Zrodzony z fantastyki

 
Ramel

Mechanika

pn cze 28, 2010 12:27 pm

To zalezy, acz ja uwazam, ze to niezly bajer jest, wiec scigam. To tez zalezy od tego, kto zginal. Jak szeryf z miasta, to napastnik bedzie mial uczciwy proces, po czym go powiesza. Albo po prstu zlinczuja :) Jak to byl zly bandyta, to nie bedzie swiatkow - no, chyba ze ci scigani koledzy przyjada zeznawac...
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika

czw lip 01, 2010 1:31 am

Ok, pytanko o potwory.

Taki Rattler ma cechę Gargantuan która mówi, że może atakować przygniatając przeciwnika, dodając Size do obrażeń. Czy to oznacza, że Rattler mający Size +15 wyciąga d12+21 obrażeń? Taki automatyczny kill?

Z drugiej strony, jeśli dobrze rozumuję, Rattler powinien mieć minus do trafienia człowieka i vice versa, człowiek powinien mieć bonus do trafienia Rattlera. Tylko ile? -4/+4 jak przy Czerwiach, Smokach i innych paskudach? Czyli Rattler de facto próbuje trafić nas (nawet przygniatając) na k6-4 vs Obrona celu?

Czy dobrze rozumiem, że strzelając w Nerve Cluster mam -6 do trafienia ale jeśli trafię, to Rattler ma tylko 9 Wytrzymałości + 2 z Pancerza? (nie liczy się +15 z Rozmiaru i +4 Heavy Armor). Rozumiem, że do tego testu modyfikatora z rozmiaru Rattlera już nie wliczamy.
 
Ramel

Mechanika

czw lip 01, 2010 9:47 am

To jest kill, bo to w koncu cos wielkosci domu spada :) Slam mozna traktowac jako atak obszarowy, czyli jest uskok na zrecznosc.

Cluster - dokladnie. Ale pamietaj, ze to jest -6 a nie -6 + 4 za rozmiar. I nie chodzi o +4 za HA, ale o to, ze Ciezkiego pancerza nie przebija kula z pistoletu. W tym przypadku od Wytrzymalosci (26) odejmujesz 17 (15 rozmiar i 2 pancerz).
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika

czw lip 01, 2010 11:56 am

A, sorki. Po prostu nie zauważyłem, że między Heavy Armor a +4 jest kropka :-) (zwłaszcza, że nie ma tam spacji). Myślałem, że tam jest "Heavy Armor +4 to ranged attacks". Teraz już rozumiem :-)

Dobrze policzyłem szansę na to, że Rattler trafi człowieka? W sensie, k6-4 vs Obrona? Bo tak małe szanse na trafienie dają w sumie nadzieję przeżycia starcia z tą bestią :-)
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 11:59 am przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Mechanika

czw lip 01, 2010 12:06 pm

Nie, co ja piernicze. To jest obszarowy atak. On kladzie wzornik, ty uskakujesz na zrecznosc.
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 12:12 pm przez Ramel, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Re: Mechanika

czw lip 01, 2010 1:15 pm

Aha, tak jak w przypadku eksplozji? Noooo, to walka z Rattlerem jest przekichana.

Na szczęście ma małe szanse trafić z macek. Jeśli to jakieś pocieszenie, oczywiście.
 
Ramel

Re: Mechanika

czw lip 01, 2010 1:22 pm

Gerard Heime pisze:
Aha, tak jak w przypadku eksplozji? Noooo, to walka z Rattlerem jest przekichana.

Na szczęście ma małe szanse trafić z macek. Jeśli to jakieś pocieszenie, oczywiście.



To tlumaczy, dlatego na czerwie poluje sie z wielkich statkow na kolach, a Hellstromme zbil majatek na parochodzie, ktory sluzyl do uciekania przed grzechotnikami.
No i caly bajer polega na tym, czy grzechotnik chce sie pozbyc przeciwnika czy go zjesc.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika

czw lip 01, 2010 1:31 pm

A czy steam wagon (Top speed 15) nie jest przypadkiem wolniejszy od Rattlera? (Burrowing 18).
 
Ramel

Mechanika

czw lip 01, 2010 1:46 pm

Na planszy. To sie liczy na planszy/stole. Przy poscigu/ poza walka jest podwojona. Zobacz pojazdy.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika

czw lip 01, 2010 2:05 pm

Ha, no też prawda. Myślałem tylko o walce. Niemniej, jest to fajny materiał na scenę akcji: ucieczka steamwagonem przed Rattlerem :-)
 
Ramel

Mechanika

czw lip 01, 2010 2:16 pm

No a myslisz, ze po co to jest :) Albo gonitwa na takim statku (postaram sie znalezc te grafike) za grzechotnikiem.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika

czw lip 01, 2010 10:26 pm

A są gdzieś statsy tych lądowych ironcladów?

Swoją ścieżką, da radę dorwać gdzieś tłumaczenie terminów do DL? Pamiętam jeszcze niektóre rzeczy z lektury MiMa (ghost rock to upioryt, huckster to kanciarz, harrowed to wygrzebaniec) ale z resztą mam problem, a niektóre nazwy są naprawdę trudne do przetłumaczenia na własną rękę. Przykładowo świetna gra słów: Tumblebleed. Wiem co to jest, ale nie wiem jak to przetłumaczyć by choć trochę zachować sens. Choroba, nie wiem nawet jak przetłumaczyć tumbleweed na polski :/
Ostatnio zmieniony czw lip 01, 2010 10:31 pm przez Gerard Heime, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Ramel

Mechanika

czw lip 01, 2010 10:49 pm

Krwiokrzew, jezeli dobrze pamietam. Glownie gralem na oryginalnym Classicu, wiec nie pamietam teraz.

A statsy - tylko do classica, afair.
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mechanika

pt lip 02, 2010 1:44 pm

A jest jakiś glosariusz terminów do classica? W ostateczności popytam znajomych, ktoś tam miał chyba classica w swojej kolekcji.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość