Zrodzony z fantastyki

 
Milcah
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 24, 2008 9:49 pm

Mistrz Żywiołów - Ognisty cios

ndz sty 04, 2009 6:38 pm

Witam.

Niedawno wraz z przyjaciółmi rozpoczołem nowa kampanie w ED, w której wcieliłem sie z Wietrzniaka Mistrza Żywiołów. Po pewnym czasie przyjaciel wyszperał w internecie bardzo ciekawa tabelke z zaklęciami tej oto dyscypliny. Jak wszyscy doskonale wiemy, MŻ z początku nie jest zbyt poteżnym magiem (o ile kiedy kolwiek jest) a jego jedynym ofensywnym zaklęciem tak naprawdę sa Kryształowe pociski. Niestety rzucenie ich wymaga utkania wątku co bywa dosyć uciążliwe. Wraz z awansem na drugi Krąg w tabeli która polecił mi przyjaciel znalazłem zaklęcie o nazwie Ognisty cios. Według danych tabelki czar ten jest dosyć atrakcyjny ponieważ jest bez wątkowy ma niewielki stopień trudności i w miare przyzwoity zasięg. Niestety mimo przeszukaniu kilku posiadanych podreczników nie mogłem znaleźć jego opisu, więc mój MG nie zgadza się na jego użytkowanie ponieważ twierdzi, że gdzieś musi być "haczyk"

Tutaj kieruje moją prośbę, czy byłby mi ktoś w stanie wkleić opis powyższego zaklęcia( Ognisty cios - krąg 2 MŻ, w tabelki odniesie do podręcznika M:125 niestety go nie posiadam).

Z Góry dziękuje
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

ndz sty 04, 2009 8:55 pm

Milcah pisze:
Tutaj kieruje moją prośbę, czy byłby mi ktoś w stanie wkleić opis powyższego zaklęcia( Ognisty cios - krąg 2 MŻ, w tabelki odniesie do podręcznika M:125 niestety go nie posiadam).

Flame Strike - Ognisty Cios/Pocisk jest zaklęciem z drugiego kręgu. Nie wymaga tkania wątków, jego Trudność Przestrojenia wynosi 11, zasięg to 30 metrów, zadaje obrażenia ze stopniem Siły Woli + 6, przed którymi chroni pancerz fizyczny.

Milcah pisze:
Niestety mimo przeszukaniu kilku posiadanych podreczników nie mogłem znaleźć jego opisu, więc mój MG nie zgadza się na jego użytkowanie ponieważ twierdzi, że gdzieś musi być "haczyk"

Twój MG ma rację. Haczyk jest w tym, że wymaga ono by Mistrz Żywiołów miał w zasięgu dłoni źródło ognia porównywalne co najmniej z pochodnią.
W mechanice tworzenia czarów w ED (którą możesz znaleźć tutaj) jest to całkiem spore utrudnienie, co z resztą potwierdza się w grze. Stąd tak wysokie obrażenia na drugim kręgu dla zaklęcia nie wymagającego tkania wątków.

A poza tym, witam na forum i polecam się na przyszłość.
 
Milcah
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 24, 2008 9:49 pm

ndz sty 04, 2009 9:05 pm

Bardzo dziękuje za odpowiedź.

Rozumiem, że rzucenie go trzymając w jednej ręce podchodnie raczej nie wchodzi w gre (zwarzając na to, że jestem wietrzniakiem)? Albo raczej czy rzucanie zaklęć z użyciem wyłącznie jednej ręki nie ma prawa bytu ?
 
Awatar użytkownika
Chavez
Dreamer
Dreamer
Posty: 3529
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 3:42 pm

ndz sty 04, 2009 10:24 pm

Milcah pisze:
Rozumiem, że rzucenie go trzymając w jednej ręce podchodnie raczej nie wchodzi w gre (zwarzając na to, że jestem wietrzniakiem)? Albo raczej czy rzucanie zaklęć z użyciem wyłącznie jednej ręki nie ma prawa bytu ?

Poloz pochodnie na ziemi / wbij w ziemie i rzucaj :)
 
Milcah
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 24, 2008 9:49 pm

ndz sty 04, 2009 10:32 pm

No właśnie to wbijanie wietrzniakiem podchodni w ziemie jakoś mi się nie widzi, jakby nie popatrzeć to wietrzniak i pochodnia są to rzeczy, które w moim mnieniamniu jakoś ze sobą nie współgrają.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pn sty 05, 2009 12:00 am

Rozumiem, że rzucenie go trzymając w jednej ręce podchodnie raczej nie wchodzi w gre (zwarzając na to, że jestem wietrzniakiem)? Albo raczej czy rzucanie zaklęć z użyciem wyłącznie jednej ręki nie ma prawa bytu ?

Można, oczywiście. W ED musisz mieć do rzucania czarów wolne ręce tylko wtedy, gdy opis zaklęcia to sugeruje. W przypadku Ognistego Pocisku trzymasz pochodnię w jednej ręce, a ciskasz zaklęcie drugą. Wietrzniak może mieć w końcu pochodnię na miarę swojego rozmiaru...


Milcah pisze:
No właśnie to wbijanie wietrzniakiem podchodni w ziemie jakoś mi się nie widzi, jakby nie popatrzeć to wietrzniak i pochodnia są to rzeczy, które w moim mnieniamniu jakoś ze sobą nie współgrają.

Jedna z postaci w naszej kampanii - Mistrz Żywiołów właśnie - ma magiczny kostur, który można "rozpalić" na szczycie kosztem 1 punktu wyczerpania. I źródło ognia, nie tak łatwe do ugaszenia, dla Kuli Ognia czy Ognistego Pocisku gotowe...
 
Awatar użytkownika
Og
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 5:26 pm

pt sty 16, 2009 9:35 pm

U mnie w drużynie kolega używa Zapalarki i działa to tak samo jak opisał MacKotek. Przydatna rzecz. Proponuje zakupić.
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

ndz sty 18, 2009 9:58 pm

Og pisze:
U mnie w drużynie kolega używa Zapalarki i działa to tak samo jak opisał MacKotek. Przydatna rzecz. Proponuje zakupić.

Niestety, to nie wystarczy. Zapalarka działa jak zapalniczka i płomień jest zbyt mały i zbyt krótkotrwały. W opisie czaru wyraźnie podano:
Player's Compendium pisze:
The magician must have a source of fire available to him, such as a torch or a campfire.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości