Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Metalowi zabójcy [3.5]

pt gru 03, 2010 3:16 pm

Metalowi zabójcy [3.5]

Drostan Velg’larn znaczy w języku drowów metalowi zabójcy. Te przerażające stworzenia stworzyły drowy z Eberronu, ale potem sekrety ich tworzenia poznały również mroczne elfy z innych światów. Te konstrukty zdumiewają nawet najtęższe umysły Faerunu, posiadają bowiem nie tylko zabójcze wręcz umiejętności bojowe, ale też inteligencję i możliwość przybierania wyglądu innych istot.

Metalowi zabójcy w naturalnej postaci to stworzenia mniej więcej humanoidalne, w całości stworzone z lśniącego srebrzystego lub czarnego metalu (mithrilu lub adamantytu). Noszą ciemne płaszcze i ciemne okulary, zasłaniające oczy – ziejące czarne dziury. Ich broń jest wykonana z tego samego materiału, co ich ciała. Mają ok. 1,5 metra wzrostu i ważą 70 kilogramów.

Stworzenia te nie mają własnego społeczeństwa ani kultury, ponieważ żyją w świecie swoich twórców – drowów. Ich inteligencja pozwala im podejmować własne decyzje, ale nie kwestionować rozkazy panów. Mają krótkie imiona, zazwyczaj będące słowami z języka drowów. Nie rozmnażają się w żaden sposób.

Metalowi zabójcy mówią wspólnym, podwspólnym i elfim.

Metalowy zabójca: średni konstrukt przebudzony*, KW 10k10+30, pw 80, Init +4, Szyb 9 m, KP 20 (+4 Zr, +6 naturalny) dotyk 20 nieprzygotowany 16; atak +11/+6 wręcz (długi miecz +1, 1k8+7/18-20/x2) i +11 wręcz (długi miecz +1, 1k8+5/18-20/x2), SA wykrycie myśli, walka dwiema broniami, specjalna broń; SC cechy konstruktów, przybranie twarzy; MRO Wytrw +8 Ref +9 Wola +6; S 18 Zr 18 Kon 16 Int 12 Rzt 12 Cha 18.
Umiejętności: Blefowanie +21, Przebieranie +21, Upadanie +10, Zastraszanie +7, Ukrywanie +6, Ciche poruszanie +6
Atuty: Assume Supernatural Ability [SS], Uniki, Poprawione trafienie krytyczne (specjalna broń)

Środowisko: Podziemia
Występowanie: Pojedynczo lub para
Skala Wyzwania: 12
Skarb: podwójny standardowy
Charakter: zwykle neutralny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +7

* wyjątek od zasady, normalnie przebudzenie działa tylko na rośliny

Przybranie twarzy (zn): Metalowy zabójca może przybrać wygląd dowolnego małego, średniego lub dużego humanoida. Zachowuje przy tym swoje specjalne cechy i specjalne ataki. Może przy tym wykorzystać atut Assume Supernatural Ability. Używając wykrycia myśli, może przybrać twarz konkretnej osoby znanej istocie, która na niego patrzy, lub grupie istot. Jeśli patrzy na niego tłum, przyjmuje twarz przeciętną, nie wyróżniającą się. Prawdziwy wygląd metalowego zabójcy ujawnia tylko widzenie prawdy.

Walka dwiema broniami: Metalowy zabójca jest traktowany, jakby posiadał atut Walka dwiema broniami. Niezależnie od jej prawdziwego rozmiaru, broń w drugiej ręce traktowana jest jako lekka.
Specjalna broń: Broń metalowego zabójcy jest traktowana jakby miała właściwości zmienność metalu, zmienność rozmiaru i morficzność [Podmrok]. Poza tym metalowy zabójca traktowany jest, jakby miał atuty Zogniskowanie broni i Specjalizacja w broni w odniesieniu do niej. Może również wziąć atut Poprawione trafienie krytyczne lub dowolny inny wymagający określenia rodzaju broni, odnoszący się do niej. Metalowy zabójca może zostać rozbrojony, ale inna istota nie może jej podnieść i się nią posłużyć. Po śmierci stworzenia broń roztapia się w ciągu kilku sekund i nie nadaje się do użytku ani do przekucia. Nie wlicza się jej więc do skarbu stworzenia.

Wykrycie myśli (zn): metalowy zabójca może cały czas stosować wykrycie myśli jak zaklęcie (poziom czarującego = 18; Wola ST 13 neguje). Stwór ma prawo “włączyć” i “wyłączyć” tę zdolność w darmowej akcji. ST rzutu obronnego oparto na Charyzmie.
Umiejętności: metalowy zabójca posiada premię rasową +4 do testów Blefowania i Przebierania.
* Kiedy wykorzystuje zdolność przybranie twarzy, zyskuje dodatkową premię z okoliczności +10 do testów Przebierania. Jeśli może czytać w myślach przeciwnika, otrzymuje jeszcze premię z okoliczności +4 do testów Blefowania i Przebierania.

Walka
Metalowi zabójcy są mistrzami w swoim fachu. Walczą naraz dwiema broniami, najczęściej takimi samymi. Są dobrze wyszkoleni w walce, potrafią także stosować inteligentną taktykę albo „pożyczać” ją z myśli otoczenia.

Tworzenie metalowego zabójcy
Ciało tego golema musi zostać wykonane z 100 kg mithrilu oraz 50 kg adamantytu, które wytapia się z rzadkimi mieszaninami różnych substancji oraz ingrediencjami kosztującymi w sumie przynajmniej 20 000 sz. Wykonanie ciała wymaga udanego testu Rzemiosła (płatnerstwo) lub Rzemiosła (zbrojmistrzostwo) – w obu wypadkach ST wynosi 22.
PC 18; Stworzenie konstrukta, ograniczone życzenie, zadanie/misja, polimorfowanie dowolnego obiektu, pomniejszenie osoby, powiększenie osoby, poziom czarującego musi być równy przynajmniej 16; Cena 180 000 sz; Koszt 90 000 sz + 6000 PD.


Przykładowi metalowi zabójcy
Z’ress: metalowy zabójca warblade [ToB] 6, SW 18, średni konstrukt przebudzony, KW 10k10+40 plus 6k12+24, pw 150, Init +10, Szyb 9 m, KP 31 dotyk 27 nieprzygotowany 31; atak +20/+15/+10 wręcz (długi miecz +1, 1k8+10/18-20/x2) i +17/+11 wręcz (długi miecz +1, 1k8+7/18-20/x2), SA wykrycie myśli, walka dwiema broniami, specjalna broń; battle clarity, weapon aptitude, battle ardor, nieświadomy unik (premia ze Zr do KP, nie może być flankowany); SC cechy konstruktów, przybranie twarzy; MRO Wytrw +14 Ref +12 Wola +10; S 24 Zr 22 Kon 19 Int 14 Rzt 12 Cha 16.
Umiejętności: Blefowanie +21, Przebieranie +21, Upadanie +21, Zastraszanie +16, Ukrywanie +6, Ciche poruszanie +6, Skakanie +24
Atuty: Assume Supernatural Ability [SS], Uniki, Poprawione trafienie krytyczne (specjalna broń), Poprawiona walka dwiema broniami, Żelazna wola; Poprawiona inicjatywa
Manewry: 6 Przygotowane: 4 Stances: 2
Ekwipunek: pierścień ochrony +5, mithrilowa koszulka kolcza niewrażliwości nierozpoznawalna +5.

Oloth: metalowy zabójca Łtr 5, SW 17, średni konstrukt przebudzony, KW 10k10+30 plus 5k6+15, pw 110, Init +7, Szyb 9 m, KP 31 dotyk 27 nieprzygotowany 31; atak +15/+10 wręcz (długi miecz +1, 1k8+8/18-20/x2) i +15 wręcz (długi miecz +1, 1k8+5/18-20/x2), SA wykrycie myśli, walka dwiema broniami, specjalna broń; ukradkowy atak +3k6, uchylanie, nieświadomy unik (premia ze Zr do KP); SC cechy konstruktów, przybranie twarzy; MRO Wytrw +9 Ref +16 Wola +8; S 20 Zr 24 Kon 16 Int 18 Rzt 10 Cha 21.
Umiejętności: Blefowanie +22, Przebieranie +22, Upadanie +13, Zastraszanie +8, Ukrywanie +25, Ciche poruszanie +25, Wyczucie pobudek +10, Dyplomacja +25
Atuty: Assume Supernatural Ability [SS], Uniki, Poprawione trafienie krytyczne (specjalna broń), Ruchliwość, Atak z doskoku
Ekwipunek: pierścień ochrony +5, płaszcz elfów, buty elfów, mithrilowa koszulka kolcza nierozpoznawalna +5, pierścień kameleona.

--------------------------------
Czekam na komentarze. Pomysł wziął się ze snu - śniło mi się metalowe paskudztwo a la Deus Ex z twarzą Khalida (tego z BG).
Zi
P.S. Czy nadają się na rasę dla postaci? Jeśli tak, to bym przeniosła temat i dodała odpowiednią rubrykę...
Ostatnio zmieniony ndz gru 05, 2010 12:53 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AdDur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 3:27 pm

Metalowi zabójcy [3.5]

sob gru 04, 2010 11:16 pm

No ciekawy pomysł, ale okulary mnie nieco rozbawiły. Na mechanice się zbytnio nie znam, ale błędów nie zauważam.

Dziiiwny to musiał być sen. :razz:

Pozdrawiam
AdDur
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Metalowi zabójcy [3.5]

sob gru 04, 2010 11:35 pm

Zireael pisze:
ważą 70 kilogramów
Zireael pisze:
Ciało tego golema musi zostać wykonane z 250 kg mithrilu oraz 100 kg adamantytu

Czy tylko ja tu widzę sprzeczność? I tak te 70kg wydaje mnie się jakoś mało, ale to tylko wydaje mi się.
Zireael pisze:
* wyjątek od zasady, normalnie przebudzenie działa tylko na rośliny

W Spell Compendium jest czar Awaken Construct, czy jakoś tak, o chyba tym samym działaniu, tylko że na konstrukty.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Metalowi zabójcy [3.5]

ndz gru 05, 2010 12:55 pm

Dark_Archon_ pisze:
Zireael pisze:
ważą 70 kilogramów
Zireael pisze:
Ciało tego golema musi zostać wykonane z 250 kg mithrilu oraz 100 kg adamantytu

Czy tylko ja tu widzę sprzeczność? I tak te 70kg wydaje mnie się jakoś mało, ale to tylko wydaje mi się.


70 kg = mniej więcej tyle, ile waży elf, no, może trochę więcej, bo o to chodziło.
Co do wagi materiałów - dzięki. Poprawiono. Teraz jest sporo mniejsza.

Do pierwszego posta dodano dwóch przykładowych metalowych zabójców.
Zi
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

Re: Metalowi zabójcy [3.5]

czw lis 03, 2011 11:40 pm

Metalowi zabójcy... Normalnie jak nazwa jakiejś kapeli ;-)

Mroczne elfy z Eberronu muszą być bardzo odizolowane (albo zacofane) skoro nie maja pojecia o Warforged, które wywarły spory wpływ na ten setting. Stwór jest praktycznie niepotrzebny. Skoro odnosisz się do Eberronu to musiałaś znać Warforged i podtyp [Living Construct] i klasę Artificera.
Zwykły Warforged z Hat Of Disguise z dowolnymi poziomami wyszedłby zarówno taniej (zarówno porównując to w kontekście wydatków (zarówno NPC którego zakup jednego przedmiotu wyjdzie taniej niż wybulenie kupy forsy na konstrukta, i MG jak i byłby to osobnik o wiele elastyczniejszy i skuteczniejszy mechanicznie przy niższym LA/CR jeżeli chcesz mieć konstrukty które są myślące i awansują w klasach a nie poprzez kostki.

Ponadto rozpiska mechaniczna ma błędy. Oto niektóre z nich:
  • De facto jest na 3.0 (m. in. używa czaru ze "Savage Species" i to jeszcze z błędami)
  • Nie ma doliczonych bonusowych HP za konstrukta (20 za Medium)
  • Nie powinien mieć Kondycji(Awaken Construct nie losuje jej od nowa), tutaj właśnie by się przydał podtyp [Living Construct], który nie jest użyty
  • Touch AC jest źle policzone (powinno być 14)
  • Ataki są policzone błędnie (chociażby źle policzono kary za walke dwiema brońmi)

Poniżej nieco czytelniejsza rozpiska, w której poprawiono większość błędów (te które zauważyłem, nie dam gwarancji że coś nie zostało). Nie przepisywałem specjalnych zdolności Twojego autorstwa, ew. tam gdzie poczyniłem jakieś zmiany. Pomimo iż istota która jest przeznaczona do rozwoju klasowego powinna mieć jak najmniej kostek rasowych, cztery do sześciu (porównując Twojego konstrukta do istot o podobnym poziomie potęgi z oficjalnych bestiariuszy, chociażby Warforged Charger z "Monster Manual III"), starałem się by rozpiska była jak najbardziej zblizona do oryginału (poza kilkoma niewielkimi zmianami). Rozpiska jest po angielsku by była jednolita (i ponieważ nie znam polskich terminów) i na 3.5.

Medium-Size Construct [Living Construct]
Hit Dice: 10d10+30 (85 hp)
Initiative: +4
Speed: 30 ft.
AC: 20 (+4 Dex, +6 Natural), Touch 14, Flat-footed 16
Base Attack/Grapple: +7/+9
Attack: +13 Melee Natural Attack[1]
Full Attack: 2 +13 Melee Natural Attacks[1]
Damage: Melee Natural Attack 2d6+7 (17-20/x2)
Face/Reach: 5 ft./5 ft.
Special Attacks: Augmented Critical
Special Qualities: Immunities, Living Construct Traits, Alter Self, Darkvision 60ft[2], Low-Light Vision[2], Special Weapons
Saves: Fort +6, Ref +7, Will +4
Abilities: Str 18, Dex 18, Con 16, Int 12, Wis 12, Cha 18.
Skills: +6 Balance, +19 Bluff, +19 Disguise* (+21 when act in character*), +14 Hide, +6 Intimidate, +6 Jump, +14 Move Silently, +14 Tumble
Feats: Alertness(B), Improved Critical (Natural Attack), Improved Initiative, Improved Natural Attack, Weapon Focus (Natural Attack)(B), Weapon Specialization (Natural Attack)(B)
Climate/Terrain: ??
Organization: ??
Challenge Rating: ??
Treasure: Standard
Alignment: Usually Neutral Evil
Advancement: By character class
LA:-

Combat:

Alter Self (Su): Humanoid Only, At Will, Standard Action, indefinite time;[3]

Augmented Critical (Natural Weapon) (Ex): Threat Range 19-20. Stacks with Improved Critical

Immunities: Ability Damage & Drain[4], Disease, Energy Drain[4], Fatigue, Mind-Affecting Effects[4], Nausea, Paralisys, Poison, Sleep, Stun

Special Weapons: Attack is Natural or Manfactured Weapon, whatever is more beneficial at the moment.

Skills:
*+10 to Disguise when using Alter Self, +4 Racial bonus to Bluff, Disguise, Hide, Move Silently, Tumble

  • [1] Atak naturalny, o bazowych parametrach mechanicznych Longsworda +1 (także z możliwością umagicznienia), obrażenia zwiększa feat Improved Natural Attack. Może być podmiotem zarówno Magic Weapon jak i Magic Fang
  • [2] Dodane tryby wizji których normalnie nie posiada Living Construct]. Niezbędne dla istoty z podziemi
  • [3] Można zamienić na Disguise Self
  • [4] Dodane dodatkowe niewrażliwości, których nie posiada Living Construct.
Ostatnio zmieniony pt lis 04, 2011 9:27 am przez Rend, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Metalowi zabójcy [3.5]

pt lis 04, 2011 9:34 am

Dziękuję bardzo!

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości