Witam,
Prowadze kampanie w swiecie Greyhawk, obecnie druzyna jest na 17-18 poziomie. Koncowa faza obecnego questa polega na zlozeniu przez druzyne dowodow w swiatyni Sw. Cuthberta na to jakiego rodzaju kult/sekta dziala w podziemnych kryptach pod miastem, z ktorego wydostaja sie ogromne legiony nieumarlych siejac zamet wsrod mieszkancow. Jest to quest "afterparty" po duzej kampanii i jednoczesnie zaprowadzeniu pokoju w tymze miescie. Wszystkie dowody i materialy wskazuja, iz jest to kult Nerulla (nieswiete symbole, inskrypcje, zapiski itp.) z wyjatkiem jednego, ktory nie pasuje do ukladanki. To wlasnie ten przedmiot jest pokusa dla druzynowego elfa mistycznego sztukmistrza (N, wyznawcy Wee Jas) - dylemat pt. "zwrocic, czy nie zwrocic".
Moje pytanie brzmi:
1) Czy zaproponowany przedmiot jest sie wystarczajaca pokusa?
2) Prosze o pomoc w oszacowaniu mocy przedmiotu (czy jest adekwatna)? Jesli zbyt potezny, prosze o propozycje modyfikacji.
3) Prosilbym o pomoc w zaklasyfikowaniu go jako cudowny przedmiot lub artefakt?
4) Pytanie - ile taki przedmiot moglby kosztowac? SRD i podreczniki wyprowadzily mnie, jak na razie w maliny (wczesniej w 95% korzystalem z przedmiotow prebuildowanych).
Ten przedmiot to:
Naszyjnik Śmiercionosnego Prawa
Opis: Sredniej wielkosci, nadgryziony zebem czasu naszyjnik wykonany z metalu o rdzawo-czerwonym kolorze, przyzdabiany rubinami, o zasniedzialej tarczy przypominajacej symbol bogini magii i smierci - Wee Jas. Prawdziwe pochodzenie tego medalionu nie jest znane, nie wiadomo tez czy zwiazane jest bezposrednio z kultem patronki, czy moze przedmiot zostal wykonany przez jakiegos poteznego, szalonego czarodzieja. Nie mniej, sama jego obecnosc wywoluje na otoczeniu ponure odczucia - mocy niepewnosci i przymusu.
Moce: Wlasciciel na czas uzywania naszyjnika zyskuje premie: +10 do testow Zastraszania.
Ponadto, moze 2 razy dziennie skorzystac z ktorejs z posiadanych przez naszyjnik mocy. Kazdorazowe uzycie wiaze sie jednak z pewna ofiara:
- Obserwacja śmierci - uzycie zadaje wlascicielowi 1k6 obrazen
- Wykrycie myśli, ST 13, 3 poz. czarujacego - uzycie zadaje wlascicielowi 2k6 obrazen
- Sugestia, ST 14, 5 poz. czarujacego - uzycie zadaje wlascicielowi 3k6 obrazen
- Strach, ST 16, 7 poz. czarujacego - uzycie zadaje wlascicielowi 4k6 obrazen
- Masowa sugestia, ST 19 (do 11 istot), 11 poz. czarujacego - uzycie zadaje wlascicielowi 6k6 obrazen
- Wycie banshee, ST 23 (do 17 istot), 17 poz. czarujacego - uzycie zadaje wlascicielowi 9k6 obrazen
Dla rozjasnienia dodam, ze przedmiot docelowo ma trafic w rece lotrzyka 4/iluzjonisty 5/mistycznego sztukmistrza 8/mistycznego lucznika 1 (postac ma dostep wylacznie do 7 kregu czarow i nie zamierza tego rozszerzac - rozwija obecnie mistycznego lucznika - wybor gracza - nie ingeruje w to).
Z gory dziekuje za pomoc.
Phil.