Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

ndz lis 30, 2008 12:01 pm

A ja tam midnighta zamówiłem. Potem go sobie skseruje, i będę miał w tyyyyle czytania. System zapowiada się genialnie. Zadam teraz pytanie, mógłby ktoś w paru słowach opisać dodatki do systemu?
Z wyrazami szacunku
Grzegorz „Slann” Knychała
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

pn gru 01, 2008 5:52 pm

I ja zamówiłem Midnight. Ale to z racji settingu. Nie miałem ostatnio zajawki na żaden system w konwencji fantasy. Midnight wydaje się pasować w moje gusta. Użyje mechaniki SW z sieci i każdy będzie zadowolony :)

Do postu poniżej:
A dziękował, dziękował :)
Ostatnio zmieniony wt gru 02, 2008 8:04 am przez Balgator, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn gru 01, 2008 9:35 pm

Jako że sam korzystam z mechaniki SWEX, pozwolę sobie podlinkować jej Midnight'ową konwersję - link do forum AtS.
A sam setting zapowiada się od dłuższego czasu smakowicie, fajnie, że w końcu wyjdzie :-)
 
Hajdamaka

śr gru 03, 2008 5:07 pm

Coz, zamowilem, chociaz dlugo sie wahalem, czy robic to akurat teraz. Nie lubie d20, z recenzji (swietnej zreszta) wywnioskowalem, ze swiat jest dosc stereotypowy i plytki (chociaz niewatpliwie moze sie podobac), ale to dotyczy wiekszosci swiatow do DeDekow ("bog ten nakazuje czynic ZUO" :D)... jednak zylka kolekcjonera przewazyla ;)
Jak poznam to na pewno sie podziele swoimi spostrzezeniami. Bardzo bym chcial zmienic zdanie na temat Midnighta :)

Edit: Chociaz w sumie zmieniam zdanie co do stereotypowosci. Znamy przeciez z wlasnej historii przypadek, ktory dla kogos z innej rzeczywistosci bylby przejaskrawiony. Znamy obozy zaglady, ludzi, ktorzy mieli nauczyc sie tylko liczyc do stu i pracowac na rzecz rasy panow, znamy lapanki, rozstrzeliwania, wywozki, terror.
Juz widze swoja postac, ktora bedzie walczyla z Cieniem, a przy okazji marzyla o nowym porzadku, kiedy to po zwyciestwie lud obejmie wladze, bo przeciez to lud tworzyl partyzantke, to lud walczyl, szlachta wiec przestala miec moralne prawo do istnienia. Oczywscie sojusz z krolestwem Elfow bedzie jak najbardziej taktycznie pozadany, ale jednoczesnie system wladzy musi sie zmienic po upadku Cienia :D

Tylko, cholera, to ja na ogol jestem MG. Ktos poprowadzi mi Midnighta w Wawie/Piasecznie? :P
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr gru 03, 2008 8:12 pm

Jak tylko wyjdzie, z chęcią mogę poprowadzić na różnych konwentach w Polsce, w tym na Avangardzie ;-)
 
Hajdamaka

śr gru 03, 2008 8:50 pm

Ja akurat na konwenty raczej nie chodze, chyba, ze ma byc premiera nowego RPG. A w naszych realiach takich premier nigdy nie ma ;)

Poza tym to bylaby moja pierwsza gra w d20, a za kija wafla nie rozumiem tej mechaniki, tak wiec samo tworzenie postaci zajeloby mi pewnie 3/4 konwentu.

Szkoda :)
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

śr gru 10, 2008 6:35 pm

Od wczoraj mam podręcznik. Świetnie się prezentuje, jeszcze lepsza zawartość. Polecam.:D
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

śr gru 10, 2008 7:06 pm

Ja dziś dostałem swój egzemplarz i szczerze powiedziawszy ciężko było się oderwać od lektury. Naprawdę ładnie i solidnie wydany, do pełni szczęścia brakuje tylko rozkładanej mapy ściennej ;-) Co do treści, to jeszcze zbyt mało czasu minęło, aby się wypowiadać, ale po przejrzeniu zapowiada się smakowicie :-)
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

śr gru 10, 2008 7:15 pm

Bleddyn - ja wiem czy lepsza. :D Jeśli lubi się masochistyczne :D klimaty - "Czego nie zrobimy i tak Nas załatwią" :D to OK. :D
Moi gracze spytali się : Jaki trzeba mieć poziom i co trzeba zrobić aby Izradorowi zrobić z przysłowiowej dupy przysłowiową jesień średniowiecza.
Ja mówię chyba Legatom czy Królom Nocy może? A oni, nie tych to ubijem po drodze do Izradora. I zaczęli kombinować i szukać dziur w mechanica jak by nawiać do innych planów. W końcu z Ravenloftu się też podobno nie dało uciec :D
I tak Midnight umarł :D u mnie, podręcznik mam, kupiłem polski, angielski ma kumpel. Ale grać ani powadzić nie zamierzam. Nienawidzę jak zarazy klimatu beznadziei, nędzy, rozpaczy. Niby coś tam pisze o bohaterach, ale pisze też, że powinni się cieszyć jak przeżyją. :D Dlatego też Neuroszmira i Warmłotek mi nie podchodzi. Niebezpieczeństwo, bieda i cała reszta jest OK - ale gdzieś tam musi być cel, światełko, której jest osągalne dla mnie jako gracza. Dlatego nie dziwię się, że Wizardzi nie wybrali Midnight tylko Eberron - Midnight jest zbyt mroczny i dołujący.

Co nie zmienia faktu, że Midnight to bardzo dobry, wypełniony klimatem system z którego czerpię garściami. Dlatego kupiłem podręcznik po polsku.
Szkoda tylko, że Galakta nie wydała go wcześniej. Tak z dwa lata wcześniej. Teraz to tak trochę musztarda po obiedzie - gramy w 4 edycję i do 3.5 nie wracamy. Wykorzystam Midnight, zrobię takie Midnight by Sony, ale to inna historia.
Cieszę się że Midnight się pojawił tylko czy nie za późno? Oby nie, chciałbym aby Galatkta odniosła sukces. To zmobilizuje ich może do wydania czegoś do ed 4.0 a i ISĘ może też "podkręci".
Podręcznik wydany pierwsza klasa, jak dla mnie światowa czołówka, Galakta nie ma się czego wstydzić.
 
Anonim_1

śr gru 10, 2008 10:54 pm

Sony pisze:
Jeśli lubi się masochistyczne

Sony, po raz ostatni - błagam, nie wypowiadaj się autorytatywnie, jeśli nie masz zielonego pojęcia o grze, którą krytykujesz. Twoje postrzeganie mrocznego fantasy jako jesiennej gawędy można porównać do postrzegania FR jako cukierkowatego fantasy o elfach-murzynach z problemami współczesnych nastolatków. Są równie groteskowe, co niecelne.

Sony pisze:
Nienawidzę jak zarazy klimatu beznadziei, nędzy, rozpaczy.

Szczęśliwie, Midnight to nie jesienna gawęda, więc możesz spokojnie przeczytać podręcznik i zaproponować grę drużynie w realiach tego settingu.

Sony pisze:
latego też Neuroszmira i Warmłotek mi nie podchodzi.

Ciekawe, ani jedna, ani druga gra na siłę nie ubija i nie umartwia graczy i ich postaci.

Sony pisze:
Dlatego nie dziwię się, że Wizardzi nie wybrali Midnight tylko Eberron

Midnight nie startował w konkursie na setting WotC.
 
Proteusz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: śr lut 07, 2007 11:33 am

czw gru 11, 2008 8:24 am

Zadam teraz pytanie, mógłby ktoś w paru słowach opisać dodatki do systemu?


Crown of Shadow - kampania prowadząca graczy od Kaladrunów do Erethoru

City of Shadow - opis Theros Obsidia

Minions of Shadow - bestiariusz

Sorcery and Shadow - magia w Midnight

Under the Shadow - opis Urwiska Badena

Forge of Shadow - opis Stalowego Wzgórza

Steel and Shadow - wojownicy w Midnight

Fury of Shadow - właściwe box set, opis Erethoru

Hammer and Shadow - krasnoludy

Heart of Shadow - północ, legowisko Cienia, orkowie

Star and Shadow - Sarkozanie

Legends of Shadow - Królowie Nocy i Aradil, historia, cele, statystyki

Hand of Shadow - kampanie po stronie Cienia

Destiny and Shadow - Erenlandczycy

Honor and Shadow - Dornowie
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw gru 11, 2008 9:27 am

Encu - więc podaj mi sposób na utłuczenie Izka lub przynajmniej na odzyskanie komunikacji planarnej??
Bo przeczytałem podręcznikDOKŁADNIE - i wszędzie pisze, że Cień idzie na przód, podbijając kolejne ziemie. Ze Elfy i Krasnoludy toczą beznadziejną walkę. Jak wół napisano, że bohaterowie opóźniją postępy Cienia, że ocalenie jest personalne - tak wyrażnie napisano - że nie ratują świata. Generalnie słudzy Cienia robią co chcą, nawet jest masa opowiadanek jak to przyjechali po podatki i złupili chłopów ze wszystkiego. Nie wolno być zbyt wykształconym, zero magii itd. Nazwij to jak chcesz ale dla mnie to jest [cenzura] sytuacja - i nadzieji nie widać.
Bo nadzieja to jest w tedy gdy majac 60 czy 70 poziom idziemy i ratuemy świat. To że gracze nigdy pewnie nie dojdą na ten poziom to inna sprawa, ale przynajmniej MAJĄ SZANSĘ, nikłą ale zawsze. A w podręczniku napisano WPROST, że nie mają, żadnych ale, nie da się i koniec. Że powinni się cieszyć jak zabiją trochę Orków i ocaleją. I nie mówcie mi Hause Rule - bo to to ja wiem :D :D Jest beznadziejnie i tyle, w Ravenlofcie była jakaś tam ulotna szansa na ucieczkę a nawet załatwić Władcę Domeny się dało, było to masakrycznie trudne ale zawsze. A w Midnight? Cóż. Zwłaszcza, że moi gracze przewalili podręczniki i nic nie wskurali, mechanicznie się nic nie da zrobić, trzeba wprowadzać zasady domowe, a to już inna sprawa.

Co nie znaczy, że to zły system, tych parę rzeczy mi się nie podoba, nie lubię takiego grania, sam jak prowadzę i korzystam z Midnight to właśnie te elementy przerabiam. Midnight jest fajny ale przeba lubić takie klimaty, standardowy gracz chcący ratować świat się strasznie rozczaruje jak utknie na pewnym poziomie i dalej kicha, wyżej nie podskoczysz. :D

Mam pytanko do posiadaczy Legends of Shadow - czy mozliwe jest załatwienie Królów Nocy? Taki permanentny Erase?
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw gru 11, 2008 9:30 am

Proponuję rozpocząć nowy temat - wkrótce wydzielimy całe subforum dla Midnight, wypadałoby czymś je zająć :wink:.

Sony - pamiętaj o Regulaminie.
 
Proteusz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: śr lut 07, 2007 11:33 am

czw gru 11, 2008 9:57 am

czy mozliwe jest załatwienie Królów Nocy? Taki permanentny Erase?


Tak. Midnight to setting do D&D, jakby nie było heroic pełną gębą. To nie Warhammer. Tutaj bohaterowie mogą zajść daleko i pokrzyżować szyki Izradora, mimo, że będzie to działanie samobójcze.
 
Awatar użytkownika
Sony
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2660
Rejestracja: śr cze 23, 2004 9:21 am

czw gru 11, 2008 4:17 pm

Samobójcze? Cóż, dość smutny ten heroic. :D ale Izka nie ruszymy, ani łaczności nie przywrócimy? Czyli kanał :D :D jednym słowem.

Ja zmodyfikowalem nie co Midnight i jest OK. :D Mam nadzieję, że Galakta wyda resztę, i to szybko. Bo po ang. nie chce mi się czytać. :D
 
Proteusz
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 86
Rejestracja: śr lut 07, 2007 11:33 am

pt gru 12, 2008 8:23 am

O ile mnie pamięć nie myli w niektórych dodatkach rozsiane są legendy, opowieści i podania, dające zahaczki na możliwość przywrócenia łączność z boskimi istotami (Sorcery and Shadow). Heart of Shadow podaje natomiast jak wygląda grób samego Izradora nie bez kozery. Ale fakt faktem, jak Midnight długi i szeroki, wszystkie podręczniki do tego settingu sugerują, że zadanie pokonania samego Cienia powinno być jeżeli nie niemożliwe, to przynajmniej niewykonalne bez poświęcenia życia bohatera/bohaterów. Taki urok settingu.
 
Anonim_1

śr gru 17, 2008 9:32 am

Sony pisze:
więc podaj mi sposób na utłuczenie Izka lub przynajmniej na odzyskanie komunikacji planarnej?

Chcesz wygrać wojnę, czy zniszczyć setting? W pierwszym przypadku gracze mają masę możliwości - podręczniki właśnie po to podają statystyki Griala Zabójcy Fey, czy Królów Nocy, by dało się ich ubić. Miłośnikom gry na naprawdę epicką skalę polecam właśnie to - niszczenie armii wroga, odzyskiwanie zagrabionych ziem, czy w końcu zabójstwo jednego z generałów Izradora.

Jeśli ktoś chce zniszczyć setting, wystarczy, by MG wprowadził do gry przedmiot (oczywiście artefakt podzielony na X części), który przywróci komunikację planarną.

Dziwię się strasznie, że uwziąłeś się na tego Izradora. Czym Ci zawinił? :papieros: Dla mnie jest idealnym przeciwnikiem, dodatkowo świetnie wpasowującym się w tolkienowskie fantasy. Myślę, że Midnight to nie świat po wojnie z Sauronem, a Druga Era, kiedy Morgoth chodził po Śródziemiu. Elfy walczyły z nim przez wieki, ale dopiero pomoc bogów pozwoliła na ostateczne pokonanie wroga. To, czego Ty oczekujesz, to możliwość zabicia boga przez śmiertelnika.

Sony pisze:
Bo przeczytałem podręcznikDOKŁADNIE

Twoje posty udowadniają coś zupełnie innego.

Sony pisze:
Nie wolno być zbyt wykształconym, zero magii itd.

Tia, ale jakoś sporo tych magicznych wykształciuchów chodzi po świecie.

Sony pisze:
Nazwij to jak chcesz

Nazywam to dark fantasy - jest mrocznie, lekko poważnie, bohaterowie nie miotają tuzinami błyskawic, ale mają realną szansę na wpłynięcie na losy świata. Tyle, że podobnie jak w innych settingach d20, wymaga to naprawdę potężnych postaci. Założę się, że w FR nie pozwoliłbyś na zabicie Cyrica. Tak samo jest w Midnight, tyle, że tu twórcy podeszli do sprawy nieco bardziej rozsądnie i nie podali statystyk Izradora.

Sony pisze:
A w podręczniku napisano WPROST, że nie mają, żadnych ale, nie da się i koniec.

Dajesz cytaty, bo do tej pory walisz tylko pustymi hasłami.

Sony pisze:
Zwłaszcza, że moi gracze przewalili podręczniki i nic nie wskurali

Domyślam się, że mówisz o mechanice, bo warstwa fabularna Midnighta jest w dodatkach fajnie rozwinięta (np. legendy o potomku kólów Erenlandu).
 
Hajdamaka

czw gru 18, 2008 12:21 am

Od wczoraj mam Midnight i mam mieszane uczucia. Swietna, naprawde piekna szata graficzna. Ciekawy swiat. Bardzo ciekawy pomysl Sciezek Heroicznych. Tylko, cholera, jakos mnie to nie wciagnelo i drugi dzien tylko kartkuje podrecznik.
I troche mnie denerwuje brak midnightowej karty postaci. Nie jestem obcykany z d20 i ciezko mi sie przestawiac z zasad podstawowych na zasady updateowane na potrzeby poszczegolnych settingow.
 
Anonim_1

czw gru 18, 2008 9:53 am

Hajdamaka, jedyne różnice to nowe rasy i klasy (kwestia poszperania w statystykach, ew. określeniu archetypu i dopasowania do niego mechaniki) oraz ścieżki heroiczne. Wystarczy, żebyś się mniej więcej orientował w d20, żebyś mógł bez problemu to poprowadzić.

... OK, jest jeszcze lekko zmieniona magia i z nią chyba jest najwięcej problemów.
 
Hajdamaka

czw gru 18, 2008 10:20 pm

Wiem, ze to juz czepianie sie, bo wystarczy troche zdrowego rozsadku, aby rozstrzygnac te kwestie, ale zabraklo mi wyraznej informacji co calkowicie zastepuje zasady podstawowe, a co je tylko uzupelnia. Naprawde, nie znam dobrze d20 i chwile sie zastanawialem jak to jest z Atutami (bo Klasy i Rasy to nowka, Umiejetnosci musza tylko byc uzupelnieniem, bo za malo ich).

A tak przy okazji - wlasciwie dopiero teraz na powaznie zajmuje sie mechanika d20. Jak liczyc wszelkie bonusy? Czy jezeli schemat rozwoju wyglada: Bazowa Premia do Ataku:
Poziom 1: +1
Poziom 2: +2
Poziom 3: +3

To na 3 Poziomie BPA wynosi 3 czy tez 6?
 
Awatar użytkownika
gaelt
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 7:45 pm

czw gru 18, 2008 10:47 pm

To na 3 Poziomie BPA wynosi 3 czy tez 6?

3.
Ogolnie, sa trzy schematy: high (full), medium (3/4), low (1/2).
Np. Rogue (Lotrzyk) ma medium, czyli na 9 poziomie ma (9 * 3/4) -> 6 (zaokraglanie w dol). Kolejne ataki przychodza co -5, czyli +6/+1.
Co do umiejetnosci - wymienione sa dodatkowe zastosowania/mozliwosci danego skilla oraz zmiany w funkcjonowaniu (np. w przypadku jezykow czy wiedzy). Jezeli o danej umiejetnosci nic nie ma, znaczy ze dziala jak w bazowych zasadach.
Atuty uzupelniaja podstawowa liste.
 
Hajdamaka

czw gru 18, 2008 10:54 pm

Tak, z Atutami to szybko sie domyslilem. Ale np. z BPA to dzieki. Naprawde, 14 lat gram w RPG, a np. nie potrafilbym zrobic postaci w d20 zaczynajacej od ktoregos z kolei poziomu - za duzo liczenia, odliczania zmian przy laczonych klasach itd. Strasznie mnie to odrzuca od d20, a szkoda, bo Midnight cholernie mi sie podoba - a im bardziej sie wglebiam tym jest ciekawszy.
 
Anonim_1

czw gru 18, 2008 11:18 pm

Hajdamaka pisze:
Strasznie mnie to odrzuca od d20, a szkoda, bo Midnight cholernie mi sie podoba - a im bardziej sie wglebiam tym jest ciekawszy.

Wiesz, zawsze można pograć w Savage Midnight :)

Mnie też nie kręci już d20 (no, przynajmniej nie 3.0/3.5), więc z kawałków mechanicznych w podręczników też nie korzystam. Świat jest jednak chyba wart tego, by zapoznać się z podstawami tej mechaniki albo przekonwertować sobie na SWEX.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

śr gru 24, 2008 10:20 am

Wczoraj z ksero przyszła kopia mojego podręcznika do midnight (od razu mówię, że to nie pirat, tylko ksero zakupionego przeze mnie podręcznika. Jako kaleka nie uniosę tej kobyły). Cudo! Naprawdę, dawno nie widziałem tak klimatycznego podręcznika. Nie jest to co prawda mon, którego klimatycznością nic nie pobije, ale… Jestem na 53 stronie. I mam kilka uwag. Rasy bardzo fajne, acz brakuje mi trochę półelfów. Jest to mocno, władco pierścieniowata rasa (IMHO)
Ścieżki przeznaczenia bardzo fajne. Oferuję często ciekawsze rzeczy, niż niejedna prestiżówka.
Teraz pytania. Jak jest z używalnościa materiałów innych podręczników? Mi się wydaje, że nie specjalnie. I po drugie, czy trudno robić przygody w tym systemie?
Z wyrazami szacunku
Grzegorz „Slann” Knychała
 
Anonim_1

śr gru 24, 2008 10:46 am

slann pisze:
Rasy bardzo fajne, acz brakuje mi trochę półelfów.

Ano, nie ma ich i nie będzie. :)

slann pisze:
Jest to mocno, władco pierścieniowata rasa (IMHO)

Niby tak, ale u Tolkiena to były raczej jednostki, niż cała rasa (w zasadzie coś takiego, jak półelf, mający mieszankę cech ludzi i elfów nie istniało). Wprowadzenie rasy półelfów do Midnighta moim zdaniem byłoby błędem.

slann pisze:
Jak jest z używalnościa materiałów innych podręczników?

Jeśli pytasz o jakość dodatków, moim zdaniem mechaniczne są nieco gorsze od podstawki, a fabularne lepsze. Po lekturzy "Hand of Shadow", "Star and Shadow", czy przede wszystkim genialnych "Heart of Shadow" i "Legends of Shadow" człowiek zupełnie zmienia zdanie na temat świata gry. Nie tylko uzupełniają, ale rozbudowują setting.

Wiem, brzmi to jak propaganda, ale odbierz to raczej jako głos zdeklarowanego fana - jeśli zostaniesz fanem Midnighta, spodobają się i Tobie. :)

slann pisze:
I po drugie, czy trudno robić przygody w tym systemie?

Dość ciężko, bo teoretycznie to normalne (no, lekko mroczne) fantasy, ale na pierwszy plan wysuwa się konflikt Cienia z fey. Trzeba zdecydować się na początku na jedno: gra unvercover w jednym z opanowanych przez orki miast albo partyzantka poza nimi. W pierwszym przypadku trzeba wprowadzić mocne ograniczenie ras, w drugim niestety odpada możliwość prowadzenia przygód miejskich. Poza tym ograniczeniem z Midnightem nie ma raczej większych problemów.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

śr gru 24, 2008 11:53 am

Półelfów może tam nie być. I tak półcośów jest dużo (Dworgi rulez).
Chodziło mi o kompatybilność z innymi suplementami d20. Domyślam się, że nie za bardzo (zwłaszcza magowie).
Tak w ogóle, midnight jest mroczniejszy niż myślałem. A przedwczoraj miałem sen, że hitlerowcy okupują kowary…
Jak wygląda sprawa z charakterami? Nie doczytałem, ale wydają się mniej istotne.
Jak wyglądają waszym zdaniem państwa zwasalizowane przez cień? Ja protektorat Czech i Moraw, czy Jak Francja Vichy.
Ile zajęło by wojskom układu warszawskiego pobicie wojsk cienia, i przemienienie Erenlandu w gigantyczny kołchoz, a Eretchoru w gułag przy wykorzystaniu możliwości bojowych z 1947? (to oczywiście żart. Od jakiegoś czasu ma zajawkę na Setting Fantasy który ma najpierw niespecjalne szczęście spotkać się najpierw z kolonialną ekspedycją 2 RP, by w końcu spotkać się z potęgą armii czerwonej. Sorry, ale musiałem to napisać)
Z wyrazami szacunku
Grzegorz „slann” Knychała
 
Anonim_1

śr gru 24, 2008 12:02 pm

slann pisze:
Chodziło mi o kompatybilność z innymi suplementami d20.

A to faktycznie, o wyciąganiu mechaniki z innych podręczników trzeba raczej zapomnieć. Albo inaczej - dodawać wybiórczo, np. można udostępnić niektóre atuty, ale zdecydowana większość klas prestiżowych się raczej nie sprawdzi.

Jak wygląda sprawa z charakterami? Nie doczytałem, ale wydają się mniej istotne.

Są tak samo istotne, jak w D&D, czyli odpowiedzialne za aury i ew. określniki zaklęć. Choć może w 3.5 się coś zmieniło, do tej pory operowałem na podstawce do 3.0 i dodatkach, drugą edycję zobaczyłem dopiero po polsku. :)

slann pisze:
Jak wyglądają waszym zdaniem państwa zwasalizowane przez cień?

To chyba temat na nowy temat. ;)
 
Awatar użytkownika
Fearghal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn gru 22, 2008 7:05 pm

pt gru 26, 2008 2:15 pm

Jako żem nowy na forum Poltera to wypada się przywitać co niniejszym czynię :) A teraz małe pytanie: wiadomo wam coś może na temat dodatków do Midnighta? Bo fajny system a z tego co czytałem na forum (i nie tylko) dodatki są świetne. Czy Galakta planuje ich wyanie po polsku?
 
Anonim_1

pt gru 26, 2008 3:40 pm

Fearghal pisze:
Czy Galakta planuje ich wyanie po polsku?

Pytanie pojawiło się na forum Galakty, jak na tą chwilę pozostaje bez odpowiedzi. Myślę, że na drodze do wydania dodatków stoją dwie przeszkody: licencja FFG (skoro Copernicusowi tak źle idzie z WFRP, pewnie Galakcie nie pójdzie łatwiej z Midnajtem) i zainteresowanie fanów. Poczekajmy ze 2-3 miesiące, na pewno, jeśli Galakcie się to opłaci, powinna zapowiedzieć do tego czasu przynajmniej Crown of Shadow.
 
Awatar użytkownika
Fearghal
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: pn gru 22, 2008 7:05 pm

sob gru 27, 2008 3:21 pm

Enc pisze:
skoro Copernicusowi tak źle idzie z WFRP, pewnie Galakcie nie pójdzie łatwiej z Midnajtem)


Źle idzie z Warhammerem? Hmm... A mi się wydawało, że jest wręcz odwrotnie sądząc po ilości wydanych dodatków. Ale Galakcie życzę z całego serca sukcesu, bo Midnight jest tego wart :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości