Jeszcze raz dziękuje za komentarze. Kłopoty z pogrubieniami postaram się jak najszybciej pozbyć
Dziśnatomiast przedstawię wam dwie prace autorstwa
Ar0na z dnd.pl, który prosił bym umieścił tutaj Jego prace. Sam oceniłem je już wcześniej na dnd.pl, teraz czekam(y) na wasze opinie
WYBRANIEC GWAERONA WICHURY
Wybraniec Gwaerona
Gwaeron Wichura - kiedyś sam potężny tropiciel przemierzający dzikie, północne ostępy, dziś - bóstwo tropicieli i północy, tej samej, której kiedyś strzegł. Jako bóstwo, wie on, że jego dzieło musi być kontynuowane, północ nie może być pozostawiona sama sobie. Wiadomo o przynajmniej 2 wybrańcach Gwaerona Wichury, potężnych tropicielach - jeden z nich to Gelard półelf tropiciel8/łowca wrogów(trolli)10, imię i tożsamość drugiego pozstaje tajemnicą, zwykł on się przedstawiać po prostu jako łowca, jego przydomek "biały wilk" wziął się od dobrego i inteligentnego śnieżnego wilka, który stale mu towarzyszy. Niektórzy insynuują, że jest on po prostu awatarem Gwaerona Wichury, który pojawia się tu i uwdzie, strzegąc Północy przed złem. Są ściśle związani z kościołem Mielikki i niewielką społecznością, jaką jest kościół Gwaerona Wichury, choć jeśli nie posiadają poziomów w klasie druida/kapłana, nie są raczej pzywodcami tych kościołów, odgrywają za to przewodnią rolę w wielkich łowach, organizowanych 2 razy do roku przez wiernych Mielikki.
Rola wybrańców Gwaerona Wichury:
Podobnie jak niegdyś ich bóg, wybrańcy Gwaerona strzegą północy przed wszystkimi zagrożeniami jakie siętylko pojawią. Są aktywni szczegolnie w ostatnich czasach - wiadomo o roli "białego wilka" w zburzeniu Twierdzy Piekielna Brama, a szczególnie w obronie Elversult przed potworami, które z tej bramy wypełzły. Gelard natomiast stale przebywa w Nesme, organizując wyprawy przeciwko trollom, prowadzone z dużą skutecznością, Poza tym, ważnym obowiązkiem wybrańców jest szkolenie prostych ludzi i żołnierzy w walce z trollami, które to są ich największym przeciwnikiem, a ich zwiększona aktywność sporym zmartwieniem. Nadto każdy z nich ma ucznia, którego szkoli i uczy, aby ten w przyszłości został tropicielem i walczył z potworami, chroniąc Północ i srebrne marchie równie dobrze jak jego mentor. Ich kolejnym obowiązkiem jest dopełnianie roli leśnika na strzeżonych terenach i ochrona zwierząt, które na nim żyja, wiadomo że "bialy wilk" uspokoił raz rozszalałego niedźwiedzia, obudzonego przez bawiące się w lesie dzieci, samym spojrzeniem.
Tworzenie Wybrańca Gwaerona Wichury:
Wybraniec Gwaeona Wichury to szablon, który można nałożyc na każdą postać wyznająca tego boga, niemniej jednak dotychczasowo jego wyznawcami zostawali prawie wyłącznie tropiciele (nie licząc jednego druida - elfa Malerna Kwasowego Deszczu [przydomek wziął się od magicznej nawałnicy kwasu, ktora ten elf zgotował trollom mieszkającym na evermoors, niemal udało mu się je wytępić, ale podczas jednej z wypraw zaginął, nikt do tej pory nie wie co mu się stało]).
Ataki specjalne: Wybraniec Gwaerona Wichury zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Zabójca Trolli (nadzwyczajna): Ataki wybrańca wymierzone w trolle zyskują premię +2 do ataku i +2k6 do obrażeń. Ponadto postać ignoruje posiadaną przez trolle regenerację (nie działa ona przeciwko ranom zadanym przez Wybrańca).
Zdolności specjalne: Wybraniec Gwaerona Wichury zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Szybkonogi: W lekkim pancerzu (lub nie nosząc żadnego) i mając maksymalnie lekkie obciążenie prędkość postaci zostaje zwiększona o 4.5 metra.
Mistrz tropienia: Postać może tropić istoty poddane przejściu bez śladu lub innym magicznym efektom uniemozliwiającym tropienie, ale otrzymuje karę -10 do testu.
Ulubieniec przyrody: Jeśli postać posiada zdolność zwierzęcy towarzysz, na jej potrzeby do efektywnego poziomu postaci dodaje się jeszcze połowę poziomów klas pozwalających na posiadanie zwierzęcego towarzysza (czyli tropiciel8/łowca wrogów10 ma poziom efektywny [dotyczący zwierzęcego towarzystwa] 8, a druid 15 - 22 poziom.
Zdolności czaropodobne:
Stale aktywne:
wytrzymałość żywiolowa (mróz), rozmawianie ze zwierzętami, węch, przejście bez śladu.
Na życzenie:
uspokojenie zwierzęcia.
3 razy dziennie:
Zauroczenie zwierzęcia, leczenie lekkich ran, dominacja nad zwierzęciem.
Raz dziennie:
Obcowanie z naturą, znalezienie ścieżki.
Rzuty obronne: Tak jak postaci.
Atrybuty: +4 do Zręczności, +4 do Roztropności.
Umiejętności: Tak jak postać.
Atuty: Tak jak postaci.
Klimat/ Teren: Północ/Srebrne Marchie.
Skala wyzwania: +2.
Charakter: Każdy oddalony od charakteru Gwaerona (neutralnego dobrego) o maksymalnie jeden stopień.
Skarb: Tak jak postaci.
Zaawansowanie: Tak jak postaci.
Ponizszy Wybraniec stworzony jest dla bóstwa dziś uspionego w Fearunie dlatego jego Wybraniec może zostać spotkany tylko za czasów "istnienia i bytności" Amaunatora.
WYBRANIEC AMAUNATORA
Wybraniec Amaunatora
Wybrańcy Aumanatora byli w czasach Netherilu prawdziwymi obrońcami prawa i porządku, chroniący swe społeczeństwa przed anarchią, chaosem i złem. Przeciwstawiali się im na kazdym kroku, oświetlając drogę swym wyznawcą za pomocą objawionego światła, wypalając entropię i zło świętym ogniem.
Tacy byli wybrańcy Aumanatora w czasach starożytnych - potężni, dostojni przywódcy swego kościoła. Najczęściej Wybrańcem stawali się potężni czarodzieje oraz kapłani, których wpływy oraz znaczenie w poszczególnych enklawach byłby naprawdę znaczne. Ich posłuch a także szacunek, którym darzyli Ich inni wyznawcy Amaunatora był naprawdę legendarny.
Z racji tego, że kler Amaunatora należał do najważniejszych grup w Netherliskim Imperium to właśnie Wybrańców należały zadania nauczania praw, przewodzenie sądowym procesom. Wybrańcy przewodzili również krucjatom przeciwko osobom "nie chcącym" podporządkować się prawom Amaunatora. Jednak kiedy Netheril upadł, ci, którzy przeżyli zaczęli obwiniać swoje bóstwo za niedolę i zniszczenie ich miast - wiara w Amautora umarła, a on razem z nią icon_sad.gif
Tworzenie wybrańca Aumanatora:
Aumanator był większym bóstwem o znacznej potędze, posiadał kilku wybrańców, najczęściej po jednym w każdej większej netherilskiej enklawie.
Specjalne zdolności:
Zdolności czaropodobne: Stale aktywne -
aura światła (complete divine, postac może ją na życzenie stłumić). Na życzenie -
światło, światło dnia, ochrona przed chaosem, wykrycie chaosu. 3/dzień -
piekące światło, gniew porządku. 1/dzień -
promień słońca, sentencja, tarcza prawa.
Redukcja obrażeń: 5/magia, każda niemagiczna broń która uderzy w postac zostaje stopiona(metal) lub spalona (drewno), dzieje się to po zadaniu ewentualnych obrażeń.
Niepodatności: Odporność na starzenie (analogicznie do bezczasowego ciała), całkowita odporność na efekty oślepiające (wywołane przez intensywne światło), niewrażliwość na ogień.
Słoneczne ciało: Przez rundę na poziom postać może przybrać formę słonecznego ciała (jej ciało staje sie wtdy podobne do ciała żywiolaka ognia). Jest to analogiczne do postaci gazowej z pewnymi różnicami:
- postać zyskuje prędkość latania 36 metrów (doskonała zwrotność)
- może atakowac przeciwników dłońmi i innymi częściami płonącego ciała - atak dotykowy zadaje 4k6 obrażeń (połowa pochodzi od ognia, druga połowa od boskiej energii)
- czary i efekty ogniowe leczą postać zamiast zadawać jej obrażenia, czary i efekty mrozu zadają jej podwójne obrażenia, postać staje się odporna na wszystkie efekty związane z powietrzem i światlem.
- postać emituje od siebie światło, analogicznie do czaru światło dnia.
- aktywowanie jest akcją darmową (immediate).
- postać może przybrac słoneczną forme na 1rundę/poziom postaci, przy czym może podzilić ten okres czasu na dowolne "odcinki" (ale nie powyżej 1rundy/poziom)
- dezaktywowanie zdolności jest akcją darmową (immediate), którą postac może przeprowadzić, nawet jeśli to nie jej moment inicjatywy, jednak zakończenie zdolności w tak nagły sposób skutkuje ogłuszeniem na 1 rundę, ponadto nie może ona przebywać w postaci słonecznego ciała mniej niż 1 rundę.
Słoneczne dziedzictwo: Każdy czar światła rzucany przez postać jest dwukrotnie dłuższy (jakby zostal poddany wydłuzeniu czaru, poziom/komórka zaklęcia nie zmienia się), nadto każdy czar światła rzucany przez postać ma dwukrotnie większe pole działania (czyli np światło dnia emituje swiatło na dwukrotnie większą odległość). Ponadto raz w miesiącu postac może poświęcić punkty doświadczenia analogicznie do rzucania Cudu, aby sprawić że noc zmieni się w dzień - światło będzie emanowac jak w południe przez godzinę/poziom postaci na obszarze o promieniu 10 kilometrów na poziom postaci. Zdolność nadnaturalna (nie można jej stłumić/kontrczarować/rozproszyć, działa nawet w polu martwej/dzikiej magii/antymagii), do jej aktywowania potrzebny jest specjalny rytuał (trwa 10 rund).
Rzuty obronne: +4 do rzutów obronnych przeciw efektom opartym na słońcu, świetle, ogniu lub gorącu
Umiejętności: Jak postać.
Atuty: Jak postać.
Atrybuty: +4 roztropność, +4 sila, +4 charyzma - wybrańcy Aumanatora to przywódcy swych społeczności i kościołów, Aumanator daje im siłę by mogli zwalczać chaos i anarchię, charyzmę by mogli przewodzić swym poddanym i mądrość by potrafili to robić.
Wymagania: Charakter praworządny, nie zły. Nie może posiadac atutu magia cienistego splotu, nigdy już go nie posiądzie, ani nie skorzysta z przedmiotów stworzonych przez użytkownikow tego splotu. Musi być wiernym wyznawcą Aumanatora i przywódcą duchowym jesdnego z miast Netherilu (ewentualnie, tak jak Andar posiadać atut Servant of the fallen i służyć Aumanatorowi/Lathanderowi jako kapłan/mistrz słońca).
Skala wyzwania: +4 - wybraniec aumanatora to najczęściej potężny kapłan/mistrz słońca (jak do tej pory tylko tacy bohaterowie zostawali jego wybrańcam), o wielu zdolnościach magicznych i nadnaturalnych.
Dopisek Ezjusza z Amnu: (niespodziewany, autor powyższych tekstów nie wiedział o tym i mam nadzieję, że zaakceptuje to co napiszę
):
"
...w czasie moich badan nad Amauntorem dotarłem do zapisków mówiących o Wybrańcu tegoż boga. Wynikało z nich, że założyciel barctwa mnichów, Braterstwa Słońca, genasi ziemi Antar Daelegoth (genasi ziemi Wybraniec [Amaunatora] kapłan [Amaunatora] 9/ mnich 7) otrzymał od Amaunatpra dar, który pozwolił mu na przekształcenie małej organizacji do rangi szanowanego zakonu. Przez dziesiątki lat swego życia pracował na rzecz wprowadzenia restrykcji odnośnie nadużywania energii magicznej. Znany był ze stanowczości i pewności w swoich działaniach..."
Jak zawsze komentarze i krytyka wskazane