Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 1:02 am

Ostatnio dałem się namówić na rozgrywkę na poziomach epickich. Wiem, że większość z was, drodzy współforumowicze, stwierdzi, że "powyżej 20 poziomu nie ma sensu grać", ale cóż. Zaczynamy na 25.
Wpadłem na pomysł, by zagrać nekromantą, który kontroluje sporo nieumarłych niewolników i wykombinowałem coś takiego:
Człowiek
Siła 8
Zręczność 16
Budowa 16
Inteligencja 24 (18 +6 rozwój)
Roztropność 13
Charyzma 15
Czarodziej* 3/ Master Specialist 7/Pale Master 10/Rogaty Herold 5
*(nekromanta- odrzucone szkoły oczarowania i przyzwania)

Atuty:
1) Skupienie na czarze (nekromancja)*, skupienie na umiejętności (wiedza [religia])*
3) Stitched Flesh Familiar

I na tym kończą mi się pomysły. Dzięki zdolności Rogatego Herolda kapitan nieumarłych i atutowi Stitched Flesh Familiar mogę kontrolować 99 KW nieumarłych (pięciokrotność CL+ 4). Zastanawiałem się na atutami z drzewka Corpsecrafter, konkretnie nad Destruction Retribution, Hardened Flesh i Nimble Bones, by wzmocnić moją armię ciemności :wink:
Czekam na wszelkie propozycje atutów dla tej postaci.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 1:21 am

Zobacz czy aby nie opłaci Ci się być lichem.

Wielcy wodzowie nieumarłych armii nie patrzą na to ile mogą kontrolować "kostek nieumarłych". Patrzą na to ilu mogą kontrolować generałów którzy kontrolują pomniejszych nieumarłych oficerów którzy kontrolują wspomnianą hordę. Ale każdy twój generał to nie wyciągnięta z tabelki "kostka nieumarłych" tylko indywidualna, wybitna postać. Na 25 poziomie jesteś zapewne władcą sporego państwa lub arcymagiem w wielkim imperium w którymś z bardziej epickich światów więc kim oni będą zależy głównie od tła fabularnego.

Kiedy te kilka tysięcy szkieletów i setka silniejszych nieumarłych wciąż uważasz za ograniczenie, czas kilku potężnym świadomym nieumarłym zaoferować coś więcej niż tylko magiczną kontrolę - płacić im złotem, duszami, połączyć się z nimi wspólnotą celów i ideologii itd. Np niewiele słabszy od twojej postaci Nagash z Warhammera ogłosił się po prostu bogiem.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 1:56 am

Masz karcenie? Jeśli tak to atut Władanie nieumarłymi[epicki] daje x10KW dla tej zdolności. Zapomniałeś chyba o undeath lidershipie, miś powinien pozwolić użyć wersji "undeath" atutów Epickie zdolności przywódcze i Legendarne dowodzenie.

Możesz używać materiałów fanowskich? Jeśli tak to w Tome of Necromancy jeszcze się trochę znajdzie :D .
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 12:00 pm

Vindreal pisze:
Ostatnio dałem się namówić na rozgrywkę na poziomach epickich. Wiem, że większość z was, drodzy współforumowicze, stwierdzi, że "powyżej 20 poziomu nie ma sensu grać", ale cóż. Zaczynamy na 25.


Po pierwsze zrobienie postaci na tym poziomie zajmie ci tydzień, zwłaszcza czarodzieja.
Vindreal pisze:
CzłowiekSiła 8Zręczność 16Budowa 16Inteligencja 24 (18 +6 rozwój)Roztropność 13Charyzma 15Czarodziej* 3/ Master Specialist 7/Pale Master 10/Rogaty Herold 5*(nekromanta- odrzucone szkoły oczarowania i przyzwania)

Jak już to tak:

Cloistered Cleric 3/Wizard 3/True Necromancer 14/Mystic Theurge 2/Human Paragon 3
Rasa: Human
Str 14(8+6Item)
Dex 20(13+6Item+1Inherent)
Con 22(16+6item)
Wis 28(16+6Item+5Inherent+1Rozwój)
Int 36(18+6Item+5Rozwój+5Inherent+2HumanParagon)
Cha 26(15+5Inherent+6Item)
*Item Za 200k masz gdzieś przedmiot który daje taki bonus do statów.
*Inherent uzyskujesz z Wish/Miracle
Doment: Undeath,Knowledge, X
Atuty:
Scribe Scroll zamieniasz Improved Initiative,Collegiate Wizard,Able Learner,Spell Focus(Necro)z flaws,Grater Spell Focus(Necro) z flaws,Practiced Spellcasting(Cleric),Practiced Spellcasting(Wizard),Extend Spell,Persistent Spell,Divine Metamagic,Extra Turning,Extra Turning(z Domeny),Epic Spellcasting,Leadership,Epic Leadership,Planar Turning

Życzę powodzenia z rozpisywaniem:
-Cohortów i followersów, kontrolowanych nieumarłych,kontrolowanych outsiderów,oraz sługi z Planar Binding
-Przedmiotów Magicznych do tego poziomu
-Bezpiecznej Bazy
-Rozpisaniem Czarów Epickich
-Reputacji i kontaktów, na tym poziomie możesz być spokojnie władcą jakiego państwa.
-Znanych zaklęć czarodziejowi
-Aktywnych buffów podczas dnia i czarów zapamiętanych.
-Umiejętności.
-Czary na Contigency,Permanent,Simulacrum,

Problem w grze na tym poziomie oprócz oczywiście kłopotliwego tworzenia postaci to przede wszystkim poziom mocy, masz zaklęcia do 9 kręgu oraz epickie objawień i wtajemniczeń, w walce masz tak wielki potencjał że samodzielnie możesz niszczyć miasta, jesteś ekstremalnie trudny do zabicia Contigency,Clone,Celerity,Persistent Buff,Cohorts,Supreme Invisibility itp jednak ilość tego wszystkiego jest tak duża że będziesz miał spory problem się w tym wszystkim połapać zwłaszcza że nie do chodzisz do tego stopniowo tylko dostajesz to na starcie.
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 9:04 pm przez Schizofremik, łącznie zmieniany 10 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 2:38 pm

Jedyna walka takiej postaci polega na tym, że raz na kilkadziesiąt lat jakaś epicka drużyna wdziera się do jej twierdzy i próbuje ją zabić by uratować świat. W takim wypadku może być ciepło i warto mieć awaryjny plan ucieczki.
Dlatego gra raczej polega na siedzeniu w sali tronowej i wysyłaniu w świat swoich sług i armii, by podbijały kolejne kraje i prewencyjnie mordowały dobrych poszukiwaczy przygód zanim staną się epickimi drużynami i zanim zdobędą wystarczająco dużo czarów i magicznych przedmiotów by cię pokonać.
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 7:23 pm

Dzięki za wszystkie rady.
Jak wiem nie będę miał ani kryjówki, ani własnego państwa, tylko to co mam na sobie i nieumarłych. Tak, będę miał karcenie nieumarłych, więc da mi to dodatkowe 50 KW zdechlaków. Schizofremiku, dzięki za build, ale dodatkowa lista czarów utrudni mi ogarnięcie i tak, jak twierdzisz, trudną sztukę wzmocnienia się i czarowania, dlatego zostanę przy swoim tworze.
Niestety nie wiem jakie przedmioty będę miał, bo GM sam rozdzieli przedmioty.

Głównie zależy mi na posiadaniu jak największej ilości KW nieumarłych, którzy będą sami z siebie mocniejsi. Więc biorąc pod uwagę wszelkie atuty i zdolności będę miał na rozkazy 149 KW nieumarłych, co wystarczy na posiadanie kilku drakoliczów. Drzewko Corpsecraftera jest naprawdę kuszące, ze względu, że ulepsza każdego stworzonego przeze mnie ożywieńca.
Stąd moje pytanie: warto iść w tym kierunku?
 
Awatar użytkownika
Dark_Archon_
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 692
Rejestracja: sob gru 29, 2007 2:29 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 7:50 pm

Zwróc jeszcze uwagę na umagicznienie zbroi i tarcz Undead Controlling oraz Rod of Undead Mastery z Libris Mortis, co da ci dodatkowe KW kontrolowanych nieumarłych.
Moim zdaniem, poza drakoliczami, must have jest Slaymate z Libris Mortis zmniejszone i schowane w plecaku :) Da ci to tańszą metamagię dla czarów nekromancji.
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 7:53 pm przez Dark_Archon_, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 8:08 pm

Albiorix pisze:
Jedyna walka takiej postaci polega na tym, że raz na kilkadziesiąt lat jakaś epicka drużyna wdziera się do jej twierdzy i próbuje ją zabić by uratować świat.


Jakoś na Szass Tama nikt zamachów nie robi:P, a to podobny poziom mocy. Po prostu na takim poziomie walki polegają na wygranej inicjatywie i są bardzo ryzykowne dla obu stron a i tak aby kogoś prawdziwie zabić trzeba się mocno napocić Clony itp.

Albiorix pisze:
Dlatego gra raczej polega na siedzeniu w sali tronowej i wysyłaniu w świat swoich sług i armii, by podbijały kolejne kraje i prewencyjnie mordowały dobrych poszukiwaczy przygód zanim staną się epickimi drużynami i zanim zdobędą wystarczająco dużo czarów i magicznych przedmiotów by cię pokonać.

To poniekąd prawda, właśnie dlatego najpotężniejsi magowie Fearunu wolą się kimś wysługiwać niż samemu ryzykować bezpośrednie starcia.

Powinieneś się zastanowić nad nieśmiertelnością. Moja propozycja,co zrobić na pierwszej sesji:
Twoja postać jako człowiek ma i tak pewnie przynajmniej drugą kategorie wiekową -4str&dex&con,+2Int&Wis&Cha

1. Za pomocą Discern Location,Legend Lore,Vision,Comune itp znajdujemy sobie wampira któremu nadajemy imię operacyjne Zbyszek.
2. Control Udead na Zbyszka i każemy mu nas przemienić jednak wcześniej ustalone Contigency z Dezintegracją upewni nas że Zbyszek po wykonaniu swojego zadania zostanie odparowany.
2. W Savage Spieces masz zasady jak oprzeć się zmianie charakteru na Chaotyczny zły
3. Budzimy się jako Wampir i dostajemy 5 atutów z racji szablonu które za pomocą mocy Psychic Reformation zamieniamy na 5 atutów np Epickich :P
4. Teraz tworzymy klony za pomocą Stasis Clone i zakopujemy je na całym Fearunie na wszelki wypadek.

Zakładając drugą kategorię wiekową uzyskujemy:
+2Str +4Int +4Wis +6Cha +5 Atutów oraz odporności nieumarłych i parę smaczków zaś większość jego słabości możemy magicznie zniwelować. . Najlepsze jest to że mając na sobie takie czary jak Mind Blank+Disguise będzie naprawdę trudno komuś stwierdzić że jesteśmy wampirem.

Edit dodane:
Vindreal pisze:
Jak wiem nie będę miał ani kryjówki

Musisz mieć Safe House oraz rezydencję reprezentacyjną, nie jesteś podróżnym magiem ochraniającym karawany tylko "jego zajebis....", Tu nawet nie chodzi o względy praktyczne ale o reputację i dumę, jak chcesz zaprosić Elimistra na rozmowy nie wychodząc na wieśniaka??.

Vindreal pisze:
Niestety nie wiem jakie przedmioty będę miał, bo GM sam rozdzieli przedmioty.

Chcesz powiedzieć że wasz MG zamierza wam rozpisywać przedmioty warte około 2100000 GP=2,1mln GP???<lol>

Vindreal pisze:
Głównie zależy mi na posiadaniu jak największej ilości KW nieumarłych, którzy będą sami z siebie mocniejsi. Więc biorąc pod uwagę wszelkie atuty i zdolności będę miał na rozkazy 149 KW nieumarłych, co wystarczy na posiadanie kilku drakoliczów. Drzewko Corpsecraftera jest naprawdę kuszące, ze względu, że ulepsza każdego stworzonego przeze mnie ożywieńca. Stąd moje pytanie: warto iść w tym kierunku?


Problem polega na tym że taki Drakolicz nie będzie stał i patrzył jak próbujesz nad nim uzyskać kontrolę, gdybyś próbował nim pokierować skończyłoby się to pewnie tragicznie dla okolicy.

Animate Dead/Create Undead pozwala tworzyć tyko określone rodzaje nieumarłych których użyteczność jest bardzo często ograniczona, W pewnym momencie lepiej jest mieć dobrze trzymanego pod butem Pit Fienda niż zgraję zdechlaków.
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 9:15 pm przez Schizofremik, łącznie zmieniany 6 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gwjazdor
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1287
Rejestracja: czw sty 25, 2007 10:53 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 8:14 pm

Schizofremik pisze:
za pomocą mocy Psychic Reformation zamieniamy na 5 atutów np Epickich

Gdzie znajdę tą moc?
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 8:29 pm

Psychic Reformation: http://www.d20srd.org/srd/psionic/power ... mation.htm
Trudno mi jednak określić czy można zmienić atuty uzyskane z szablonu ale chyba tak.

Jest tez odpowiednik dla czarodzieja i kapłana który na pewno działa:
Embrace the Dark Chaos+Shun The Dark Chaos z Fiendish Codex I dwa czary które pozwalają swobodnie zmieniać atuty
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 8:38 pm przez Schizofremik, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Re: Nekromanta i horda nieumarłych

sob lut 26, 2011 11:25 pm

Schizofremik pisze:
Musisz mieć Safe House oraz rezydencję reprezentacyjną, nie jesteś podróżnym magiem ochraniającym karawany tylko "jego zajebis....", Tu nawet nie chodzi o względy praktyczne ale o reputację i dumę, jak chcesz zaprosić Elimistra na rozmowy nie wychodząc na wieśniaka??.

Schizofremik pisze:
Chcesz powiedzieć że wasz MG zamierza wam rozpisywać przedmioty warte około 2100000 GP=2,1mln GP???<lol>


Znając upodobanie GMa w przygodach typu "to ja was będę próbował zabić wszelkimi dostępnymi sposobami" to:
1) Dostanę szatę, która na tym poziomie nie będzie wystarczyła do ochrony przed spotkaniem z chłopami i garść błyskotek, które będą chroniły przed czarami przeciwnika na maksymalnie 5 poziomie.
2) Moja siedziba, optymistycznie patrząc, będzie wyglądała jak własnoręcznie wykopana dziura w ziemi.

Tak więc będę epickim magiem ochraniającym karawany przed Fzoulem i Manshoonem we własnych osobach :razz:


BTW. mam jeszcze jeden koncept postaci:
Elf słoneczny
Siła 8
Zręczność 16
Budowa 14 (16 -2 rasa)
Inteligencja 26 (18 +2 rasa +6 rozwój)
Roztropność 16
Charyzma 12 (za zgodą MG jeden punkt charyzmy poszedł w roztropność)
Mnich 1/Czarodziej 6/ Inkantater 10/Arcymag 5/Mistrz Wysokiej Magii Elfów 3

Czy to lepsza postać na czarodzieja będącego jednocześnie wsparciem dla towarzyszy, jak i działkiem samobieżnym?
Ostatnio zmieniony sob lut 26, 2011 11:28 pm przez Vindreal, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Schizofremik
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 17, 2005 3:58 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

ndz lut 27, 2011 1:20 am

Vindreal pisze:
1) Dostanę szatę, która na tym poziomie nie będzie wystarczyła do ochrony przed spotkaniem z chłopami i garść błyskotek, które będą chroniły przed czarami przeciwnika na maksymalnie 5 poziomie.

Użyj Planar Binding Greater i przyzwij Angel, Planetar koleś ma czary jak 17 poziomowy kapłan wykorzystasz go żeby rzucał na ciebie buffy które potem będziesz Persistentował umiejętnością Inkantującego, możesz mieć nawet 20-30 czarów na 24h dzięki Persistent Spell więc będziesz mógł się solidnie zabezpieczyć. Niestety więzienie Anioła i wykorzystywanie do własnych celów nie koniecznie jest dobrym uczynkiem więc lepiej mieć Leadership i jakiegoś kapłana na poziomie bliskim epickiemu który pomaga nam z dobroci serca!!

Vindreal pisze:
2) Moja siedziba, optymistycznie patrząc, będzie wyglądała jak własnoręcznie wykopana dziura w ziemi.

Vindreal pisze:
Elf słoneczny

Idealnie będąc elfem masz dostęp do takich miejsc jak Evereska czy Evermet więc masz jakby darmową ochronę magiczną dzięki Mythal. Elfy nie są jakoś bardzo dokładne więc jak postawisz sobie chałupę np w Evereska w jakimś nie zamieszkanym miejscu nikt nie powinien się na ciebie zdenerwować. Inną opcją jest pakt ze smokiem ale to wymaga pewnej finezji. Masz zaklęcia jak Wall of Stone\Glass\Sand więc budulec sam tworzysz.

Jedyne co potrzebujesz to czas.

Vindreal pisze:
Mnich 1/Czarodziej 6/ Inkantater 10/Arcymag 5/Mistrz Wysokiej Magii Elfów 3

Nie wiem po co ci ten mnich. A na mistrza elfiej magii potrzeba fabularnych wygibasów i akceptacji odpowiednich typków.

Czarodziej Elf Universalist*5/Nightmare Spinner** 3/Inkantatrix 10/Archmage 3/Olin Gisir^ 4
*Races of The Wild
**Complete Mage
^Lost Empires of Fearun

Masz czarodzieja w elfickich klimatach, Zresztą sama rozpiska nie ma aż tak dużego znaczenia to jak dobrym będziesz magiem będzie głównie zależało o tego na ile zdołasz zapamiętać swoje zaklęcia.
Ostatnio zmieniony ndz lut 27, 2011 1:40 am przez Schizofremik, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Vindreal
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: pn mar 31, 2008 7:21 pm

Nekromanta i horda nieumarłych

ndz lut 27, 2011 8:38 pm

Mnich wzięty, by skorzystać z atuty Carmedine monk. Przy całej inteligencji tej postaci to lepsze niż magiczna płytówka :wink:

Co do Mistrza Elfiej Magii: mam wszelkie zezwolenia od GMa i wziąłem go ze względu na fajne bonusy do epickiego czarowania. W końcu tańsze opracowywanie czarów epickich i możliwość zrobienia tego o 2 poziomy wcześniej to naprawdę fajna rzecz.

Przejrzę to co mi proponujesz, ale znając ciebie wciągnie mojego maga nosem :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość