Mikstura Phantomowej Ręki
Czarodziej Source był bardzo szanowaną osobistością w swym środowisku. Wszyscy znali go dzięki jego niekonwencjonalnym metodom.
Zajmował się on głownie pracą nad wytworem różnych eliksirów, trucizn i tym podobnych. Wszystko chciał zrobić tak szybko, że nie starczało mu na to kończyn. Wpadł więc na pomysł, że jak będzie miał ich więcej to będzie mógł szybciej pracować. Przygotowywał się długo do rzucenia na siebie permanentnie czaru "zmiana kształtu", dzięki któremu miałby dwie dodatkowe ręce. Gdy dokańczał inkantacje, zdarzyło się coś strasznego. Pomylił jedno słowo. Coś błysnęło, zakręciło się mu w głowie i zemdlał. Obudził się następnego dnia na podłodze własnej pracowni.
- Huh, dobrze, że żyje - powiedział wstając.
Czuł się jednak trochę ociężale...tak jakby...
- Cholera! Co to kurde jest?! - krzyczał, gdy zobaczył, że z jego czoła wyrasta ręka. Ale nie byle jaka. Mierzyła około 1.20 metra, miała 3 łokcie i była półprzezroczysta. Był to dla niego szok. Chodził i myślał jak to cofnąć - niestety, przecież rzucił ten czar permanentnie. Musiał się pogodzić ze swym losem i żyć upokorzony przed całym społeczeństwem. Najchętniej zostałby w swojej wieży na zawsze, jednak było to niemożliwe. Pewnego dnia w końcu zebrał się w sobie i wyruszył na miasto, do znajomego. Spodziewał się zdziwionych min i wyzwisk wyśmiewających jego dodatkową kończynę, jednak nikt nawet nie zwracał na niego zbytniej uwagi. Wtedy zorientował się, że tylko on ją widzi! Powoli stawała się ona dla niego niczym dar z niebios. Gdy nauczył się z niej korzystać, była mu niezmiernie pomocna. Mógł mieszać więcej eliksirów itp. Spostrzegł także, że niektóre jednostki widzą jego dodatkowy członek, a mianowicie te, które mogą widzieć niewidzialnych. Po jakimś czasie tak przyzwyczaił się do swojej trzeciej ręki, że postanowił obdarować nią świat. Postanowił stworzyć unikalny eliksir, jedyny w swoim rodzaju sprawiający, że z czoła osoby zażywającej wyrasta ręka. Zabrał się do pracy. Długo eksperymentował, zanim stworzył ten jeden najlepszy. W międzyczasie, podczas badań odkrył przydatne właściwości ręki. Była na tyle długa, a poza tym mogła uformować się w kwadrat dzięki swym stawom, że oplątana wokół szyi zapewniała pewną ochronę przed garotą! Można dzięki niej także łatwo odplątywać ręce, jeśli nas ktoś zwiąże. Jednakże najlepszą według czarodziej cechą, była możliwość wybierania, czy chce się aby inni czuli rękę, czy tylko przez nią przenikali. Zapewniało to duże możliwości bojowe jak i duże możliwości wycinania ludziom żartów. Gdy skończył wytwarzać eliksir postanowił poczekać na kogoś, kto mógłby dostąpić zaszczytu posiadania phantomowej ręki. Niestety umarł, a mikstura została zapodziana.
Mikstura Phantomowej Ręki - słaby artefakt
Mikstura została stworzona przez potężnego czarodzieja Sourca.
Opis: Eliksir ten zamknięty jest w buteleczce dużej na 2.5 cm. Jest ona wykonana z nietłukącego się szkła. Sama ciecz jest koloru purpurowego, a przy mocnym wstrząśnięciu przechodzi w intensywny fiolet. Gdy odkorkuje się butelkę, można poczuć lekką woń śliwki, która podczas potrząsania staje się coraz mocniejsza. Smak natomiast jest zupełnie niespodziewany. Ciecz smakuje bowiem niczym napar z kwiatów rzadkiego drzewa - Jazodrzewu. Jest to bardzo unikalny aromat, który bohater skosztuje prawdopodobnie jedyny raz w życiu.
Działanie: Gdy zostanie wypita, osoba pijąca mdleje, a gdy się budzi to czuje, że jej głowa jest ociężała. Po chwili orientuje się, że z jej czoła wyrasta półprzezroczysta ręka, długości 1.2 metra i z trzema łokciami. Na właściciela działa permanentna zmiana kształtu. Nauczenie się kontroli nad ręką zajmuje 1k4+1 dni treningu po 1h dziennie. Ręka jest niewidzialna dla zwykłych ludzi, jednak ktoś z prawdziwym widzeniem lub dostrzeganiem niewidzialnego może ją zobaczyć. Właściciel może zdecydować, czy chce aby ręka była materialna i odczuwalna przez innych, czy ma być niematerialna, nieodczuwalna przez innych. Ręka daje takie możliwości jak:
- +2 do KP przeciwko atakom garotą, jeżeli jest owinięta wokół szyi,
- +10 do wyzwalania się, jeżeli osoba związująca nie wie o ręce,
- +2 do testów spornych wytrącania broni,
- Właściciel może na życzenie przenosić rękę z planu eterycznego na materialny i na odwrót. Sprawia to, że ręka może być odczuwalna przez innych, lub przenikać przez nich.
Właściciel może wykorzystywać ją także do innych celów, znanych tylko jemu. Rękę da się odczynić jedynie poprzez życzenie lub cud
Zastosowanie w kampanii:
- Bohaterowie znajdują miksturę. Jeden z nich jest na tyle zuchwały, że wypija ją bez wcześniejszego sprawdzenia. Mdleje, po czym gdy budzi się i zauważa, że ma rękę na czole...jego towarzysze myślą, że zwariował.
- Bohaterowie wykonują ważne zadanie na końcu którego dostają od kapłana starą miksturę. Niestety, nawet najpotężniejsi kapłani nie znają prawdziwego działania. Wiedzą jedynie, że nie jest ona "zła", czyli nie powoduje klątw, ani innych negatywnych efektów. Bohaterowie dostają ją i mają jej użyć w ostatecznej sytuacji. Niestety nie wiedzą co tak naprawdę się stanie.