Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

[3.5] Netheryjski władca czarów

pn sty 31, 2011 2:05 am

Netheryjski Władca Czarów (Netherese Spelllord)

„Czarodzieje starożytnego Netherilu byli najpotężniejszymi i najwspanialszymi użytkownikami magii w całej historii Faerûnu – przeszłej i przyszłej. Niewyobrażalną stratą byłoby, gdyby ich wiedza zginęła w odmętach czasu… Nie można do tego dopuścić.”
- Arastus, netheryjski władca czarów

Netheril, Imperium Magii, upadł około dwóch tysięcy lat temu. Netheryjscy arkaniści stworzyli podstawy nowoczesnej Sztuki i władali niewyobrażalnie potężną epicką magią. Byli niezwykle pyszni i butni – arcyczarodziej Karsus ośmielił się nawet wyzwać Mystryl, ówczesną boginię magii, na pojedynek o supremację, co niemal doprowadziło do całkowitego zniszczenia Splotu. Netheryjczycy słynęli z budowy latających miast… Ale to wszystko było dwa tysiące lat temu. Ich imperium przepadło, wielcy magowie przeminęli. Ich wiedza zaś została – szczątki zapisków o wartości przekraczającej cenę wszelkich minerałów w Górach Grzbietu Świata, porozrzucane po ruinach ich miast i pracowni. Wielu jest poszukiwaczy sekretów Netherilu. Ci, którym się poszczęści, mogą odkryć sposoby władania magią przekraczające pojęcie współczesnych magów. Ci ludzcy czarodzieje, którzy odkryli swoje pochodzenie i podążyli tropem tajemnic Imperium Magii, ucząc się kontrolować niemal surową energię magiczną w stopniu przekraczającym zasady Sztuki, to właśnie netheryjscy władcy czarów.
Kostka wytrzymałości: k4

WYMAGANIA
Postać, która chce zostać netheryjskim władcą czarów, musi spełnić następujące wymagania:
Rasa: człowiek (również nieumarły tej rasy) netheryjskiego pochodzenia (region Anauroch, Halruaa, Nimbral, Pasmo, plemiona Uthgarów, Pomroczny, Północ, albo Zachodnie Ziemie Centralne).
Umiejętności: Czarostwo 10 rang, Język obcy (Loross), Język obcy (Smoczy), Wiedza (historia) 8 rang, Wiedza (tajemna) 10 rang.
Atuty: Arcane Manipualtion (LEoF), dowolne dwa atuty metamagiczne.
Czary: Zdolność rzucania 4-poziomowych czarów wtajemniczeń.
Zasady specjalne: Tradycja Netherilu: Kandydat musi mieć dostęp do starożytnej magicznej tradycji Netherilu. Warunek ten spełnia licz lub pomrok z imperium Pomrok albo inna postać, która gdzieś natrafiła na starożytną wiedzę Netheryjczyków.

Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe netheryjskiego władcy czarów (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Odcyfrowywanie zapisków (Int), Przeszukiwanie (Int), Rzemiosło (Int), Wiedza (wszystkie umiejętności traktowane pojedynczo) (Int), Zastraszanie (Cha).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int.














































































PoziomAtakWytrwRefWolaSpecjalneCzary na dzień
10002Doskonalsza tajemna manipulacjaPoziom czarodzieja +1
21003Metamagiczna manipulacjaPoziom czarodzieja +1
31113Poziom czarodzieja +1
42113Intensywne studiaPoziom czarodzieja +1
52114Netheryjskie łamanie granicPoziom czarodzieja +1
63225Poziom czarodzieja +1
73225Doskonalsza metamagiczna manipulacjaPoziom czarodzieja +1
84226Poziom czarodzieja +1
94336Intensywne studiaPoziom czarodzieja +1
105337Tajemna fuzjaPoziom czarodzieja +1



Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe netherejskiego władcy czarów.

Biegłość w broni i pancerzu: Netheryjski władca czarów nie zyskuje biegłości w broni ani pancerzu.

Czary na dzień/Znane czary: Osiągając nowy poziom w tej klasie prestiżowej netheryjski władca czarów zyskuje nowe czary na dzień, tak jakby awansował na kolejny poziom czarodzieja. Nie otrzymuje żadnych dodatkowych korzyści, poza zwiększeniem się efektywnego poziomu czarującego. Oznacza to w zasadzie tyle, że dodaje poziom netheryjskiego władcy czarów do poziomu czarodzieja, a na podstawie uzyskanej sumy oblicza czary na dzień i poziom czarującego.

Doskonalsza tajemna manipulacja: W pewnym momencie swoich badań władca czarów dochodzi do wniosku, że magia jest niezwykle plastycznym narzędziem, które można zmusić niemal do wszystkiego za pomocą silnej woli. Podczas przygotowywania swoich czarów na dzień, może zdecydować się rozbić część komórek wysokich poziomów na kilka niższych, a w jego przypadku ten proces jest wysoce egzoenergomagiczny. Jeśli dzieli komórkę na komórki nierównych poziomów, to komórkę nie najwyższego poziomu powstałego po podziale traktuje, jakby była o poziom wyżej (w ten sposób suma poziomów komórek jest wyższa o 1 niż pierwotny poziom dzielonej komórki). Komórek powstałych w tym podziale nie może więcej dzielić, aby uzyskać większą ilość czarów niższego poziomu.
Podzielić w ten sposób można jedną komórkę na 1. poziomie, i jedną więcej na każde dwa kolejne poziomy (to jest, dwie na trzecim, 3 na piątym itd.).

Metamagiczna manipulacja: Magia to magia, a umysł muszący unieść zapamiętane czary niekoniecznie musi być tak sztywny, jakby to się wydawało współczesnym czarodziejom. Arkaniści w zamierzchłych czasach nie musieli zapamiętywać zaklęć, przeciwnie - kiedy tylko chcieli, sięgali do Splotu i formowali taką magię, na jaką mieli ochotę. Dzisiaj taka sztuka przekracza fizyczne możliwości czarodziejów, ale władcy czarów wyciągnęli pewne wnioski z dawnych technik kontrolowania magii. Podczas przygotowywania zaklęć przedstawiciel tej klasy prestiżowej może obniżać o 1 poziom czaru zmodyfikowanego atutem metamagicznym (jeśli modyfikacja atutu wynosiła przynajmniej +1, oczywiście). W zapłacie, musi on zapisać czar tego samego lub wyższego poziomu, co modyfikowany, w komórce o poziom wyższy niż poziom tego czaru. Dla przykładu, jeśli chce przygotować przyspieszony magiczny pocisk, może do tego użyć komórki 4 poziomu, ale tym samym musi jedno ze swoich pierwszopoziomych zaklęć przygotować w komórce 2 poziomu, nie mając z tego żadnych dodatkowych korzyści. Zdolności tej nie można wykorzystywać z atutem podbicie czaru. Sztuczkę tę może zastosować do liczby zaklęć równej połowie swojego poziomu klasowego (5 czarów na dzień na 10 poziomie).

Intensywne studia: netheryjski władca czarów zyskuje premiowy atut metamagiczny na 4. i 9. poziomie. Musi spełniać wszystkie wymagania danego atutu premiowego.

Netheryjskie łamanie granic: Magii starożytnego Netherilu nie dotyczyły ograniczenia maksymalnych efektów wynikających z poziomu czarującego. Władca czarów 5 poziomu odkrywa, że jest w ograniczonym stopniu zdolny emulować ten brak ograniczeń. I tak, w przypadku każdego czaru, przy którym poziom czarującego wpływa na jego efektywność, jednak tylko do pewnego momentu, kiedy osiąga swoją maksymalną, zwiększa limit wynikający z poziomu czarującego o 2. Oznacza to, że kula ognia rzucona przez netheryjskiego władcę czarów o co najmniej 12 poziomie czarującego zada 12k6 obrażeń, a rzucając czar magiczny pocisk, stworzy on 6, a nie 5 pocisków.

Doskonalsza metamagiczna manipulacja: Od 7 poziomu władca czarów, używając metamagicznej manipulacji może obniżyć poziom komórki potrzebnej na zapisanie czaru zmodyfikowanego atutami metamagicznymi o co najmniej 2 poziomy o dwa. Aby to zrobić, musi zapisać inne zaklęcie z tego samego poziomu, co modyfikowane metamagią, w komórce o dwa poziomy wyższej. Może na przykład zapisać przyspieszony magiczny pocisk w komórce trzeciego poziomu, ale tym samym musi zapisać inny czar pierwszego poziomu w komórce trzeciego poziomu. Ta zdolność modyfikuje zdolność metamagiczna manipulacja i limit dziennych użyć dalej obowiązuje.

Tajemna fuzja: Netheryjski władca czarów co najmniej 10 poziomu jest w stanie poświęcać część swojej niskopoziomowej magii, aby stworzyć więcej miejsca na najpotężniejsze zaklęcia. Przygotowując zaklęcia, może on dobrowolnie zrezygnować z jednej komórki dowolnego poziomu i dwóch poziomu o jeden niższego. W zamian otrzymuje dodatkową komórkę poziomu wyższego o jeden niż ta poświęcona. Może on tworzyć komórki tylko tych poziomów, do których ma dostęp, zatem nieepicka postać nie jest w stanie stworzyć komórki 10 poziomu. Może on stworzyć tylko jedną komórkę na trzy poziomy dziennie.

GRANIE NETHERYJSKIM WŁADCĄ CZARÓW
Poszukujesz wiedzy starożytnych Netheryjczyków. Jesteś dumny ze swojego pochodzenia. Uważasz, że upadek Imperium Magii był jedną z największych katastrof w historii Krain. Dążysz do odkrycia wszystkich utraconych sekretów i podążasz niebezpieczną ścieżką ku zostaniu netheryjskim arkanistą. Jesteś mistrzem manipulacji energią magiczną – inni czarownicy mogą patrzeć na ciebie z zazdrością, gniewem lub strachem.
Będąc niemal uzależnionym od poszukiwania wiedzy Netherilu, prawdopodobnie zwrócisz uwagę kultystów Rozbitego Szczytu. Nigdy nie dopuszczą, aby ta zapomniana wiedza ponownie ujrzała światło dzienne, więc miej się na baczności, władco czarów.
Jesteś prawdopodobnie zafascynowany tradycją Netherilu, często akcentujesz netheryjskie pochodzenie twojej magicznej wiedzy w każdy możliwy sposób. Lubisz używać pradawnych nazw zaklęć, co może budzić zakłopotanie postronnych użytkownikach magii. Magiczny pocisk to dla ciebie Pocisk generała Maticka, a kulę ognistą honorujesz zawsze mianem jej twórcy, potężnego Noanara.
Oprócz swoich zwyczajnych arkanabułów, ksiąg, w których zapisujesz zaklęcia w dowolnym porządku, a każdą stronę z czasem urozmaicasz tajemnymi zapiskami i ciekawymi notami, powinieneś też tworzyć własny grymuar, wielką księgę. Twoja wiedza powinna być hierarchizowana i zapisywana, tak jak robili to twoi wielcy przodkowie tysiące lat temu. Dzięki ich przemyślności i mądrości, część pradawnych grymuarów przetrwała. Twój również powinien.
To wszystko to tylko luźne koncepcje, każdy inaczej wyobraża sobie czarodzieja ogarniętego żądzą netheryjskiej wiedzy.


Ostatnio zmieniony czw lip 19, 2018 11:11 pm przez Lord Xan, łącznie zmieniany 16 razy.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Netherejski władca czarów

pn sty 31, 2011 4:21 pm

Bardzo fajny pomysł, niestety w mechanice nie pomogę.

Do języków dodałabym loross, w końcu to był język Netherilu (a skoro uczysz się jego magii, to musisz znać jego język)...
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Netherejski władca czarów

pn sty 31, 2011 5:00 pm

Poddpisuję się, fajny pomysł i fajna klasa, choć część zasad przestawiania czarów na wyższe i niższe półeczki wydaje mi się trochę za bardzo skomplikowana kiedy wyobrażam sobie jak 11-poziomowy mag miałby sobie na tych zasadach rozpisywać pełen zestaw czarów. Może lepiej dać mu po prostu coś podobnego do Metamagic School Focus z Complete Mage. Może tak, że kilka ze 3 razy masz dodatkowy feat z listy obejmującej:
-standardowe featy metamagiczne
-metamagic spell focus
-łamanie granic, ale tylko dla jednej szkoły, za to o np 4 poziomy (zapewne będzie to ewokacja).
 
Awatar użytkownika
Szarlih
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 906
Rejestracja: ndz maja 11, 2008 3:04 pm

Re: Netherejski władca czarów

pt mar 11, 2011 11:03 pm

Miałem wielkie ambicje, aby udzielić profesjonalnych rad i generalnie zabrzmieć mądrze, ale nie wyszło. Klasa jest po prostu porządnie wykonana, nie ma się nawet do czego przyczepić :P Mogę tylko zaaprobować pomysł i wskrzesić temat, bo praca jest ciekawa i warto, aby więcej osób ją zobaczyło.
 
Awatar użytkownika
Lord Xan
Administrator
Administrator
Posty: 608
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 7:09 pm

Netheryjski władca czarów

ndz maja 29, 2011 12:25 am

Chciałbym się pochwalić, że praca znalazła się na stronie poltera ;]
http://dnd.polter.pl/Netheryjski-Wladca-Czarow-c22860
I o coś poprosić forumową brać. Jeśli komukolwiek zdarzyłoby się (w co wątpię) użyć tej klasy, to byłbym wdzięczny za podzielenie się komentarzem o sprawności prestiżówki. Sam jej nigdy nie testowałem, urodziła się jako papierowy tygrys i na razie jako taka pozostaje. Cieszę się, że ją doceniono, ale zastanawiam się, czy słusznie.
 
Noares
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: pn sie 01, 2011 11:33 am

Netheryjski władca czarów

ndz sty 22, 2012 8:52 pm

Klasa świetna i fajna fabularnie tak na 6 :wink:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość