Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

[Changeling] Na niewidzialnej smyczy

czw lip 10, 2008 3:46 pm

Planuję, a właściwie to już dopracowuję sesję Changelinga w której postaci graczy zawierają umowę ze swoim Gospodarzem i dzięki temu powracają do świata, chociaż muszą to zrobi na własną rękę i o własnych siłach. Oczywiście, nie będą całkowicie świadomi tego, że nie do końca są wolni, ale taka sugestia się pojawi.

Pytanie brzmi: Czy ktoś ma jakieś bardziej konkretne pomysły w jaki sposób, poza wprowadzeniem jeszcze większej paranoi i szukaniem sposobu na jednoczesne wywiązanie się w umowy i uniemożliwienie Gospodarzowi wykręcenia się z niej? Wiem, że tacy Odmieńcy będą zachowywac się trochę inaczej niż pozostali, a także mogą by tak traktowani. Stawianie na równi z Łapaczami (Freebooters), czy Lojalistami, odrobinę odmienne podejście ze strony hobgoblinów, odpowiednie motywy w snach (może nawet wizyta Gospodarza przypominająca o umowie - oniryczna wersja Iwana od windykacji).
 
Awatar użytkownika
Qendi
Wydawnictwo Imaginator
Wydawnictwo Imaginator
Posty: 281
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:52 pm

pt lip 11, 2008 12:58 pm

Pomysłów jest conajmniej kilka wszysto zależy ale:

Zawsze możesz wseprzeć się Clarity. Świetny patent, który testowałem już u siebie. jeśli chociaż jeden z graczy ma niskie Clarity to możesz mu w ramach omamów podsuwać pomysły typu obroże, kagańce, smycze, itp. na wszystkich graczach. Jeśli tylko gracz będzie umiał dobrse to odegrać powinno dać dość ciekawy efekt

Kolejny pomysł, który przychodzi mi do głowy to atuty w stylu Zmysł Niebezpieczeństwa. Nie pamiętam, czy Odmieńcy mogą mieć Unseen Sense ale jeśli tak to oba te atuty powinny non-stop wariować z powodu umowy zawartej z Gospodarzem(swoją drogą fajna nazwa na Keeper).

Kolejna sprawa to pytanie jak dokładnie jest ta umowa zawarta? Jeśli jest to w formie paktu(pledge) no to masz dodatkowe przypomnienie widniejące w kartach graczy:D

Nie zgadzam się za to, żeby traktować graczy jak lojalistów czy łapaczy. Przynajmniej dopóki sami nie chlapną(lub ktoś nie wyniucha), że nie są uciekinierami a zostali wypuszczeni. Wtedy jak najbardziej ale IMO to nie nastąpi natychmiastowo.

No i sny. IMNSHO to najlepsza metoda przypominania graczom o umowie. Niech gospodarz nawiedza ich regularnie, lub niech śni im się Arkadia i inne tego typu przyjemności. Po takich snach nie powinni odzyskiwać Siły Woli. Na moich graczy to zawse była najlepsza metoda(sny nie brak siły woli :razz: )
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

pt lip 11, 2008 1:31 pm

Qendi pisze:
Zawsze możesz wseprzeć się Clarity. Świetny patent, który testowałem już u siebie. jeśli chociaż jeden z graczy ma niskie Clarity to możesz mu w ramach omamów podsuwać pomysły typu obroże, kagańce, smycze, itp. na wszystkich graczach. Jeśli tylko gracz będzie umiał dobrse to odegrać powinno dać dość ciekawy efekt

Clarity jest brane pod uwagę jako czynnik dodatkowy, ale bardzo istotny.

Qendi pisze:
Nie pamiętam, czy Odmieńcy mogą mieć Unseen Sense

Nie. Tylko postaci bez jakiegokolwiek 'template'.
A tego rodzaju atuty są trochę zbyt bezpośrednie. Jednakże ten paranoiczny motyw jest bardzo ciekawy...

Qendi pisze:
Kolejna sprawa to pytanie jak dokładnie jest ta umowa zawarta? Jeśli jest to w formie paktu(pledge) no to masz dodatkowe przypomnienie widniejące w kartach graczy:D

Owszem, to będzie Pakt (Pledge), a jego zawieranie będzie przedmiotem jednej z pierwszych scen sesji. Czyli tak naprawdę od graczy zależy w co się wpakują. A i owszem, wpis na karcie będzie, pięknym zielonym atramentem... Mam już namiary na taki opalizująco zielony.


Qendi pisze:
Nie zgadzam się za to, żeby traktować graczy jak lojalistów czy łapaczy. Przynajmniej dopóki sami nie chlapną(lub ktoś nie wyniucha), że nie są uciekinierami a zostali wypuszczeni. Wtedy jak najbardziej ale IMO to nie nastąpi natychmiastowo.

Nie od razu. Prędzej czy później ktoś z graczy zdradzi się ze swoją misją, a jak traktowane są układy ze Szlachtą, wyraźnie zaznaczone jest w podręczniku. O czym gracze wiedziec nie będą, jako że nie znają zasad rządzących Dworami, będąc jeszcze w Arkadii.

Qendi pisze:
No i sny. IMNSHO to najlepsza metoda przypominania graczom o umowie. Niech gospodarz nawiedza ich regularnie, lub niech śni im się Arkadia i inne tego typu przyjemności. Po takich snach nie powinni odzyskiwać Siły Woli. Na moich graczy to zawse była najlepsza metoda(sny nie brak siły woli)

Owszem, sny mają byc jednym z motywów głównych, a ich kształtowanie będzie niezbędne do wykonania misji...

Dodatkowo: Co sądzicie o następującym pomyśle:
Bohaterowie uciekają z Arkadii, a ich droga przez Gąszcz jest trudna i niebezpieczna. Jednakże spotykają na niej Głupca (Fool) - jest to wygnany pomniejszy Szlachetny, który aby się wyzwolic z uwięzienia pomiędzy światami musi stac się śmiertelnikiem. Uważa, że może to zrobic oddając częśc swojej mocy (Wyrd!) przechodniom. W ten sposób BG mogą zyskac darmowy punkt Wyrd, oraz prostą ścieżkę do prawdziwego świata, jednakże wzamian uzyskują łagodne szaleństwo którego nie mogą się pozbyc bez obniżenia Wyrd, oraz odpowiedniego, ludzkiego oczyszczenia.
 
Awatar użytkownika
Qendi
Wydawnictwo Imaginator
Wydawnictwo Imaginator
Posty: 281
Rejestracja: śr paź 26, 2005 10:52 pm

sob lip 12, 2008 2:25 pm

MacKotek pisze:
Dodatkowo: Co sądzicie o następującym pomyśle:
[ciach opis]


Słodkie. Cudowne. Genialne. Brak mi słów normalnie :wink: Pomysł świetny i popieram jak najbardziej. Tak trzymaj Kocie!!
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

sob lip 12, 2008 3:43 pm

Qendi pisze:
Pomysł świetny i popieram jak najbardziej. Tak trzymaj Kocie!!

Dzięki...
To takie zabezpieczenie na kolejną przygodę było z początku, a potem jakoś tak wyszło, że się mocno rozbudowało.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość