Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

M&M Pytania

śr paź 13, 2010 3:58 pm

Mam kilka pytań
Po pierwsze, jak działa Doge bonus? Rozumiem, że wynosi ona ½ obrony postaci. Ale oznacza to, że przy PL10 postać mająca 6 DEF ma DB 3 i: A ma 6 DF i tracąc DB ma 3 DF : B m 9 DF i tracąc DB ma 6 DF? (stawiam na a)
Do Dymage bonus nie dorzucamy k20? (tak grałem dotychczas)
Czy poziom moy = PL jest autorską zasadą z poltka, czy to gdzieś oficjalnie opisano?
Czy maks do rzut obronny = PL czy PL + bonus z atrybutu (maks 15 przy PL 10)
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

M&M Pytania

śr paź 13, 2010 4:07 pm

Grałem wieki temu, więc odpowiem jak pamiętam (a w wolnej chwili postaram się sprawdzić)

Do Dymage bonus nie dorzucamy k20? (tak grałem dotychczas)
Nie. Damage = DMg bonus +15 i przeciwko temu rzucasz Thougness save.

Czy poziom moy = PL jest autorską zasadą z poltka, czy to gdzieś oficjalnie opisano?
Wydaje mi się, że nie ma takiego ograniczenia - przynajmniej w tabelce w Hero Creation.

Czy maks do rzut obronny = PL czy PL + bonus z atrybutu (maks 15 przy PL 10)
PL + 5 to max. (W wypadku Thoughness PL)
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

M&M Pytania

śr paź 13, 2010 4:55 pm

1. Dodge bonus traktuj jak Zręczność w dnd, więc opcja b

2. Jest jak mówi Malaggar

3. Nie jest to powiedziane wprost:
str 24
Save Difficulty: The saving throw modifier for your hero’s attacks
and powers cannot exceed the campaign’s power level. So at PL 8, for
example, your hero cannot have a save modifier greater than +8 (a
+8 damage attack, or a power with a save DC of 18, for example).
Dla wiekszoći mocy ograniczenie równa sie PL, moce nie nie wymagające od przeciwnikow rzutów obronnych itp. nie mają tego ograniczenia. czyli np. Immunity można wyciągnąć ile się da w górę.

4. Tak jak mówi Malaggar
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

M&M Pytania

śr paź 13, 2010 9:02 pm

A jednak wprowadziłem Cie w błąd odnośnie pkt. 1
Jednak opcja a jest właściwa. Skonsultowałem się z moim specem od M&M i wskazał stosowny fragment na 32 stronie.
A tyle czasu żyłem w błędzie :)
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

M&M Pytania

sob paź 16, 2010 6:31 pm

Heretyk pisze:
Jednak opcja a jest właściwa. Skonsultowałem się z moim specem od M&M i wskazał stosowny fragment na 32 stronie.
A tyle czasu żyłem w błędzie

Heh a ja cały czas byłem przekonany, że to właśnie opcja A jest właściwa - nawet brałem to pod uwagę, przy robieniu postaci do Inwazji ;)
 
changeling
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1289
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:59 am

Re: M&M Pytania

wt lis 02, 2010 3:31 pm

Mam jedno pytanie: Czy feat teamwork ma wpływ na rzuty inne niż w walce, np. na skills?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: M&M Pytania

wt lis 02, 2010 3:36 pm

changeling pisze:
Mam jedno pytanie: Czy feat teamwork ma wpływ na rzuty inne niż w walce, np. na skills?


Tak, ponieważ feat teamwork tylko ulepsza aid another, które działa na wszystkie skille i niektóre rzuty w walce.
 
changeling
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1289
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:59 am

Re: M&M Pytania

śr lis 03, 2010 1:16 pm

Dzięki za odpowiedź :)
 
changeling
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1289
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:59 am

Re: M&M Pytania

czw lis 04, 2010 10:25 am

Jeszcze pytanie: co dzieję się z utraconymi gadgets? Tracą moc? Czy trzeba je odzyskać, żeby używać moc ponownie?
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

M&M Pytania

sob lis 06, 2010 4:17 pm

Skoro tak się ładnie dopytujemy, to ja mam jedno pytanie: Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć w jaki sposób działa moc Magia? Próbowałem to ogarnąć kilkukrotnie i za każdym razem mam z tym problem ;)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: M&M Pytania

sob lis 06, 2010 6:07 pm

Jeszcze pytanie: co dzieję się z utraconymi gadgets? Tracą moc? Czy trzeba je odzyskać, żeby używać moc ponownie?


Musisz je odzyskać, aby móc używać mocy gadgets. Oficjalna wykładnia jednego z autorów M&M.

Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć w jaki sposób działa moc Magia? Próbowałem to ogarnąć kilkukrotnie i za każdym razem mam z tym problem


Magic działa tak jak każda moc o strukturze array. Dokładny opis TUTAJ.
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

M&M Pytania

sob lis 06, 2010 6:34 pm

SKRP - gracias ;)
Takie wytłumaczenie jest bardziej niż łopatologiczne i doskonale przyswajalne :)
 
changeling
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1289
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:59 am

Re: M&M Pytania

ndz lis 07, 2010 1:07 pm

SKRP, dzięki :)
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

M&M Pytania

wt lis 09, 2010 4:51 pm

Ja miałbym pytanie odnoścnie device. Jak ustala się czy device jest za 3 czy 4 punkty to jest wybór gracza czy zależy od typu przedmiotu? Czy moge jako device zrobić broń za 4 punkty i wtedy disarm takiej postaci nie grozi? Co w przypadku device typu zbroja za 3 punkty, będzie się jakoś różniła od tej za 4?
 
changeling
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1289
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:59 am

Re: M&M Pytania

wt lis 09, 2010 5:24 pm

Jak ustala się czy device jest za 3 czy 4 punkty to jest wybór gracza czy zależy od typu przedmiotu?


Wybór gracza, przy czym:

o w przypadku device typu zbroja za 3 punkty, będzie się jakoś różniła od tej za 4?


Będzie można ja disarmować.

Tako rzecze mechanika, logikę odstawiam :wink:
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

M&M Pytania

śr lis 10, 2010 12:50 pm

Logike odstawia się w 4 ed dnd :P

Droższa wersja jest wtedy gdy nie można zdisarmować, ani pozbawić postaci tego devica inaczej niż sprowadzając ją do nieprzytomności lub totalenego unieruchomienia. Czyli stanu gdzie nie może się w żaden sposób bronić. Więc zbroje, magiczne pasy i podpaski sa na 4.

Jeśli miec broń za 4 to w jakiś sposób musi być do ciebie przymocowana (np. przypiete do przedramienia działko, czy ostrza w stylu BloodRayne)
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

M&M Pytania

śr lis 10, 2010 12:55 pm

Czyli jak widać mamy dwie interpretacje... Ktoś jeszcze dorzuci trzy grosze?
 
Heretyk
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5036
Rejestracja: pn mar 28, 2005 12:23 pm

M&M Pytania

śr lis 10, 2010 1:32 pm

Największym specem jest SKRP :)
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

M&M Pytania

śr lis 10, 2010 3:46 pm

changeling pisze:
Będzie można ja disarmować.


Heretyk pisze:
Droższa wersja jest wtedy gdy nie można zdisarmować, ani pozbawić postaci tego devica inaczej niż sprowadzając ją do nieprzytomności lub totalenego unieruchomienia.


Jak dla mnie to mniej więcej ten sam sens ;)

Ale poczekajmy na naszego guru - swoją drogą: może jakaś osobna ranga dla tego pana ? ;)
 
changeling
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1289
Rejestracja: ndz sie 08, 2010 11:59 am

Re: M&M Pytania

śr lis 10, 2010 8:40 pm

Rację oczywiście ma Heretyk, żaden MG nie pozwoli Ci tak bardzo odstawić logiki :)
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: M&M Pytania

śr lis 10, 2010 9:36 pm

Heretyk pisze:
Droższa wersja jest wtedy gdy nie można zdisarmować, ani pozbawić postaci tego devica inaczej niż sprowadzając ją do nieprzytomności lub totalenego unieruchomienia. Czyli stanu gdzie nie może się w żaden sposób bronić. Więc zbroje, magiczne pasy i podpaski sa na 4.


100% racji.
 
Awatar użytkownika
Burko
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1813
Rejestracja: śr cze 11, 2008 11:09 am

M&M Pytania

czw lis 11, 2010 12:11 am

Dzieki. To teraz drugie pytanko.
Super Speed+Rapid Attack i Strike+Split Attack czy to znaczy, że powiedzmy rozbijam strike na dwa ataki i kazdym z ataków moge zrobić Rapid attack, albo w drugą stronę, atak w każdy z celi przy rapid attak mogę rozbić na dwa?

i trzecie pytanko
strike 4 + mighty + split attack i str bonus +4. Powiedzmy, ze robie split attack 50/50. To wtedy dmg jak liczymi 8/2 czy 4/2+4 dla każdego z celów?
 
PPPP
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4823
Rejestracja: śr gru 01, 2004 7:17 pm

Re: M&M Pytania

czw lis 11, 2010 7:29 pm

Burko pisze:
Dzieki. To teraz drugie pytanko.
Super Speed+Rapid Attack i Strike+Split Attack czy to znaczy, że powiedzmy rozbijam strike na dwa ataki i kazdym z ataków moge zrobić Rapid attack, albo w drugą stronę, atak w każdy z celi przy rapid attak mogę rozbić na dwa?


Feat Split Attack działa tylko na efekt, który normalnie wpływa tylko na jeden obiekt i pozwala rozdzielić go na dwa obiekty. Rapid atack jest atakiem obszarowym, zatem nie można zastosować w połączeniu z nim split attack.

Burko pisze:
i trzecie pytanko
strike 4 + mighty + split attack i str bonus +4. Powiedzmy, ze robie split attack 50/50. To wtedy dmg jak liczymi 8/2 czy 4/2+4 dla każdego z celów?


8/2 dla każdego z celów.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: M&M Pytania

pn lis 15, 2010 3:20 pm

Dziękuję za pomoc
Heretyk. Nie do końca masz rację. Owszem, maksymalny rzut obronny jest równy PM, ale nie oznacza to, że nie można mieć wyższego poziomu. Czasem się to opłaca.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: M&M Pytania

śr lut 01, 2012 5:55 pm

Mam taką modyfikację mechaniki 3ed przeznaczoną pod Warmashine/Iron kingdoms.

Otóż, każdy warcaster otrzymuje liczbę fokuspintów w wysokości 2x jego prezencja
Służą one do zasilania wszelkich mocy pozyskanych dzięki alternate feat i Variable oraz do zasilania minionów i sidecików. Maksymalny Fokus determinuje maksymalny poziom mocy, dla mocy które nie wynikają z przedmiotu lub nie są innate. Koszta mocy wynosi 1 za każde 4 punkty mocy zaokrąglając w górę i + 1 za każdą extra dodaną do mocy.

Punkty Focusu odnawiają się poprzez wykorzystanie akcji całorundowej i wykonanie rzutu na obronę For lub wil, zależnie od wyboru. dc wynosi 10 i rośnie 5 pięć za każdym kolejnym wykorzystaniem. Porażka oznacza brak możliwości dalszego odnawiania.

Comand radius: Zasięg zdolności warcastera to jest zdolności wspomagania minionów i kontrolowania warjacków wynosi 10 stóp + bonus z inteligencji

Warjacki to specificzny rodzaj minionów. Przede wszystkim, kupuje je się za ecuipment pointy ze specjalnego Anvantagu "Warcaster warjacks. Wajacki są ograniczone tylko do jednej akcji na rundę, chyba że jego Pan wyda punkt Fokusu. (nie wlicza się do limitu focusu wydanego na wspomaganie) Wszystkie warjacki są immune tu mindefekst, ale nie fort defence.
Warjacki różnią się tym od innych minionów, że posiadają wększą odporność. Lekkie warjacki (rozmiar large) Mają 2 punkty odporności, a ciężkie (rozmiar huge) 3 punkty. Jednak każdy przegrany stopień tough defence powoduje kolejną ranę. Ciężkie warjacki nie mogą biegać, ani wykonywać akcji wymagających rzutu na Stealth lub acrobatics

Warjacki nie posiadają lojalności wobec Warcastera. Choć póki znajdują się w zasięgu jego zasięgu wykonują wszystkie polecenia swego pana, to gdy znajdą się po za jego zasięgiem, wykonują tylko wcześniej wydane polecenia, ograniczające się do co najwyżej kilku powtarzających się czynności lub te, jakie dostał po stworzeniu (zwylke samoobrona). Warcaster w jednej rundzie może wydać tyle poleceń jackom ile ma int

Warjack aby służył warcasterowi musi zostać przysposobiony. W tym celu warcaster musi koncentrować się minutę i wykonać test technology. o trudności 15 dla lekkich jacków i 20 w przypadku ciężkich. Jeśli chce przejąć warjacka należącego do innego warcastera, wykonują test sporny.

Jack który przez 38 godzin nie otrzymał nowych poleceń od swego pana, przestaje być przysposobiony

Warcaster prócz dawanie warjacków pełnych możliwości, może też wspomagać miniony. W tym celu musi wydać focus pint. Wydając jeden, może dodać + 2 do dowolnego jednego rzutu (nie kumuluje się) wykonanego w tej samej rundzie, zagwarantować akcję ruhu (jedną( lub zamiast niej akcję standardową za cenę 3 punktów focusu. Może w końcu na czas jednej raz do każdej cechy. Warcaster może w ten sposób wydać w rindzie tyle focusu ile ma inteligencji. Warjacki mogą otrzymać te bonusy oprócz pełnych akcji.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: M&M Pytania

ndz cze 02, 2013 3:02 pm

Takie pytanie do 3ed

Czy tylko dla mnie Afflikation jest upierdliwe?
 
zarok
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 965
Rejestracja: pt sie 05, 2011 1:58 pm

M&M Pytania

ndz cze 02, 2013 3:25 pm

W jakim sensie upierdliwe? Affliction to świetna moc zarówno dla graczy (z matematycznego pkt widzenia jest skuteczniejsza w większości przypadków od damage, a co w sumie ważniejsze można na niej zbudować co sie chce) jak i dla gm, bo łatwo wyłapać przegiecie, a jak będzie trzeba to skontrowac taka moc.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: M&M Pytania

wt cze 04, 2013 12:48 pm

Raczej upierdliwe rozpisywanie, no i gdzie jest opisane reeping mental infulence?

Na minionów akurat słabiej działa, bo jeden dymage ich znika, a dobre statusy są od 10+ przegranej

Ile kosztowałaby moc resistance, działająca jak imunity, tylko dająca przerzuty niedobrych wyników?

Gdzieś są inne ekstra, przede wszystkim jest total fade i podobne?

I czy wolno by zrobić moc gorzej działającą na nie-minionów?
 
zarok
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 965
Rejestracja: pt sie 05, 2011 1:58 pm

Re: M&M Pytania

wt cze 04, 2013 4:38 pm

slann pisze:
Raczej upierdliwe rozpisywanie, no i gdzie jest opisane reeping mental infulence?


Rozpisywanie faktycznie nie jest najprzyjemniejsze, ale istnieją w M&M gorsze rzeczy typu dynamic arrays :) .

Creeping mental influence to przykład na Entrance.

slann pisze:
Na minionów akurat słabiej działa, bo jeden dymage ich znika, a dobre statusy są od 10+ przegranej


Racja, aczkolwiek nie wydaje mi się żeby można było oceniać użyteczność mocy po tym jak radzi sobie z postaciami ginącymi od jednego ataku. Ponadto affliction (szczególnie jeśli ma zabijać tylko miniony) jest dużo bardziej efektywne pod względem kosztu pp, możesz ograniczyć moc do tylko dwóch stopni nie tracąc praktycznie nic. Wychodzi taniej od zwykłego damage.

slann pisze:
Ile kosztowałaby moc resistance, działająca jak imunity, tylko dająca przerzuty niedobrych wyników?


W 2ed to się bodajże nazywało "luck control" (z dodatku, nie pamiętam dokładnie nazwy - pozwalało przerzucać rzuty mniejsze od rangi mocy) i tak, było przegięte. W 3ed tą funkcje pełni atut "luck", który możesz wziąć jako moc. Pozwala przerzucić parę rzutów ale nie broni zupełnie przed złą wolą kostek (tak szczerze to nie sądzę by jakikolwiek mg przy zdrowych zmysłach pozwolił na immunity przed złymi rzutami).


slann pisze:
I czy wolno by zrobić moc gorzej działającą na nie-minionów?


Do ustalenia z gm, ale ja bym to uznał za flaw -1pp/rank przy czym tylko połowa efektu działa na nie-miniony.
Ostatnio zmieniony wt cze 04, 2013 4:41 pm przez zarok, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: M&M Pytania

wt cze 04, 2013 4:59 pm

Nie rzutami tylko imunity fire zamiast dawać całkowitą odporność na ogień, pozwala dwa razy rzucić na obrażenia od ognia i wybrać lepszy rezultat.

A można robić duration incresed jak mas incresed?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości