Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

śr maja 24, 2006 4:12 pm

"Walka dwoma rapierami...PRZECIEŻ TO NIEMOŻLIWE!!! :lol:

pozdr beneq :)
 
Awatar użytkownika
Driden
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 04, 2006 7:04 pm

śr maja 24, 2006 9:55 pm

Cóż ze mnie za ślepiec WSPÓŁCZYNNIK FECHTUNEK, nie UMIEJĘTNOŚĆ RAPIER. Współczynnik fechtunek na 15 to jak najbardziej sensowne wymaganie. Nawet i 16 to nie jest zazwyczaj problem. Niepotrzebnie się wywnętrzaliśmy. Wszystko jest już jasne
 
Awatar użytkownika
JaQub
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 166
Rejestracja: pt sty 16, 2004 4:03 pm

pt maja 26, 2006 7:02 pm

beneq pisze:
"Walka dwoma rapierami...PRZECIEŻ TO NIEMOŻLIWE!!! :lol:

A jednak istniały w renesansie szkoły uczące walki dwoma rapierami naraz. Nie było to częste ale jednak było MOŻLIWE, oto rycina z traktatu Jakob Sutor - Kunstliches Fechtbuch:

Obrazek


Odnośnie mechanicznego rozwiązania wymagałbym zakupienia biegłości walka dwoma rapierami. Zmniejszyłbym wartości wszystkich manewrów Rapiera o 2, oraz dodał dodatkową kostkę na atak lub obronę.
 
Awatar użytkownika
beneq
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 796
Rejestracja: pn paź 10, 2005 4:39 pm

pt maja 26, 2006 10:27 pm

JaQub pisze:
Nie było to częste ale jednak było MOŻLIWE


To była aluzja do rozmowy odbytej prywatnie pomiędzy mną, a Sobkiem_88(Sebą :) )

pozdr beneq :)
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

sob maja 27, 2006 1:56 am

JaQub --> czyli zaproponowałeś zasadniczo to samo, co ja ;).

Pozostali --> upieram się przy swoim rozwiązaniu. Zastąpić możnaby jedynie Budowę Fechtunkiem.

Dlaczego? Dlatego, że inaczej Biegłość użyteczna, ale nie superwypasiona będzie prawie nie do zdobycia. Bez sensu.

A -2 do wszystkich akcji to i tak dużo.

Z kolei rozbudowane rozwiązanie zmieniające wszystkie akcje jest dość skomplikowane. Co prawda, biorąc pod uwagę że tabelę akcji szermierczych i tak się wpisuje na kartę postaci, to nie aż tak straszne.

Ale dalej twierdzę, że za wysokie wymagania to zły pomysł.
 
diRavelin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:35 pm

pn cze 12, 2006 8:45 pm

Yo!

Przepraszam, jeśli zadaję pytanie, które już się pojawiło, ale tego wszystkiego jest już tak duuuużo, że ciężko się przebić.

Sprawa jest prosta. Mamy postać, która ma biegłości "Walka z lewakiem" oraz "Przede wszystkim obrona". Tak więc podczas walki, na początku rundy, w której nie ma nasza postać inicjatywy, rzucamy 5k20, prawda? [Trzy z tyc kości niech będą białe - to te standardowe, jedna czarna (z lewaka) i jedna zielona (z Przede wszystkim obrona)].

1)Czy w tej turze wolno postaci wykonać Ripostę? (Wszak jest to Akcja w Obronie, zabronione są tylko Akcje w Ataku)

2) Jeśli tak, której kości wolno użyć? Dowolnej spośród tych pięciu czy też może np tylko białej?

Z góry dziękuję
pozdrawiam
 
Albert
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 617
Rejestracja: pt lip 02, 2004 7:33 pm

pn cze 12, 2006 9:00 pm

Ripostę można wykonać, jak sam zauważyłeś to akcja w obronie (taka obrona zaczepna). Kostki czarnej ( z lewaka) używasz tylko do obrony tą bronią. Ripostę możesz wykonać na jakiejkolwiek innej kostce moim zdaniem.

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

wt cze 13, 2006 1:24 pm

Jak zapatrujecie się na kwestię Szkół Szermierczych? To znaczy - jak wiele osób potrafi walczyć w taki wymyślny sposób?

Pytam, bo z tego co napisano w podręczniku wynika IMO, że Szkoła Szermiercza to cecha rzadka i wyjątkowa. Minimalnym wymogiem dla niej jest Rapier 3, to prawda, ale nie wynika z tego IMO, że każdy, kto ma Rapier na 3 potrafi walczyć w ten szczególny dla swojej nacji sposób. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że szermierz z Brugii czy innego Devonu może mieć i 10 w Rapierze, a Szkoły Szermierczej nie dostanie. A więc SS (ładny skrót :razz: ) nie odpowiada tylko dużym umiejętnościom walki, ale czemuś, czego się trzeba nauczyć od wyjątkowych szermierzy.

Ja to rozwiązuję tak, że większość NPCów, nawet z umiejętnościami Rapier/Miecz na 3+, nie ma Szkół Szermierczych. Podobnie zresztą robię z Biegłościami - jedni NPCe ich nie mają, a inni mają nawet po 3. W zależności od tego, jaki typ NPCa wchodzi w grę.

Wszystko byłoby pięknie-ładnie, ale kiedy patrzę na przygody, tak oficjalne jak i fanowskie, WIĘKSZOŚĆ (jeśli nie wszyscy) wyszkolonych w walce NPCów ma Szkoły Szermiercze.

Aha: nie pytam właściwie w celu ewentualnej zmiany swojego zamysłu, jestem po prostu ciekaw, jak inni tę sprawę widzą (jestem też ciekaw, jak na to się zapatrują autorzy, ale nie będę pisał do autorów maila w tak błahej sprawie, a na forum Portalu mnie nie ma - jak ktoś chce, niech zacytuje tam moją wypowiedź, nie zapłaczę ;P).

EDIT:
Cóż, odzewu żadnego, trudno...

Mam następną wątpliwość.

W podręczniku napisane jest bardzo wyraźnie, że "Cynazyjski Szermierz" pozwala nie wliczać Budowy do Fechtunku. Oznacza to IMO, że Fechtunek jest podwyższony, a dotyczy to wszystkich Akcji, nie tylko Akcji dla Rapiera.

W programie Monastyr - Karta Postaci posiadanie Biegłości "Cynazyjski Szermierz" zwiększa akcje w Rapierze, ale akcji Ruchu i Miecza już nie. Ja uważam, że to błąd. Ale być może są argumenty za takim rozwiązaniem?

Proszę nie pisać dwóch postów pod rząd,
moderator Joseppe
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

ndz lip 09, 2006 2:16 am

male pytanko

lanca(ew.kopia) jakie akcje szermiercze? z jakim modyfikatorem fechtunku, obrazenia? przewertowalem podrecznik i nieznalazlem, a w monastyr wieki nie gralem, wiec nie weim nawet gdzie szukac.
 
Kemer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 5:22 pm

ndz lip 09, 2006 10:23 am

lanca i kopia nie wchodzą do szermierki. To długa broń drzewcowa. Te bronie podchodzą pod Broń bitewną i z tego powinnieneś je liczyć.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

ndz lip 09, 2006 2:55 pm

gwylliam --> albo możesz wymodzić własne akcje szermiercze. Bo akcje z Broni Bitewnej średnio pasują do lancy czy nawet włóczni ;).
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

ndz lip 09, 2006 10:17 pm

No to sobie porozmawilismy;), zapytam w takim razie inaczej, jak wy rozwiazujecie ten problem.
Zamierzam poprowadzic kampanie dla doryjskiego rycerza, no i facet jak to rycerz musi miec lancę (jako przedłużenie doryjskiej dumy;), na razie wymyslilem tylko ze zarowno wlocznia jak i lanca mozna zrobic jedno tylko: pchniecie (bardzo odkrywcze) no i dalem mu modyfikator polowa fechtunku - 7, akcji obronnych nie ma, bo zastawy wlocznia sie nie zrobi, ew. pomysle o zbiciu i wyprzedzenie przy skracaniu dystansu przez przeciwnika, chroni dystans i unik, jakies pomysly z utrzymywaniem na dystans?
 
Kemer
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 5:22 pm

śr lip 12, 2006 9:55 pm

Lanca czy kopia to straszliwa broń. W silnej ręcę potrafi siać śmierć jak rolnik pole. Wszystko zalezy od manewrowania. Moim zdaniem powinnieneś w zależności od sytuacji rzucać na Budowę lub Zręczność i opierać test o Broń bitewną. Jak sam zauważyłeś o fechtunku nie ma mowy. Ta broń jest ograniczona. Można nią pchnąć, lub "machnąć" co teoretycznie może być cięciem, ale to chyba super trudne zadanie...

Pamiętaj, że te bronie łatwo się łamały, ze względu na budowę i długość.
 
Korvath
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 12:18 pm

ndz lip 16, 2006 12:33 am

Coz zarowno lanca jak i kopia sa uzywane z pod ramienia 'z gory' 'na sztywno' co sprowadza sie do utraty broni po pierwszym czystym trafieniu w zamian mamy duza sile przebicia i nawet silnie opancerzony przeciwnik niestraszny, oraz mozna tak trzymac naprrawde dlugie drzewce dajace istotna przewage zasiegu nad wieloma bronmi, do wielokrotnego urzycia nadaje sie jedynie drzece trzymane jedynie w dloni konno najczesciej 'z dolu' ktorym wykonuje sie pchniecia i ew ciecia jedynie sila ramienia a nie ciezarem jezdzca i konia bron te po ciosie mozna szybko cofnac nie tracac jej uwiezionej w ciele oponenta np wlocznia czy dziryt.

Zmierzam do tego ze walka z najazdu kopia oznacza jedno 'doslownie;)' bardzo silne uderzenie po czym najazd mozna powtorzyc o ile jest czym, w kogo i komu. Natomiast walka bronia lzejsza taka jak wlocznia to odmienna sztuka, zlozona i widowiskowa a wytrawny wlocznik z dobra bronia mogl i zdekapitowac przeciwnika jako ze mozna niekturymi egzemplazami calkiem akuratnie ciac z zamachu.
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

czw lip 20, 2006 5:22 pm

ok, dzięki. zdaje sobie sprawę z technicznych właściwości roni drzewcowych, ale chodziło mi o sposób "mechaniczny". Jakie manewry z jakim modyfikatorem itd.

no cóż coś pokombinuje jeszcze, ale nie chce mi sie wierzyć, że zaden z BG nie walczył nigdy lancą?? husaria ich uzywała wiek pozniej niż czasy Mona, a w zbroi biegano prawie do polowy XVIII wieku, takze akurat te elementy wydaja mi sie mocno niedopracowane. Zreszta na ilustracjach "bitewnych" wszyscy nosza blachy i nie chce mi sie wierzyc, ze zaden sie nie polapal ze rapiery wroga bez trudu omijaja jakims cudem ich pancerze;)

pozdrawiam
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

pt lip 21, 2006 12:24 pm

O walce włócznią/kopią/lancą nieco wspomniano w podręczniku. Do walki bronią drzewcową z konia używa się umiejętności "szarża". Natomiast same zasady walki bronią drzewcową zostały poruszone w dziale Reguły walki - walka konna "szarża". Podczas szarży zadaje się obrażenia o jeden poziom wyższe (z reguły ciężkie). Przy szarży obrońca nie można stosować odskoku, zbicie lecz wyłącznie unik. Inicjatywę posiada zawsze osoba z dłuższą bronią. Niestety nie wspomniano o manewrze jaki wykorzystuje lanca ani o jej przebijalności.


gwylliam pisze:
no cóż coś pokombinuje jeszcze, ale nie chce mi sie wierzyć, że zaden z BG nie walczył nigdy lancą?? husaria ich uzywała wiek pozniej niż czasy Mona, a w zbroi biegano prawie do polowy XVIII wieku, takze akurat te elementy wydaja mi sie mocno niedopracowane. Zreszta na ilustracjach "bitewnych" wszyscy nosza blachy i nie chce mi sie wierzyc, ze zaden sie nie polapal ze rapiery wroga bez trudu omijaja jakims cudem ich pancerze;)



Też mam problem dokładnego rozpatrzenia walki bronią drzewcową, no i problem tych nieszczęsnych zbroi. Chociaż system szczerze polubiłem to już nie moge patrzeć na supremacje rapierów nad wszyskim i "sztuczne" upośledzenie wszystkiego by tą supremację rapierów podkreślić. Ja wszystko rozumiem "klimat płaszcza i szpady", no ale nie za taką cenę :). Zwłaszcza, że 4 państwa z 10 głównych (Gord, Doria, Kara, Agaria) raczej do tych klimatów do końca nie podchodzą :). Natomiast gdy się spojrzy na 50 pozostałych państw Dominium to większość stanowią koczownicy, ludy pół-osiadłe, na wskroś barbarzyńskie. Stąd właściwy klimat płaszcza i szpady dotyczy raczej węższej grupy państw (oczywiście tych potężniejszych).

Skoro już jesteśmy w mechanice to zaproponuje kilka moich rozwiązań związanych ze zbrojami, omijaniem etc.

Z zasady omijania poprostu zrezygnowałem. Zasada ta jest o tyle "niebezpieczna" - bo globalna. Znaczy "obdarowuje" nią każdą postać która bierze w rękę rapier, sztylet lub inną tego typu broń. Ci którzy trochę się fechtowali zapewne wiedzą, jak trudno podczas walki dojrzeć szparę, słabe miejsce zbroi przeciwnika, a potem wbić tam ostrze. Zasada omijania w zasadzie traktuje pancerz jak ser szwajcarski (zbroja składa się w połowie z dziur, w które rapier na 50 lub więcej procent w nie wchodzi). Z drugiej strony w cynazyjskiej szkole szermierczej, aby trafić w oko lub serce przeciwnik musi uzyskać 5 punktów przewagi, a nastepnie przeciwnikowi nie może wyjść test obrony. Pytanie nasówa się samo - co jest prostrze (trafienie w serce czy szpare w zbroi). Uważam, a w zasadzie jestem pewien, że akcje te są przynajmniej równie trudne. Stąd zasadę omijania podniosłem do rangi akcji, którą można wykonać za punkty przewagi. Stąd 3 PP pozwala zredukować zbroję o 1. 5 PP pozwala zredukować zbroję całkowicie. Supremacja rapieru w ten sposób nadal jest zachowana, bo szermierzowi władającemu rapierem łatwiej jest uzyskać te punkty przewagi niż rycerzowi, a całość wydaje się logiczniejsza - przeciwnik poprzez punkty przewagi krok po kroku zdobywa przewagę, aby w odpowiednim momencie wbić ostrze w słaby punkt zbroi. Przy okazji udaje się uniknąć rzutu na obronę pancerza (zawsze o jeden rzut mniej ;) ).

Kary za noszenie pancerza nieco zmiejszyłem (aż tak nie utrduniały walki). Ale to już robi każdy według swojego punktu widzenia, głównie jakości zbroi (przeciętne: pełna płytówka -4, pełna kolcza -2).
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

ndz lip 23, 2006 5:31 pm

kal_torak: dzięki za odpowiedź, bardzo wyczerpyjaca muszę przyznać, chociaz moich wątpliwości co do broni drzewcowej nie rozwiałeś

ja się jednak poddaję, przewertowałem ostatnio mechanikę DP II edycji i stwierdziłem, że jest: znacznie prostsza, znacznie efektownejsza i co najważniejsze doskonale pasuje do klimatu "plaszcza i szpady", takze przerzucam sie na ten engine... za duzo watpliwosci mam do systemu 3k20.

ufff.... ale wyznanie:)... bomby przyjmuje w srody od 1215 do 1311, dzikeuje z góry za liczne przesylki:)
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

śr sie 23, 2006 12:05 am

Niedawno zakupiłem sobie podręcznik i własnie rozgryzam mechanike walki i tutaj mam pytanie, pisze że poziom rapiera mnozymy x3 i rodajemy punkty na poszczególne akcje. I tutaj mam pytanie czy jest jakies ograniczenie w wydawaniu tyvh punktów na jedną akcje np. mam 5 lvl czyli 15 pkt na rozdanie i wszystko daję na pchnięcie proste fechtunek 13 czyli 2 + 15 = 17? Jeśli ma się inicjatywę to raczej prawie niemożliwe wydaje się sparowanie tego.

Dalej pytanie o skracanie dystansu, pisze że aby skrócić dystans potrzeba 3PP, które idzie zdobyć tylko poprzez odpowiednie akcje szermiercze. A co jesli walka dopiero się zaczyna i mamy przed sobą gościa z włócznią oraz rapierem. Jak ten z rapierem ma skrócic dystans skoro nie posiada ejszcze żadnych pkt przewagi, ani nie posiada inicjatywy? Czy nie ma innego sposobu na skrócenie dystansu?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

śr sie 23, 2006 10:59 am

1) Maksymalnie tyle ile masz Rapieru, czyli wg twojego przykładu 5.

2) Można zrobić Kroki (dają PP), Zbicie (daje PP, a udane o 4 pozwala za darmo skrócić dystans), Pchnięcie pozorne też daje PP. Równie dobrze można zrobić Wypad, który działa na Dalekim dystansie. Tyle, że na początku walki włócznia vs rapier to ta pierwsza ma inicjatywę, bo broń drzewcowa ma w tym względzie przewagę nad zwykłą (rapier, miecz).

Wszystko powyższe jest w rozdziale Prawdziwe starcie.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

śr sie 23, 2006 11:14 am

No właśnie kiedy piszę że inicjatywę przejmuje się wtedy gdy uda się toz robić poprzez jakąś akcję szermierczą. Jeśli przeciwnik z włócznia ma inicjatywę to on atakuje, a ten z rapierem moze jedynie wykonywac akcje obronne, przynajmniej tak ja zrozumiałem podręcznik, czyli jeśli dobrze zrozumiałem broniąc się nie możemy wykonać kroków, ani zbicia bo to akcje ofensywne, które przysługują temu który am inicjatywe. Prosze mnie poprawić jeśli się myle. Swoja droga dzięki za szybka odpowiedź :)
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

śr sie 23, 2006 11:42 am

Sorry, nie doczytałem twojej notki. Przykłady są w przypadku kiedy rapier atkuje włócznię. Jeśli to włócznia ma inicjatywę to można wykonać każdą akcję obronną adekwatną do ataku. Poza tym akcje obronne też dają PP i pozwalają skrócić dystans, a przede wszystkim pozwalają przejąć inicjatywę.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

śr sie 23, 2006 10:01 pm

Jak narazie wszystko rozumiem, a powiedz mi jak przebiega walka jeśli przeciwnik ma sztylet? Czy do wszystkich nie mieczy stosuje się ciosy miecza? Ciężko włocznią mówic o ciosie siecznym, no chyba zę cios sieczny prosty zastąpić tutaj ciosem prosty kłutym.
Inna rzecz to jak długo można mając inicjatywę robić kroki by dostać PP, bo jedyna obrona czyli praca nóg nie daje nam możliwości przejęcia inicjatywy, to trochę dziwne jesli jeden tylko se kroczy kiedy drugi nie może nawet ruszyć rapierem.
Kolejne pytania, czy po wykonaniu pchniecia prostego można wykonać kolejny czy musi być to akcja ponowienie?

Dalej ze strzelaniem. Pisze ze za każdy strzał rzuca się jedna kostką mniej. Nie bardzo rozumiem dlaczego. No ale szczegół, zatem pytanie czy rzucają 2K20 też odrzucam jedna kość czy na obydwu musi wyjść suksces?
Przy dwu strzałach rozumiem jest po 1k20 na pistolet.

Co do walki rapierem bo jakos nie mogę nic takiego znaleść, czy po trafieniu atakującego nie przejmuje się inicjatywy? Np. z riposty.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

pt sie 25, 2006 11:45 pm

a powiedz mi jak przebiega walka jeśli przeciwnik ma sztylet?


Na podstawowych zasadach sztylet to broń do walki w Zwarciu, więc tylko akcje tej grupy można stosować. http://monastyr.polter.pl/Noz-c2734 - artykuł o walce nożem.

Ciężko włocznią mówic o ciosie siecznym, no chyba zę cios sieczny prosty zastąpić tutaj ciosem prosty kłutym.


Dokładnie.

Inna rzecz to jak długo można mając inicjatywę robić kroki by dostać PP, bo jedyna obrona czyli praca nóg nie daje nam możliwości przejęcia inicjatywy, to trochę dziwne jesli jeden tylko se kroczy kiedy drugi nie może nawet ruszyć rapierem.


To błąd, nie pierwszy i nie ostatni. Uznaj, że przewaga 8+ w Pracy Nóg pozwala przejąc inicjatywę.

Kolejne pytania, czy po wykonaniu pchniecia prostego można wykonać kolejny czy musi być to akcja ponowienie?


Można wykonać dowolną akcję.

Dalej ze strzelaniem. Pisze ze za każdy strzał rzuca się jedna kostką mniej. Nie bardzo rozumiem dlaczego. No ale szczegół, zatem pytanie czy rzucają 2K20 też odrzucam jedna kość czy na obydwu musi wyjść suksces?
Przy dwu strzałach rozumiem jest po 1k20 na pistolet.


W rundzie masz trzy akcje - 3k20. Każdy strzał kosztuje 1k20, bo to jedna akcja, o ile broń jest wyciągnięta (dobycie też kosztuje 1k20, chyba, że ma się odpowiednią szkołę szermierczą). Strzał testuje się jak resztę umiejętności, czyli rzut 3k20.

Co do walki rapierem bo jakos nie mogę nic takiego znaleść, czy po trafieniu atakującego nie przejmuje się inicjatywy? Np. z riposty.


Nie.

Jeśli masz Mon SC to polecam się zapoznać z http://fileserv.polter.pl/pliki/hardcover-poprawki_zmiany.pdf.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

sob sie 26, 2006 7:39 pm

Mam Monastyr HC z narzuconymi poprawkami, choc niektóe znajduje się w tyłu. Trochę mnie dziwi że po trafieniu nie rpzejmuje się inicjaty, nawet jesli by to było cięzkie trafienie :?
Inna rzecz to qmpel się dziwił czemu obrażenie z pistoletu są tylko lekkie nawet jeśli strzał oddany jest z dwóch metrów. Osobiście narzuciłem poprawkę ze z dystansu do 5 m są to obrażenia ciężkie, a maksymalnego 30m draśnięcia.

No ale kolejne pytania :)

Coś pisało o odbieraniu PP przeciwnikowi z puli pcozątkowej, to ajkas pula pcozątkowa bo jakoś nic nie znalazłem, czy każdy z nich ma na dzień dobry punkty przewagi?? Trochę bez sensu.

Przy pchnięciu prostym pisze że można w klatkę lub nogi, gdzie indziej o tematyce pokrycia pancerza i omijaniu. Czy jeśli trafi się kogoś w klatkę to ma sens testowanie koszulki kolczej na pokrycie skoro obejmuje cały tors?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob sie 26, 2006 7:54 pm

1) http://monastyr.polter.pl/Punkty-Przewagi-w-Monastyrze-c2684

2) Nie jest to wyjaśnione w zasadach, więc rób jak chcesz.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

ndz sie 27, 2006 12:21 pm

Jeszcze drobne pytanie, jeśli elf ma 5k20 a człowiek 3k20 to z tego co rozumiem jeśli człowiek będzie mieć inicjatywę to tura kończy się po jego trzech kościach, w przypadku jeśli elf to walka trwa dalej a brakujące kości u człowieka zastępuje się jedynkami? Czy dobrze rozumuje?
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

ndz sie 27, 2006 1:42 pm

Tak.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

sob wrz 02, 2006 3:38 pm

W podręczniku pisze że jak otrzyma się ranę śmiertelną to po tobie, twój los zdany jest an łaskę przeciwnika i ze współczynniki spadaja do zera. Nie ma jednak nic w tematyce testów czy wyzioneło się ducha czy też nie. Bo ranę śmiertelną da się przeżyć w końcu kuracja trwa pół roku. Zatem wykonuje się jakies testy po tym jak otrzyma sę ranę śmiertelną. Acha i rozumiem że jeśli zda się test na wytrzymałośc to dostajemy -6 i gramy dalej, mimo rany śmiertelnej w dalszym ciągu potrafimy działać walczyc, niestety w dużymi minusami.
 
Awatar użytkownika
oddtail
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 824
Rejestracja: czw maja 20, 2004 5:38 pm

sob wrz 02, 2006 4:16 pm

Zdanie testu Wytrwałości sprawia, że rana jest liczona (na potrzeby modyfikatorów) jakby była o poziom niższa.

Dlatego moje rozumowanie jest proste: jeśli przy ranie Śmiertelnej Wytrwałości nie zdamy, to zgon (może być natychmiast, lub później - zależnie od tego, co narracyjnie jest lepsze, ale mechanicznie zgon i tyle). Jak się zda test Wytrwałości, to się łazi z modyfikatorem -6. Rana leczy się oczywiście w dalszym ciągu jak Śmiertelna, ale nie powoduje śmierci.

Ot, cała filozofia. Tak przynajmniej ja to widzę.
 
Awatar użytkownika
R@phael
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: czw cze 03, 2004 3:04 pm

sob wrz 02, 2006 5:59 pm

NIe to ta opcja mi nie pasi. W monastyrze śmiertelność jest zbyt duża i niestety an potrzeby gry naszej druzyny będe musiał ograniczyć. Gracze twprzą postacie juz od dwóch tygodni i ani ejdnej ejszcze nie dostałem, jesli by im szybko zginęła postać to możliwe ze kolejnej psotaci bym sie nie doczekał. Dlatego nie zdnaie testu uznaję jako całkowite utracenie przytomności, a w zależności od tego ile jest na minusie w ranach względem BC to będą rzucali k10 procentową szansę na zgon, wiadomo im dłużej będzie krwawić tym większy za każdym modyfikator. i tak -2 poniżej BC to będzie 20% szansy an zgon, w następnym teście 30% etc. Jesli rana śmiertelna była przy pierwszym ciosie i PT nie zeszło nawet poniżej BC to pierwszy test pominę, a przy następnym zacznę od 10%. Tak przynajmniej ja to w tej chwili widzę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości