2 (to jest w dziale Opis czarów ->Celowanie czarem ->Efekty(Promień)). Ponieważ czas rzucania jest taki sam jak pojedynczy atak (akcja standardowa) pozwoliłbym nawet na wykonanie Coup e Grace, ale to już nie ma w sumie poparcia w zasadach.
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 2:50 pm

Schpeelah#144 pisze:
1) W standardowych zasadach udany rzut obronny przed kulą ognia nie przesuwa postaci poza obszar działania, więc można założyć że nie jest jednolita i są w niej dziury - dlatego można jej uniknąć pozostając mniej więcej w tym samym miejscu. Moim zdaniem rzut obronny normalnie, ewentualnie z karą, natomiast odbieranie prawa do niego zachodzi gdy postać nie ma pola manewru np. stojąc w szybie metr na metr.
2) Zamrażający promień ma rzut na atak, z zatem i krytyka 20 x2 (to jest w dziale Opis czarów ->Celowanie czarem ->Efekty(Promień)). Ponieważ czas rzucania jest taki sam jak pojedynczy atak (akcja standardowa) pozwoliłbym nawet na wykonanie Coup e Grace, ale to już nie ma w sumie poparcia w zasadach.

Zgoda. Chciałem pokazać, że można zabawniej potraktować zasady.
Oczywiście, zgodnie z zasadami i ich kurczowym trzymaniem się - można wykonać RO tylko wtedy, gdy pozwala na to dana zdolność. Jeśli pozwala i w rzeczywistości niemożliwe - można wykonać RO, nie ważne jak bardzo idiotycznie to wygląda.
Dlatego chciałem ukazać swoją koncepcję. Jak się domyślam - nie interesującą wave_up. Oh, well...
Pozdrawiam,
Breeg.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 3:06 pm

Schpeelah#144 pisze:
Coup e Grace, ale to już nie ma w sumie poparcia w zasadach.
CtG możesz wykonać czarem dotykowym, ale nie zasięgowym (o ile nie masz atutu/zdolności pozwalającej na wykonywanie CtG na odległość. Dopuściłbym jednak CtG z bezpośredniej odległości (stojąc nad ofiarą).
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 3:57 pm

Breeg pisze:
Jeśli pozwala i w rzeczywistości niemożliwe - można wykonać RO, nie ważne jak bardzo idiotycznie to wygląda.
Czy nie lepiej interpretować efekty zasad w świecie (jak moje uzasadnienie z nieregularną kulą ognia) niż założyć sobie jak coś działa a potem wściekać się że zasady się nie pokrywają z twoją wizją? I na dodatek dawać komuś arbitralnie premię za zostanie zaatakowanym w ten a nie inny sposób. Jak chcesz "prowadzić zabawniej" i wymyślać w locie zasady to po co w ogóle płaciłeś za podręcznik?

Suld: Słuszna uwaga. Faktycznie założyłem, że postać jest w bezpośredniej odległości, sugerując się opisem że postać się podkradła.
 
Awatar użytkownika
wave_up
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 10:20 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 8:24 pm

Dziękuję wam wszystkim. Rady zaiste rozsądne i trafione (definicja sytuacji także).

Jak się domyślam - nie interesującą wave_up. Oh, well...

Breeg... Fakt, że nie co dzień odwiedzam forum nie oznacza, że nie jestem zainteresowany Twoją pomocą.

Podziękowania i pozdrowienia dla każdej osoby, która wypowiedziała się w tym temacie rozwiewając tym samym moje wątpliwości.
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

Re: Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 8:30 pm

Jak chcesz "prowadzić zabawniej" i wymyślać w locie zasady to po co w ogóle płaciłeś za podręcznik?

To tak jakby pytać gitarzysty: "po co uczyłeś się grać piosenki Floydów i Metallici, skoro teraz wymyślasz własne?" Rozwijając - twórcy DnD w Przewodniku Mistrza Podziemi nawet ZACHĘCAJĄ do twórczej interpretacji zasad i wychodzenia w niektórych momentach poza ramy.
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 8:54 pm

wave_up pisze:
Czy nie lepiej interpretować efekty zasad w świecie (jak moje uzasadnienie z nieregularną kulą ognia) niż założyć sobie jak coś działa a potem wściekać się że zasady się nie pokrywają z twoją wizją? I na dodatek dawać komuś arbitralnie premię za zostanie zaatakowanym w ten a nie inny sposób. Jak chcesz "prowadzić zabawniej" i wymyślać w locie zasady to po co w ogóle płaciłeś za podręcznik?

a) ...Bo uwielbiam modyfikację systemu?
b) Nie wściekam się.
c) ...Bo podręcznik to tylko kilka zasad do których dorzuca się ad hoc właściwe do sytuacji rozwiązania. Warto zauważyć, że w ten sposób mogę w dowolnej chwili zniwelować Wyścig Zbrojeń powergamera.
wave_up pisze:
Breeg... Fakt, że nie co dzień odwiedzam forum nie oznacza, że nie jestem zainteresowany Twoją pomocą.

Nie to napisałem.
VoBono pisze:
To tak jakby pytać gitarzysty: "po co uczyłeś się grać piosenki Floydów i Metallici, skoro teraz wymyślasz własne?" Rozwijając - twórcy DnD w Przewodniku Mistrza Podziemi nawet ZACHĘCAJĄ do twórczej interpretacji zasad i wychodzenia w niektórych momentach poza ramy.

VoBono jak zwykle celny w uwagach. = *
Pozdrawiam,
Breeg.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 9:07 pm

To tak jakby pytać gitarzysty: "po co uczyłeś się grać piosenki Floydów i Metallici, skoro teraz wymyślasz własne?" Rozwijając - twórcy DnD w Przewodniku Mistrza Podziemi nawet ZACHĘCAJĄ do twórczej interpretacji zasad i wychodzenia w niektórych momentach poza ramy.

Modyfikator +2 lub -2 czemu nie, ale żeby od razu dawać darmowy ruch, pajęczą wspinaczkę i do tego premię do ataku/obrażeń tylko dlatego, że postać ma uchylanie ?

Bo podręcznik to tylko kilka zasad do których dorzuca się ad hoc właściwe do sytuacji rozwiązania. Warto zauważyć, że w ten sposób mogę w dowolnej chwili zniwelować Wyścig Zbrojeń powergamera.

Możesz, ale przy okazji łamiesz trochę zasad podręcznikowych, a do tego wyżywasz się na jednym graczu, bo on pewnie nie dostanie "magicznych bonusów Breega".

Ma, dlaczego by miała nie mieć? Refleks, uchylanie, poprawione uchylanie nie mówi nic o tym, że postać musi się mieć za czym schować, ani mieć miejsca gdzie uciec. To może być równie dobrze schowanie twarzy w dłonie, zasłonięcie się płaszczem, czy tak ustawienie ciała by było jak najmniej wystawione na działanie czaru.

Drugi przypadek to po prostu krytyk. Występuje on przy czarach, które wymagają testu ataku na trafienie i wynosi 20/x2
Ostatnio zmieniony wt mar 09, 2010 9:08 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 9:12 pm

goracepapu pisze:
Możesz, ale przy okazji łamiesz trochę zasad podręcznikowych, a do tego wyżywasz się na jednym graczu, bo on pewnie nie dostanie "magicznych bonusów Breega".

Podałem w zasadzie skrajny przypadek. Doskonale rozumiem Twój punkt widzenia.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 9:17 pm

Już prędzej "po co kupiłeś płytę Metallici skoro teraz nadpisujesz na niej piosenki". Ja nie mam nic przeciwko dostosowywaniu i przekształcaniu reguł, żeby lepiej nam odpowiadały - choćby daleko nie szukać, jak ktoś zadeklaruje że się chowa (jako akcję standardową) przed oddechem smoka za jakąś przeszkodą, to mu pozwalam dodać premię z osłony do jego rzutu na Refleks i może nawet Uchylanie, taka jest nasza metoda radzenia sobie z przeciwnikami stosującymi take ataki z dużego dystansu albo w przelocie.
Chodzi mi o to, że Breeg z tym przesadza. Raz, że sytuacja gdzie cel kul ognia nie przesuwa się poza obszar zaklęcia ani nie ma dostatecznej osłony jest, moim zdaniem, typowa i taką właśnie opisują zwykłe zasady więc wprowadzanie nowych nie ma uzasadnienia. Dwa, gracz w tej sytuacji nagle dowiaduje się że może szybko, poza swoją rundą wbiec na ścianę żeby uniknąć zagrożenia i zyskać premię do następnego ataku. I potem albo wyjdzie z tego jednorazowy kaprys MG udowadniający, że gracz nie może nawet znać całości możliwości postaci swojej i innych bo mistrz może sobie coś ubzdurać ALBO znikąd pojawiła się nowa, bardzo użyteczna zdolność. I zacznie się: "a przed wielką maczugą olbrzyma tez tak mogę uciec?", "a przed Kręgiem Śmierci?", "to ja wbiegam po ścianie na tę małą przybudówkę", "ja wbiegam na tę ścianę co runda, w Prince of Persia też to bez przerwy w walce robiłem" albo "przebiegam nad tym dołem-pułapką i rzucam linę reszcie". |(Żeby nie było - pierwszemu powiedziałbym "OK", ostatniemu "ale i tak rzucasz na Skok").

...Qurczę, i mnie 3 posty ubiegli. Damn.
BTW, nie bardzo łapię jak wbiegnięcie na ścianę w pomieszczeniu wypełnionym Kulą Ognia pomaga jej uniknąć bez moich dziur czy Schowania Twarzy To Obrażenia Cię Nie Widzą*/azbestowego płaszcza, więc po co w ogóle ta akrobatyka?
*goracepapu nie obrażaj się, precie chyba obaj tu żartujemy
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 9:39 pm

Już prędzej "po co kupiłeś płytę Metallici skoro teraz nadpisujesz na niej piosenki". Ja nie mam nic przeciwko dostosowywaniu i przekształcaniu reguł, żeby lepiej nam odpowiadały - choćby daleko nie szukać, jak ktoś zadeklaruje że się chowa (jako akcję standardową) przed oddechem smoka za jakąś przeszkodą, to mu pozwalam dodać premię z osłony do jego rzutu na Refleks i może nawet Uchylanie, taka jest nasza metoda radzenia sobie z przeciwnikami stosującymi take ataki z dużego dystansu albo w przelocie.


Ha !
"Varying Degrees of Cover
In some cases, cover may provide a greater bonus to AC and Reflex saves. In such situations the normal cover bonuses to AC and Reflex saves can be doubled (to +8 and +4, respectively). A creature with this improved cover effectively gains improved evasion against any attack to which the Reflex save bonus applies. Furthermore, improved cover provides a +10 bonus on Hide checks."

Oboje w dość idiotyczny sposób próbujemy wytłumaczyć coś, o czym w ogóle nie mamy pojęcia w sposób by jako-tako odpowiadało opisowi mechanicznemu :). Szczerze mówiąc nigdy nie znalazłem się w strefie wybuchu ani w strefie działania kuli ognia :)
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 10:12 pm

Damn, my bad. Tak to się dzieje jak za długo polegasz na zapamiętywaniu.
Ale i tak twierdzą że łotrzykokształnte dziury + nadnaturalne zdolności unikania na wyższych poziomach (to w końcu fantasy) są lepsze od chowania twarzy w ręce. Chyba że mówimy o psionicznym Furiacie :razz:
 
Awatar użytkownika
Breeg
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 338
Rejestracja: sob lis 18, 2006 6:39 pm

Mechanika refleksu, coup de grace

wt mar 09, 2010 11:38 pm

Schpeelah#144 pisze:
Chodzi mi o to, że Breeg z tym przesadza.

Nihil novi. Powiedz mi coś, czego on nie wie. Spokojnie, nie dowie się o tym, o czym teraz rozmawiamy... Ahm!
Schpeelah#144 pisze:
I potem albo wyjdzie z tego jednorazowy kaprys MG udowadniający, że gracz nie może nawet znać całości możliwości postaci swojej i innych bo mistrz może sobie coś ubzdurać ALBO znikąd pojawiła się nowa, bardzo użyteczna zdolność. I zacznie się: "a przed wielką maczugą olbrzyma tez tak mogę uciec?", "a przed Kręgiem Śmierci?", "to ja wbiegam po ścianie na tę małą przybudówkę", "ja wbiegam na tę ścianę co runda, w Prince of Persia też to bez przerwy w walce robiłem" albo "przebiegam nad tym dołem-pułapką i rzucam linę reszcie". |(Żeby nie było - pierwszemu powiedziałbym "OK", ostatniemu "ale i tak rzucasz na Skok").

Tak, to kaprys. Na tym polega spontaniczność i improwizacja. Po ładnym opisie Gracza dopuściłbym manewr, który jest w jego możliwościach. W ten sposób dopinguję Graczy, którzy nie robią mechanicznie kozackich postaci, bo, po prostu - nie potrafią.
Tam JEST przybudówka. Serio.
Schpeelah#144 pisze:
precie chyba obaj tu żartujemy

Czy właśnie nazwałeś goracepapu "prąciem"? = O

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości