Doświadczenie:
- Amon 5200 (za: historię postaci, rozmowę z magiem, argumentację, identyfikację, licytację, traumatyczną noc, rzucenie niewidzialności, za 12 orków, za negocjacje z Tordilem)
- Stoody 4700 (za: zbieranie informacji, pokonanie bandytów, argumentację, identyfikację, licytację, zakupy, pokonanie orków na wyspie, za 12 orków...)
- Frostmaer 3700 (za: przeliczenie złota, pokonanie hyclów, uwolnienie psów, wybór kierunku którym podąży kompania, argumentację, licytację, rozsądek i zmobilizowane obozu, za 12 orków...)
- Layla 5150 (za: wygrany zakład, pokonanie Baldara, wybór kierunku którym podąży kompania, argumentację, zakupy, ustawienie Lisa, pokonanie zwiadowców i schwytanie jednego, za 12 orków...)
Przydział zadań
Ustaliłem każdemu z was role jakie przyjdzie mu spełniać w ramach waszej drużyny. O tym kto za co odpowiada zdecydowały klasy postaci, wartości atrybutów, podwładni. Nie wykluczam, że niektórzy z Was mogą mieć niewiele do roboty albo nawet nic jeśli chodzi o przydział zadań. Sporo zależy od Waszej inwencji, jestem otwarty na nowe pomysły
Slann (Frostmaer) – szkolenia, skarbiec, wsparcie medyczne
Basilius (Layla) – zaopatrzenie (Anvas), taktyka
Yuan (Stoody)– zaopatrzenie, zdobywanie informacji
Amon (Amon)- negocjacje, doradztwo magiczne
Oto krótki opis każdej z ról:
Rekrutacja – werbowanie nowych członków ekipy, poszukiwanie i selekcja kandydatów, ponoszenie częściowej odpowiedzialności za najnowsze nabytki w drużynie
Taktyka – planowanie przebiegu bitew, czasem doradzanie w sprawach strategicznych, czyli dotyczących rozplanowania kampanii
Zaopatrzenie – wykorzystanie wspólnych środków na zakup nowej broni, pancerzy, prowiantu, przedmiotów niezbędnych (w tym oczywiście alkoholu), towarów przeznaczonych na dalszy handel, zwojów magicznych, mikstur, narzędzi itp. Przedkładanie listy zakupów dowódcy, która to lista po konsultacjach ze sporządzającymi ją może zostać całkowicie zaaprobowana, przyjęta przy kilku korektach (tak jest prawie zawsze), lub odrzucona , co skutkuje koniecznością sporządzenia drugiej listy przez te same osoby. Ponowny brak zgody na listę oznacza dymisję co najmniej jednego „zaopatrzeniowca” i wybór nowego/nowych. To na tyle odpowiedzialna funkcja, że zajmować się tym muszą przynajmniej dwie osoby
Zwiad– przeprowadzanie wstępnego rozeznania w terenie, ostrzeganie przed ewentualnym zagrożeniem
Doradztwo magiczne – udzielanie dowódcy rad odnośnie efektywniejszego wykorzystania magów i posługujących się magią objawioną, a także rad dotyczących walki z przeciwnikami rzucającymi zaklęcia
Skarbiec – odpowiedzialność za drużynowe złoto, przeliczanie go co pewien czas, uczestniczenie przy wydaniu monet ze wspólnej kasy, posiadanie jednego z trzech kluczy niezbędnych do otwarcia wspólnego kufra
Szkolenie – trenowanie rekrutów parających się podobną profesją (szkolenie bojowe bądź magiczne), ew. szkolenie również „świeżaków” magów w podstawach posługiwania się bronią
Negocjacje – współuczestnictwo wraz z przywódcą kompanii podczas rozmów w cztery oczy z pracodawcami. Negocjowanie lepszych warunków umowy, czasem również targowanie się przy zakupach hurtowych, ew. pomoc w rozwiązywaniu sporów między drużyną
Zdobywanie informacji – zasięganie języka na temat odwiedzanego miasta, nowych intratnych zleceń, możliwych zagrożeń itp. ew. odpowiedzialność za siatkę szpiegowską (jeśli będzie potrzeba tworzenia jakiejś większej sieci).
Wsparcie medyczne –leczenie rannych, odpowiedzialność za cały personel medyczny podczas zajmowania się ranionymi w bitwie
Regulamin
Formy głosowania:
O tym kto może głosować decyduje dowódca. Istnieją dwie alternatywy: decyzję mogą podejmować tylko dowódca i oficerowie, lub cała kompania. W tym wypadku głosują wszyscy. Udział w głosowaniu jest nieobowiązkowy. Każdemu przysługuje jeden głos. Wszystko przebiega w sposób "półjawny" - tzn. dowódca i oficerowie jako jedyni widzą kto za jaką możliwością zdecydował się opowiedzieć. Od podjętej decyzji nie ma odwołania. W razie remisu raz jeszcze głosy oddają dowódca i oficerowie, w przypadku ponownego braku rozstrzygnięcia decyzję podejmuje sam dowódca.
Udział w zapłacie i zdobycznym złocie
- Dowódca - za wykonane zadanie otrzymuje dwukrotnie więcej złota (bądź platyny) niż pozostali, analogicznie jest z łupami
- Oficer - otrzymuje 150% złota przysługującego najemnikom
- Podwładni dowódcy - 125%
- Wspólna kasa - do wspólnej kasy w zależności od aktualnych potrzeb trafia 10 - 20% zarobku i łupów
Udział w przedmiotach magicznych:
- Jako pierwszy jeden przedmiot ma prawo wybrać sobie dowódca
- Kolejne przedmioty otrzymują według zasług, potrzeb lub losowo oficerowie
Zgodność ze światem, geografią, historią
UWAGA Pokonywane przez drużynę odległości nie pokrywają się z tymi na mapie Północy, a przedstawiane zdarzenia nie muszą mieć wiele wspólnego z faktycznymi wydarzeniami z tego roku (1372 RD Rok Dzikiej Magii). Ponadto niektóre z lokacji mogą zostać przeze mnie bezczelnie wymyślone
Dramatis personae
- Armanius Silbersten – dowódca Kompanii Straceńców (Wyszczerbionych Ostrzy)
- Linael Inverte- magini, primus inter pares podwładnych Armaniusa, podejrzewana o romans z Lisem
- Bernard – wysłannik z twierdzy Olostina na pd – zach
- Marcius Sharpsword – pan twierdzy Olostina
- Greel – chorąży i emisariusz armii Sundabaru na pn - wsch
- Helm Przyjaciel Krasnoludów – obecnie pan w Sundabar i dowódca uformowanej tu armii
- Tordil– krasnolud, zastępca dowódcy armii Sundabar
- Obould Wiele Strzał - przywódca orków na północy
- Oudlak - domniemany przywódca orków toczących wojnę z Sundabarem, najstarszy syn Oboulda
- Fallas zwany Fallusem - elfi wojownik Frostmaera
- "Lis" - podwładny Layli, człek złodziej, MARTWY
- Garios - najemnik, człek łowca, podwładny Amona
- Lodovick - najemnik, człek fachowiec, podwładny Stoodyego
- Anvas - człowiek arystokrata, podwładny Layli
- Kristofor - mistrz zauroczeń, ostatnio widziany na południu, nagroda za głowę - 800 sz
- Massalius - szczególnie niebezpieczny mag, miejsce pobytu nieznane, nagroda za głowę - 1000 sz
- Mimoliel - rozpustna elfia dama MARTWA
- Merril - służka Amona
- Sara - jak wyżej, MARTWA?
- Akesza - j.w.
- Arristan - mag z zachodu, jeden z potencjalnych zleceniodawców
- Keelain - były oficer, bard, MARTWY
- Storr - ofier, druid, elf, OPUŚCIŁ KOMPANIĘ wraz z dwójką towarzyszy
- Olgierd - rzemieślnik, podwładny Silberstena
- Raynald - rzemieślnik, j.w.
- Rebeca - wojowniczka, półelf, j.w.
- Wojownik Olav - j.w.
- Vindel - elf, tropiciel, podwładny Layli, MARTWY
- Lannika - łotrzyca, najmłodsza w kompani, ledwie 17 lat, Lis najwyraźniej m(i)a(ł) na nią chrapkę, podwładna Layli
- Swen - podwładny Stoodyego
- Malcolm - j.w.
- Rob - wojownik, brat Stoodyego
- Aric - mnich, podwładny Frostmaera
- Hrafn - zbrojny, j.w.
- Wolf Bite - druid, syn Frostmaera
- Helmond - dowódca baszty
- Rorik Łajdak - pragnie przystać do kompanii
- Nathalija Łotrzyca - j.w.
- Harvgar Twardy Czerep - krasnolud, niedoszły szałojownik, MARTWY
- Balfar - przywódca krasnoludzkich górników
- Garlang - krasnolud zamierzający udzielić wsparcia w walc z ankhegami. Walczy magicnzym kilofem