Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
 
Awatar użytkownika
THomSon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt maja 11, 2004 10:58 am

Mechanika walki w Monastyrze

wt maja 11, 2004 11:52 am

Jestem po lekturze mechaniki Monastyru i mam sporo wątpliwości co do niektórych zasad. Mam nadzieję, że uda się to wspólnymi siłami wytłumaczyć.

Moje wątpliwości są następujące:

- po pierwsze walka na dystans za pomocą pistoletu, jest podane, że pistolet zadaje rany lekkie, idąc dalej w rozdziale o obrażeniach przeczytamy, że bohater może otrzymać nieograniczonąilość ran lekkich i nie doprowadzi to do jego śmierci, sorka ale tego to juzw ogóle nie kumam, czyżby nie można z giwery uśmiercić delikwenta, a co z trafieniem w głowę, takei też może się zdażyć

- po drugie walka treningowa - po trafieniu przeciwnika nie ma podane jakie zadaje mu się obrażenia, jest tylko odesłanie do rozdziału o obrażeniach, ale tam nic nie ma na ten temat, tylko rodzaje ran i tego skutki, tak więc jak ustalić jaką ranę się zdało w walce treningowej,

- kolejna sprawa to niektóre akcje szermiercze, których w ogóle nie mogę pojąć gdyż są zbyt chaotycznie opisane, chodzi mi w szczególności o wypad, zbicie, zasłona mieczem, riposta, ponowienie,

- jestem też ciekaw jaka jest róznica w walce mieczem dwuręcznym a załóżmy np. rapierem,


Mam nadzieję, że inni nie mają z tym takich problemów, ale jest to chyba tylko utopia, chciałbym się mylić.

Zapraszam do dyskusji..........


pozdro
 
gwylliam
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: pt mar 12, 2004 11:31 am

wt maja 11, 2004 5:00 pm

no i zabiles mi cwieka....

pistolety sa nie zabijalne:) lipa, ale majac 3 rany lekki masz od 3 do 9 PT, majac 5 masz juz od 5 do 15 PT, zrob cokolwiek z takimi Pt, nic sie nie da.
klient lezy i kwiczy, podchodzisz i dobijasz.
Ale bez sensu faktycznie.

A nie ma zasad krytykow dla pistoletów? Bo nie pamietam
 
Awatar użytkownika
Finn
Stały bywalec