Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

pn sty 10, 2005 12:07 am

Ja pozwole sobie na chwile odkopac ten topic i zadac proste pytanie:

Jako ze nadal nieprzeczytalem podstawki do L5k (niechce psuc sobie zabawy) jak wyglada sprawa z 2 atakami w turze. Pytam bo obecnie moja postac dobila do 2 techniki w szkole Mirumoto. Jak to sie ma przy Pelnej Obronie, Normalnym Ataku i Pelnym Ataku?

C.

PS:Drachu ma racje poziom trafienia przecietnej postaci jest smiesznie niski... Walke wygrywa ten kto wygra inicjatywe. Obenie najgorszym koszmarem mojej postaci jest postac innego gracza (manczkina i minimaksa :wink: ) ktory znajac dokladnie system gra Bayushim z zaleta Szybki...
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pn sty 10, 2005 3:44 am

Bayushi z zaletą szybki? Szybka bestia.

Już tłumaczę jak to jest z tymi atakami. O ile zasady specjalne nie mówią inaczej (a w przypadku Mirumoto nie mówią) to nic się nie zmienia - w pełnej obronie nie masz żadnego, a w normalnym ataku i pełnym ataku masz dwa.

Zabawa zaczynałaby sie w przypadku innych szkół, które to modyfikują - jak yojimbo Shiba, czy szkoła Mistrzów Miecza Mirumoto, szkoła bushi MAtsu i tak dalej... Jednak Twoja szkoła tego nie zmienia.
 
Awatar użytkownika
fairhaven
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1486
Rejestracja: śr cze 02, 2004 8:14 am

pn sty 10, 2005 11:56 am

Z tymi atakami Drachu ma oczywiście rację. Wspomniane bushi Matsu mają 2-3 ataków przy manewrze pełny atak - jednak przy szkole Mirumoto nie zmienia się nic - tzn 2 ataki masz przy każdym manewrze poza obroną :p


Nie mogę się tu zgodzić z poczynioną na marginesie konkluzją że wynik walki zalezy od inicjatywy - a co z wytrzymałością chocby? Ciężko jest 1 ciosem zabić Kraba. Do tego dochodzą takie cudenka jak techniki szkół, refleks, PT trafienia itd. Uzależnianie wszystkiego od wyniku Inicjatywy jest nieuzasadnionym spłyceniem. Tym bardziej, że w L5K da się zrobić zarówno postacie walczące defensywnie (deem miał swego czasu świetny patent na Mirumoto własnie) jak i bardzo wytrzymałe...

A uwaga o "niepsuciu sobie zabawy" czytaniem podręcznika jest... dość enigmatyczna :wink:
 
Awatar użytkownika
Fenran
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr paź 13, 2004 7:46 pm

pn sty 10, 2005 12:51 pm

fairhaven pisze:
ym bardziej, że w L5K da się zrobić zarówno postacie walczące defensywnie (deem miał swego czasu świetny patent na Mirumoto własnie) jak i bardzo wytrzymałe...


Weźmy na przykład takiego Daidoji. Dajmy mu przeciętne 3 Refleksu, a do tego ciężką zbroję. Obrona skacze do 25.

Dajmy też umiejętność Obrona na przynajmniej 3. Klasyczny honor dla Żurawia też będzie co najmniej 3 - 4.

I teraz spójrzmy co nam wyszło. Daidoji dzięki znakomitej pierwszej randze ma naprawdę sporo hapeków (te 3 - 4 więcej na każdy poziom ran), i jednym ciosem się już go nie zdejmie. Prawdziwa jednak siła tej postaci ujawnia się na drugiej randze (druga ranga Daidoji: wykonując pełną obronę w następnej rundzie automatycznie otrzymujemy najwyższą inicjatywę). Na tej drugiej randze możemy już podskoczyć do 4 Refleksu i 4 - 5 Obrony. Efektem będzie PT które na pełnej obronie rzadko kiedy spadnie poniżej 40. I wtedy stosujemy taktykę - w pierwszej rundzie pełna obrona, w następnej atak automatycznie na wyższej inicjatywie, a do tego bardzo odporna na ciosy. Jak dla mnie, najlepsza osiągalna postać defensywna, i to już na drugiej randze.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pn sty 10, 2005 2:51 pm

To ja się powtrącam, bo faktycznie inicjatywa jest szalenie ważna podczas starć.

Fenran pisze:
Dajmy też umiejętność Obrona na przynajmniej 3. Klasyczny honor dla Żurawia też będzie co najmniej 3 - 4.


Daidoji ma na standartowo 2 honoru :) To nie Kakita z Doji


Fenran pisze:
Efektem będzie PT które na pełnej obronie rzadko kiedy spadnie poniżej 40


Powiedziałbym,z e obrona będzie cześciej poniżej 40 niż powyżej. Aby osiągnąć 40 potrzebował będziesz dorzutu. A ten raz jest, a raz nie. Ale to bez znaczenia, bo osobnik na drugiej randze często przebije te 40. Przeciętny bushi na 2 randze (bo pomówmy tu o walce równego z równym) będzie miał 8z3/8z4 na atak + bonusy ze szkoły ( każda mu coś w tym momencie daje). Szanse, ze przekulam Twoją obronę są duże. A nawet jeśli przejdziesz w następnej turze do ataku, to tym razem Twój wróg się pobroni. Pamiętaj o -5 do testów za zbroję :)

fairhaven pisze:
nie mogę się tu zgodzić z poczynioną na marginesie konkluzją że wynik walki zalezy od inicjatywy - a co z wytrzymałością chocby? Ciężko jest 1 ciosem zabić Kraba.

Owszem, ale jeśli trafisz, to wróg będzie miał kilka kostek mniej w przyszłych testach. A to już może decydować o wyniku starcia.

Fenran pisze:
Jak dla mnie, najlepsza osiągalna postać defensywna, i to już na drugiej randze.

Osobiście preferowałbym szkoły, które pozwalają wykonywać ataki w pełnej obronie. A są takie conajmniej dwie :)
A z podręcznikowych, świetny defensywnie jest Skorpion. Najpierw pełna obrona, w drugiej rundzie wygrywamy inicjatywkę (Droga Skorpiona się kłania) i lejemy wroga, jego PT trafienia wynosi 5, deklarujemy więc tyle podbić ile sie da i robimy mu kuku :)

Inicjatywa nie zawsze przesądza o wyniku starcia, ale robi tak cześciej, niż żadziej. Trzeba mieć wysoki refleks,ciężką zbroję, pełną obronę i klika technik w zanadrzu, aby sobie bezproblemowo radzić z wrogami o wyższej inicjatywie.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

pn sty 10, 2005 4:40 pm

Drachu pisze:
Daidoji ma na standartowo 2 honoru :)


IMHO 2.5 :)

Drachu pisze:
Przeciętny bushi na 2 randze (bo pomówmy tu o walce równego z równym) będzie miał 8z3/8z4 na atak


IMO różnice między opiniami o mechanice walki biorą się stąd, że każdy przyznaje inne staty standardowym postaciom. Przeciętny bushi u Dracha różni się z pewnością od mojego i dlatego inaczej patrzymy na niektóre sprawy. U mnie standardowi bushi różnią się pomiędzy sobą w zależności z którego klanu i rodziny pochodzą. Choć jak bym miał dać takiego uniwersalnego bushi na 2 randze to na atak będzie miał tylko 6z3.

To tyle na razie wtrącania. ;)
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

pn sty 10, 2005 5:06 pm

Oczywiście, ze 2.5... napisałem, że 2, bo tyle własnie dodawałby do swego kręgu ziemi.

A apropos tego rzutu na atak. U mnie bushi na starcie zwykle ma 3 kenjutsu. Bo nie od tego całe życie uczy się machać kataną, aby był słabszy ;) Ale rozumiem, ze ilu MG, tyle poglądów na to co jest przeciętne, a co nie i nie uzurpuje sobie prawa do bycia jedyną, ostateczna wyrocznią.
 
Awatar użytkownika
fairhaven
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1486
Rejestracja: śr cze 02, 2004 8:14 am

pn sty 10, 2005 5:39 pm

Cóż, szkoły pozwalające wykonywać atak w obronie (to nawet durnie brzmi ;) ) to chyba lekkie przegięcie...

Jak już napisał Bleddyn - co innego rozumiemy chyba przez przecietnego bushi. Przecietniak raczej nie przerzuci 40-tu :) - a tyle mozna na obrone uzyskac.
Poza tym idealny Daidoji miałby ten Refleks na 4 :P - co ze zbroja daje PT 30 :)

1 cios może, ale nie musi decydowac o przebiegu starcia. Kraba na 2 randze nie powalisz. Matsu w szale tez nie. Generalnie - nawet postacie z innych klanów mają szansę na taką ilość Ran, by jedno uderzenie nie moglo im zaszkodzic.
A na dluższą metę może się liczyć właśnie ta wytrzymałość...
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

pn sty 10, 2005 6:20 pm

Drachu pisze:
A apropos tego rzutu na atak. U mnie bushi na starcie zwykle ma 3 kenjutsu. Bo nie od tego całe życie uczy się machać kataną, aby był słabszy


Mój przeciętny bushi 1 rangi np. Mirumoto ma kenjutsu na 2, Ref i Zr na 3 (reszta cech na 2) i nadal jest lepszy od przeciętnego ashigaru (atak yari 4z2, obrona ze zbroją 12). :)

Drachu pisze:
Ale rozumiem, ze ilu MG, tyle poglądów na to co jest przeciętne, a co nie i nie uzurpuje sobie prawa do bycia jedyną, ostateczna wyrocznią.


Też nie uważam się za wyrocznię w tym względzie. Nawet autorów gry nie mam za takich. Choć IMHO na ich wytycznych warto się opierać. Poza tym przegięcie ze statami prowadzi do sypnięcia się mechaniki. :wink:
 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

wt sty 11, 2005 12:47 am

Troche dziwne rozwiazane sa te dwa ataki. Ale coz...
Co zas do mojego stwierdzenia ze ten kto wygrywa inicjatywe wygrywa starcie to moge tylko powiedziec ze rozumiem wasz punkt widzenia aczkolwiek go niepodzielam. Zgadzam sie w 100% z Drachem ponownie. Zaden inny rzut nie ma tak wielkiego znaczenia dla przebiegu walki jak Inicjatywa. Pokazaliscie ze istnieja teoretyczne wyjatki. Dalsza dyskusja na temat tego czy ktos jeszcze po przegraniu inicjatywy i otrzymaniu pierwszego trafienia moze jeszcze wygrac doprowadzi chyba tylko do niepotrzebnej licytacji i przezucania sie gotowymi zestawami pt:"Wojo doskonaly". Mam w zawiazku z tym pytanie jak mozna wyeliminowac az tak wielkie znaczenie inicjatywy na przebieg starcia?

C.

PS:
Fairhaven: Swiat gry i kruczki mechaniczne poznaje grajac w nia. MG poswieca cala mase uwagi na to oddac idee tej gry. Wszystkie historyjki i przypowiastki jakie znam pochodza z sesji, i sa zaslyszane od NPCy jako dykteryjki, anegdoty, zarty, przedstawienia kabuki. Jesli przeczytam podrecznik to pozbawie sie tego wspanialego klimatu...
Gramy strasznie mlodymi i jednoczesnie bardzo utalentowanymi samurajami i razem z postaciami my wredni zatwardziali Wodziarze :wink: poznajemy ten fajny swiatek. :hahaha:
PPS:Tak naprawde to nietrawie kultury dalekiego wschodu. Chociaz ze wzgledu na moje zainteresowanie Kinem musze ostatnio coraz wiecej zagladac to ksiazek o tej kulturze... (Ach ta wspaniala fala Kina ze wschodu...)
 
Awatar użytkownika
fairhaven
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1486
Rejestracja: śr cze 02, 2004 8:14 am

wt sty 11, 2005 1:04 pm

Parę propozycji znajdziesz w temacie mechaniczne smęcenie - który jest poświęcony właśnie propozycjom zmiany mechaniki i "twórczej" dyskusji o nich :)

(wracając jeszcze do tematu prymatu inicjatywy) Gdyby rzut na Inicjatywę był dominujący, nie opłacałoby się robić postaci "powolnych, silnych, wytrzymałych". A taki zestaw jak najbardziej w L5K funkcjonuje i ma się dobrze :p
Wniosek - rzut na Inicjatywę wcale o przebiegu walki nie przesądza. :D

Zaś co do poznawania świata w trakcie gry - coś w tym jest (w ten sposób to MG przedstawia 1 spójną wizję). Z drugiej strony - nie ma szans by mistrz powiadomił cię o wszystkich szczegółach niezbędnych do odgrywania postaci. Znając więcej systemowych "smaczków" możesz łatwiej współpracować z MG, uzupełniać sobie jego słowa itd - to argument drugi. Możliwość stworzenia pełniejszych, bardziej osadzonych w świecie postaci to argument trzeci.
Na razie wystarczy, jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę :P

Mam nadzieję, że nie traktujesz niechęci do kultury wschodu jako argumentu za nieczytaniem podręcznika :p
 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

wt sty 11, 2005 8:51 pm

fairhaven pisze:
(wracając jeszcze do tematu prymatu inicjatywy) Gdyby rzut na Inicjatywę był dominujący, nie opłacałoby się robić postaci "powolnych, silnych, wytrzymałych". A taki zestaw jak najbardziej w L5K funkcjonuje i ma się dobrze :p
Wniosek - rzut na Inicjatywę wcale o przebiegu walki nie przesądza. :D


Mialem przez chwile takie przemyslenia ale szybko je porzucilem. Przede wszystkim patrzac na postacie ktore sa w druzynie, standardem jest 3 zr i 3 kenj a nawet wiecej. Poziom trafienia pacjenta nastawionego na sile i wytrzymalosc bedzie na tyle niski, ze mozna podbic raz, a wraz z punktem pustki nawet 2. Efekt po trafieniu? ... conajmniej -3. I niech teraz taki ktos probuje oddac pacjentowi z refem na 4 i lekka zbroja...
Nie wiem jak Ty ale jak dla mnie niewyglada to zachecajaco...
Owszem Krab najprawdopodobniej wytrzyma cos takiego ale to tylko jedna z rodzin krabow a kraby sa tylko jednym z wielkich rodow...
Mozemy dalej licytowac sie ale proponuje robic to na priv zeby niezasmiecac listy...

Zaś co do poznawania świata w trakcie gry - coś w tym jest (w ten sposób to MG przedstawia 1 spójną wizję). Z drugiej strony - nie ma szans by mistrz powiadomił cię o wszystkich szczegółach niezbędnych do odgrywania postaci. Znając więcej systemowych "smaczków" możesz łatwiej współpracować z MG, uzupełniać sobie jego słowa itd - to argument drugi. Możliwość stworzenia pełniejszych, bardziej osadzonych w świecie postaci to argument trzeci. Na razie wystarczy, jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę :P


Oczywiscie ze pierwsze sesje wygladaly tak ze MG instruowal nas jak nasze postacie powinny sie zachowac. Ale jak zlapie sie podstawy cala reszta zaczyna isc naprawde gladko. Co zas sie tyczy tworzenia postaci to nasz MG wyznaje podobna zasade jak ja. Nie ma mowy ze ktos postac zrobi sobie sam. Ja jako MG chce miec mozliwosc kontrolowania tego etapu. Wymuszac szczegolowe informacje wprowadzac po cichu do historii postaci watki ktore mi pasuja z punktu widzenia fabuly. W ten sposob mimo faktu ze robilismy postacie po raz pierwszy w tym systemie uwazam ze udalo mi sie zrobic jedna z ciekawszych postaci w mojej dlugiej historii erpegowania... (a wszystko przez cholernego konia...) :wink:

Mam nadzieję, że nie traktujesz niechęci do kultury wschodu jako argumentu za nieczytaniem podręcznika :p


Nie skad... Poza moja deklaracja o niecheci do psucia sobie swietnej zabawy, nie ma innego argumentu za nieczytaniem podrecznika. Co wiecej moja wrodza i ciezka do opanowania ciekawosc powoduje, ze utrzymanie sie na fali bez czytania podstawki i wszystkich mozliwych dodatkow jest niezlym wyzwaniem...

C.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

wt sty 11, 2005 9:51 pm

Calix pisze:
Mozemy dalej licytowac sie ale proponuje robic to na priv zeby niezasmiecac listy...


Sam napisałeś, że znasz tylko to co na sesji, więc licytowanie się nie ma sensu. ;)
Jak widać z postów różne są staty nawet przeciętnego samuraja. A IMHO wg mechaniki potencjał jakim dysponują postacie graczy jest dużo powyżej przeciętnej. Dlatego zgadzam się z tym, że inicjatywa jest ważna, ale nie najważniejsza. Spokojnie jest miejsce dla postaci wytrzymałych, czy defensywnych i nie musi to być Krab.
A jeśli już piszesz, że u Ciebie postacie graczy mają atak 6z3, czy Ref na 4 to ja mogę taki potencjał wykorzystać na dopakowanie Ziemi i trafić dzięki wykorzystaniu Pustki, ne? Na każde kombo znajdzie się odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Calix
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:54 pm

wt sty 11, 2005 10:27 pm

Bleddyn:

Czasami wystarcza zdrowy rozsadek. A troche juz gramy wiec...
Przeczytaj co napisalem w moim 2 poscie. I nadal to podtrzymuje. Zaden inny rzut nie ma takiego znaczenia jak inicjatywa. Wygrana inicjatywa gwarantuje ze to przeciwnik zanim de fakto zacznie walke juz jest na minusach. System legendy jest pod tym kontem naprawde niezrownowazony. Zwroc uwage jeszcze na jedno. Zeby miec komfort bezpiecznego "brania na klate" musisz rownomiernie podnosic Sile i Wytrzymalosc. Taniej wychodzi unikanie trafienia. Co ma w sumie glebszy sens. Latwiej jest nie dac sie trafic niz radzic sobie potem z efektami trafienia...

Pozdrawiam

C.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

wt sty 11, 2005 11:26 pm

Calix,
Bez obaw. Czytałem Twoje posty w tym topicu. I Twoje prawo podtrzymywać co chcesz, a moje się z tym nie zgodzić.
IMO jednak ważniejszy jest rzut na trafienie ;) . Wygrana inicjatywa niczego nie gwarantuje, bo przeciwnik może zadeklarować pełną Obronę, a my możemy nie trafić itp.
Z kolei zwróć uwagę na to, że podnosząc równomiernie Siłe Woli i Wytrzymałość zdobywa się także szybciej nowe techniki. Dlatego w ostatecznym rozrachunku i tak wychodzi się na plus.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

śr sty 12, 2005 3:17 pm

fairhaven pisze:
Hmm - twarda skóra? Zombie, rozpadajace się trupy, mają naturalnie twardą skórę (na 7!)? Jakim cudem, jeśli ludzie, którymi niegdyś były, takiej skóry nie mają? Nawet jesli dochrapały się tego po przemianie, to jest to efekt magiczny, nie da się ukryć


Wlasnie to dojrzalem, grzebiac po tematach...
Jak dla mnie jest to raczej kwestia tego, ze zombiemu nie bardzo robi roznice brak sporych fragmentow ciala, czy ciagnace sie za nim wnetrznosci i polamane konczyny. W koncu i tak nie zyja... Poza tym patrz ich Rany (brak modyfikatorow ujemnych za poziomy obrazen).
 
Awatar użytkownika
fairhaven
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1486
Rejestracja: śr cze 02, 2004 8:14 am

śr sty 12, 2005 6:57 pm

MacKotek - ale brak ujemnych efektów ran odzwierciedla właśnie brak modyfikatorów? Czemu w takim razie rzuty na obrażenia mniejsze niż 7 miałyby zmieniać się w zwykłe 1 (a tak właśnie działa dokładnie ta zdolność). Przecież niewrażliwość na ból nie wpływa w żaden sposób na ostrość katan - oznacza właśnie ta Damage Reduction (nie pamiętam w tej chwili jakie jest polskie tłumaczenie).

Calix - cóż z tego nawet, że będziemy mieli minusy? Jeśli ashigaru będzie miał super wysoki rzut i nas trafi i zada spore obrażenia (niezbędna tu jest koniunkcja 3 warunków) - to zraniony bushi (na -1, może -2) miałby go nie trafić? Chyba nie. :P

Różnica w inicjatywie jest ważna, gdy mamy równorzędnych przeciwników. W innym wypadku lepszy wygra. Bo ma więcej kości na trafienie. Bo jest bardziej wytrzymały. Bo dysponuje ciekawszymi i bardziej użytecznymi technikami.

A że inicjatywa decyduje (a to i nie zawsze) o wyniku starcia w wypadku równorzędnych przeciwników? To już chyba jest całkiem naturalne. :P

(Celowo tu przejaskrawiam - ale tylko w celu polemicznym :) Poza tym, twierdzenie "Inicjatywa rządzi" również jest skrajnością)

Calix pisze:
Zeby miec komfort bezpiecznego "brania na klate" musisz rownomiernie podnosic Sile i Wytrzymalosc.


A dlaczego Siłę? Za ilość Ran odpowiada Krąg Ziemi, więc wspomniana już przez Bleddyna Wytrzymałość i Siła Woli. Siła służy raczej do mocniejszego "odgryzania się" :p
 
Awatar użytkownika
oley
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 05, 2005 3:40 pm

pt sty 14, 2005 12:34 am

za namową moda, ale i z zupełnie innej beczki trochę:

czytam tak sobie podręcznik L5K (podstawowy) i oczom własnym nie wierzę ...

no mechanika caluśka świetnie zrobiona, ale ...

no właśnie: Inicjatywa!

Jak to jest, że jak kilka strzałów w kaczan zgarniesz to masz mniej kostek do rzucania itd ale inicjatywa pozostaje bez zmian i rzucasz co turę jakby nigdy nic??

przecież jak oberwiesz od ogra w bebechy młodą sosenką to raczej nie masz szans (na kolejny ruch) takich samych jak przed tym niefartownym wypadkiem chyba ...

jak radzicie sobie z tym problemem ... może olewacie to/nie zwracacie uwagi ... może coś ktoś już wymyślił ...


Piszę to bo mam zamiar znajomy legendę poprowadzić i chciałbym zasięgnąć rady bardziej obeznanych z tematem

pozdr
 
Awatar użytkownika
Morf_GM
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 15, 2004 10:55 pm

pt sty 14, 2005 1:08 am

Spotkałem się z następującym rozwiazaniem tej sprawy: za każdą kość mniej do rzucania, bohater odejmuje 1 pkt od swojej inicjatywy, Przykładowo: jeśli bohater na skutek odniesionych obrażeń traci 2 kości, wtedy od inicjatywy odejmuje 2 punkty.
 
Awatar użytkownika
oley
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 05, 2005 3:40 pm

pt sty 14, 2005 2:32 pm

Morf_GM pisze:
Spotkałem się z następującym rozwiazaniem tej sprawy: za każdą kość mniej do rzucania, bohater odejmuje 1 pkt od swojej inicjatywy, Przykładowo: jeśli bohater na skutek odniesionych obrażeń traci 2 kości, wtedy od inicjatywy odejmuje 2 punkty.


no właśnie w nocy sobie myślałem o tym wszystkim i do podobnego wnisku doszedłem, żeby wraz z upływem krwi ujmować inicjatywy ludzikom

nie wiem tylko czy po jeden na poziom to wystarczająco ...

z drugiej strony fairhaven zwróciła mi uwagę, że nie jest takie pewne czy warto komplikować tę kwestię ...
 
Awatar użytkownika
fairhaven
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1486
Rejestracja: śr cze 02, 2004 8:14 am

pt sty 14, 2005 5:51 pm

Bo fairhaven generalnie jest przeciwna wszelkim spontanicznym zmianom w mechanice :P (często łatwo coś zepsuć)

To rozwiązanie jest logiczne i też mi przyszło do głowy. 1 na poziom raczej wystarczy, bo przy lekkich ranach wpływ nie jest ogromny, a przy ciężkich sprawia, że najszybszy już raczej nie będziesz. Poza tym, jest to proste :]

Co do zasadności stosowania - jeśli brak modyfikatora do inicjatywy przeszkadza ci na tyle, by wprowadzać zmiany, to proszę bardzo. Nic się raczej nie powinno z tego powodu pokopać, po prostu będzie trzeba pamiętać o 1 rzeczy więcej.
 
Awatar użytkownika
koszal35
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: czw gru 01, 2005 11:01 am

pn lut 27, 2006 1:50 pm

Późno się dołączyłem. Może ktoś już o tym pisał, więc gdybym marnował Wasz czas to sorki.
Grałem sobie berserkerem. Napadły na mnie jakieś paskudy. Zacząłem walczyć- wpadłem w furię. Teraz wałek- mój wróg zaczął uciekać, więc ja za nim. Systemowo, po chwili skończył mi się "szał", obrażeń ŻADNYCH nie miałem, ale wykończony to wykończony nieprawdaż? Więc mój wróg zawrócił i mnie dobił (ocaliła mnie życzliwość MG, tak naprawdę nie dobił mnie). Mam pytanie: Czy ktoś z Was kiedyś walczył kataną i czy i Wam również zdarzyło się po 5-u minutach zaciekłego treningu upaść z wyczerpania (ufff, dobrze, że nie mieliśmy takich asó pod Grunwaldem). Jak rozwiązać ten problem, aby system był syty i Gracz cały (no może i na odwrót).
 
Awatar użytkownika
Gieferg
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 524
Rejestracja: czw gru 02, 2004 1:43 am

śr mar 01, 2006 3:59 pm

Zacząłem walczyć- wpadłem w furię. Teraz wałek- mój wróg zaczął uciekać, więc ja za nim. Systemowo, po chwili skończył mi się "szał",


Szał Kraba to nie jest stan normalny. Tak się wzxykle nie walczy - taki wojownik wykorzystuje całe zasoby energii jakie posiada własnie po to żeby przez krótki czas walczyć skuteczniej. Zacikeły trening to nie to samo co szał. Nie ma nawet co porównywać, podobnie i z Grunwaldem - nie sądzę żeby walczący tam rycerze byli berserkerami, szał berserkera z L5K to nie to samo co zwykłe wpadnięcie w furię kogokolwiek, to cos więcej. Jak dla mnie zasada jest ok

(ocaliła mnie życzliwość MG, tak naprawdę nie dobił mnie).
Co to ma niby znaczyć?
jeśli dobił to dobił, jeśli nei dobił to nie dobił a jeśli Mg najpierw twierdzi że dobił ale jednak zmienia zdanie i mówi że nie dobił to jest to przykład na spartolenie sceny.
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

śr mar 01, 2006 6:02 pm

Co to ma niby znaczyć?

Proste, wrogowi się wydawało, że go dobił :razz:

A jeżeli juz czepiamy sie symulacjonizmu, to dlaczego wróg wrócił? Przestała się palić lampka na Krabie "Jestem w berserku"? :wink:

Co do zasadności stosowania - jeśli brak modyfikatora do inicjatywy przeszkadza ci na tyle, by wprowadzać zmiany, to proszę bardzo. Nic się raczej nie powinno z tego powodu pokopać, po prostu będzie trzeba pamiętać o 1 rzeczy więcej.

W III edycji wzięto to pod uwagę, i inicjatywa leci, gdy jest sę rannym.
 
Awatar użytkownika
koszal35
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: czw gru 01, 2005 11:01 am

czw mar 02, 2006 8:12 am

Gieferg pisze:
szał berserkera z L5K to nie to samo co zwykłe wpadnięcie w furię kogokolwiek, to cos więcej. Jak dla mnie zasada jest ok


A widziałeś kiedyś na własne oczy człowieka w szale psychopatycznym? Nie podawaj mi tylko proszę filmowych przykładów. Wierz mi, osoby, które znam osobiście (specyfika mojej pracy) pomimo braku zdolności bojowych dokonywały niebywałych rzeczy i nie trwało to 5 minut- tylko 40, a gość potem nagle się zatrzymywał i pytał zdziwiony "czemu wszyscy się na mnie patrzycie?". Przykład tego co zrobił? Biegnąc przeskoczył ponad murem, który miał 180cm nawet go nie dotykając a był w zimowych butach i biegł po lodzie. Następnie przez pół godziny wrzucał na boisku do koszykówki cegły z pobliskiej budowy metodą "wsadu z wyskoku" i wiesz co, wcale nie był zmęczony, ba nawet nic nie pamiętał. Jak to się ma do gry? Uważam, że jak gość nie odniesie obrażeń nie powinien padać jak kłoda, bo w obecnej sytuacji zowstałby sklepany przez przeciętnego odlotowca. Też mi berserker. Choć oczywiście gra to gra, a rzeczywistość to rzeczywistość.

Beamhit pisze:
A jeżeli juz czepiamy sie symulacjonizmu, to dlaczego wróg wrócił? Przestała się palić lampka na Krabie "Jestem w berserku"? :wink:


No i właśnie o to chodzi. BN to postać ze świata gry, ale kiedy Gracz odkrywa taką piętę Achillesową berserkera to wystarczy jak zmieni taktykę walki na biegi krótkodystansowe- pozostanie mu tylko kwestia wytłumaczenia się, że nie uciekał przed wrogiem tylko wybrał taktykę "wytrzymałościową" :)
 
Hajdamaka

śr sty 16, 2008 10:04 pm

Dwa pytania, 1 edycja.
1) Czy bonus do inicjatywy Drogi Skorpiona i bonus z broni drzewcowej sie kumuluja? Tzn. czy Skorpion rzuca 3 koscmi, z czego zatrzymuje 2?
2) Czy Zuraw zawsze moze korzystac z iaijutsu zamiast kenjutsu czy tylko podczas pierwszego ciosu? Jezeli zawsze, to po co mu w ogole kenjutsu (uczy tego szkola Kakita, wiec jezeli dla Zurawia iaiujtsu = kenjutsu jest to zmarnowany punkt).
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

śr sty 16, 2008 10:39 pm

1. Masz rację, bo nic nie wskazuje na to, żeby było inaczej :)
2. Iaijutsu może zawsze podstawić za Kenjutsu, kropka. A czemu ma Kenjutsu? Trudno powiedzieć, w 1ed. rzeczywiście trochę mija się to z celem (w 3ed. jest podobnie, ale trochę inaczej działa tam mechanika i opłaca się rozwijać zarówno Iai i Ken). Uznaj to za podstawy używania miecza, których każdy bushi się uczy.
 
Gwena
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:28 pm

czw sty 17, 2008 9:51 am

Uszaty - iaijutsu to tylko technika pierwszego ciosu. Tylko i wyłącznie wyjęcia katany. Jeśli pierwszy cios nie wyjdzie to ktoś kto nie ma kenjutsu staje się bezbronny. Zresztą nawet w podręczniku podstawowym (str 110- 1 ed) jest to jednoznacznie stwierdzone, ze o ile pojedynek nie skończył się na pierwszym ciosie to:
od tej chwili zamiast iaijutsu stosuje sie kenjutsu

Na szczęście nikt nie musi znać iaijutsu. Jeśli nie umiesz to zaczynasz pojedynek z wyciągnięta kataną i tylko dworacy będą się krzywić. No i masz trochę gorzej w przypadku zasadzki - bo właśnie do tego opracowano iaijutsu (bez podbić, groźnych spojrzeń itp, ale po to by zdążyć wyjąć katanę zanim zabójca zdąży użyć swojej - wyciągniętej wcześniej broni)

Edit. Drachu masz rację, ale zasugerowałam się odpowiedzią powyżej w której nie jest nic wspomniane o Żurawiach. Na przyszłość obiecuję dokładniej czytać :)
Ostatnio zmieniony czw sty 17, 2008 10:58 am przez Gwena, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Drachu
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1617
Rejestracja: sob cze 26, 2004 1:50 pm

czw sty 17, 2008 10:38 am

Hajdamaka pisze:
1) Czy bonus do inicjatywy Drogi Skorpiona i bonus z broni drzewcowej sie kumuluja? Tzn. czy Skorpion rzuca 3 koscmi, z czego zatrzymuje 2?

No ba :) Oczywiście.

Hajdamaka pisze:
2) Czy Zuraw zawsze moze korzystac z iaijutsu zamiast kenjutsu czy tylko podczas pierwszego ciosu? Jezeli zawsze, to po co mu w ogole kenjutsu (uczy tego szkola Kakita, wiec jezeli dla Zurawia iaiujtsu = kenjutsu jest to zmarnowany punkt).


Zuraw zawsze może używać iaijutsu zamiast kenjutsu. Zawsze.
Tak, kenjutsu w tym wypadku to zmarnowany punkt. Ale 1 edycja zawierała kilka akich bzdurek.
Jeśli chcesz możesz przyjąć, że zastępowanie kenjutsu przez iai działa tylko z kataną. Wtedy kenjutsu ma sens o tyle, ze pozwoli urawiowi posłużyć sie no-dachi.


Gwena pisze:
Uszaty - iaijutsu to tylko technika pierwszego ciosu. Tylko i wyłącznie wyjęcia katany.


Jak już wspomniałem. Jeśli nie jesteś żurawiem owszem, ale mechanika mówi wyraźnie - żurawie zawsze mogę używac iaijutsu zamiast kenjutsu.
Jasne, technicznie wygląda to później jak normalny atak kenjutsu, ale mechanicznie używasz umiejętności iai. I tyle. Nie tylko podczas pierwszej rundy, ale po prostu zawsze. Ta technika przetrwała niezmiennie wszystkie edycje.


Gwena pisze:
No i masz trochę gorzej w przypadku zasadzki - bo właśnie do tego opracowano iaijutsu

Też to czytałem w jednym z opracowań.
W innych czytałem co innego. Zostawmy to na boku ;)
 
Awatar użytkownika
Uszaty
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:46 pm

czw sty 17, 2008 8:54 pm

Gwena - oczywiście wiem do czego służy Iaijutsu i z grubsza wszystko co napisałaś. Hajdamaka pytał o mechaniczne zastosowanie, więc mu je wyjaśniłem. Mechanika (oficjalna) a działanie czegokolwiek w życiu to dwa odmienne, często nawet przeciwstawne, pojęcia :)

Ogólnie zgadzam się z Drachem, wyjaśnił troszkę klarowniej to, co ja próbowalem wyjasnić bardziej skrótowo :)

Drachu pisze:
Jeśli chcesz możesz przyjąć, że zastępowanie kenjutsu przez iai działa tylko z kataną. Wtedy kenjutsu ma sens o tyle, ze pozwoli urawiowi posłużyć sie no-dachi.

Sam nad tym myślałem, miałoby to sens, ale jednak mechanika o tym nie wspomina, więc oficjalnie rzecz biorąc Żuraw rzuca na Iaijutsu machając No-Dachi :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość