Metalowi zabójcy [3.5]
Drostan Velg’larn znaczy w języku drowów metalowi zabójcy. Te przerażające stworzenia stworzyły drowy z Eberronu, ale potem sekrety ich tworzenia poznały również mroczne elfy z innych światów. Te konstrukty zdumiewają nawet najtęższe umysły Faerunu, posiadają bowiem nie tylko zabójcze wręcz umiejętności bojowe, ale też inteligencję i możliwość przybierania wyglądu innych istot.
Metalowi zabójcy w naturalnej postaci to stworzenia mniej więcej humanoidalne, w całości stworzone z lśniącego srebrzystego lub czarnego metalu (mithrilu lub adamantytu). Noszą ciemne płaszcze i ciemne okulary, zasłaniające oczy – ziejące czarne dziury. Ich broń jest wykonana z tego samego materiału, co ich ciała. Mają ok. 1,5 metra wzrostu i ważą 70 kilogramów.
Stworzenia te nie mają własnego społeczeństwa ani kultury, ponieważ żyją w świecie swoich twórców – drowów. Ich inteligencja pozwala im podejmować własne decyzje, ale nie kwestionować rozkazy panów. Mają krótkie imiona, zazwyczaj będące słowami z języka drowów. Nie rozmnażają się w żaden sposób.
Metalowi zabójcy mówią wspólnym, podwspólnym i elfim.
Metalowy zabójca: średni konstrukt przebudzony*, KW 10k10+30, pw 80, Init +4, Szyb 9 m, KP 20 (+4 Zr, +6 naturalny) dotyk 20 nieprzygotowany 16; atak +11/+6 wręcz (długi miecz +1, 1k8+7/18-20/x2) i +11 wręcz (długi miecz +1, 1k8+5/18-20/x2), SA wykrycie myśli, walka dwiema broniami, specjalna broń; SC cechy konstruktów, przybranie twarzy; MRO Wytrw +8 Ref +9 Wola +6; S 18 Zr 18 Kon 16 Int 12 Rzt 12 Cha 18.
Umiejętności: Blefowanie +21, Przebieranie +21, Upadanie +10, Zastraszanie +7, Ukrywanie +6, Ciche poruszanie +6
Atuty: Assume Supernatural Ability [SS], Uniki, Poprawione trafienie krytyczne (specjalna broń)
Środowisko: Podziemia
Występowanie: Pojedynczo lub para
Skala Wyzwania: 12
Skarb: podwójny standardowy
Charakter: zwykle neutralny zły
Rozwój: zależnie od klasy postaci
Dostosowanie poziomu: +7
* wyjątek od zasady, normalnie przebudzenie działa tylko na rośliny
Przybranie twarzy (zn): Metalowy zabójca może przybrać wygląd dowolnego małego, średniego lub dużego humanoida. Zachowuje przy tym swoje specjalne cechy i specjalne ataki. Może przy tym wykorzystać atut Assume Supernatural Ability. Używając wykrycia myśli, może przybrać twarz konkretnej osoby znanej istocie, która na niego patrzy, lub grupie istot. Jeśli patrzy na niego tłum, przyjmuje twarz przeciętną, nie wyróżniającą się. Prawdziwy wygląd metalowego zabójcy ujawnia tylko widzenie prawdy.
Walka dwiema broniami: Metalowy zabójca jest traktowany, jakby posiadał atut Walka dwiema broniami. Niezależnie od jej prawdziwego rozmiaru, broń w drugiej ręce traktowana jest jako lekka.
Specjalna broń: Broń metalowego zabójcy jest traktowana jakby miała właściwości zmienność metalu, zmienność rozmiaru i morficzność [Podmrok]. Poza tym metalowy zabójca traktowany jest, jakby miał atuty Zogniskowanie broni i Specjalizacja w broni w odniesieniu do niej. Może również wziąć atut Poprawione trafienie krytyczne lub dowolny inny wymagający określenia rodzaju broni, odnoszący się do niej. Metalowy zabójca może zostać rozbrojony, ale inna istota nie może jej podnieść i się nią posłużyć. Po śmierci stworzenia broń roztapia się w ciągu kilku sekund i nie nadaje się do użytku ani do przekucia. Nie wlicza się jej więc do skarbu stworzenia.
Wykrycie myśli (zn): metalowy zabójca może cały czas stosować wykrycie myśli jak zaklęcie (poziom czarującego = 18; Wola ST 13 neguje). Stwór ma prawo “włączyć” i “wyłączyć” tę zdolność w darmowej akcji. ST rzutu obronnego oparto na Charyzmie.
Umiejętności: metalowy zabójca posiada premię rasową +4 do testów Blefowania i Przebierania.
* Kiedy wykorzystuje zdolność przybranie twarzy, zyskuje dodatkową premię z okoliczności +10 do testów Przebierania. Jeśli może czytać w myślach przeciwnika, otrzymuje jeszcze premię z okoliczności +4 do testów Blefowania i Przebierania.
Walka
Metalowi zabójcy są mistrzami w swoim fachu. Walczą naraz dwiema broniami, najczęściej takimi samymi. Są dobrze wyszkoleni w walce, potrafią także stosować inteligentną taktykę albo „pożyczać” ją z myśli otoczenia.
Tworzenie metalowego zabójcy
Ciało tego golema musi zostać wykonane z 100 kg mithrilu oraz 50 kg adamantytu, które wytapia się z rzadkimi mieszaninami różnych substancji oraz ingrediencjami kosztującymi w sumie przynajmniej 20 000 sz. Wykonanie ciała wymaga udanego testu Rzemiosła (płatnerstwo) lub Rzemiosła (zbrojmistrzostwo) – w obu wypadkach ST wynosi 22.
PC 18; Stworzenie konstrukta, ograniczone życzenie, zadanie/misja, polimorfowanie dowolnego obiektu, pomniejszenie osoby, powiększenie osoby, poziom czarującego musi być równy przynajmniej 16; Cena 180 000 sz; Koszt 90 000 sz + 6000 PD.
Przykładowi metalowi zabójcy
Z’ress: metalowy zabójca warblade [ToB] 6, SW 18, średni konstrukt przebudzony, KW 10k10+40 plus 6k12+24, pw 150, Init +10, Szyb 9 m, KP 31 dotyk 27 nieprzygotowany 31; atak +20/+15/+10 wręcz (długi miecz +1, 1k8+10/18-20/x2) i +17/+11 wręcz (długi miecz +1, 1k8+7/18-20/x2), SA wykrycie myśli, walka dwiema broniami, specjalna broń; battle clarity, weapon aptitude, battle ardor, nieświadomy unik (premia ze Zr do KP, nie może być flankowany); SC cechy konstruktów, przybranie twarzy; MRO Wytrw +14 Ref +12 Wola +10; S 24 Zr 22 Kon 19 Int 14 Rzt 12 Cha 16.
Umiejętności: Blefowanie +21, Przebieranie +21, Upadanie +21, Zastraszanie +16, Ukrywanie +6, Ciche poruszanie +6, Skakanie +24
Atuty: Assume Supernatural Ability [SS], Uniki, Poprawione trafienie krytyczne (specjalna broń), Poprawiona walka dwiema broniami, Żelazna wola; Poprawiona inicjatywa
Manewry: 6 Przygotowane: 4 Stances: 2
Ekwipunek: pierścień ochrony +5, mithrilowa koszulka kolcza niewrażliwości nierozpoznawalna +5.
Oloth: metalowy zabójca Łtr 5, SW 17, średni konstrukt przebudzony, KW 10k10+30 plus 5k6+15, pw 110, Init +7, Szyb 9 m, KP 31 dotyk 27 nieprzygotowany 31; atak +15/+10 wręcz (długi miecz +1, 1k8+8/18-20/x2) i +15 wręcz (długi miecz +1, 1k8+5/18-20/x2), SA wykrycie myśli, walka dwiema broniami, specjalna broń; ukradkowy atak +3k6, uchylanie, nieświadomy unik (premia ze Zr do KP); SC cechy konstruktów, przybranie twarzy; MRO Wytrw +9 Ref +16 Wola +8; S 20 Zr 24 Kon 16 Int 18 Rzt 10 Cha 21.
Umiejętności: Blefowanie +22, Przebieranie +22, Upadanie +13, Zastraszanie +8, Ukrywanie +25, Ciche poruszanie +25, Wyczucie pobudek +10, Dyplomacja +25
Atuty: Assume Supernatural Ability [SS], Uniki, Poprawione trafienie krytyczne (specjalna broń), Ruchliwość, Atak z doskoku
Ekwipunek: pierścień ochrony +5, płaszcz elfów, buty elfów, mithrilowa koszulka kolcza nierozpoznawalna +5, pierścień kameleona.
--------------------------------
Czekam na komentarze. Pomysł wziął się ze snu - śniło mi się metalowe paskudztwo a la Deus Ex z twarzą Khalida (tego z BG).
Zi
P.S. Czy nadają się na rasę dla postaci? Jeśli tak, to bym przeniosła temat i dodała odpowiednią rubrykę...