Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn paź 23, 2006 6:18 pm

Ale fajnie kolejny Wybraniec! :D BTW mam pytanie, jest jakaś szansa wydania tego na stronie w pdf? ;>

Co do samego wybrańca:

Ezjusz pisze:
Wolę (ST 10 + 1/2KW + mod z atrybutu)

Fajnie, że jest wzorek :D ale pozostaje pytanie z jakiego atrybutu? IMHO najlepiej pasuje charyzma.

Ezjusz pisze:
Przywołanie prastarych sprzymierzeńców (Sp):

Ile czasu trwa ta zdolność?

Więcej błędów nie dostrzegłem :D Kolejny dobry artykuł, gratuluję. Wstęp jak zwykle klimatyczny i dostarczający wielu ciekawych informacji (w tym wypadu o gnollach i ich religii). Eh... Aż głupio tak słodzić ;P Na koniec ocenka 5-/6 :)
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pn paź 23, 2006 7:10 pm

iron_master pisze:
Ezjusz napisał:
Wolę (ST 10 + 1/2KW + mod z atrybutu)

Fajnie, że jest wzorek Very Happy ale pozostaje pytanie z jakiego atrybutu? IMHO najlepiej pasuje charyzma.

:P Zawsze to samo ;) A co do atrybutu, to owszem ma tam być Charyzma.
iron_master pisze:
Ezjusz napisał:
Przywołanie prastarych sprzymierzeńców (Sp):

Ile czasu trwa ta zdolność?

Ups. A trwa to liczbę rund równą dwukrotności KW.
iron_master pisze:
BTW mam pytanie, jest jakaś szansa wydania tego na stronie w pdf? ;>

Em, um, nie mam pojęcia. Trzeba by popytać się w paru miejscach, ale jestem very pleased, że ktoś chciałby aby pdf z Wybrańcami zagościł na stronce :)
 
Awatar użytkownika
Radgers
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: śr mar 01, 2006 3:07 pm

pn paź 23, 2006 11:19 pm

iron_master pisze:
Ale fajnie kolejny Wybraniec! Very Happy BTW mam pytanie, jest jakaś szansa wydania tego na stronie w pdf? ;>

+1. Ezjuszu, pomysł z pdf'em jest naprawde dobry. W pełni zgadzam się co do tego z ironem.
A sam szablon Gorellika (musze przyznać, że do niedawna myślałem, że jedynym bóstwem gnolli jest Yeenoghu :P) jest miły i przyjemny w odbiorze :) Wstęp jak i strona fabularna jak zwykle stoją na wysokim poziomie...i tu możnaby użyć copy-paste z poprzednich postów oceniających wczesniejszych Wybrańców ;) Naprawde dobra robota, nie ma się w zasadzie do czego przyczepić(teraz) tak pod względem mechanicznym jak i fabularnym, brawo :) Z niecierpliwościa czekam na kolejne prace.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pt paź 27, 2006 9:57 pm

WYBRANIEC BARGRIVYEKA

Traktat Ezjusza z Amnu ”O bóstwach wszelakich”:
”...Wielu, uważa, że takim zachowaniem udowadnia swą odrębność. Niektórzy mówią, że jak na goblińskie standardy jest zbyt poważny i rozgarnięty. I to właśnie w nim lubię. Bargrivyek jest najciekawszym z goblińskich bóstw bo przynajmniej różni się od pozostałej trójki, bez przerwy myślącej o zabijaniu, niszczeniu i innych „destrukcyjnych” sprawach. Bargrivyek nie jest szczególnie powiązany ani z goblinami ani z hobgoblinami, ale szczególnie upodobał sobie życie rodzinne oraz prawo panujące tak wśród jednych jak i drugich. W czasie kiedy dwaj Porucznicy Maglubiyeta spoglądają na wszystko z dość wąskiej perspektywy, Bargrivyek rozumie, że golbińskie społeczeństwo potrzebuje zjednoczenia by mogło iść dalej, rozwijać się. Tylko przywódca goblinskiego panteonu zdaje się zauważać działania Bargrivyeka mające na celu scalenie skłóconych dotychczas plemion a także rozszerzenie swego wpływu na spray doczesne i przyziemne jak życie rodzinne oraz kultywowanie tradycji. Maglubiyetowi tak naprawdę jest to na rękę, gdyż „przymykanie oczu” na te działanie mogą w przyszłości przynieść niezamierzone korzyści. Dwa pozostałe goblińskie bóstwa patrzą na działania Bargivyeka z dziwnym politowaniem a nawet złością, uważając, że nie potrzeba im niczego i bez zjednoczenia są w stanie pokonać każdego. Do niedawna uważano, że Bargrivyek jako jedyny z goblińskiego panteonu utrzymuje dobre kontakty z Meriadarem, bogiem dobrych goblinoidów, jest to jednak nieprawda i nawet mimo zbliżonych działań Bargrivyek pała do niego nienawiścią większą nawet niż pozostałe goblińskie bóstwa...”

Pragnąc zjednoczenia goblinów z hobgoblinami, Bargrivyek wybiera spośród jednych i drugich osoby, które wspólnie mają dążyć do zawiązania jak najmocniejszych więzi pomiędzy obiema rasami.
Jak wszyscy wyznawcy Bargrivyeka, Wybrańcy sa osobami o wysokim mniemaniu o sobie, dumie oraz dużej pewności siebie. Są jednak rozważni i uważnie przyglądają się ogółowi społeczeństwa szukając w nim luk, które później starają się je ”wypełnić”. Wybrańcy zawsze mogą liczyć na wsparcie swego kleru, który jako jedyny w całym goblińskim społeczeństwie zauważa korzyści płynące z współpracy. Na pomoc od kleru pozostałych bóstw nie ma za bardzo co liczyć, choć Wybrańcy robią wszystko by mieć z nimi jak najlepsze kontakty.
Głównymi zadaniami Wybrańców są oczywiście próby zjednoczenia wszystkich pobratymców, najczęściej mając za główny cel zaatakowanie wspólnego wroga, choć często ”wspólny wróg” jest tylko pretekstem do czegoś większego. Najczęściej do tych zadań używają swych dyplomatycznych zdolności a jeśli te zawiodą, próbują mniej subtelnych metod. Nie wahają się zabić tych, którzy przeszkadzają w zjednoczeniu. To oni odpowiadają za wychowanie młodych goblinów, uczą ich, dbają o kultywowanie tradycji, legend oraz starych historii. Na koniec, Wybrańcy oprócz przewodzenia oddziałom wojska, odpowiadają za zdobywanie informacji o świecie zewnętrznym, o słabościach najbliższych sąsiadów, o wszystkim co może okazać się pomocne dla ”Sprawy”. Wybrańców zawsze jest dwóch, zazwyczaj jest to jeden goblin i hobgoblin, choć nie zawsze tak jest, jak na przykład obecnie (patrz Przykładowi Wybrańcy). Wybrańcem zostaje się z woli Bargrivyeka i to z jego woli można również status Wybrańca utracić, zdarza się to jednak bardzo rzadko.

Tworzenie Wybrańca Bargrivyeka:

Wybraniec Bargrivyeka jest szablonem, który może być nałożony na każdego goblina, hobgoblina*, koalintha, norrkera wyznającego Bargrivyeka. Wybraniec Bargrivyeka używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Bargrivyeka zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Bargrivyeka ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Bargrivyeka. 3/dzień: Ochrona przed chaosem, uspokojenie emocji; 1/dzień: Profanacja.

Zdolności specjalne: Wybraniec Bargrivyeka zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Jednoczący (Sp): Wybraniec zyskuje moc dzięki, której łatwiej Mu wpływać na inne goblinoidy. W stosunku do wyznawców swego boga otrzymują premię z olśnienia +4 do wszystkich testów opartych na charyzmie, do wyznawców Maglubiyeta +3 a do wyznawców Khurgorbayega oraz Nomog Geaya +2.

Męstwo i rozpacz (Sp): Wokół Wybrańca rozpościera się nienaturalna aura (o promieniu 6 metrów) trwożąca Jego wrogów a inspirująca sprzymierzeńców. Każdy sprzymierzony z Nim goblin i hobgoblin otrzymuje premię z morale +2 do rzutów obronnych, natomiast każdy przeciwnik otrzymuje kary –2 do rzutów obronnych. Aurę taka może wytworzyć 3 razy dziennie a trwa ona liczbę rund równą dwukrotności jego KW.

Siła słowa: Wybraniec znający siłę słów staje się bardziej odporny na czary bezpośrednio zakłócające konwersację, czyli milczenie oraz głuchota. Przeciwko tym czarom otrzymuje premię +4. Również samemu jest mu łatwiej rzucać takie czary i otrzymuje premię z olśnienia +2 do ST tychże czarów.

Rozumiejący (Sp): Wybraniec zostaje obdarzony zdolnością rozumienia nowych języków dzięki czemu łatwiej mu zbierać informacje o nieznanym. W ramach tej zdolności otrzymuje dwa premiowe języki (do wyboru MG, najczęściej jest to jeden język regionalny a drugi...hm wybierzcie sami).

Niepodatności (Ex): Wybraniec Bargrivyeka jest niepodatny strach oraz wysączenie atrybutów.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +2 do Roztropności oraz +4 do Charyzmy.

Umiejętności: Tak jak postaci.

Atuty:[b/] Tak jak postaci.

[b]Klimat/ Teren:
Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: Praworządny Neutralny oraz Praworządny Zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Obecnie ni ma żadnego Wybrańca.

NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWNA:

Obecnie jest dwóch Wybrańców Bargrivyeka. Jednym z nich jest Burz’boglok, przywódca Opiekunów.
Drugim Wybrańcem Hmaik (PN goblin mężczyzna druid 13), stary ale mądry goblin, szanowany jako jeden z największych umysłów (i to nie tylko ze względu na olbrzymią głowę) goblińskiego społeczeństwa. Żyje niedaleko Rawlinswood, gdzie jest świadkiem konfrontacji pomiędzy druidami talony i kręgu Lehtar. Obserwując ich uczy się jak lepiej wykorzystywać swe moce.

* - jedynym wyjątkiem jest Burz’boglok, który jest smoczym hobgoblinem.

Krytyka i komentarze welcome ;)
Ostatnio zmieniony wt lis 07, 2006 5:46 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pt paź 27, 2006 10:18 pm

Cóż powiedzieć, dobra robota (to już się robi nudne;P). Niemniej praca solidna, ciekawa oraz klimatyczna. Informacje o kolejnym bogu okrutnie pominiętym w podręcznikach również wychodzi na plus. Doczepić się można najwyżej paru literówek (ale word powinien pomóc ;)). Dobra robota, gratuluję :)

A organzacyjkę ocenię jak się wyśpię :D

Skoro o Wybrańcach mowa, to wie ktoś czy nie został rozpisany (nieoficjalnie oczywiście ;)) Wybraniec Tyra? Możliwe, że mi do kampanii będzie potrzebny, a wydaje mi się, że moja robota na pewno będzie odbiegała znacznie od czyjejś.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz paź 29, 2006 12:53 am

Dzięki :)
iron_master pisze:
Skoro o Wybrańcach mowa, to wie ktoś czy nie został rozpisany (nieoficjalnie oczywiście Wink) Wybraniec Tyra? Możliwe, że mi do kampanii będzie potrzebny, a wydaje mi się, że moja robota na pewno będzie odbiegała znacznie od czyjejś.

Oficjalnego oczywiście nie ma, a nieoficjalnego? Hm, no cóz, samego Wybrańca Tyra nie ma, jest natomiast Wybraniec Triady - Tyra, Torma i Illmatera. Do znalezienia na forum wizardów, jak znajdę link to podrzucę ). Sam od dłuższego czasu siedzę nadWwybrańcami wspomnianej trójki i za jakiś czas będziecie mogli zobaczyć efekty mojej pracy :)
 
Awatar użytkownika
d6
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: pt mar 03, 2006 12:32 pm

ndz paź 29, 2006 8:27 am

Bardzo fajny szablon, po tym krótkim przybliżeniu Bargrivyek wydaje mi się ciekawym bóstwem, które warto wykorzystać w grze. Sam template zrobiony porządnie, z klimatycznymi zdolnościami, jest chyba tylko za słaby jak na +2 SW. I jeszcze

każdy przeciwnik musi wykonać rzut na Wolę (ST 10 + 1/2KW + mod z Charyzmy) lub otrzyma kary –2 do rzutów obronnych.

Imo bez sensu, to nie jest szczególnie potężna moc, a przyjęło się (blackguard, paladin of tyranny, itp.), że działa bez rzutu obronnego.

Umiejętności: Dyplomacja, Zastraszanie i Zbieranie Informacji uznawane są za umiejętności klasowe Wybrańca.

Radzę kosmetycznie zaznaczyć, że zawsze uznawane są[...].

Wydaje mi się też (głowy nie dam), że insight bonus tłumaczy się na "przeczucie", nie "olśnienie".
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz paź 29, 2006 10:06 am

d6 - nie mam pewności, jaka wersja jest właściwa podług tłumaczenia PG 3,5 - w 3 ed. jednak insight bonus oddawano jako premię z olśnienia (nieszczególnie zważając na fakt, iż "olśnieniem" określono również stan istot, których oczy zostały wystawione na działanie wyjątkowo silnego światła). Poza tym +1.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz paź 29, 2006 6:00 pm

d6 pisze:
Imo bez sensu, to nie jest szczególnie potężna moc, a przyjęło się (blackguard, paladin of tyranny, itp.), że działa bez rzutu obronnego.

Co racja to racja, zaraz wprowadzę odpowiednie zmiany :)
d6 pisze:
Radzę kosmetycznie zaznaczyć, że zawsze uznawane są

Może być ;) Takie zmiany wprowadzę we wszystkich szablonach aby nie robić zamieszania :)
d6 pisze:
Wydaje mi się też (głowy nie dam), że insight bonus tłumaczy się na "przeczucie", nie "olśnienie".

No właśnie nie wiem. Opierałem sie na tłumaczeniu z ed.3.0 więc nie wiem, jak tłumaczy się to teraz. Chwilowo zostawię "z olśnienia".

No i ogólnie dzięki za ocenę :)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw lis 02, 2006 11:07 am

Dawno nie zaglądałem już do tego tematu a jak widzę prac przez ten czas przybyło wiele. Mówią jednak, że lepiej późno niż wcale a co za tym idzie postaram się napisać kilka słów własnego komentarza (być może się powtórzę nieco ale to dla dobra sprawy :wink: ). Zatem do rzeczy:

Wybraniec Kelemvora.
Tutaj poprawki wyszły mu na dobre i w obecnej postaci prezentuje się znacznie lepiej niż wcześniej. Klimat wzrósł a zdolności bardziej odpowiadają tak charakterowi jak poglądom nowego pana umarłych. Ogólnie dobra robota.

Wybraniec M`Daess.
Na jego temat nie można powiedzieć więcej poza to, że jest to kawał dobrej roboty. Historia dokładna, obszerna a zarazem bardzo miła w odbiorze i nie pozwala czytelnikowi się nudzić. Znów wiele daje fragment fabularnego przewodnika Ezjusza z Amn. Tak samo wszystkie najważniejsze kwestie wymagane aby wprowadzić takiego Wybrańca do gry zostały omówione i chyba nikt nie powinien mieć problemów z określeniem czym takowy sarrukh (bo zwykle są to oni) się zajmuje. To samo można powiedzieć o przykładowym wybranym, który aż prosi się aby go wprowadzić do gry i postawić na drodze jakiejś ambitnej drużynie. Warto też wspomnieć, iż opis jest na tyle dokładny, że nawet ktoś nie znający tego bóstwa będzie w stanie odpowiedź sobie na pytanie czym się ono zajmuje.
Jeśli chodzi o mechanikę to tak jak już powiedziano wcześniej. Dobra, zrównoważona, ciekawa i odpowiednia. Czepiać się nie ma po prostu czego bo wszystko pasuje.
Krótko mówiąc świetny szablon, gratuluję wykonania ale i pomysłu.

Wybraniec Baphometa.
Właściwie mogę napisać to samo co przy poprzednim Wybrańcu. Fabularnie jest to bardzo dobra robota posiadająca w sobie wiele klimatu. Przykładowy Wybraniec to też osobnik interesujący i dość niestandardowy jeśli chodzi o kler tego bóstwa (ale to dobrze według mnie). Krótka historia wyniesienia i pokazanie boskich antagonizmów to też pomysł warty pochwały. Mechanicznie też nie ma się do czego przyczepić, zdolności, czarów i premii nie ma wiele ale każda zdaje się bardzo dobrze odpowiadać bóstwu minotuarów. Szczególnie te odnoszące się do labiryntów.
Przyczepić mogę się właściwie tylko do jednej rzeczy. Otóż w samej części mechanicznej pojawiły się jakieś dziwne tagi co sprawia, że pogrubione jest chyba za dużo tekstu. Jest to szczegół ale rzuca się w oczy. Poza tym jednak kawał dobrej roboty.

Wybraniec Leogzeda (nowy).
Chwaliłem jego pierwotną wersję i byłem dość sceptycznie nastawiony do wprowadzania poprawek ale okazało się, że nie było to konieczne. Rozbudowa strony fabularnej wyszła pracy na dobre, mechanika po kosmetyce także prezentuje się właściwie. Nowy wariant przykładowego Wybrańca jest natomiast równie dobry jak pierwsza propozycja. Nie wiem czy nie byłoby dobrym pomysłem połączenie jakoś obu tych wątków i stworzenie dwóch Wybrańców.

Wybraniec Gorellika.
Tutaj przyznaję, że sam jestem lekko zaskoczony bo byłem święcie przekonany, że to bóstwo to jedynie niekanoniczny wymysł jakiegoś fana. Wygląda jednak na to, że Gorellik to moc jak najbardziej kanoniczna. Sam Wybraniec to natomiast bardzo fajna, ciekawa i interesująca praca. Mało znane bóstwo, które zostało świetnie nakraślone. Fabularnie mamy podane wszystko co potrzeba czyli jak staje się wybrańcem, ilu ich jest, czym się zajmują itp. Sam przykładowy Wybraniec to też postać ciekawa szczególnie, że nie jest to jakiś super potężny potwór marzący o podboju świata ale zwykły przywódca starający się przetrwać. Za to spory plus.
Mechanicznie bez zmian czy jak zawsze dobrze. Nie będę się rozpisywał na ten temat, powiem tylko, że wszystko jest ładnie dobrane i spokojnie mieści się w LA+2 (mniej więcej w stanach średnich).

Wybraniec Bargrivyeka.
Ostatni z długiej obecnie listy Wybrańców jest zarazem chyba najbardziej niestandardowym. Czytając wstęp na początku można dojść do wniosku, że jest to goblińskie bóstwo jest co najmniej neutralne (jeśli nie dobre) jednak idąc dalej dochodzimy do przekonania, że to tylko pozory. Za uchwycenie tego dualizmu u Bargrivyeka należy się spory plus.
Sam opis fabularny szablonu zawiera chyba wszystko co zawierać powinien a jednocześniej jest ciekawy i łatwy w odbiorze. Przykładowi Wybrańcy to także całkiem fajne postacie i bez wątpienia warte jeśli nie wykorzystania to przynajmniej wspomnienia na sesjach.
Mechanicznie także bez zastrzeżeń. Zdolności są dość klasyczne ale dobrze pasują do dyplomatów/strategów. Tak samo jak premiowe czary oraz plusy do atrybutów. Przyczepić można się tutaj właściwie tylko do czytelności i pogrubień, które podobnie jak w jednym z powyższych szablonów psują lekko obraz całości.
Nie zmienia to jednak faktu, że praca jest bardzo dobra, ciekawa i klimatyczna. Gratuluję.

Uff, to chyba wszystko. Jak widać muszę nieco częściej tutaj zaglądać aby nie musieć pisać tak długich notek :). Tak czy owak gratuluję wszystkim zamieszczającym swoje pracy dobrej roboty i czekam na kolejne prace.

P.S. Specjalne gratulacje dla Smg za świetnego Wybrańca Redakcji. W spisie nie znalazł się tylko dlatego, że głupio jest pisać o sobie :wink:.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz lis 05, 2006 7:15 pm

Jeszcze raz dziękuje za komentarze. Kłopoty z pogrubieniami postaram się jak najszybciej pozbyć ;)
Dziśnatomiast przedstawię wam dwie prace autorstwa Ar0na z dnd.pl, który prosił bym umieścił tutaj Jego prace. Sam oceniłem je już wcześniej na dnd.pl, teraz czekam(y) na wasze opinie :)

WYBRANIEC GWAERONA WICHURY

Wybraniec Gwaerona

Gwaeron Wichura - kiedyś sam potężny tropiciel przemierzający dzikie, północne ostępy, dziś - bóstwo tropicieli i północy, tej samej, której kiedyś strzegł. Jako bóstwo, wie on, że jego dzieło musi być kontynuowane, północ nie może być pozostawiona sama sobie. Wiadomo o przynajmniej 2 wybrańcach Gwaerona Wichury, potężnych tropicielach - jeden z nich to Gelard półelf tropiciel8/łowca wrogów(trolli)10, imię i tożsamość drugiego pozstaje tajemnicą, zwykł on się przedstawiać po prostu jako łowca, jego przydomek "biały wilk" wziął się od dobrego i inteligentnego śnieżnego wilka, który stale mu towarzyszy. Niektórzy insynuują, że jest on po prostu awatarem Gwaerona Wichury, który pojawia się tu i uwdzie, strzegąc Północy przed złem. Są ściśle związani z kościołem Mielikki i niewielką społecznością, jaką jest kościół Gwaerona Wichury, choć jeśli nie posiadają poziomów w klasie druida/kapłana, nie są raczej pzywodcami tych kościołów, odgrywają za to przewodnią rolę w wielkich łowach, organizowanych 2 razy do roku przez wiernych Mielikki.

Rola wybrańców Gwaerona Wichury:
Podobnie jak niegdyś ich bóg, wybrańcy Gwaerona strzegą północy przed wszystkimi zagrożeniami jakie siętylko pojawią. Są aktywni szczegolnie w ostatnich czasach - wiadomo o roli "białego wilka" w zburzeniu Twierdzy Piekielna Brama, a szczególnie w obronie Elversult przed potworami, które z tej bramy wypełzły. Gelard natomiast stale przebywa w Nesme, organizując wyprawy przeciwko trollom, prowadzone z dużą skutecznością, Poza tym, ważnym obowiązkiem wybrańców jest szkolenie prostych ludzi i żołnierzy w walce z trollami, które to są ich największym przeciwnikiem, a ich zwiększona aktywność sporym zmartwieniem. Nadto każdy z nich ma ucznia, którego szkoli i uczy, aby ten w przyszłości został tropicielem i walczył z potworami, chroniąc Północ i srebrne marchie równie dobrze jak jego mentor. Ich kolejnym obowiązkiem jest dopełnianie roli leśnika na strzeżonych terenach i ochrona zwierząt, które na nim żyja, wiadomo że "bialy wilk" uspokoił raz rozszalałego niedźwiedzia, obudzonego przez bawiące się w lesie dzieci, samym spojrzeniem.

Tworzenie Wybrańca Gwaerona Wichury:
Wybraniec Gwaeona Wichury to szablon, który można nałożyc na każdą postać wyznająca tego boga, niemniej jednak dotychczasowo jego wyznawcami zostawali prawie wyłącznie tropiciele (nie licząc jednego druida - elfa Malerna Kwasowego Deszczu [przydomek wziął się od magicznej nawałnicy kwasu, ktora ten elf zgotował trollom mieszkającym na evermoors, niemal udało mu się je wytępić, ale podczas jednej z wypraw zaginął, nikt do tej pory nie wie co mu się stało]).

Ataki specjalne: Wybraniec Gwaerona Wichury zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Zabójca Trolli (nadzwyczajna): Ataki wybrańca wymierzone w trolle zyskują premię +2 do ataku i +2k6 do obrażeń. Ponadto postać ignoruje posiadaną przez trolle regenerację (nie działa ona przeciwko ranom zadanym przez Wybrańca).

Zdolności specjalne: Wybraniec Gwaerona Wichury zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Szybkonogi: W lekkim pancerzu (lub nie nosząc żadnego) i mając maksymalnie lekkie obciążenie prędkość postaci zostaje zwiększona o 4.5 metra.

Mistrz tropienia: Postać może tropić istoty poddane przejściu bez śladu lub innym magicznym efektom uniemozliwiającym tropienie, ale otrzymuje karę -10 do testu.

Ulubieniec przyrody: Jeśli postać posiada zdolność zwierzęcy towarzysz, na jej potrzeby do efektywnego poziomu postaci dodaje się jeszcze połowę poziomów klas pozwalających na posiadanie zwierzęcego towarzysza (czyli tropiciel8/łowca wrogów10 ma poziom efektywny [dotyczący zwierzęcego towarzystwa] 8, a druid 15 - 22 poziom.

Zdolności czaropodobne:
Stale aktywne: wytrzymałość żywiolowa (mróz), rozmawianie ze zwierzętami, węch, przejście bez śladu.
Na życzenie: uspokojenie zwierzęcia.
3 razy dziennie: Zauroczenie zwierzęcia, leczenie lekkich ran, dominacja nad zwierzęciem.
Raz dziennie: Obcowanie z naturą, znalezienie ścieżki.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Zręczności, +4 do Roztropności.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Północ/Srebrne Marchie.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: Każdy oddalony od charakteru Gwaerona (neutralnego dobrego) o maksymalnie jeden stopień.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Ponizszy Wybraniec stworzony jest dla bóstwa dziś uspionego w Fearunie dlatego jego Wybraniec może zostać spotkany tylko za czasów "istnienia i bytności" Amaunatora.

WYBRANIEC AMAUNATORA

Wybraniec Amaunatora

Wybrańcy Aumanatora byli w czasach Netherilu prawdziwymi obrońcami prawa i porządku, chroniący swe społeczeństwa przed anarchią, chaosem i złem. Przeciwstawiali się im na kazdym kroku, oświetlając drogę swym wyznawcą za pomocą objawionego światła, wypalając entropię i zło świętym ogniem.
Tacy byli wybrańcy Aumanatora w czasach starożytnych - potężni, dostojni przywódcy swego kościoła. Najczęściej Wybrańcem stawali się potężni czarodzieje oraz kapłani, których wpływy oraz znaczenie w poszczególnych enklawach byłby naprawdę znaczne. Ich posłuch a także szacunek, którym darzyli Ich inni wyznawcy Amaunatora był naprawdę legendarny.
Z racji tego, że kler Amaunatora należał do najważniejszych grup w Netherliskim Imperium to właśnie Wybrańców należały zadania nauczania praw, przewodzenie sądowym procesom. Wybrańcy przewodzili również krucjatom przeciwko osobom "nie chcącym" podporządkować się prawom Amaunatora. Jednak kiedy Netheril upadł, ci, którzy przeżyli zaczęli obwiniać swoje bóstwo za niedolę i zniszczenie ich miast - wiara w Amautora umarła, a on razem z nią icon_sad.gif

Tworzenie wybrańca Aumanatora:
Aumanator był większym bóstwem o znacznej potędze, posiadał kilku wybrańców, najczęściej po jednym w każdej większej netherilskiej enklawie.

Specjalne zdolności:

Zdolności czaropodobne: Stale aktywne - aura światła (complete divine, postac może ją na życzenie stłumić). Na życzenie - światło, światło dnia, ochrona przed chaosem, wykrycie chaosu. 3/dzień - piekące światło, gniew porządku. 1/dzień - promień słońca, sentencja, tarcza prawa.

Redukcja obrażeń: 5/magia, każda niemagiczna broń która uderzy w postac zostaje stopiona(metal) lub spalona (drewno), dzieje się to po zadaniu ewentualnych obrażeń.
Niepodatności: Odporność na starzenie (analogicznie do bezczasowego ciała), całkowita odporność na efekty oślepiające (wywołane przez intensywne światło), niewrażliwość na ogień.

Słoneczne ciało: Przez rundę na poziom postać może przybrać formę słonecznego ciała (jej ciało staje sie wtdy podobne do ciała żywiolaka ognia). Jest to analogiczne do postaci gazowej z pewnymi różnicami:
- postać zyskuje prędkość latania 36 metrów (doskonała zwrotność)
- może atakowac przeciwników dłońmi i innymi częściami płonącego ciała - atak dotykowy zadaje 4k6 obrażeń (połowa pochodzi od ognia, druga połowa od boskiej energii)
- czary i efekty ogniowe leczą postać zamiast zadawać jej obrażenia, czary i efekty mrozu zadają jej podwójne obrażenia, postać staje się odporna na wszystkie efekty związane z powietrzem i światlem.
- postać emituje od siebie światło, analogicznie do czaru światło dnia.
- aktywowanie jest akcją darmową (immediate).
- postać może przybrac słoneczną forme na 1rundę/poziom postaci, przy czym może podzilić ten okres czasu na dowolne "odcinki" (ale nie powyżej 1rundy/poziom)
- dezaktywowanie zdolności jest akcją darmową (immediate), którą postac może przeprowadzić, nawet jeśli to nie jej moment inicjatywy, jednak zakończenie zdolności w tak nagły sposób skutkuje ogłuszeniem na 1 rundę, ponadto nie może ona przebywać w postaci słonecznego ciała mniej niż 1 rundę.

Słoneczne dziedzictwo: Każdy czar światła rzucany przez postać jest dwukrotnie dłuższy (jakby zostal poddany wydłuzeniu czaru, poziom/komórka zaklęcia nie zmienia się), nadto każdy czar światła rzucany przez postać ma dwukrotnie większe pole działania (czyli np światło dnia emituje swiatło na dwukrotnie większą odległość). Ponadto raz w miesiącu postac może poświęcić punkty doświadczenia analogicznie do rzucania Cudu, aby sprawić że noc zmieni się w dzień - światło będzie emanowac jak w południe przez godzinę/poziom postaci na obszarze o promieniu 10 kilometrów na poziom postaci. Zdolność nadnaturalna (nie można jej stłumić/kontrczarować/rozproszyć, działa nawet w polu martwej/dzikiej magii/antymagii), do jej aktywowania potrzebny jest specjalny rytuał (trwa 10 rund).

Rzuty obronne: +4 do rzutów obronnych przeciw efektom opartym na słońcu, świetle, ogniu lub gorącu

Umiejętności: Jak postać.

Atuty: Jak postać.

Atrybuty: +4 roztropność, +4 sila, +4 charyzma - wybrańcy Aumanatora to przywódcy swych społeczności i kościołów, Aumanator daje im siłę by mogli zwalczać chaos i anarchię, charyzmę by mogli przewodzić swym poddanym i mądrość by potrafili to robić.


Wymagania: Charakter praworządny, nie zły. Nie może posiadac atutu magia cienistego splotu, nigdy już go nie posiądzie, ani nie skorzysta z przedmiotów stworzonych przez użytkownikow tego splotu. Musi być wiernym wyznawcą Aumanatora i przywódcą duchowym jesdnego z miast Netherilu (ewentualnie, tak jak Andar posiadać atut Servant of the fallen i służyć Aumanatorowi/Lathanderowi jako kapłan/mistrz słońca).

Skala wyzwania: +4 - wybraniec aumanatora to najczęściej potężny kapłan/mistrz słońca (jak do tej pory tylko tacy bohaterowie zostawali jego wybrańcam), o wielu zdolnościach magicznych i nadnaturalnych.

Dopisek Ezjusza z Amnu: (niespodziewany, autor powyższych tekstów nie wiedział o tym i mam nadzieję, że zaakceptuje to co napiszę ;)):
"...w czasie moich badan nad Amauntorem dotarłem do zapisków mówiących o Wybrańcu tegoż boga. Wynikało z nich, że założyciel barctwa mnichów, Braterstwa Słońca, genasi ziemi Antar Daelegoth (genasi ziemi Wybraniec [Amaunatora] kapłan [Amaunatora] 9/ mnich 7) otrzymał od Amaunatpra dar, który pozwolił mu na przekształcenie małej organizacji do rangi szanowanego zakonu. Przez dziesiątki lat swego życia pracował na rzecz wprowadzenia restrykcji odnośnie nadużywania energii magicznej. Znany był ze stanowczości i pewności w swoich działaniach..."

Jak zawsze komentarze i krytyka wskazane :)
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

ndz lis 05, 2006 8:43 pm

Zacznijmy od Wybrańca Gwaerona :D

Pierwsze co mi tu nie pasuje to wzmianka o śnieżnym wilku. Oczywiście, za sprawą boskiej mocy, może być stworzeniem dobrym, jednak przez większość ludu jest postrzegany jako istota zła, której należy się wystrzegać za wszelką cenę. Tropiciel, który zobaczyłby, że w walce z niedźwiedziem przychodzi mu na pomoc śnieżny wilk zamiast się ucieszyć, jego serce wypełniłaby zapewnie trwoga. Dlatego sugeruję zmianę zwierzęcia na jakieś bardziej prospołeczne.

Strona fabularna przezentuje się ciekawie (poza w.w. kfiatkiem) i można spokojnie uznać ją za odpowiedni wstęp do dalszego opisu Wybrańca.

Strona mechaniczna jest niestety znacznie gorsza od fabularnej. Ale po kolei:

Ar0n pisze:
Zabójca Trolli (nadzwyczajna): Ataki wybrańca wymierzone w trolle zyskują premię +2 do ataku i +2k6 do obrażeń. Ponadto postać ignoruje posiadaną przez trolle regenerację

Mam tutaj kilka propozycji, które wydają mi się o niebo lepsze. Pierwsza to zdolność pozwalająca nadać raz dziennie broni trzymanej przez wybrańca cechy zguba troli na 1 minute lub rundę/KW. Druga to specjalna zdolność porażenie trola. Nie muszę chyba wyjaśniać na jakiej zasadzie ma działać ;) Trzecia niestety mi uleciała z pamięci podczas pisania pierwszej i drugiej... Ignorowanie regeneracji zostawiłbym w obu wypadkach.

Ar0n pisze:
Zdolności czaropodobne:

Sugerowałbym podanie poziomu czarującego (najlepiej o liczbie poziomów Wybrańca

Ar0n pisze:
Skala wyzwania: +2.

Tutaj bym podwyższył do 3-4. Premie do atrybutów są duże a zdolność Ulubieniec przyrody niezwykle potężna, szczególnie jeśli wybrańcem jest druid. Mistrz tropienia również neguje jedną z bardzo mocnych właściwości klasowych.

Jeśli chodzi o pozostałe rzeczy to radziłbym poprawić w paru miejscach "północ" na "Północ". Poza tym większych uchybień nie widzę. Widać, że się przyłożyłeś so tej pracy, jednak IMHO wymaga ona paru poprawek. Moja ocena 4-/6.

A teraz czas na Wybrańca Amauntora :D

Pomijam fakt, że Amauntor jest w Polsce bóstwem uśpionym, ponieważ czytałem spoilery, które mówią coś innego ;)

Jeśli chodzi o stronę fabularną to podobnie jak u Wybrańca Gwaerona prezentuje dobry poziom.

Strona mechaniczna to mówiąc krótko zdecydowany przepak. Nawet zobrazowanie przez SW+4 nie jest adekwatne do jego mocy. Radziłbym osłabić niektóre efekty zdolności Słoneczne ciało, gdyż wydaje mi się główną zaletą tego wybrańca.
Ocenkę wystawię 3+/4. Praca ma potencjał, wymaga tylko dopracowania. Przejrzyj pozostałych Wybrańców tego tematu, wiele z nich to szablony naprawdę dobre.

P.S

Ezjusz pisze:
Sam od dłuższego czasu siedzę nadWwybrańcami wspomnianej trójki i za jakiś czas będziecie mogli zobaczyć efekty mojej pracy

O ty, a ja chciałem zrobić (debiutanckiego ;)) Wybrańca Tyra albo Torma :P No nic, znajdę sobie kogoś innego ;)
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz lis 05, 2006 11:25 pm

Za jakis czas powinniśmy poznać odpowiedź autora. W każdym razie wtrące swoje trzy groszę (kolejne):
Pierwsze co mi tu nie pasuje to wzmianka o śnieżnym wilku. Oczywiście, za sprawą boskiej mocy, może być stworzeniem dobrym, jednak przez większość ludu jest postrzegany jako istota zła, której należy się wystrzegać za wszelką cenę. Tropiciel, który zobaczyłby, że w walce z niedźwiedziem przychodzi mu na pomoc śnieżny wilk zamiast się ucieszyć, jego serce wypełniłaby zapewnie trwoga. Dlatego sugeruję zmianę zwierzęcia na jakieś bardziej prospołeczne

Nie patrzyłem tak na to, choć może to być pewien szczegół. Zobaczymy co powie Ar0n.
iron_master pisze:
Pomijam fakt, że Amauntor jest w Polsce bóstwem uśpionym, ponieważ czytałem spoilery, które mówią coś innego Wink

E tam spojlery ;) Cały czas jest uśpiony, nie tylko w Polsce. Tylko niektórzy myślą, że...no wiadomo co ;)
iron_master pisze:
O ty, a ja chciałem zrobić (debiutanckiego Wink) Wybrańca Tyra albo Torma Razz No nic, znajdę sobie kogoś innego Wink

Chcesz? Rób :) Ja tam wole bóstwa potworów i po prostu bardziej Je lubię. A już niedługo zamieszczę coś mojego, więc czekajcie :)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4282
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pn lis 06, 2006 9:45 am

Widzę, że przybyły dwie nowe prace a zatem czas dodać kilka słów osobistego komentarza. Zatem do dzieła.

Wybraniec Gwaerona Wichury:
Tutaj mam nieco mieszane uczucia. Fabularnie jest całkiem fajnie i klimatycznie a opis choć nieco chaotyczny sam w sobie nie jest zły. Wszystkie najważniejsze rzeczy mamy wyjaśnione w sposób zwięzły i pasujący do bóstwa. Nie jestem tylko pewien aż tak silnego nastawienia na walkę z trollami choć nie jest to jakiś duży mankament. Przykładowi Wybrańcy też są całkiem w porządku, fajnie opisani i ciekawie wymyśleni. Nie zgodzę się natomiast z iron_masterem odnośnienie białego/śnieżnego wilka. Ogólnie patrząc nie są to zbyt przyjazne stworzenia ale tutaj mamy zwierzęcego towarzysza Wybrańca bóstwa co zmienia nieco postać rzeczy. W takim wypadku ludzie będą nieco przychylniej patrzeć na takie stworzenie i nie kojarzyć go od razu z potworami. Czyli według mnie może zostać. Znalazłem za to pewien drobny błąd logiczny, w opisie mamy wspomniany upadek Twierdzy Piekielnej Bramy i atak na Eversult. Nie jestem pewien ale chyba powinno być Everlund bo Eversult leży o ile się nie mylę na Smoczym Wybrzeżu (czyli w ogóle w innym miejscu). Poza tym brakuje mi wyraźnego zaznaczenia ilu może być wybrańców oraz standardowej formułki na temat stawania się jednym z nich.
Jeśli chodzi o mechanikę to rzeczywiście jest dość mocno. Zdolności same w sobie są fajne (zabójca trolli mi się bardzo podoba) ale chyba jest ich nieco za dużo. Trzeba by je nieco ograniczyć lub przynajmniej zmiejszyć ilość czarów oraz premie do atrybutów. Wtedy powinna nam wyjść praca mieszcząca się bez większego problemu w LA +2.
Ogólnie jednak robota jest jak najbardziej przyzwoita a sam szablon po zmianach powinien nadawać się do wykorzystania.

Wybraniec Amaunatora.
O stronie fabularnej w tym wypadku powiem tylko, że jest w porządku. Informacje dość powszechnie znane ale ładnie dostosowane do istnienia Wybrańców (którzy sami w sobie są lekko oficjalni). Obowiązki i ilość takich postaci zostały wymienione tak więc pozostaje mi tylko powiedzieć, że jest to solidna praca. Ma też w sobie nieco klimatu co ma w tym wypadku spore znaczenia. Można się przyczepić najwyżej do stylistyki (miejscami dziwne zdania, brak wielkich liter) ale to powinna załatwić szybka korekta. Spory plus także dla amnezjusza za dodanie obecnego Wybrańca bóstwa słońca.
Jeśli chodzi o mechanikę to podpisuję się pod tym co napisał iron_master za silne i niezrównoważone zdolności. Słoneczne ciało to chyba największy przepak a jeśli dodamy do tego pozostałe, bardzo przydatne właściwości, czary i premie do atrybutów, wychodzi nam bardzo mocny szablon. W tym wypadku nawet LA +4 nie jest w stanie zbalansować pracy. Mechanika w sumie do osłabienia i to w sporym stopniu.
Podsumowując szablon fajny fabularnie ale kiepski mechanicznie. Strona techniczna jest może adekwatna do tego czym zajmowali się Wybrańcy a także do klimatu Arcane Age, w której działali ale mimo wszystko trzeba tutaj wziąć pod uwagę zasady równowagi. Ogólnie jednak praca jest udana i to trzeba powiedzieć otwarcie.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pn lis 06, 2006 5:34 pm

W oczekiwaniu na odp. Ar0na przedstawiam Wam moją nową pracę, którą mam zamiar zapoczątkować teksty o gigantach :)

WYBRANIEC MEMNORA

Fragment traktatu Ezjusza z Amnu ”W cieniu Gigantów”:
”...W dzisiejszych czasach bóstwa gigantów podzieliły się na trzy „frakcje”. Pierwszą tworzy Annam, Praojciec, Stwórca Wszechrzeczy, odseparowany na własną wolę, samotnie przyglądający się ewolucji świata. Drugą stanowią dobre bóstwa, nie splugawione zawiścią i złem. Są to Hiatea oraz Stronmaus, dzieci Annama, które do końca pozostały wierne jego ideałom. Trzecią grupę tworzą złe bóstwa, które zboczyły z drogi prawdy i dobra stając się ”rakiem” giganciego społeczeństwa.
Memnor, przedstawiciel ostatniej grupy jest dość wyjątkowym przypadkiem. Mimo złej natury cały czas próbuje przekonać innych gigantów o swej dobroci. Używa do tego tak magii, dyplomacji jak i psioniki.
Memnor, który za młodu wraz z Grolontarem dawał się we znaki samemu Annamowi, jest dziś niebezpiecznym i przebiegłym bóstwem. Jego nienawiść do Hiatei oraz Stronmausa jest olbrzymia, tak z powodu wysokiej pozycji w panteonie, jak i ich patronowania dobrym chmurowym gigantom. Dwójka dobrych bóstw od nie pamiętnych czasów starała się pilnować Memnora, nie zawsze jednak się to udawało.
Mimo braku zaufania ze strony najstarszych dzieci Annama, Memnor cały czas próbuje wpływać na zachowanie innych. Być może kryje się za tym jakiś głębszy sens, nikt tego naprawdę nie wie.


Prawda jest taka, że Memnor potajemnie stara się obalić ojca i zająć jego miejsce. Co więcej pragnie udowodnić, że Annam nie jest stwórcą gigantów i że jego rasa całe millenia żyła w zakłamaniu.
Spośród całego Kleru jak i wszystkich wyznawców Uczciwego Syna starających się robić dobrą minę do złej gry, bóstwo wybiera jedną osobę, której zadaniem jest przewodzenie chmurowym gigantom oraz utrzymywanie w nich przekonania, że to oni są najznamienitszymi przedstawicielami swej rasy. Najczęściej Wybrańcem zostaje Najwyższy Kapłan lub Kapłanka, osoba najbardziej zaufana a zarazem najmocniej wtajemniczona w knowania Memnora. Wybrańcy cechują się nienagannymi manierami, dumą oraz siłą woli, które pomagają mu w jego własnych dążeniach a także w misji Wybrańca. Muszą również zachowywać pozory ”dobroci”, starając się pomagać niektórym mroźnym, kamiennym i wzgórzowym gigantom, zawsze ignorując gigantów burzowych.
Jak wcześniej wspomniano do głównych zadań należy przewodzenie chmurowym gigantom. Zajmują miejsca doradców przywódców, subtelnie i powoli nakłaniając ich do przejścia „na ciemna stronę mocy”. Głównie dzięki staraniom Wybrańców spokojne i przyjazne dotąd osiedla, stały się dość wrogo nastawione dla wszystkich obcych. Wybraniec wykorzystując nowo nabyte zdolności stara się nadzorować prace kleru, odpowiadając za utrzymanie w tajemnicy jego prawdziwego charakteru. Dość często są oni również odpowiedzialni za infiltracje i obserwacje wyznawców innych bóstw poszukując osób godnych wtajemniczenia w plan Memnora. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec Memnora. Wybrańcem zostaje się z woli Memnora i to z jego woli można również status Wybrańca utracić.

Tworzenie Wybrańca Memnora:

Wybraniec Memnora jest szablonem, który może być nałożony na każdego złego chmurowego giganta wyznającego Memnora. Wybraniec Memnora używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Memnora zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Wezwanie powietrznych sprzymierzeńców (Sp): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przywołać 1k4 wyvern, które na liczbę rund równej dwukrotności jego KW i wesprą go w misji zdobywania władzy pośród całego giganciego społeczeństwa.

Zdolności psionicznopodobne: Wybraniec Memnora ma dostęp do następujących Zdolności psionicznopodobnych, działających na poziomie równym KW Wybrańca Memnora. 3/dzień: Przeczucie defensywne, Pusty Umysł; 1/dzień: Awersja, Ekran Mocy. (ST oparte na Charyzmie).

Zdolności specjalne: Wybraniec Memnora zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Buszujący w umysłach: Wybrańcowi łatwiej zaglądać do umysłów innych gigantów a co za tym poznawać Ich myśli. Wszelkie czary ze szkoły wieszczenia (ed. 3.5 chyba poznania) mające za zadanie badanie umysłu (wykrycie myśli, kłamstw itp.), stają się trudniejsze do odparcia co spowodowane jest wzrostem ST trudności przeciwko nim. ST tych czarów wzrasta o 3.

Niepodatności (Ex) Wybraniec jest niepodatny na efekty wpływając na umysł, strach oraz zaklęcia szkoły iluzji.

Przewidujący: W czasie walki Wybraniec może czytać w umyśle przeciwnika (akcja standardowa) (rzut na Wolę, ST oparte na Charyzmie) odkrywając słabe i mocne strony jego taktyki. W przypadku nieudanego rzutu Wybraniec otrzymuje premie z olśnienia +3 do KP (z racji przewidywania ataków) oraz ataku (z racji poznania słabych punktów przeciwnika). Zdolności tej może użyć 5 razy na dzień i trwa ona liczbę rund równą dwukrotności KW Wybrańca.

Redukcja obrażeń: Wybraniec otrzymuje redukcję obrażeń 5/magia.

Ukryta tożsamość: Każdy gigant chcący za pomocą magii (czarów wieszczenia) odkryć charakter oraz pobudki Wybrańca musi wykonać rzut na Wolę (ST w oparciu o Charyzmę). Jeśli mu się nie uda uzna On Wybrańca za postać Neutralną Dobrą, która dla rasy gigantów chce czynić tylko dobro. Poza tym osobę taką trudniej przekonać o nieprawdziwości powyższego twierdzenia (otrzymuje premię +4 do rzutów obronnych przeciwko testom umiejętności opartych na Charyzmie mających na celu przekonanie Go, że Wybraniec jest zły). Premie te utrzymują się przez dwie godziny po próbie sprawdzenia charakteru Wybrańca.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +2 do Siły oraz +6 do Charyzmy.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +3.

Charakter: Dowolny Zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu Memnora.

NIEKANONICZNA WERSJA ALTERNATYWNA:

Stomm rang glang du – Honor plemienia ponad twój honor.

Obecnym Wybrańcem Memnora jest Grahkok (NZ chmurowy gigant Wybraniec [Memnora] kapłan [Memnora]8/boski sługa 4). Dumny, potężnie zbudowany, charyzmatyczny oraz mądry gigant jest przywódcą plemion graniczących z Ligą Srebrnych Marchii. Jego siedziba znajduje się w starych opuszczonych jaskiniach, strzeżonych przez dziesiątki gigantów oraz firbolgów, którym przewodzi Huk-puk (NZ firbolg wojownik 6/druid 3). Huk-puk jako jedyny nie gigant został wtajemniczony w plany obalenia Annama.
Grahkok jest dalekim potomkiem gigantów z imperium Ostoria a wielu uważa, że kiedyś w przyszłości ma On doprowadzić do powrotu gigantów na ich prawowite miejsce, miejsce Władców Faerunu.

Krytyka i opinie wskazane ;)
Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2006 12:50 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

pn lis 06, 2006 7:12 pm

Widzę, że z istot słabych i małych przechdzimy do czegoś dla prawdziwych herosów. Do dzieła :D

Ame pisze:
Buszujący w umysłach: Wybrańcowi łatwiej zaglądać do umysłów innych gigantów a co za tym poznawać

Poza tym jednym błędem (chyba coś uciekło ;)) tekst jest pozbawiony literówek (a przynajmniej ja nie znalazłem) za co plus.

Ame pisze:
Niepodatności (Ex)

Zastanawia mnie dlaczego otrzymuje on niepodatność na iluzje?

Wybraniec jak wiele innych trzyma poziom. Oby tak dalej ;) Jestem bardzo ciekaw i z uwagą mam zamiar obserwować kolejne artykuły o gigantach, które są niezwykle ciekawą rasą. Gratuluję.
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

wt lis 07, 2006 9:37 am

Dawno mnie już w tym temacie nie było a przydałoby się nadrobić zaległości i skomentować kilka nowszych prac. Jednocześnie nie ukrywam poirytowania z tegoż powodu, że jak mam chwilę czasu, aby napisać coś od siebie, to forum świeci pustkami. Natomiast akurat jak mnie nie ma, to już temat napełnia się około pięcioma nowymi Wybrańcami Bóstw ;).

Uogólniając: ostatnie pięć szablonów (w tym 2 Ar0na) prezentują wysoki poziom tak fabularnie jak i mechanicznie (przyznam jednak, że zdolność Słoneczne ciało Wybrańca Aumanatora jest dosyć potężna i przydałoby się ją lekko osłabić). Zdolności są klimatyczne, premie do atrybutów trafnie dobrane, przykładowi wybrańcy a także fragmenty opowiadań Ezjusza z Amnu sprawiają, że wśród wszystkich prac niemal namacalny jest klimat Zapomnianych Krain. Dodatkowo idea poprawy Szablonu Wybrańca Laogzeda, której z początku byłem przeciwny sprawiła, że od nowa mogłem poznać jego zwyczaje.

Gratulacje jeszcze raz świetnych prac.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lis 07, 2006 4:09 pm

Wybraniec Tyra

Wśród bóstw faeruńskich Tyr zasługuje na szczególną uwagę. Znany jest bowiem w całym Faerunie jako Sędzia Najwyższy ustanawiający sprawiedliwe prawo tam gdzie się pojawi. Ma niezwykle bogaty kler, który dąży do ustanowienia praw dla każdego równych. Kapłani tego boga często są miejscowymi sędziami i cieszą się niezwykłym autorytetem za sprawą swych wyroków. O ile wśród chłopstwa większym powodzeniem cieszy się Chauntea, to mało kto śmie podważyć wyrok kapłana Okaleczonego Boga. Sam kościół tego boga posiada olbrzymią władzę, jednak na szczęście dla mieszkańców Krain, wykorzystuje ją zwykle rozsądnie. Tyr jest również najpotężniejszym z Trójcy, na którą składa się Torm, Ilmanter i Sprawiedliwy Bóg.
Wybraniec Tyra to osoba niezwykle ważna i szanowana. Wszak na jej barkach spoczywa ogromna odpowiedzialność – utrzymać i rozpowszechniać prawo w Krainach. Stoją wysoko w drabinie społecznej będąc zwierzchnikami Jego kościoła w określonej kraine. Często są obdarzani takim zaufaniem, że lud wybiera ich (oczywiście tam gdzie jako takie wybory się odbywają) na swoich władców. Rzadko wyruszają w podróże, raczej wysyłają emisariuszy aby szerzyli wiarę w Sprawiedliwego. Oczywiście trzeba się wielce zasłużyć sprawiedliwości aby móc nosić tytuł Wybrańca. Jego życiową misją jest służyć Tyrowi najlepiej jak potrafi.

Wybraniec Tyra jest szablonem, który można nałożyć na każdego humanoida wyznającego Tyra. Wybraniec Tyra używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Zdolności czaropodobne: Na Wybrańca stale działa ochrona przed chaosem. Dodatkowo może rzucać następujące zdolności czaropodobne: na życzenie: magiczny krąg przeciw chaosowi, rozproszenie chaosu, wykrycie chaosu. 3/dzień: Tarcza prawa, Wygnanie, Miażdżąca dłoń Tyra (te dwie ostatnie działają tylko na chaotyczne stworzenia)

Zdolności specjalne:
Wybraniec Tyra zachowuje wszystkie zdolności i specjalne a także zyskuje następujące:

Porażenie chaosu (zn): Wybraniec może raz dziennie/5 KW spróbować ugodzić stworzenie mające chaotyczny charakter. W tym celu wykonuje atak wręcz, do którego dodaje swoją premię z charyzmy i zadaje jeden dodatkowy punkt obrażeń na KW. Jeśli Wybraniec przez przypadek ugodzi istotę, która nie jest chaotyczna moc nie działa, ale użycie jej zostaje zmarnowane

Broń prawa (zc): każda broń w rękach Wybrańca zyskuje moc prawo. Efekt utrzymuje się, dopóki broń jest w rękach Wybrańca. Moc nakłada się na inne, jeśli oręż takowe posiada. Jeśli broń jest już bronią prawa nic się nie dzieje.

Poznanie prawdy (zn): Wybraniec często okazuje się sędzią ostatecznym w sprawach, których nikt inny nie jest w stanie zakończyć. Tyr zsyła mu moc, która pomaga mu w rozwiązywaniu takich sporów. Wybraniec Tyra może raz tygodniowo poznać okoliczności i niuanse dowolnego procesu, o którym się dowie. Musi być to jednak sprawa dotycząca Kościoła Tyra lub bardzo ważna, dotycząca wielu istot. To czy sprawa zasługuje na uwagę Sprawiedliwego pozostaje w kwestii MG.

Wymuszenie prawdomówności (zn): każdy kto rozmawia z Wybrańcem musi wykonać rzut obronny na wolę (ST = 10 + 1/2KW Wybrańca + modyfikator z charyzmy) lub nie będzie mógł go okłamać. Test wykonuje się przed rozpoczęciem rozmowy.

Prawa magia: Wszystkie czary rzucane przez Wybrańca z określnikiem [prawo] mają ST zwiększony o 4.

Rzuty obronne: Wybraniec Tyra otrzymuje premię +6 do rzutów obronnych przeciwko czarom chaosu

Atrybuty: Roztropność +6 Charyzma +4

Atuty: Jak postać

Klimat/Teren: Jak postać

Skala Wyzwania: +4

Charakter: Zawsze praworządny dobry

Skarb: Jak postać

Rozwój: Jak postać

Obecnie nie ma żadnego Wybrańca Tyra

Niekanoniczna wersja:
Wiadomo o jednym żyjącym Wybrańcu Sprawiedliwego. Jest nim Sirrus Melandor (Men człowiek Wybraniec Kap17/ Pal3 Tyra) żyjący w Kruczym Urwisku. Podejrzewano, że zginął podczas ataku na miasto w 1370 RD. Niedawno jednak powrócił niosąc ze sobą wolę Tyra. Rządzi miastem na równi z Charlesem O’Kane’em, który zawsze prosi go o radę w trudnych kwestiach. Jego pojawienie się wzbudziło niemałe zdziwienie. Początkowo wszyscy brali go za oszusta, jednak po tym jak rozwiązał toczący się od ponad roku spór o własność ziem, które leżały poza murami miasta nikt nie śmiał wątpić w jego słowa (a trzeba wiedzieć, że spór był tak zagmatwany, iż nikt nie miał nadziei na jego rozwiązanie). Drugim Najwyższym Sługą Tyra jest Marnalla Cieracel (kobieta człowiek Wybraniec Pal12/Woj5//Ryw5 Tyra) z Amn, która to zasłużyła sobie na względy Sprawiedliwego, poprzez wieloletnią walkę z kościołem Cyrica. Podobno w bardzo ważnych sprawach konsultuje się ze sławetnym Ezjuszem z Amnu, jednak kto by wierzył w plotki chłopów? ;)
Istnieją pogłoski o Wybrańach mieszkających w Neverwinter oraz Wrotach Baldura, jednak nikt ich nie potwierdził.

POMYSŁY NA PRZYGODY ZWIĄZANE Z WYBRŃCEM TYRA:
- BG zostali poproszeni o pomoc przez burmistrza miasta, który ma wyjątkowo duży problem. Zhentarimowie (lub inna zła organizacja, czy potężny pan ziemski) przedstawiają mu prawne dowody na to, że miasto należy do nich. Wie, że to nieprawda, ale nie potrafi znaleźć dowodu. Prosi BG o znalezienie Wybrańca Tyra, który ponoć nigdy się nie myli w takich sprawach, aby pomógł uratować miasto. Zwykły prawnik nie wystarcza, gdyż w tym wypadku proces mógłby się ciągnąć latami, a miasta nie stać na taki wydatek, poza tym Zhentarimowie mogliby w tym czasie przekupić zwykłego sędziego, a słowo Wybrańca jest zawsze uznawane za prawdę.
- Bohaterowie (zakładając, że są dosyć dobrze znani i mają reputację prawych ludzi) spotykają Wybrańca. Wyrusza on w jedną z nielicznych podróży i chce aby bohaterowie zajęli się jego sprawami podczas gdy go nie będzie. A roboty jest co niemiara...

Jest to mój pierwszy Wybraniec, tak więc krytyka i komentarze mile widziane :) Zdaję sobie sprawę, że nie jest najlepszy, ale postanowiłem od czegoś zacząć ;)
Ostatnio zmieniony śr lis 08, 2006 12:55 pm przez iron_master, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lis 07, 2006 5:18 pm

Miałem się nie wypowiadać, bo w sumie temat leżał w zasadach domowych, ale skoro trafił tutaj, nie można tego tak zostawić:

Radnon pisze:
Wtedy powinna nam wyjść praca mieszcząca się bez większego problemu w LA +2.

szablony nie mają LA. Nie są przeznaczone dla graczy.

Wybraniec Tyra:
Broń prawa - taki efekt spokojnie może trwać non stop, dla każdej broni władanej przez istotę z szablonem. Wystarczy dać good subtype (co mieści się w ramach zdolności wybrańców).

Domena prawa: bez sensu. A jeśli postać nie jest kapłanem? Zdolność niepotrzebna.

spontaniczne rzucanie (zn): - co to ma wspólnego z Tyrem???

Prawa magia: Co ma Tyr do rzucania czarów? To bóg sprawiedliwości, jego wybrańcami mogą być np. sędziowie, którzy z tej zdolności (podobnie jak z domeny) w ogóle nie skorzystają.

Rzuty obronne/Umiejętności - żaden oficjalny szablon nie posiada premii do rzutów obronnych, ani nie ma jakichkolwiek premii do rzutów obronnych.

---------------

Ludzie, wybrańcy nie otrzymują żadnych plusów do umiejętności, czy rzutów obronnych! Nie otrzymują też atutów ani szablon nie pozwala traktować im innych umiejętności jako klasowych niż wynika to z klas.
Jeśli chcecie podejść do tego profesjonalnie, to niech będzie profesjonalnie do początku do końca.

Ta ostatnia uwaga tyczy się większości szablonów jakie tu są (z wyjątkiem kilku ostatnich).
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lis 07, 2006 5:39 pm

Suldarr pisze:
Broń prawa - taki efekt spokojnie może trwać non stop, dla każdej broni władanej przez istotę z szablonem.

Nie chciałem robić przepaka, ale skoro tak mówisz... Proszę bardzo :)

Suldarr pisze:
Domena prawa: bez sensu. A jeśli postać nie jest kapłanem?

Wtedy nie otrzymuje korzyści związanej z domeną. Zauważ, że ze zdolności mogą skorzystać np. Paladyni i inne osoby rzucające czary objawień ;)

Suldarr pisze:
spontaniczne rzucanie (zn): - co to ma wspólnego z Tyrem???

Faktycznie. Rach ciach ciach :D

Suldarr pisze:
Prawa magia: Co ma Tyr do rzucania czarów?

No jakoś trzeba chaos wykrzewić z heretyków ;)

Suldarr pisze:
To bóg sprawiedliwości, jego wybrańcami mogą być np. sędziowie

No i tu dochodzimy do problemu jakim jest gust. W moim mniemaniu Wybraniec Tyra to już bardziej kapłan, paladyn niż fachowiec 17 :?

Suldarr pisze:
Rzuty obronne/Umiejętności - żaden oficjalny szablon nie posiada premii do rzutów obronnych, ani nie ma jakichkolwiek premii do rzutów obronnych.

A ile jest tych Wybrańców? Jeśli się nie mylę (co jest możliwe ;)) istnieją trzy: Mystry, Malara i Bane'a. Nie wiem co jest w tym złego poza tym, że oficjalne tego nie mają? Czy kłóci się to jakoś z mechaniką/normami? Zauważ, że premie te są uświęcone, a więc pochodzą od bóstwa, dlatego jeśli dany osobnik przestanie być Wbrańcem premię znikną (Tyr zwyczajnie "wyłączy" premie).

Suldarr pisze:
szablony nie mają LA. Nie są przeznaczone dla graczy.

A taki wampir, albo licz? ;)
 
Awatar użytkownika
Renald
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 5:55 pm

wt lis 07, 2006 5:55 pm

Przybył kolejny wybraniec, więc postaram się go pokrótce skomentować.
Po dokładnym zapoznaniu się z całą pracą przedstawioną przez Ciebie Iron_Master mam niestety mieszane uczucia. Z jednej strony jest ona mechanicznie jak najbardziej poprawna i dokładna, więcej: nie ma nic, co można by jej zarzucić. Z drugiej jednak strony (a z tej właśnie oceniam najczęściej wszystkie szablony wybrańców) praca nie posiada klimatu. Zdolności, choć ściśle związane z prawem i ideałami głoszonymi przez Tyra, to i tak są takie… nieciekawe. Brakuje mi tutaj zdolności godnych starego D&Dowego wyjadacza. Brakuje mi tu również klimatycznego i bogatszego opisu przykładowego wybrańca, ze szczególnym uwzględnieniem haczyka na przygodę ;) (W stylu Amnezjusza).

Uogólniając: praca ma potencjał, aczkolwiek brakuje w niej sporo z klimatu obecnego w wielu innych pracach obecnych w tym temacie.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lis 07, 2006 6:01 pm

iron_master pisze:
Wtedy nie otrzymuje korzyści związanej z domeną. Zauważ, że ze zdolności mogą skorzystać np. Paladyni i inne osoby rzucające czary objawień Wink

Stwierdzenie: Żaden oficjalny szablon nie prezentuje zdolności przydatnych tylko jednej/kilku wybranym klasom.

iron_master pisze:
No jakoś trzeba chaos wykrzewić z heretyków Wink

Pytanie retoryczne: To dalczego wybrańcy Msyrty, którzy mają więcej do powiedzenia w kwestii rzucania czarów, nie otrzymują zadnych premii?
Stwierdzenie: Z tej zdolności skorzystają tylko istoty posiadające możliwość rzucania czarów, tymczasem szablon wybrańca skonstruowany jest w sposób by każdy czerpał z niego w pełni. Co więcej, zdolności szablonu odzwierciedlają portfolio boga. Dawanie takich premii jest niczym nie uzasadnione.
iron_master pisze:
No i tu dochodzimy do problemu jakim jest gust. W moim mniemaniu Wybraniec Tyra to już bardziej kapłan, paladyn niż fachowiec 17 Confused

Mockery:Brawo. Szkoda, że oficjalne źródła nie potwierdzają Twojego mniemania.
Stwierdzenie: Szablony nie są i nie powinny być robione pod konkretne postacie/klasy.
Hipotetyczne Pytanie: A wielce szanowany noble 10, nazwijmy go Salomon, słynący ze sprawiedliwych i miłosiernych werdyktów, nie może zostać wybrańcem? Kto bardziej niż on nadaje się do tego tytułu?
iron_master pisze:
A ile jest tych Wybrańców? Jeśli się nie mylę (co jest możliwe Wink) istnieją trzy: Mystry, Malara i Bane'a. Nie wiem co jest w tym złego poza tym, że oficjalne tego nie mają? Czy kłóci się to jakoś z mechaniką/normami? Zauważ, że premie te są uświęcone, a więc pochodzą od bóstwa, dlatego jeśli dany osobnik przestanie być Wbrańcem premię znikną (Tyr zwyczajnie "wyłączy" premie).

Wypunktowanie:
1. A co z punktami umiejętności zainwestowanymi w dane umiejętności? Zamieniają się na połówki, czy zostają?
2. Gdyby było jak mówisz, czy wybrańcy Mystry nie powinni traktować wiedzy (arkana) i spellcraftu jako umiejętności klasowych? Albo chociażby posiadać jakiekolwiek premie do tych umiejętności z racji przywiązania do Mystry? A wybrańcy Bane'a do zastraszania? Nie. Dlaczego? Ponieważ ktoś tak zaplanował szablony by nie dawać premii do umiejętności, ani nie traktować ich jak klasowe!
To samo z premiami do rzutów obronnych.

iron_master pisze:
A taki wampir, albo licz? Wink

Wyjaśnienie: Chodzi mi o szablony wybrańców mistrzu.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

wt lis 07, 2006 6:12 pm

iron_master pisze:
A ile jest tych Wybrańców? Jeśli się nie mylę (co jest możliwe ) istnieją trzy: Mystry, Malara i Bane'a.


Wybraniec Deneira jest oficjalnie rozpisanym wybrańcem. A więc to 4. O ile się nie mylę, to Wybraniec Malara nie doczekał się konwersji na 3.5 lub 3.0.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt lis 07, 2006 8:09 pm

Suldarr'essalar pisze:
To dalczego wybrańcy Msyrty, którzy mają więcej do powiedzenia w kwestii rzucania czarów, nie otrzymują zadnych premii?

Bo Wybraniec Mystry byłby przepakiem :D ;)
Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: Z tej zdolności skorzystają tylko istoty posiadające możliwość rzucania czarów,

Czyli de facto każdy Wybraniec Mystry ;) Jednakże zgodzę się, że:
Suldarr'essalar pisze:
tymczasem szablon wybrańca skonstruowany jest w sposób by każdy czerpał z niego w pełni

Choć w dwóch szablonach sam dałem zdolności (dwie), które wspomagają tylko postaci czarujące. Mimo wszystko zgadzam się.
Suldarr'essalar pisze:
1. A co z punktami umiejętności zainwestowanymi w dane umiejętności? Zamieniają się na połówki, czy zostają?

Tu nie ma co pisać. W sprawie umiejek jako um. klasowych to +1 dla Suldarra jak już gdzieś napisałem.
Jednak co do premii to mam cały czas mieszane uczucia. Żaden oficjalny wybraniec nie otrzymuje premii do umiejek, atutów i RO, to fakt. I właśnie w tym momencie dochodzi do rozdźwięku (pomiędzy mną i Arcypsionem) w rozumieniu tej sytuacji. Można tak jak Suldarr uznać, że brak takich premii oznacza, że odnosi się do ogółu szablonów i każda osoba chcąca zrobić własny szablon powinna się tego trzymać. Jest to rozumowanie dobre i racjonalne, zgodzę się. Jednakże (powtórzę to już po raz wtóry ;)) ja twierdzę, że dopóki gdzieś nie zostaną podane oficjalne zasady tworzenia Wybrańców, zakazujące dawania premii ja będę je uznawał (w zasadzie to tylko czasami uznaje premie do umiejętności ;)). Suldarr twierdzi że jest to błąd, ja że nie. Jego spostrzeżenia są celne, ale mimo wszystko będę sie upierał, że dopóki nie zostanie to konkretnie określone mozna dawać premie do umiejętności, związanych ściśle z zadaniami Wybrańca. tak więc mimo tego, że szanuje twoje zdanie Suldarrze to nie w pełni się z nim zgadzam ;)

PS.
Suldarr'essalar pisze:
Ta ostatnia uwaga tyczy się większości szablonów jakie tu są

Operacja usuwania umiejętności "uznawanych za umiejętności klasowe" rozpoczęta.

Samego Wybrańca ocenie później :P Teraz troszkę brakuje mi czasu.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lis 07, 2006 9:47 pm

amnezjusz pisze:
Jednakże (powtórzę to już po raz wtóry Wink) ja twierdzę, że dopóki gdzieś nie zostaną podane oficjalne zasady tworzenia Wybrańców, zakazujące dawania premii ja będę je uznawał (w zasadzie to tylko czasami uznaje premie do umiejętności Wink). Suldarr twierdzi że jest to błąd, ja że nie.

Wyjaśnienie: Moja sugestia dotyczyła tego prostego faktu, że tok rozumowania, jaki prezentujecie, posiada jedną zasadniczą niekonsekwencje. Mianowicie, zgadzam się, że wybraniec do pewnego stopnia interesuje się dziedzinami związanymi z portfolio swego boga, jednakże żaden z oficjalnych wybrańców (z zważmy, że który śmiertelnik zna się lepiej na magii jeśli nie wybrańcy Mystry) nie posiada żadnych premii do umiejętności.
Stwierdzenie: Mamy 4 wybrańców, żaden z nich nie ma takich plusów.
Pytanie retoryczne: Przypadek?
Fakt: Nie każdy szablon da się usprawiedliwić przegięciem.
amnezjusz pisze:
Czyli de facto każdy Wybraniec Mystry Wink

Pytanie: Czy istnieje istota będąca jednocześnie wybrańcem Mystry i Tyra?
Ostatnio zmieniony wt lis 07, 2006 10:34 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lis 07, 2006 10:10 pm

Po kolei:

Suldarr - spokojnie, nie ma się co denerwować ;) Jestem noobem w tej kwestii i nie znam tylko jeden szablon Wybrańca (Mystry z FR:CS). Rozumiem Twoje podejście i muszę rzec, że jest właściwe i się znim zgadzać. Premie zaraz wywale. Chociaż nie wiem co przeszkadzają premię do RO, wszak każda klasa z nich korzysta. Dlatego kieruję pytanie: czy masz jakieś sugestie co do udoskonalenia Wybrańca? Jakieś specjalne zdolności etc? To mój pierwszy Wybraniec, więc mi na nim cholernie zależy ;)

Renald - niestety zdaję sobie z tego sprawę :( Problem w tym, że nie potrafiłem nic inego wycisnąć (a kroniki Żelaznego Mistrza wydają mi się co najmniej zerżnięciem pomysłu ;)). Problem w tym, że ciężko mi o nim cokolwiek napisać. Wszelkie propozycje mile widziane :)

amnezjusz - czekam na ocenę ;)

EDIT:
Dodałem dwie zdolności ;)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lis 07, 2006 10:34 pm

iron_master pisze:
Dlatego kieruję pytanie: czy masz jakieś sugestie co do udoskonalenia Wybrańca? Jakieś specjalne zdolności etc? To mój pierwszy Wybraniec, więc mi na nim cholernie zależy

Odpowiedź: Mam.
Sugestia: Sugeruję zamiast przyznania domeny, dać wybrane czary jako spell-like abilities (Tłumaczenie: Umiejętności czaropodobne) używalne at will (Tłumaczenie: bez ograniczeń w liczbie użyć dziennie), lub działających non-stop dla słabszych czarów jak np. ochrona przed chaosem, 3 razy dziennie dla silniejszych (np. Rozproszenie chaosu, strefa prawdy), po 1/dziennie pzy naprawdę potężnych zdolnościach jak shield of law (Tłumaczenie: Tarcza Prawa).
Obserwacja: Z tego co widzę, zostało to wprowadzone.
Fakt: Każdy szablon wybrańca posiada zdolność unikalną: bane'a - cień, Mystry - odporność na czary itd.
Sugestia: Sugeruję wprowadzenie zdolności specjalnej unikalnej dla portfolio sprawiedliwości.
Sarkastyczna uwaga: Nie sugerować się zdolnościami członków obecnie nam panującej partii rządzącej.
Propozycja: Wybraniec Tyra może mieć możliwość skorzystania z najpotężniejszego nieepickiego czaru "pytającego boga", w celu ustalenia winy istoty lub istot, na co otrzymuje natychmiastową i zawsze prawdziwą informacje.
Rozwinięcie: Wybraniec używa tej zdolności zadając pytanie w stylu Czy dana istota/y są winne X? gdzie X jest przewinieniem. Odpowiedź jest natychmiastowa i zawsze prawdziwa. Nie da się jej "ogłupić" żadnym nieepickim zaklęciem, czy zdolnością śmiertelnika.

Stwierdzenie końcowe: W chwili obecnej szablonowi brakuje klimatu i unikalności.
 
Awatar użytkownika
iron_master
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2815
Rejestracja: czw paź 20, 2005 7:56 pm

wt lis 07, 2006 10:57 pm

Suldarr pisze:
Obserwacja: Z tego co widzę, zostało to wprowadzone.

Było od samego początku ;)

Suldarr pisze:
Sugestia: Sugeruję wprowadzenie zdolności specjalnej unikalnej dla portfolio sprawiedliwości.

Pisałem w EDICIE poprzedniego postu o dwóch nowościach. Ciekawe, nie znam tamtego czaru, ale chyba wprowadziłem coś podobnego :)

P.S Widzę, że zmieniłeś avka i zamontowałeś nowy moduł piszący ;)
P.S2 Dzięki :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt lis 07, 2006 11:40 pm

iron_master pisze:
Wybraniec Tyra może raz tygodniowo wydać 500 PD aby poznać okoliczności i niuanse dowolnego procesu, którego zna okoliczności i strony w nim walczące.
Błąd logiczny: Semantyka zdania wskazuje na bład natury logicznej.
Stwierdzenie: Płacenie punktami doświadczenia jest zbyteczne.
Sugestia: Warto jednak dodać fabularne ograniczenie.
iron_master pisze:
Było od samego początku Wink

Stwierdzenie: W takim razie, proponuję zrezygnować całkowicie z dodatkowej domeny - oprócz tego, że jest błędna, pod względem konstrukcji szablonu, jest teraz dodatkowo niepotrzebna.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr lis 08, 2006 10:37 am

Suldarr'essalar pisze:
Wyjaśnienie: Moja sugestia dotyczyła tego prostego faktu, że tok rozumowania, jaki prezentujecie, posiada jedną zasadniczą niekonsekwencje.

Zgadzam się, ale oglądając wczoraj Wybrańca Deneira odkryłem, że twórcy również są niekonsekwetni a my nie umiemy czytać :P;). Dlaczego? Proszę bardzo, w opise Wybrańca Deneira jest napisane:
Sean K. Reynolds pisze:
Skills: Same as the character. All Knowledge skills are class skills for the Chosen of Deneir.

Twoje trafne argumenty w tej kwetii zostają obalone przez jeden z szablonów na który się powoływałeś ;)
Tak samo, ten sam szablon wymusza bycie kapłanem (poisadanie świętego symbolu jest niezbędne do korzystania z połowy umiejętności Wybrańca).
Wracając do wybrańca Tyra i jego zdolności - domena prawa, można było tutaj napisać jak w przypadku Deneira, że postać Wybraniec musi posiadać co najmniej jeden poziom kapłana i byłoby załatwione. To tylko tak odnośnie nieścisłości z tamtą zdlonością, bo wprowadzenie spell-like abilities jest pomysłem bardzo dobrym.
Inne dodane umiejętności dodają szablonowi rumieńców, robi się lepszy. Usinąłbym jednak płacenie doświadzczeniem(lub zmnijeszyłbym ilość płaconego dośw. w Poznaniu Prawdy.

Reszta wniosków później :P
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości