Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Mózgozdziercy pełną parą!

pn lis 01, 2010 7:23 pm

Witajcie!

Na potrzeby mojego nowego projektu skonwertowałem słynnych DDkowych illithidów na Wolsunga. To moja pierwsza próba z tą mechaniką, więc byłbym wdzięczny, gdyby ktoś bardziej obyty w regułach Wanadii rzucił na to okiem:

Domyślna konfrontacja: walka

Przeciwnik, pula 3k10, odporność 4

Zdolności:

latanie: to 'tylko' lewitacja, powolna w poziomie – MG musi każdorazowo rozsądzać, czy w danym przypadku można jej użyć;
mentalny mocarz: może bez kar używać ataków społecznych podczas walki;
moce: sugestia, tarcza mentalna, wpływ, zauroczenie;
przerażający: wzbudza Strach o ST 15;
poplecznicy: zawsze towarzyszy mu zauroczony pomocnik o puli 2k10 lub grupa statystów.
[*]telepata: niedeklarowane dobicie przy pierwszym ataku społecznym przeciwko danej postaci.

Walka: walka wręcz 3/10+, obrona 12. Kiepsko, ale dobicie wroga walką wręcz oznacza pożarcie mu mózgu – nawet, jeżeli konfrontacja nie toczy się va banque.

Pościg: lewitacja lub bieg 3/10+, wytrwałość 12. Zapewne będzie to ucieczka – gdy łupieżca ma kogoś gonić, woli wysłać w pościg sługę.

Dyskusja: blef 9/8+, empatia 6/8+, perswazja 9/7+, ekspresja 6/8+, zastraszanie 9/7+; pewność siebie 18. Tak naprawdę, statystyki te będą zwykle wykorzystywane podczas walki. Illithid używa telepatycznych argumentów i gróźb wspartych psioniką. Przegrana konfrontacja oznacza dostanie się pod mentalną kontrolę do końca sesji (za żeton - sceny).
 
Awatar użytkownika
Wędrowycz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: ndz lis 18, 2007 4:16 pm

Mózgozdziercy pełną parą!

pn lis 01, 2010 9:41 pm

To tak parę uwag na szybko:
  • jako bonus za latanie dałbym możliwość zmniejszenia dystansu do przeciwnika bez konieczności wydawania kości;
  • poplecznicy to to samo co wsparcie, zamieniłbym, żeby nie robić czegoś, co już istnieje;
  • pożarcie mózgu, nawet jeżeli walka nie jest va banque - zbyt mocne, i zupełnie wbrew zasadom.

Generalnie pomysł na postać walczącą samymi społecznymi fajny, ale zastanowiłbym się nad wyżej wypunktowanymi elementami mechanicznymi.
 
Awatar użytkownika
Lasard
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 129
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 11:26 am

Mózgozdziercy pełną parą!

wt lis 02, 2010 7:10 am

Zgadzam się absolutnie z tym co mówi Wędrowycz.
Postacie graczy mogą zginąć tylko podczas konfrontacji va banque lub gdy same tego chcą. Przy czym słowo śmierć w takich systemach nie musi oznaczać akurat zatrzymania akcji serca. Może to być całkowite sfiksowanie, lub np. paraliż/ upośledzenie umysłowe. Dlatego też utrata mózgu prowadzi do całkowitej "śmierci" postaci i jest wbrew zasadom.

Mam jednak propozycję tego jak można zamienić tą zdolność: co powiesz na to by ów Illithid poświęcał akcję ruchu/żeton, na pożarcie jednego ze swoich popleczników, by odzyskać znacznik odporności?
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Mózgozdziercy pełną parą!

wt lis 02, 2010 11:01 am

Oprócz oczywistości (jak zabijanie nie w va banque) zmieniłbym również mentalnego mocarza - w tej chwili potwór ma w każdej walce tak naprawdę 9/7+ (bardzo mocny zakres przerzutów jak na zwykłego przeciwnika, w dodatku w 2 typach konfrontacji) plus niedeklarowane dobicie w pierwszym ataku.
Jeśli już to tak mocna zdolność powinna być jakoś obciążona (np. nie otrzymuje kar +5 za użycie ataków społecznych w walce, ale po każdym nieudanym dalej zwyczajowo traci punkt odporności).
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 11:01 am przez Szczur, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Mózgozdziercy pełną parą!

wt lis 02, 2010 10:55 pm

Zgadzam się ze Szczurem i mam taką propozycję: odpalenie Mentalnego Mocarza kosztuje żeton i illithid może korzystać z niej do końca sceny, lub do momentu kiedy ktoś zdejmie mu znacznik z podbiciem. Moc można aktywować tylko raz na scenę.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Mózgozdziercy pełną parą!

czw lis 04, 2010 5:56 pm

Dzięki za uwagi!

Zacznę od najdrobniejszych:
Wędrowycz pisze:
jako bonus za latanie dałbym możliwość zmniejszenia dystansu do przeciwnika bez konieczności wydawania kości;

Illithidowi bardziej przyda się zwiększenie, ale sam pomysł jest dobry :)

Wędrowycz pisze:
poplecznicy to to samo co wsparcie, zamieniłbym, żeby nie robić czegoś, co już istnieje;

Hm... wsparcie to raczej coś, czego używa się już w trakcie potyczki. Mi zaś chodzi o to, że illithidy bez obstawy po prostu się nie zdarzają. Ale może przeniosę tę uwagę poza część mechaniczną, a w statsach rzeczywiście podmienię na wsparcie (dodatkowy, ukryty czy po prostu czekający na wezwanie sługa).

Pożarcie mózgu w zwykłej konfrontacji wprowadziłem głównie dlatego, że wydawało mi się, że to mu się prawie nigdy nie uda. Ale w sumie racja, to nie jest fair play. Pomysł z ograniczeniem bojowych zastosowań mózgozdzierstwa do żerowania na sługach jest niezły - pomyślę jeszcze, czy to będzie odporność, czy coś jeszcze innego, ale na pewno go wykorzystam.

I wreszcie mentalny mocarz - zależy mi na tym, by illithidy mogły cały czas walczyć psioniką, więc pewnie po prostu zmniejszę zakres przerzutu do 8+. I może dodam, że nieudane użycie psioniki podczas walki na bliskim zasięgu pozbawia znacznika (DDkowiec powiedziałby: atak okazyjny!).

Dzięki za pomoc :)
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

Mózgozdziercy pełną parą!

ndz gru 12, 2010 12:12 am

Poprawione dzięki Waszym sugestiom illithidy [url]trafiły dziś na Polter[/url]. Zapraszam do lektury!

Lasard, dzięki za pomysł ogłoszenia tego tutaj :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość