Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

Mój ''własny'' Nemezis

sob lip 07, 2007 12:47 am

Jak w temacie - jak wygląda ''wasz'' Nemezis?? Na co kładziecie szczególny nacisk, jaki element rozgrywki uwypuklacie? Oczywiście Ence ma określoną wizję settingu, ale - z całym szacunkiem dla Enca - każdy z nas i tak ma swoją własną, i nic tu po Encu :razz:.
Może zacznę od siebie: w moim wydaniu Nemezis jest znacznie bardziej dark - przestępcze organizacje kontrolują niemal wszystko, władza jest całkowicie skorumpowana, bieda jest wszechobecna. Strach jest wręcz namacalny. Mamy handel ludźmi, organami, prostytucję. A do tego dochodzą zwyrodniali kultyści, psychopaci i Horda, która jest uosobieniem ludzkich koszmarów. Do tego akcja dzieje się prawie zawsze w nocy lub ewentualnie podczas deszczu. Wyższe warstwy charakteryzuje dekadentyzm i pogarda dla życia. Z drugiej strony kładę nacisk na magię, bóstwa, kultystów, rytuały, magię, mistycym, tajemnice i inne takie plugastwa. Jak już kiedyś napisał Enc - coś ala Kult + Star Wars.
A jak jest u was?
 
Anonim_1

sob lip 07, 2007 6:05 am

Świetny temat! Co prawda nie spodziewam się, by teraz, gdy znane są jedynie strzępki informacji, wiele osób odpowiedziało dokładniej na zadane przez Ciebie pytania, ale ważne jest samo podjęcie dyskusji.

Kymil Nimesin pisze:
Oczywiście Ence ma określoną wizję settingu, ale - z całym szacunkiem dla Enca - każdy z nas i tak ma swoją własną, i nic tu po Encu

Mam kilka wizji "Nemezis" :papieros:
Ogólnie rzecz biorąc jednym z najważniejszych celów, jakie stawialiśmy podczas tworzenia podstaw fabularnej i mechanicznej było zaprojektowanie settingu, który będzie dość elastyczny - podobnie jak D&D oferuje różne rodzaje fantasy, tak Nemezis miało umożliwić zabawę w rozmaitych konwencjach SF.
Niektórych elementów w settingu nie powinno być ze względów praktycznych (ich obecność sprawiłaby, że spójność świata runęłaby w gruzach) - mowa tu np. o teleportacji - jednak są to tylko wyjątki. Podręcznik pozostawi Wam wolną rękę odnośnie zmieniania lub dodawania rozmaitych szczegółów.

Kymil Nimesin pisze:
Strach jest wręcz namacalny.

Mrrrok ;)

Jak już kiedyś napisał Enc - coś ala Kult + Star Wars.

Kult + Star Wars owszem, ale również Zew Cthulhu + Star Wars (to, jeśli chodzi o inspiracje autorów).
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob lip 07, 2007 4:13 pm

ShadEnc pisze:
Świetny temat! Co prawda nie spodziewam się, by teraz, gdy znane są jedynie strzępki informacji, wiele osób odpowiedziało dokładniej na zadane przez Ciebie pytania, ale ważne jest samo podjęcie dyskusji.

Myślę, że betatesterzy na tyle już poznali Nemezis, że mają swoją wizję. A reszta musi poczekać :wink:
ShadEnc pisze:
Ogólnie rzecz biorąc jednym z najważniejszych celów, jakie stawialiśmy podczas tworzenia podstaw fabularnej i mechanicznej było zaprojektowanie settingu, który będzie dość elastyczny - podobnie jak D&D oferuje różne rodzaje fantasy, tak Nemezis miało umożliwić zabawę w rozmaitych konwencjach SF.
No i, na chwilę obecną, moim zdaniem uzyskaliście taki świat.
ShadEnc pisze:
Mrrrok

I Cierpienieeee :razz:
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lip 10, 2007 1:00 pm

Mój Nemezis jest mniej mroczny niż Kymila. Np. Ash widzę jako przyszłościowy obraz Chicago i tego typu miast, kiedy rządziła nimi mafia. Porachunki gangsterskie, zlecenia, strzelaniny na ulicach, pościgi itp :papieros: Jednak aby nie było tak typowo zwiększyłem skuteczność stróżów prawa, z którymi trzeba się liczyć. Technologia na wysokim poziomie, znajdą się też klimaty KotORa.
Z kolei Cor to dla mnie wieczna walka z Hordą, gdzie każdy dzień to walka o przetrwanie. Skojarzenia z filmem Predator jak najbardziej na miejscu. Dużo plazmy, potworków, zaginionych żołnierzy do uratowania i pięknych pań generał 8)
Z kolei Bariz... nad Bariz jeszcze nie myślałem głębiej;P

Dodatkowo planuję nieco rozbudować grę w kosmosie. Mniejsze planety, stacje kosmiczne to cała masa wątków na sesję.
 
Awatar użytkownika
Brat_Draconius
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 422
Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:57 pm

śr wrz 19, 2007 1:10 pm

En Taro Adun

Rzucam raise dead na ten temat :P

Mój Nemesis będzie raczej bardzo efekciarski(za dużo M&A). Dużo walk na dachach, pojazdach, bieganie po ścianie. Jak psionicy to często ci od płomieni i innych spektakularnych manifestacji. Szermierze biegają ze zwichrowanymi zabawkami a żołnierze w pancerzach wspomaganych. Walki z Hordą są częste ale spektakularne(robi się z nich dokumentalne filmy akcji odsprzedawane za grube pieniądze) - dobry dostęp do broni, technika.

Taki bedzie Nemesis u mnie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości