Na podstawie dotychczasowych porad na forum (zwlaszcza oddtaila - dzieki) i wlasnych skromnych przemyslen stworzylem obraz mechaniki walki dwoma rapierami. Prosze o komentarze i uwagi. KONIECZNIE. Z gory dzieki.
A oto moje wypociny:
Wymaga biegłości „Walka dwoma rapierami” i „Walka z lewakiem”
Daje dodatkową kość do wykorzystania w obronie lub ataku.
Każdy walczący po raz pierwszy przeciwko uzbrojonemu w 2 rapiery, dostaje utrudnienie do wszystkich testów i kości -3 do końca danej rundy, z racji niecodziennego widoku, szermierza z dwoma ostrzami. Działa tylko raz na każdego przeciwnika i ewentualnych świadków walki.
Wartość „Omijanie” dla tak walczącego szermierza wynosiłaby 12, a nie jak było 10.
Minimalne wymagania:
- Fechtunek 15
- Budowa 13
Zmienia akcje szermiercze:
ATAK:
- Pchnięcie/cięcie proste (-3)
- Pchnięcie ze zwodem (-2)
- Ponowienie (Daje 2PP zamiast 1, 3PP w przypadku posiadania biegłości „Oburęczność”)
- Wypad (-2)
- Pchnięcie pozorne (-2)
- Zbicie (Daje 4PP zamiast 3, 5PP w przypadku posiadania biegłości „Oburęczność”)
OBRONA:
- Zasłona II (-2)
- Zasłona I (-2)
- Riposta (-3)
- Wyprzedzenie (-2)
W zwarciu akcje obarczone są utrudnieniem (-3), chyba, że walczący zdecyduje się upuścić rapier. (Akcja nie wymaga poświęcania kości)
Przy posiadaniu biegłości „Oburęczność” wszystkie utrudnienia maleją do (-1), chyba, że napisane jest inaczej.
Walka z wieloma przeciwnikami:
W walce z wieloma przeciwnikami Atakujący nie poświęca PP, by zadecydować którego z obrońców zaatakuje.
Po raz kolejny zaznaczam, ze wiekszosc z rozwiazan pochodzi z podanych w tym temacie porad, ale postanowilem je zebrac i "obrobic" pod wlasna wizje. Jeszcze raz prosze o komentarze i uwagi. (Zwlaszcza te krytyczne
)
Pzdr CitronMan