Zrodzony z fantastyki

 
Mordok
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 25, 2014 12:06 pm

Możliwość mówienia i rzucanie zaklęć

pt kwie 25, 2014 12:11 pm

Witam.
Jestem dość początkujący w świecie Warhammera, ale zastanawiam się jak to jest z czarami. Nie przeczytałem oczywiście wszystkich dodatków, jednak w Księdze Zasad jest napisane, że aby móc rzucać zaklęcia czarodziej musi mieć swobodę mówienia, by wymawiać odpowiednie formuły.
Zatem, czy wystarczy zakneblować czarodzieja, żeby odebrać mu możliwość rzucania zaklęć? A co z obcięciem języka - czy to uniemożliwia czarodziejowi rzucanie zaklęć na zawsze? A może istnieje możliwość wypowiadania formuł na przykład za pomocą jakiegoś rodzaju języka migowego? :P Albo są jakieś sposoby lub jacyś magowie, którzy nie muszą wypowiadać formuł podczas rzucania zaklęć?

Z góry dzięki za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
wysłannik
Moderator
Moderator
Posty: 668
Rejestracja: śr cze 09, 2010 10:54 am

Możliwość mówienia i rzucanie zaklęć

pt kwie 25, 2014 8:02 pm

Mordok pisze:
czy wystarczy zakneblować czarodzieja, żeby odebrać mu możliwość rzucania zaklęć?

W zasadzie to raczej tak :)

Jeżeli gość straci język, to też traci możliwość czarowania. Pamiętam, że była chyba nawet taka manifestacja chaosu, w której bohater odgryzał sobie język i tym samym tracąc możliwość czarowania (Księga Spaczenia).
Jednak myślę, że niektórzy potężni czarodzieje nie potrzebują języka by czarować. Na przykład lisze nie mają języków a czarują. Nie mam teraz dostępu do podręcznika do pierwszej edycji, bo tam lisz raczej był opisany, więc nie powiem jak to dokładnie jest z tymi istotami. Może oni jakoś inaczej rzucają zaklęcia... nie pamiętam. Kiedyś to sprawdzę :)
Ostatnio zmieniony pt kwie 25, 2014 10:05 pm przez wysłannik, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Mordok
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pt kwie 25, 2014 12:06 pm

Możliwość mówienia i rzucanie zaklęć

pt kwie 25, 2014 11:07 pm