Zrodzony z fantastyki

 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Mono red burn?

pn lut 14, 2011 6:42 pm

Mam pytanie bo kusi mnie złożenie mono red burn ale nie wiem czy na chwilę obecną opłaca się składać taki deck? Nie jestem pro i nie wiem czy grywa i ma szanse coś ugrać w grze przeciwko np UW control lub Valakut Ramp'ie? Jeżeli tak to czy ktoś już doświadczony w temacie mógłby mi zasugerować w jaki sposób złożyć wspomnianego wcześniej burna?

Ewentualnie co sądzicie o czymś takim? Da się coś z tego złożyć :)
4x Sulfuric Vortex
4x Chain Lightning
4x Fireblast
4xRift Bolt
4x Keldon Marauders
4x Volcanic fallout
4x Incinerate
4x Price of Progress
4xReverberate
4x Lava Spike
4x Flame Rift
4x Powder Keg
3x Shatering Spree

Na przyszłość: nie pisz posta pod postem w tak krótkim odstępie czasu :)
Zeph.
Ostatnio zmieniony pn lut 14, 2011 8:29 pm przez Zephyel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

pn lut 14, 2011 10:00 pm

fester100 pisze:
Mam pytanie bo kusi mnie złożenie mono red burn ale nie wiem czy na chwilę obecną opłaca się składać taki deck?


4fun? Owszem, na turniej - całkowita porażka.

fester100 pisze:
i ma szanse coś ugrać w grze przeciwko np UW control lub Valakut Ramp'ie?


Podajesz poniżej wersję ostro Legacy i pytasz się czy da radę? Nie ten power level.

fester100 pisze:
4x Powder Keg


Po co ci to? Zabijasz w 3-4 turze, więc po co ci taki removal?

fester100 pisze:
3x Shatering Spree


Karta sidowa na dzidy i dodawanie hp od niej.

fester100 pisze:
4x Incinerate


Nie lepszy Lightning Bolt?

fester100 pisze:
4x Flame Rift


W to miejsce koniecznie Magma Jet

Dodatkowo - jaki manabase, bo to takie oczywiste nie jest.
Ostatnio zmieniony pn lut 14, 2011 10:04 pm przez Specu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pn lut 14, 2011 10:15 pm

Hmm a czy deck do legacy nie będzie miał szans ze standardem? Testowałem swój mono b i niestety nie dał rady więc trochę się przyłamałem. Ogólnie wracam do gry po długim czasie i teraz właściwie wiem, że chciałbym złożyć coś nowego. Tylko nie wiem co na chwilę obecną jest dobre. Ostatnio spotkałem się właśnie z valakutem i UW control i z kontrolką szło mi nie aż tak bardzo źle natomiast valakut to porażka...

Podajesz poniżej wersję ostro Legacy i pytasz się czy da radę? Nie ten power level.


Myślałem, że decki z legacy są mocniejsze od tych ze standardu? Ale cóż pewnie się myliłem. Czyli wynika z tego, że moje pytanie brzmi co składać na chwilę obecną, co jest dobre? I może rozpatrzmy to pod kątem gry bardziej profesjonalnej bo niestety w miejscu, w którym gram ludzie nie należą do amatorów. Czas rozwinąć skrzydła :wink:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

pn lut 14, 2011 10:28 pm

fester100 pisze:
Hmm a czy deck do legacy nie będzie miał szans ze standardem?


Dobrze zbudowany deck do Legacy jest zbyt szybki żeby T2 miało szanse.

fester100 pisze:
Testowałem swój mono b i niestety nie dał rady więc trochę się przyłamałem.


Niestety, wszystko zależy od kierowcy. Nawet najlepsza talia nie zrekompensuje nieogrania decku. Mono B jest wbrew pozorom trudnym do grania deckiem, zwłaszcza wersja kontrolna z discardem i małą ilością kreatur. Ponieważ dysponujesz dość skromną ilością efektów, musisz stawiać na techy. Nie bez kozery swojego Mono B cały czas modyfikuję i szukam alternatywnych opcji, a gram nim już niemal dwa lata.... Przechodziłem przez niemal każdą opcję, poza Suicide :)

fester100 pisze:
Myślałem, że decki z legacy są mocniejsze od tych ze standardu? Ale cóż pewnie się myliłem.


Są. Po prostu zastosowałem logikę odwrotną:)

fester100 pisze:
może rozpatrzmy to pod kątem gry bardziej profesjonalnej bo niestety w miejscu, w którym gram ludzie nie należą do amatorów. Czas rozwinąć skrzydła


Chcesz wydać 300zł na dość skuteczną talię do pogrania - składaj burna, ale wiedz jedno - jak zagrasz w formacie z innym deckiem do Legacy, który widywał scenę turniejową - przegrasz z kretesem.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pn lut 14, 2011 10:35 pm

I to sie nazywa profesjonalizm, dziękuję za porady :) . No niestety wcześniej gralem amatorsko z kolegami i teraz jazda z mono b podobnym do tego, który mi wcześniej podawałeś mnie przerosła... Czyli jeżeli miałbym to, co napisałem na początku pozmieniane lekko za Twoją radą to miałbym szanse z obecnym standardem? W sumie chce wydać te 3 stówy i cieszyć się swobodną grą zarówno w casualu jak i na małych turniejach, na legacy się nie porywam bo patrzyłem na inne decki tego formatu i stwierdzam, że narazie za cienki zemnie bolek na cos takiego... :wink:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

pn lut 14, 2011 10:44 pm

fester100 pisze:
miałbym szanse z obecnym standardem?


Ze standardem- tak.

fester100 pisze:
W sumie chce wydać te 3 stówy i cieszyć się swobodną grą zarówno w casualu jak i na małych turniejach,


Casual, a i owszem, ale turnieje są przeważnie sankcjonowane w jakimś formacie, więc albo grasz Legacy, albo w ogóle.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pn lut 14, 2011 10:50 pm

Ok czyli będę się rozglądał za ta rozpiska powoli. W sumie nie mam parcia na turnieje a nawet jeśli grunt żeby matchupy były wyrównane a nie jednostronne... A turnieje miałem na myśli małe lokalne w gronie znajomych, nic wielkiego hehe :razz:
Więc Specu co do rozpiski którą podałem miałbys jeszcze jakieś porady? Grim Lavamancer czy juz nie kombinowac z tym?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

wt lut 15, 2011 8:03 am

fester100 pisze:
W sumie nie mam parcia na turnieje a nawet jeśli grunt żeby matchupy były wyrównane a nie jednostronne...


Tu akurat MU są przeważnie w plecy - ze dwie kontry, Chill i shake hand.

fester100 pisze:
Grim Lavamancer czy juz nie kombinowac z tym?


Jak najbardziej, ale primo: Lavamancer jest ciężki do zdobycia, secundo - 30zł za sztukę. Na razie lepiej stworzyć rozpiskę standardową, żeby wszystko grało, a potem robić drogie upgrade.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

wt lut 15, 2011 9:46 am

A czy mógłbyś podpowiedzieć jak zrobić dobrą rozpiskę z powyższych kart (plus dostępne lightning bolty i magma jet'y) bo nie wiem jak je rozbić na main i side, wszystkie są kuszące (no oprócz tych removallow ofkoz i wiem ze shattering spee na rzeczy takie jak np. umezawa's jite).
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Mono red burn?

wt lut 15, 2011 10:07 am

4 Hellspark Elemental - docelowo Grim Lavamancer
4 Keldon Marauders

4 Chain Lightning
4 Fireblast
4 Volcanic Fallout
4 Lightning Bolt
4 Magma Jet
4 Price of Progress
4 Sulfuric Vortex
4 Rift Bolt

17 Mountain
3 Mishra Factory
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

wt lut 15, 2011 10:37 am

Ok dzięki wielkie, mam nadzieję, że jako kierowca burna lepiej się sprawdze niż jako kierowca mono b :wink:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

wt lut 15, 2011 10:38 am

fester100 pisze:
Ok dzięki wielkie, mam nadzieję, że jako kierowca burna lepiej się sprawdze niż jako kierowca mono b


prostszej talii do prowadzenia nie uświadczysz
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Mono red burn?

wt lut 15, 2011 3:19 pm

Zależy od wersji, są i takie, gdzie trzeba sporo pomyśleć. A nawet w takim najprostszym masz zawsze rozkminę - palić graczy, czy playera :P
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Re: Mono red burn?

śr lut 16, 2011 9:02 am

Taaa... zawsze można napierniczać spalenia w siebie....
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

czw lut 17, 2011 12:31 pm

Wiem, że to może nie ten dział ale zapytam tutaj :razz: . Bo już zgłupiałem całkowicie. Mianowicie czy jeżeli zagrywam keldon marauders lub magma jet to czy po jakimkolwiek counterspellu ability keldonów i scry 2 w magma jet też są kontrowane prawda? Sorry wiem, że to może głupie pytanie ale po tak długiej przerwie czasami wariuje i głupieje w pewnych sytuacjach. Z góry dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość hehe :wink:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

pt lut 18, 2011 12:18 am

Abilita Keldonów działa tylko jeśli wchodzą bądź schodzą z battlefielda. Kontrowanie kreatury powoduje, że ta nigdy nie pojawi się na stole

Scry jest efektem działania karty, więc jeśli Magma Jet zostanie skontrowany, Scry też się nie rozpatrzy.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pt lut 18, 2011 4:36 pm

Specu odważę się zapytać o coś jeszcze. Mianowicie jeżeli opp zagrywa spreading seas na np. moją mishra's factory to czy traci ona swoje umiejętności w tym możliwość zmiany w kritę 2/2? Bo powiem szczerze, że wydaje mi sie iż to ability powinno nadal obowiązywać natomiast podczas paru gier mój opp twierdził, że jej abilities zostają wyłączone... Tutaj również zgłupiałem bo wydawało mi się, że umiejętności mishra's factory powinny nadal obowiązywać. Jeszcze raz dzięki za poprzednią odpowiedź i również z góry za tą.
 
Awatar użytkownika
Vozu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 273
Rejestracja: ndz gru 26, 2010 7:16 pm

Mono red burn?

pt lut 18, 2011 4:41 pm

Się wtrącę, bo wystarczy zajrzeć na Gatherera :wink:
Gatherer pisze:
The enchanted land loses its existing land types and any abilities printed on it. It now has the land type Island and has the ability to tap to add :U: to its controller's mana pool. Spreading Seas doesn't change the enchanted land's name or whether it's legendary, basic, or snow.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pt lut 18, 2011 5:12 pm

Wiesz szukałem już wyjaśnienia w necie ale na tej stronie akurat nie. Znalazłem natomiast 2 opcje: jedna zakładająca, że traci druga, że nie... Ale teraz widzę, że jednak traci. Dzięki za rozwianie wątpliwości :wink:
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

sob lut 19, 2011 11:04 pm

Hmm mam jeszcze jedno pytanie czy w sidzie oprócz shattering spee na artefakty i pyroblast lub red elemental blast na niebieski grać czymś jeszcze? Czy side w tym rodzaju decku opłaca się w ogóle robić? Ponadto co sądzicie o karcie browbeat bo ją widziałem w paru rozpiskach?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

sob lut 19, 2011 11:19 pm

fester100 pisze:
Ponadto co sądzicie o karcie browbeat bo ją widziałem w paru rozpiskach?


Browbeat jak każda karta tego typu jest dość kiepska. Musisz patrzeć na to tak, że jest to 5 w twarz za 3 mana, a dopiero opcjonalnie jest to dociągnięcie 3 kart.

Co do side - wszystko zależy od meta. Boisz się kontr, ale wrzucanie większej kontroli osłabia deck. Pyroblasty/Red Elemental Blasty wystarczają. Można grać jeszcze na Choke
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

ndz lut 20, 2011 9:21 pm

No niestety sporo mono U i UW skłania mnie do tych czerwonych kontr. Ale rozumiem, że wkładanie kompletów pyroblast i red elemental blast na raz to kiepawy pomysł? W razie czego co najbezpieczniej wywalić? Fallouty?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

ndz lut 20, 2011 9:57 pm

PoP które przy mono kolorach albo dwukolorowych nic nie robią.

Problem nie leży w opcjach sideboardowych, ale samej budowie talii. Burn z reguły ma do tyłu z każdym deckiem kontrolnym, bo wystarczy stracić tempo, czyli de facto jedna dobrze wycelowana kontra wystarcza żeby Burn ugrzązł. Przeważnie wystarcza: pierwsza tura island -> Sensei, Daze z alternatywnego kosztu wrazie spalenia. Druga tura island, złapanie dystansu spell piercem. trzecia tura island Counterbalance i koniec gry.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pn lut 21, 2011 10:29 pm

Decki, które mam za opponentów nie posiadaja aż takich kart bo są to casualowcy albo ludzie grający w T2 więc myślę, że kontry typu cancel lub mana leakaż tak mi nie zaszkodzą :wink: a z tego co widzę z opisu podajesz mi opis gry z innym deckiem z legacy. Pociesza mnie fakt, że wcześniej wspomniałeś, że z T2 nie powinienem mieć aż takich problemów :razz:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3304
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

Mono red burn?

pn lut 21, 2011 11:06 pm

fester100 pisze:
kontry typu cancel lub mana leakaż tak mi nie zaszkodzą


Cały czas masz Mana Leak, Spell Pierce i inne kontry. Wierz albo nie, ale to wystarcza żeby złapać dystans. W 3-4 turze powinieneś spalić przeciwnika - średnio 10-11 kart z czego są zaazwyczaj 2-4 landy, czyli efektywnie masz ok 7 spaleń na to żeby zabić oppa. Kontrując te najmocniejsze, opp oszczędza nawet 8hp po dwóch kontrach. Potem opcje z drawu mogą być różne, a przeciwnik zazwyczaj zaczyna się rozkręcać. Grając nawet z casualowym UW możesz mieć problem - pierwsza tura kontra, druga tura konta, w czwartej turze Ajani i co lepsze - palić oppa za suma summarum groszowy dmg czy marnować spalenia na Ajaniego... Każda opcja gain life jest w tym przypadku niemal równa kontrze i nawet Kor Firewalker robi grę
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

pn lut 21, 2011 11:18 pm

Czyli jednak sugerujesz, że składanie burna to zły pomysł na chwilę obecną?
 
StaryHawaj
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 1:51 am

Mono red burn?

pn lut 21, 2011 11:54 pm

Burn do dobry deck, ale trzeba umieć nim grać. Brdzo ważne jesy umiejętne granie naokoło kontr i wiedza, które krity palić. Trzeba wiedzieć, że np. małego goyfa zabijamy od razu po wejściu, bo jak urośnie to jest szybszy od naszych spaleń.
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

sob lut 26, 2011 12:00 pm

Witam. Przeprowadziłem parę prób i nie jest najgorzej ale mam pare wątpliwości :wink:

4 Grim Lavamancer
4 Keldon Marauders
4 Chain Lightning
4 Fireblast
4 Volcanic Fallout zastąpiłem 4 Incinerate’ami (czy searing blaze albo shard volley będzie lepsze?) bo jego koszt zazwyczaj nie pomagał
4 Lightning Bolt
4 Magma Jet
4 Price of Progress (przy grze z mono - 4 Lava Spike)
4 Sulfuric Vortex (zły nie jest ale troche boli jego koszt, czy lepiej go zostawić czy wymienić na coś?)
4 Rift Bolt
20 Mountain

NIe ukrywam, że poszukuję dobry rozwiązań typu instant bo to znacznie pomaga w grze z kontrolą no chyba, że bardziej opłaca się pokombinowac z kritami typu hell's thunder. Jeżeli będziecie mieli jakieś porady to z góry dzięki wielkie :)
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: Mono red burn?

sob lut 26, 2011 12:38 pm

Po 1: Granie na czterech Lavamancerach bez fetchy - to nieporozumienie. Wyobraź sobie sytuację, że dobierasz DWÓCH na opening hand i w kolejnych dwóch drawach jeszcze jednego. Masz wtedy gównostwora 1/1, który nie robi nic. Ja mam w swoim burnie komplet fetchy i do tego gram na trzech sztukach Lavamancerów, a i tak w niektórych match-upach nic nie robią. Bez fetchy - nie włożyłbym do talii nawet jednej sztuki. Nie zrozum mnie źle - to świetna karta, ale musisz myśleć o jej użyteczności w danej konstrukcji. Lavamancery grają w ZOO, gdzie fetche to blisko 50% wszystkich lądów, a palenia/removal - zajmuje zwykle 1/3 decku.

Po 2: Granie mainowo na Volcanic Fallout jest kolejną stratą cennych slotów. To karta side'owa, która niestety też rzadko ratuje tyłek (przynajmniej w legacy - merfole potrafią za szybko urosnąć, by karta była skuteczna) Poza tym - zmiatasz nią swoich LM. Lepiej tu wcisnąć jakieś palenie.

Po 3: Testowałem Sulfuric Vortex i granie na nich mainowo to też nie najszczęśliwszy pomysł. Działa dobrze tylko na talie z lifegainem. W innych wypadkach - możesz przegrać wyścig, bo sam też dodatkowo obrywasz za 2. Wyobraź sobie, że po wystawieniu Vortexa, przeciwnik zagrywa Chilla i ma czym zblokować twoich Keldonów. Dodatkowo co turę posuwa cię kritą 3/4, której nie masz ani jak spalić, ani jak zblokować. Jak myślisz, kto wygra wyścig?

fester100 pisze:
opłaca się pokombinowac z kritami typu hell's thunder.


Jestem wielkim fanem tej krity, ale ciężko mi znaleźć na niego miejsce w moim buildzie. W casualu sprawdza się wyśmienicie (jest IMO duużo lepsza niż Piłka), ale na deck turniejowy - jest ciut za słaba.

P.S. Nie zgadzam się ze Specem w jednej kwestii - Uważam, że Browbeat to znakomita karta do burna! 5 w pysk za trzy mana to nadal świetna opcja. Pokaż mi inną kartę, która zadaje taki damage w tak niskim koszcie? Piłka może się rozbić o blockera, albo zostanie ustrzelona pingerem. Przy Moat na stole (albo Ensnaring Bridge) - martwa karta. Browbeat zawsze coś zrobi. A jak przeciwnik nie potrafi grać - to masz dociąg kolejnych spaleń.

P.S. 2 Na side polecam Pyroblasty i Vexing Shushera. W matchupach z merfolkami/Bantem miazgę robi Jaya Ballard, Task Mage. Wyrzucasz zbędny lądzik i niszczysz Counterbalance lub lorda... :rockpunk:
 
fester100
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw sie 05, 2010 9:20 pm

Re: Mono red burn?

sob lut 26, 2011 12:55 pm

Jestem wielkim fanem tej krity, ale ciężko mi znaleźć na niego miejsce w moim buildzie. W casualu sprawdza się wyśmienicie (jest IMO duużo lepsza niż Piłka), ale na deck turniejowy - jest ciut za słaba.


Czy w takim razie moge prosić Cię o podanie rozpiski? Chciałbym zobaczyć spis już sprawdzony przez kogoś żeby móc się na nim wzorować :)
Vortexy faktycznie działają na 2 fronty ale nie wiem czy granie aż 4 to nie za dużo... W takim razie co byś mi poradził? Co zmienić/dokupić? Jak ulepszyć rozpiskę?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości