Zrodzony z fantastyki

 
Hajdamaka

śr sty 23, 2008 5:22 pm

argoth pisze:
(np. zniwelować karę za brak umiejętności)


Mozesz to rozwinac? W podstawce nic na ten temat nie ma (chyba...)
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

śr sty 23, 2008 7:23 pm

Wydaje mi się że gdzieś było napisane, że jak się nie ma danej umiejętności to przy rzucie samą cechą nie eksplodują dziesiątki. Chociaż mogło mi się to przyśnić. :)
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

śr sty 23, 2008 9:57 pm

Nie przyśniło ci się, bo tak jest, ale w 3 edycji :)
W pierwszej, przynajmniej w podstawce, nie ma nic na ten temat (na 99% :razz: )

rybieudka pisze:
Najgorsze w przypadku 3edycyjnych Jednorożców jest to, ze są... potęgą.

Mądrze prawisz, też nad tym ubolewam. Chociaż wygląda na to (ciągłe dopakowywanie Jednorożców), że w końcu ktoś im utrze nosa, nie widzę innego wyjścia. A drugiej migracji odłamu Moto z pustyni do Rokuganu chyba nie zniosę :wink:
Wszystko to oczywiście w kontekście fabularnym, bo mechanicznie raczej ich nie osłabią.
 
Hajdamaka

pt sty 25, 2008 9:34 pm

Kolejne dwa pytania ( z czego drugie glupie i czysto teoretyczno-czepialskie):
- czy Zuraw wykorzystujacy swoja druga technike (wciaz mowa o 1 edycji) podbijajac PT podczas pojedynku powiedzmy z 5 do 15 (o 2 poziomy) powoduje, ze jego przeciwnik podczas swojej koncentracji podbija PT do 20, czy tez przeciwnik nic nie wie o dzialaniu Zurawia i podbija takze do 15 (tak, jakby Zuraw podbil normalnie o 5 do 10)?
- czy mechanicznie oplaca sie w ogole brac ciezka zbroje? Niby daje te 10 PT do trudnosci trafienia, ale jednoczesnie podbija o 5 PT trafienia przeciwnika, wiec z jego lekkiej zbroji czyni ciezka. Zalozmy, ze Krab z Ref na 3 ma ciezko zbroje co daje mu 25 do PT trafienia go walczy z Zurawiem o ref 4 w lekkiej zbroji... i tym samym ma PT trafienia Zurawia 30.
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

pt sty 25, 2008 9:57 pm

Hajdamaka pisze:
- czy Zuraw wykorzystujacy swoja druga technike (wciaz mowa o 1 edycji) podbijajac PT podczas pojedynku powiedzmy z 5 do 15 (o 2 poziomy) powoduje, ze jego przeciwnik podczas swojej koncentracji podbija PT do 20, czy tez przeciwnik nic nie wie o dzialaniu Zurawia i podbija takze do 15 (tak, jakby Zuraw podbil normalnie o 5 do 10)?


Jeśli żuraw podbije z 5 do 15 (czyli o 10) to jego przeciwnik podbija o swoje standardowe 5 (do 20).
Ta technika jest przegięta - jeśli wiemy że możemy więcej podbijać niż przeciwnik (z testy przed pojedynkiem) to podbijamy tylko po 1, dzięki temu mamy łatwiejszy atak.

Hajdamaka pisze:
- czy mechanicznie oplaca sie w ogole brac ciezka zbroje? Niby daje te 10 PT do trudnosci trafienia, ale jednoczesnie podbija o 5 PT trafienia przeciwnika, wiec z jego lekkiej zbroji czyni ciezka. Zalozmy, ze Krab z Ref na 3 ma ciezko zbroje co daje mu 25 do PT trafienia go walczy z Zurawiem o ref 4 w lekkiej zbroji... i tym samym ma PT trafienia Zurawia 30.


Szkoła Hida Kraba znosi ograniczenia wynikające z noszenia ciężkiej zbroi (przez samurajów kraba), co czyli ta zbroję bardzo efektywną.
Jeśli chodzi o inne klany ciężka zbroja jest także używana podczas bitew (np. prze samurajów z Yari), gdzie nie ma wielu możliwości by przeciwnik unikał ciosu. To oczywiście moje zdanie. :)
 
Hajdamaka

pt sty 25, 2008 9:59 pm

Fakt, z tym Krabem to byl zly przyklad ;) No i masz racje, w mechanice bitewnej ciezka zbroja sie sprawdza, w normalnej grze srednio.
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

pt sty 25, 2008 10:03 pm

Zresztą w podręczniku jest napisane że w ciężkiej zbroi nikt nie chadza w "normany" dzień (nie licze Kraba :) ) bo to ujma dla honoru, a co do bitwy - ja też wolałbym być w ciężkim pancerzu.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

pt sty 25, 2008 11:51 pm

Jeszcze za czasów gry w 1 edycji wprowadziłem małego homerules'a w którym zbroje ignorują niewielką ilość ran (bodajże odpowiednio 4 i 6, czy 4 i 8, nie pamiętam już). Nie zmieniło to generalnego sposobu działania zbroi, a dało więcej powodów do noszenia ciężkiego pancerza i nieznacznie zwiększało prawie nieistniejącą przeżywalność postaci.
(Nie kłopoczcie się z krytykowaniem tego houserule'a pod względem realizmu itp., bo i tak to zignoruję :])

Wracając do normalnych zasad, jeżeli jesteśmy otoczeni przez kilku przeciwników to lepiej mieć +5 do pancerza przeciwko 6 czy 8 atakom i +5 utrudnień do naszych dwóch. A jeszcze lepiej wejść w Pełną Obronę i czekać na kolegów :) Generał czy inny dowódca, który nie bierze fizycznego udziału w walce z pewnością chętnie przywdzieje ciężki pancerz. No i MG może zniwelować kary z ciężkiego pancerza dla zbroi o ponadprzeciętnej jakości.
Oczywiście są to tylko dodatkowe plusy do tych już wymienionych przez przedmówców, bo nie widzę sensu pisać jeszcze raz tego co oni.

Sam grając Akodo nie miałem większych trudności z trafieniem przeciwnika, a dodatkowy pancerzyk zawsze się przydał :)
 
Hajdamaka

śr sty 30, 2008 12:16 pm

1 edycja - 1 technika Lowcow Kuni. Napisano, ze Łowca zyskuje 2 ataki przeciw istotos ze SKC. Czy oznacza to, ze przeciwko tym istotom Łowca dysponuje 3 atakami?

Pancerz u potworow - dlaczego u potworow pancerz powoduje podbicie PT i dodatkowo niewluje obrazenia?

Oni - czy kazdy Oni posiada odpornosc na ciosy? Czy do pobicia Oni potrzebny jest shugenja badz bron z jadeitu?
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

śr sty 30, 2008 1:30 pm

Hajdamaka pisze:
1 edycja - 1 technika Lowcow Kuni. Napisano, ze Łowca zyskuje 2 ataki przeciw istotos ze SKC. Czy oznacza to, ze przeciwko tym istotom Łowca dysponuje 3 atakami?


Nie, ma 2 ataki przeciw istotom ze skazą cienia (czyli przeciw połowie klanu Kraba też :) )

Hajdamaka pisze:
Pancerz u potworow - dlaczego u potworow pancerz powoduje podbicie PT i dodatkowo niewluje obrazenia?


Bo potwory z założenia są potworne i przepakowane.

Hajdamaka pisze:
Oni - czy kazdy Oni posiada odpornosc na ciosy?


Nie każdy ONI posiada odporność na ciosy, ale te w podręczniku podstawowym są odporne (ale tam są opisane ostre "koksy")

Hajdamaka pisze:
Czy do pobicia Oni potrzebny jest shugenja badz bron z jadeitu?


Raczej nikt nie atakuje ONI bez wsparcia shugenja, lub chociaż jadeitowego proszku. Niektóre ONI można po prostu "sklepać" (te bez odporności np. Oni o ogonie skorpiona "Honor o zmierzchu" str. 45), ale nigdy nie jest to łatwe.
 
Craven

śr sty 30, 2008 8:14 pm

Hajdamaka pisze:
1 edycja - 1 technika Lowcow Kuni. Napisano, ze Łowca zyskuje 2 ataki przeciw istotos ze SKC. Czy oznacza to, ze przeciwko tym istotom Łowca dysponuje 3 atakami?

Zyskuje dwa ataki. A nie zyskuje dwa DODATKOWE ataki.
Innymi słowy ma 2 ataki wobec stworzeń krain cienia.

Hajdamaka pisze:
Pancerz u potworow - dlaczego u potworow pancerz powoduje podbicie PT i dodatkowo niewluje obrazenia?

Bo są to potworne potwory.

Hajdamaka pisze:
Oni - czy kazdy Oni posiada odpornosc na ciosy? Czy do pobicia Oni potrzebny jest shugenja badz bron z jadeitu?

Nie każdy. Ja traktuję odporność na ciosy tak, że broń magiczna w jakikolwiek sposób lub broń dziedziczona (czyli wielopokoleniowa) wystarcza by zranić takiego Oni. Tylko zwykła katana nie zada mu obrażeń. Broń rodowa już tak.
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

śr sty 30, 2008 11:44 pm

Jednym z najpopularniejszych sposobów bicia Oni jest proszek z jadeitu, który się nakłada na ostrze. Wystarcza zaledwie na kilka ciosów, ale 2 czy 3 graczy z takim proszkiem na mieczu zbije przeciętnego Oni. Taki proszek jest dużo bardziej popularny niż broń z jadeitu czy kryształu (po kilka sztuk każdej w rękach najbardziej wpływowych Krabów). Częściej spotykane są również strzały z jadeitowymi grotami.

Co do broni magicznej to prawdopodobnie chodziło twórcom o Nemuranai, które również mają ektremalny stopień rzadkości. Jednak ponieważ nie ma do końca wyjaśnionej kwestii broni magicznej, więc każdy gra jak uważa :)

Fakt faktem nie ma to jak shugenja. Powinni ich masowo szkolić do ubijania Oni, bo są naprawde dobrzy w te klocki :)
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

śr lip 23, 2008 11:23 pm

Ja natomiast mam kilka pytań, które wciąż mnie nurtują, a odpowiedzi nie mogę znaleźć ani w księdze(1 ed.), ani na forum(może dlatego, że nie szukałem zbyt dokładnie)...
Mianowicie:
- Czym różni się walka samą kataną od walki zestawem daisho? Chodzi mi głównie o mechanikę(ilość ataków, trudność trafienia)...
- Czy zbroje dają tylko podwyższenie poziomu trafienia postaci noszącej zbroję? Nie powoduje obniżenia otrzymanych ran?
- Czy wraz z podwyższeniem rangi o 1 nasz poziom chwały również podnosi się o 1(nie zużywając punktów chwały wypracowanych chwalebnymi czynami)?
- Czy "prawdziwy ronin" nie może posiadać znajomość technik szermierczych(chodzi mi o coś w stylu rangi szkół klanów)?
- No i gdzie są opisane zasady tworzenia samuraia z pomniejszych klanów??

Z góry dziękuję za odpowiedź...
 
Craven

śr lip 23, 2008 11:39 pm

Blizz pisze:
- Czym różni się walka samą kataną od walki zestawem daisho? Chodzi mi głównie o mechanikę(ilość ataków, trudność trafienia)...

Daisho generalnie walczą jedynie smoki. Inni walczą jedną bronią (najczęściej kataną). Choć może są zasady walczenia dwiema. Tak czy inaczej w L5K masz jeden atak, a PT trafienia cię wynosi 5x refleks postaci. Dopiero techniki szkół bushi pozwalają na więcej niż jeden atak.
Jeśli grasz adeptem szkoły Mirumoto to na 1 randze masz jeden atak ale doliczasz +5 do PT trafienia Cię.


Blizz pisze:
- Czy zbroje dają tylko podwyższenie poziomu trafienia postaci noszącej zbroję? Nie powoduje obniżenia otrzymanych ran?

Zbroja nie redukuje otrzymywanych ran. To całkiem ciekawy mechanizm jak tylko się wyzbyć "nawyków" z innych RPGów. oznacza to po prostu, że ciosy niecelne ześlizgują się po zbroi lub zatrzymują na niej. Jeśli jednak atakujący przerzuci PT z uwzględnieniem zbroi to po prostu przebił się przez zbroję lub trafił w nieosłonięte miejsce i zadaje normalne obrażenia.

Blizz pisze:
- Czy wraz z podwyższeniem rangi o 1 nasz poziom chwały również podnosi się o 1(nie zużywając punktów chwały wypracowanych chwalebnymi czynami)?

Nie. A przynajmniej nic takieego nie kojarzę.

Blizz pisze:
- Czy "prawdziwy ronin" nie może posiadać znajomość technik szermierczych(chodzi mi o coś w stylu rangi szkół klanów)?

W pierwszej edycji - nie. W trzeciej są szkoły roninów.

Blizz pisze:
- No i gdzie są opisane zasady tworzenia samuraia z pomniejszych klanów??

W nieopublikowanym w Polsce dodatku "Way of minor clans". Podobnie jak w Drogach klanowych wielkich klanów są dodatkowe szkoły samurajskie, tak w tamtym jest szereg szkół, po jednej dla każdego klanu. Ale warto pamiętać, że mają one jedynie po trzy rangi, z wyjątkiem modliszki, która ma cztery.
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

czw lip 24, 2008 7:26 am

Craven pisze:
- Czy wraz z podwyższeniem rangi o 1 nasz poziom chwały również podnosi się o 1(nie zużywając punktów chwały wypracowanych chwalebnymi czynami)?


Nie. A przynajmniej nic takieego nie kojarzę.



Na szczęście ja kojarzę - str. 70 podstawki (margines) "Gdy samuraj zdobywa kolejną rangę, jego chwały rośnie o jeden."


Blizz pisze:
- Czy "prawdziwy ronin" nie może posiadać znajomość technik szermierczych(chodzi mi o coś w stylu rangi szkół klanów)?


Istnieje coś podobnego dla roninów - polecam dodatek "Droga Wilka" (oczywiście nie wyszedł w Polsce :P )
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

czw lip 24, 2008 10:43 am

Wielkie dzięki. Widzę, że zanim nabędę nowe dodatki to sam będę musiał wymyślić poszczególne rangi dla pomniejszych szkół(konsultując się z graczami)... A te +5 do trafienia dla lekkiej zbroi to wcale nie jest taka świetna ochrona... No i brak różnicy w walce samą kataną, a daisho też mnie lekko boli...

I jeszcze jedno pytanie:
- Jak przeciwnik mnie trafi w bliskim starciu to czy mogę jakąś umiejętnością lub manewrem odbić/uchylić się przed ciosem w ostatniej chwili? Wogóle czy po trafieniu mam jakąkolwiek jeszcze szanse na nie dostanie obrażeń?...
 
Craven

czw lip 24, 2008 10:57 am

+5 - niby nic a cieszy ;-)

Jak już jesteś trafiony to "po ptokach". Możesz temu zapobiegać, np. stosując pełną obronę, ale jak to nie podziała to po prostu obrywasz. Chyba, że MG stosuje dodatkowe zasady wykorzystania Pustki (GM Master's Survival Guide). Wtedy można anulować obrażenia Punktami Pustki.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

czw lip 24, 2008 11:12 am

A jeżeli gracz deklaruje atak(po prostu żeby trafić) to gdzie takowy cios uderza?

P.S.
Zauważyłem, że wakizashi ma inne wo od katany(wak:2z2 kat:3z2)
Jakie ma to zastosowanie w walce, jeżeli używamy daisho?...
 
Craven

czw lip 24, 2008 11:20 am

A gdzie trafiam jeśli w D&D zadeklarowałem po prostu atak? Kwestia decyzji MG.


Co do wakizashi - jeśli stosujesz technikę daisho, to bronisz się wakizashi (+5 do PT) natomiast tniesz kataną (no chyba, że zadeklarujesz inaczej, ale to mało opłacalne), więc zadajesz obrażenia 3z2 (+ siła oczywiście).
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

czw lip 24, 2008 12:11 pm

Blizz pisze:
A jeżeli gracz deklaruje atak(po prostu żeby trafić) to gdzie takowy cios uderza?


W dodatku GM's Survival Guide są nawet dwie tabelki na lokacje trafienia (zwykła i rozszerzna), ale raczej się ich nie stosuje (no chyba że do strzelania).
Przytocze to tą miejszą:

Rzut 2k10 Lokacja
2-4.....................Dolna część nogi
5-6.....................Górna część nogi
7-9....................."Narządy"
10-13..................Tors
14-15..................Dolna część ramienia
16-17..................Górna część ramienia
18.......................Szyja
19-20..................Głowa

Jeżlei jest to potrzebne rzuć k10.
1-5 trafiona lewa część ciała
6-10 trafiona prawa część ciała

Tak jak już pisałem przydatne to jest najwyżej przy strzelaniu.
 
kabuki joe
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt sie 09, 2005 11:43 pm

:)

czw lip 24, 2008 12:47 pm

Blizz pisze:
Wielkie dzięki. Widzę, że zanim nabędę nowe dodatki to sam będę musiał wymyślić poszczególne rangi dla pomniejszych szkół(konsultując się z graczami)


Zobacz tutaj

http://laeren.net/rpg/l5r/ref/schools.php

Matane
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

czw lip 24, 2008 1:10 pm

Blizz pisze:
Zauważyłem, że wakizashi ma inne wo od katany(wak:2z2 kat:3z2)
Jakie ma to zastosowanie w walce, jeżeli używamy daisho?...


No cóż - żadnego, jeśli mam być absolutnie szczery. Na potrzeby mechaniki zakłada się (w dużym uproszczeniu), że cięcia zadaje się główną bronią. Oczywiście - graczowi wolno deklarować, że cześć ataków (albo i wszystkie) wykonuje wakizashi i wtedy obrażenia idą od wakizashi. Ale domyślną bronią i tak będzie katana - jeśli gracz nie okresla, którą bronią zadaje cios, to właśnie idzie o katanę.

Daisho funkcjonuje najlepiej ze szkołą Mirumoto Bushi. I dopiero z nią pokazuje pazur. Dobrze wyszkolony bushi Mirumoto szybko zmienia sie w śmiercionośne tornado stali, specjalizujące sie w hurtowym wypłacaniu ataków.

Co do szkół pomniejszych klanów - obecny swego czasu na tym forum Morf zrobił podsumowanie. Na jego stronie jest chyba wszystko, czego trzeba do rozpisania pomniejszoklanowca. I komplet szkół z dodatków.
http://l5kwm.republika.pl/
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

pt lip 25, 2008 12:40 pm

Zauważyłem ciekawe opisy umiejętności Bugei... Z opisu "Obrony"(str. 70) wynika, że można unikać ciosów wrogów bazując na tej zdolności + krąg ognia...
Natomiast z opisu "Wachlarza bojowego"(str. 71) wynika, że można nim zbijać wrogie ciosy...
Jestem ciekaw co wy o tym sądzicie?

kabuki joe i Drachu Wielkie Dzięki za podane linki. Naprawdę mi pomogły...
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

pt lip 25, 2008 2:31 pm

Blizz pisze:
Z opisu "Obrony"(str. 70) wynika, że można unikać ciosów wrogów bazując na tej zdolności + krąg ognia...


Ten opis jest jakiś dziwny (i nie tylko ten :P ). Umiejętność obrona stosuje się podczas manewru Pełnej Obrony (rzucamy ZR+OBRONAz1 i dodajeny do PT trafienie samego siebie). Przynajmniej ja tak robie.
Jest jeszcze kilka wersji stosowania OBRONY.

Blizz pisze:
Natomiast z opisu "Wachlarza bojowego"(str. 71) wynika, że można nim zbijać wrogie ciosy...
Jestem ciekaw co wy o tym sądzicie?


W dodatku GM's SurvivalGuide są podane nawet 2 mechaniczne zastosowania Wachlarza, ale oba dość przegięte (nawet w tym podręczniku jest tak napisane).
Jeśli już miałbym coś wybierać to można dodawać swoją um. walki wachlarzem (Chisaijutsu) do sumy rzutu na obronę podczas pełnej obrony (ale zamotałem :P ).
I oczywiście dodawanie poziomu Chisaijutsu do sumy rzutu na um. bitwa.
 
Craven

pt lip 25, 2008 6:27 pm

argoth pisze:
Blizz pisze:
Z opisu "Obrony"(str. 70) wynika, że można unikać ciosów wrogów bazując na tej zdolności + krąg ognia...


Ten opis jest jakiś dziwny (i nie tylko ten :P ). Umiejętność obrona stosuje się podczas manewru Pełnej Obrony (rzucamy ZR+OBRONAz1 i dodajeny do PT trafienie samego siebie). Przynajmniej ja tak robie.


Według oficjalnych zasad (str. 106-107) rzucasz OBRONAz1, bez zręczności. Generalnie pełna obrona w pierwszej edycji jest bardzo słaba. W trzeciej wygląda to zupełnie inaczej, ale jednocześnie tam inaczej się rozwiązuje też inicjatywę, przez co wszystko idzie sprawniej.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

sob lip 26, 2008 11:30 pm

Ja bym jednak wprowadził element parowania/uniknięcia. Rzuć = Krąg Ognia+Obrona, Zatrzymaj: Krąg Ognia. Poziom trudności testu oblicza się na podstawie: Wroga Umiejętność Walki(np: Kenjutsu) x 5 (jak chcemy atakować i jednocześnie parować to musimy podbić poziom trudności o 10, a w pełnym ataku nie wolno nam parować) i poziom trudności podwyższa się o 5 za każde zadeklarowane przez wroga podbicie...

Uff ale kocham modzić w mechanice...

Jeszcze chciałbym aby mi ktoś wytłumaczył(bo podręcznik nie za czytelnie to przedstawił) jak ma się trudność testu do poziomu ran? Jak mam np: 3 zręczności i 4 kenjutsu to od czego najpierw odejmuję i ile kostek, czy to ma wpływ na ilość zatrzymanych? No i jak to ma się do siły? Jak mam 2 siły i biję kataną, a jestem na poziomie -4 to ile rzucam na obrażenia, a ile zatrzymuję?
I czy Kenjutsu stosuje się również przy walce naginatą(nie zauważyłem osobnej techniki)?...
 
Craven

sob lip 26, 2008 11:34 pm

notacja przy poziomach ran odnosi się do turlanych kostek, nie zatrzymywanych. Więc przy poziomie ran -2 z 4z4 robi się 2z4, czyli faktycznie 2z2. Z 6z4 robi się 4z4.

Jak masz 2 siły i bijesz kataną to z 5z2 robi się 1z1. Gdybyś miał 1 siły to teoretycznie zrobiłoby się zero rzucanych, ale jest zasada, która mówi, że zawsze turlasz minimalnie jedną kością.

Kenjutsu stosujesz do tanto, wakizashi, katany, tachi, no-dachi, nagamaki, ale nie do naginaty. Do naginaty służy yarijutsu.
 
Awatar użytkownika
Blizz
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 197
Rejestracja: sob paź 20, 2007 10:21 pm

sob lip 26, 2008 11:47 pm

Dzięki Craven Jak byś mógł jeszcze wymienić inne umiejętności podobne do kenjutsu i yarijutsu oraz wymienić do czego są stosowane (w poręczniku jest tylko kenjutsu, jiujutsu i iaijutsu) to byłbym jeszcze bardziej wdzięczny(Craven zawsze na posterunku :wink: )...

W sumie to w podręczniku brakuje także cennika strawy(jedyna wskazówka to "1 koku = 180 litrów ryżu", a jak BG chce kupić sushi?)...
 
Craven

ndz lip 27, 2008 12:22 am

heh tak z głowy to pamiętam Ciężka broń (m.in. tetsubo), Kyujutsu (łuki), Bojutsu (kij), yarijutsu (włócznie, yari, naginaty itd).


Co do cen - GM survival guide tu pomaga. Albo założenie, że samuraj się kasą nie przejmuje i słudzy takie proste rzeczy załatwiają ;-)
 
argoth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 12:29 pm

ndz lip 27, 2008 8:40 am

Craven zapomiał jeszcze o Chisaijutsu (wachlarze), Nofujutsu (broń chłopska), Tantojutsu (noże), Umayarijutsu (lance) i Ninjutsu (bronie ninja :P )... aha broń um. walki bronią ciężko nazywa się Subojutsu - wszystko jest ładnie wypisane w Drodze Lwa.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości