Zrodzony z fantastyki

 
Aureus

Nielegalne czy legalne?

czw paź 23, 2008 7:10 pm

Pytanie za 100 punktów. Proszę o radę kogoś mądrzejszego ode mnie.

Jak rozumiem, w Polsce nie istnieje polski dystrybutor Planescape.

Jeżeli dobrze rozumiem, brak licencji jest podstawą działania wszelakich stron zamieszczających linki do anime. Nie znam się na prawie i tylko kiedyś wyczytałem, że jeżeli coś nie posiada dystrybutora w danym kraju, to można to zdobywać przez internet, o ile nie chce się na tym zyskać.

1) Czy moje rozumowanie jest poprawne?
2) Czy podręczniki do drugoedycyjnego Planescape można z czystym sumieniem ściągać z rosyjskich serwerów, czy należy je wpierw zakupić?
 
Nukereal

czw paź 23, 2008 8:04 pm

Wydaje mi się że nie. Powiedzmy że wypuścili jakąś grę ale jeszcze nikt jej nie zapowiedział. Czy to zmienia fakt iż ten czyn jest piractwem? Nie. Zresztą- granice państw są dość... sztuczne w tej sprawie, mając internet. DriveThru lub RPGNow gwarantują np. ogólnoświatowe usługi o ile dobrze się orientuję.
 
Awatar użytkownika
Lunar190
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:33 pm

pt paź 24, 2008 8:01 am

Jeśli na czymś można jeszcze zarobić - na pewno tego nie zwarezują. Takie prawo. Ludzie to chciwe mendy
 
Gantolandon
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: czw paź 20, 2005 5:00 pm

pt kwie 10, 2009 12:32 pm

Aktualizacja: w związku z ruchem WotC nie da się już nabyć PDFów z Planescape legalnie. Myślę, że powinno to rozwiać niektóre wątpliwości ;)
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

pt kwie 10, 2009 1:05 pm

Aktualizacja: w związku z ruchem WotC nie da się już nabyć PDFów z Planescape legalnie. Myślę, że powinno to rozwiać niektóre wątpliwości

Tak. W efekcie trzeba je kupować z odzysku, jeżeli ma byc legalnie. Prawo nie zna półśrodków.

Przypominam, że można korzystać z planewalker.com