Nameczanie to humanoidy o zielonej, gadziej skórze. W zapomnianych krainach żyje ich dosłownie kilka, niektórzy przypisują im pochodzenie pozaziemskie. Nie mają płci, rozmnażają się przez jaja, wypluwane z ust, które mogę tworzyć, gdy tylko będą mieli na to ochotę. Są raczej małomówni, często starają się pokazać innym rasom, że należy im się szacunek, choć w gruncie rzeczy nie muszą być źli. Z powodu wyglądu i zachowania, odstraszają większość rozumnych ras i nie mają przyjaciół, choć jak sami twierdzą, nie potrzebują ich. Życie spędzają w samotności, na wielkich pustkowiach, szkoląc ciało i ducha, żyjąc w skrajnie nieprzychylnych i niebezpiecznych warunkach. Znani są ze swej zdolności do regeneracji --- potrafią regenerować utracone kończyny i (dopóki ich głowa jest w całości i mają wystarczająco energii) poważne rany a nawet utratę części tułowia. Są bardzo zawzięci --- wyruszają w podróż pełną niebezpieczeństw, nie w celu zdobycia sławy i bogactwa (opinie innych ras o nich bowiem ich nie obchodzą), ale by na przykład, odzyskać lub pomścić ukochaną osobę. Tak --- o ile z natury żyją w samotności i twierdzą, że takie życie im odpowiada, gdy przywiążą się do kogoś lub czegoś, nie potrafią bez tego żyć. Mimo tego, że sprawiają wrażenie złych, zwykle są dobrzy lub neutralni, z większymi skłonnościami do chaosu niż praworządności, choć ich charakteru nic nie ogranicza.
Nameczanie nie zajmują się młodymi, a jaja składają zwykle tylko w sytuacji zagrożenia życia, by mieć potomka, który ich pomści. Nameczanin, tuż po wykluciu się z jajka, jest istotą malutką, ale zdolną do samodzielnego przeżycia.
Cechy rasowe Nameczanina:
--- Wzrost: Średni
--- Bazowa szybkość: 6m
--- Roztropność +2, Charyzma -2
Przedstawiciele tej rasy mają wygląd, który budzi strach u innych ras i zachowują się bezczelnie i nieprzyjaźnie, mają za to wytężone zmysły i zwykle postępują bardzo rozsądnie.
--- Nasłuchiwanie i Spostrzegawczość to dla Nameczanina zdolności klasowe klasy, którą wybierze na pierwszym poziomie.
--- Nameczanin, gdy spadnie poniżej 0 pw, automatycznie się stablizuje; może walczyć i zachowywać się tak, jakby miał dodatnią liczbę punktów wytrzymałości. Gdy jednak pw Nameczanina spadną do -10 lub mniej, ginie.
--- Jajotworzenie (zn): Kosztem akcji standardowej, prowokującej ataki okazyjne, Nameczanin może wypluć (maksimum raz na tydzień) z ust jajo wielkości kilkunastu centymetrów, z którego po 1k8 dniach wykluje się młody Nameczanin, o ile wcześniej nie zostanie zniszczone. Jajo należy traktować tak, jakby miało KP 12, 4 pw i premię +2 do wszystkich rzutów obronnych. Jajotworzenie obniża Budowę Nameczanina o 4 (utracone punkty Budowy odzyskiwane są w normalnym tempie).
--- Regeneracja (zn): Kosztem akcji standardowej, Nameczanin może obniżyć wartość swej Roztropności o 4, aby odzyskać 1 pw/ poziom ALBO zregenerować utraconą kończynę/ część ciała. (Punkty Roztropności odzyskiwane są w typowym tempie. Nie można użyć tej zdolności, jeśli w jej wyniku Roztropność miałyby spaść do 0.)
--- ulubiona klasa: mnich
Ponieważ Nameczanie żyją na pustkowiach, cały swój czas spędzając na ciężkim treningu ciała i ducha, zwykle zostają mnichami.
Dorosłość: 4 lata
Wiek średni: 80 lat
Starość: 140 lat
Wiek maksymalny: +3k20