Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Lendir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 379
Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:18 pm

pt lis 10, 2006 12:43 pm

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: To jest właśnie odwracanie kota ogonem.


Wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu. Nie mam nic więcej w tej kwestii do dodania.

Suldarr'essalar pisze:
Odpowiedź: Inne oficjalne szablony, oczywiście.
Pytanie: A myślałeś, że o czym piszę przez cały czas?


Oficjalny szablon Wybrańca Malara ma LA.

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: Nie podałeś LA tychs zablonów, ponieważ ich oficjalnie nie ma.


No to jedziemy po raz jedenasty - to, że nie są podane to nie znaczy, że ich nie ma. Może byśmy jednak dali sobie z tym spokój? To naprawdę nie ma sensu.

Suldarr'essalar pisze:
Błąd: Twoje stwierdzenie dobitnie świadczy, że nie zrozumiałeś dowodu Ioulauma.
Powtórzenie: Nie jest nic w zasadach napisane, aby nie można było stworzyć z alhoonów elder braina.
Wyjaśnienie: Drugą częścią argumentu było stwierdzenie, że istnieją moce pozwalające zcalić się istotom, a nie znając rozpiski Ioulauma, trudno stwierdzić, czy posiadał dostęp do jakichkolwiek psionicznych zdolności, oraz czy epickie czary, do których miał (ma) bardzo duży dostęp nie pozwalając na chociażby duplikację owych mocy.
Konkluzja: Sposób stworzenia lich elder brain jest możliwe wedle zasad (elder brain manifestuje fusion, po czym przekazuje liczowi kontrolę), zaś nie mając dostępu do mocy/czarów epickich nie można jednoznacznie stwierdzić, czy taka transformacja byłaby możliwa.
Porównanie: Chyba, że wyciągasz wnioski na temat smaku pasztetu tylko na podstawie reklamy.
Stwierdzenie: Dostęp do cudu nie jest żadnym wyjaśnieniem błędów w rozpisce Cadderly'ego, ani błędów w rozpisce szablonu.


Dobrze, zgadzam się - Ioulaum może być rozpisany poprawnie. Ale równie dobrze, te nie wynikające z niczego moce Cadderly`ego, mogą pochodzić z Cudu tak, jak w FRCS mamy przypadki nabycia niestandardowych zdolności dzięki Życzeniom. A nawet jeśli jest niepoprawnie rozpisany, to nie zmienia to faktu, że jest oficjalnym wybrańcem. Z czym się nie zgadzasz. Czyli jak już mówiłem - ta dyskusja nie ma sensu.

Suldarr'essalar pisze:
Zdziwienie: Przecież wyraźnie podałem przykład (half-golem), gdzie po prostu się mylisz.
Wyjaś nienie: Szablon jest strasznie potężny, a mimo wszystko posiada jedynie CR +3.


Ja tego nie neguję ani nigdzie nie negowałem. To jednak nie jest dowód na ewentualne niskie LA szablonów Mystry i Bane`a.

Suldarr'essalar pisze:
Pytanie: Na jakiej podstawie tak twierdzisz?


Amnezjusz podał nam taki oto cytat:

Paizo pisze:
Dragon is the official source of information regarding all aspects of the Dungeons & Dragons


Dlaczego miałbym nie wierzyć amnezjuszowi? Przecież nie wymyślił sobie tego zdania.

Suldarr'essalar pisze:
Błąd: Kłócisz się ze mną, że oficjalne szablony nie posiadają wzorców/zasad tworzenia podając przykłady szablonów nieoficjalnych. Sugeruje to nie zrozumienie rozmówcy.


Szablony Deneira i Malara są oficjalne. Argument chybiony.

Suldarr'essalar pisze:
Pytanie: Dlaczego zatem odmawiasz mi wytykania błędów?


Bo wskazujesz je także w miejscach, w których ich nie ma.

Suldarr'essalar pisze:
Fakt: Prawda. Żaden oficjalny wybraniec nie posiada premii do skilli.


Prawda. Ale jak dobrze wiesz kwestionuję Twoje inne stwierdzenia. Nie to.

Suldarr'essalar pisze:
Pytanie: A nie mogę?


Możesz, pod warunkiem, że przedstawiasz to jako osobistą opinię a nie prawdę ogólną.

Suldarr'essalar pisze:
Prośba: Poproszę o cytat wraz z kontekstem.


Przecież cały czas utrzymujesz, że szablony wybrańców nie mogą być zgodnie z zasadami dawane graczom bo nie mają LA. Naprawdę muszę Ci cytaty pokazać? Jak widzę postanowiłeś już chyba tylko dla zasady zaprzeczać każdemu mojemu zdaniu.

Suldarr'essalar pisze:
Fakt: Prawdą jest, że oficjalne szablony nie posiadają premii zaznaczonych przeze mnie w pierwszej notce.


Tak, prawdą jest, że oficjalne szablony wybrańców nie mają premii do umiejętności i RO. Czy ja kiedykolwiek mówiłem coś innego?

Suldarr'essalar pisze:
Pytanie: Czyli nie ma nic złego w klasie dającej 3/2 BAB na poziom?
Opinia: Ciekawe...


Znów wyrwałeś moją wypowiedź z kontekstu. Moje potwierdzenie dotyczyło ostatniego zdania zacytowanej przeze mnie wypowiedzi.

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdznenie: Jeśli bardzo ogólną tezą jest stwierdzenie, ze wszystkie oficjalne szablony posiadają pewne cechy, a pewnych nie, to masz rację. Jednakże nie wiem jak można nie wyciągać ogólnej tezy patrząc na 100% szablonów oficjalnych wybrańców.


Ponieważ to nie ma najmniejszego sensu. Jak wyszedł FRCS mieliśmy tylko jednego wybrańca - Mystry. Czyli 100 % oficjalnych szablonów to był jeden szablon. Czy na podstawie tego wniosku wysnułbyś przypuszczenie, że wszyscy wybrańcy mają srebrny ogień, albo mają niepodatności na jedno zaklęcie/poziom? Cała teoria by się sypnęła gdy wyszedł następny wybraniec (Bane`a). I w tym momencie oparłeś swoją tezę na znów 100 % przypadków czyli dwóch szablonach. Potem wyszły kolejne i znów teza okazała się być błędna. Bo to nie procenty się liczą a ilość potencjalnych możliwości. Dlatego wysnuwanie ogólnych wniosków jest przy tak niewielu szablonach błędne.

Suldarr'essalar pisze:
Statystycznie opieram się na tych przykładach, które są oficjalne w 100%.


Oficjalne w 100%? A może coś być oficjalne w 80%? Albo dana rzecz jest oficjalna, albo nie. Nie ma tu miejsca na półśrodki.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

pt lis 10, 2006 12:51 pm

Suldarr'essalar pisze:
xiliar pisze:
Tak troche odbiegając od tematu wybrańców. Wiec zgodnie z zasadami wszystko co nie ma Epp nie jest dozwolone do urzycia przez graczy. Hmm. Ciekawe. Co ma zrobić MG grającey w dnd 3.0 (wciąż łatwiej dostepne), a opierający sie tylko na PG, KP i PMP, jezlei jakiś gracz zostanie zarazony likantropią. Zgodnie z zasadsadami tutaj prezentowanymi BG nie moze zostać likantropem (w tych ksiażkach nie ma podanego epp), a jednak zgodnie z zasadami powinien.

Błąd: W MM (do 3,0) jest ramka likantropy jako postacie, gdzie wyraźnie opisane jest, że gracze mogą zostać zarażeni likantropią i co z takimi postaciami robić.


No tam opisano leczenie, i zdolność zmiany kształtu, nic o epp. Zresztą tak samo w 3.0 ma sie sprawa z liczem i wampirem, a take innymi szablonami. Czy znaczy to ze tylko BN mogą nimi zostawać? Zresztą epp to juz całkiem inna kwestia (najdziwniejsza rzecz chyba w dnd).

Co do zasad oficjalnych nigdzie nie napisano ze nie istnieja wybrańcy inni niż Bane i Mystry, a także że tacy nie mogą istnieć. Nigdzie tez nie znalazłem zastrzerzenia ze podczas gry w dnd można używać tylko oficjalnych materiałów.
Wiec zdodnie z zasadami nic nie stoi na przeszkodzie by uzywac innych wybrańców, nie ma tez zadnych oficjalnych ograniczeń w stosunku do nich (chyba ze takie wskażesz).
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

pt lis 10, 2006 1:25 pm

Flame off.

Jest to temat o nieoficjalnych szablonach Wybrańców, rozpisanych w takiej czy innej formie, zgodnie z wizją i pomysłem udzielających się w nim osób. Ma on służyć publikacji i krytycznej ocenie tychże prac, nie bezcelowym kłótniom o zasady, kwestie oficjalności i temu podobne.

Koniec flame'a. Następne notki w rodzaju powyższych będą kasowane, a do ich autorów zostaną posłane ostrzeżenia.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

pt lis 10, 2006 5:32 pm

W końcu udało mi się nanieść pewne poprawki na szablon Wybrańca Tiamat. Jako że- zgodnie z powyższą notką Zsu-et-ama- szablony tu zamieszczone nie muszą być "oficjalne", zachowałem premie do umiejętności, lecz niektóre dziwniejsze zdolności zlikwidowałem :wink:
Wybraniec Tiamat

Tytuł Wybrańca Tiamat to największe wyróżnienie, jakie może spotkać czczącego ją smoka, i najprawdopodobniej jedyna rzecz, równie cenna jak bogactwo dla złych smoków. Taki wybraniec zwykle działa jako wysłannik Tiamat na Torilu, objawiając jej potęgę przez niszczenie miast czy zuchwałe i dokonywane dzięki magii kradzieże (ulubiona metoda pozornie starych i niezdarnych gadów).
Nie mają oni wielkiej władzy nad smokami, lecz mało który z tych gadów byłby gotowy porwać się na któregokolwiek z nich- ostrożność, z jaką Tiamat nadaje ten tytuł sprawia, że wierne jej i godne tego zaszczytu smoki uważa za cenny skarb- a bóstwo chciwości nigdy nie przebacza złodziejom lub niszczycielom swoich skarbów.

Tworzenie wybrańca Tiamat

Szablon Wybrańca Tiamat można nałożyć na dowolnego złego smoka o 20 lub więcej KW. Zachowuje on wszystkie swoje statystyki, z wyjątkiem zmian podanych poniżej:

Klasa Pancerza: naturalny pancerz polepsza się o 3.

Specjalne zdolności: Wybraniec Tiamat zachowuje swoje specjalne ataki i zyskuje poniższe:
Zdolności czaropodobne: Na życzenie: Alarm, Scalenie, Rozkaz. 3/dzień: Analiza dwoemeru, Planarny sojusznik (może wezwać tylko Abishai, służą one wybrańcowi za darmo)1/dzień: Zdominowanie potwora. Poziom czarującego jest równy połowie KW Wybrańca, a kluczowym atrybutem dla ST czarów jest Charyzma.
Potęga zionięcia(zn): jednym z największych pokazów mocy Wybrańca jest jego broń oddechowa. Kość zadawanych przez nią obrażeń wzrasta tak, jakby „rozmiar” broni oddechowej zwiększył się o 1 stopień (patrz Podręcznik gracza Wer. 3.5, str. 114), a ponadto jej zasięg zwiększa się o 12 m (jeżeli ma formę strumienia) lub 6 m (jeżeli jest stożkiem). Opcjonalnie smok posiadający broń oddechową w formie strumienia mogą zamiast przedłużać go zmienić go na stożek krótszy o 3 m niż strumień, którym normalnie dysponują. Smoki zębate i cienia zyskują specjalną korzyść dzięki tej zdolności- te pierwsze zyskują dostęp do broni oddechowej- stożka osłabiającego gazu, powodującego obniżenie Budowy analogiczne co do liczby wysączonych punktów i ST do tego powodowanego przez ugryzienie danego smoka, lecz tymczasowe. Gaz ten przybiera formę stożka, którego długość jest uzależniona od rozmiaru smoka (patrz opis smoków w Księdze Potworów i Potworach Faerunu). Z kolei smoki cieniste odzyskują punkty wytrzymałości dzięki swojej broni oddechowej- 5 na każdy nałożony przez nią poziom negatywny. Jeżeli uzyskane tak pw przekroczą maksymalną ich liczbę u smoka, nadwyżka staje się tymczasowymi punktami wytrzymałości, które znikają po godzinie. Wielkość broni oddechowej smoków cienia rośnie tak, jak w przypadku innych smoków.
Niepodatności: Wybraniec Tiamat staje się niepodatny na jeden wybrany typ energii (zimno, dźwięk, ogień, kwas, elektryczność)
Atrybuty: Siła +2, Inelekt +2, Charyzma +4

Umiejętności: Wybraniec Tiamat otrzymuje premię z olśnienia +5 do testów Szacowania oraz premię bluźnierczą +4 do testów Zastraszania i Blefowania.

SW: jak stworzenie bazowe +2

Charatker: Jak stworzenie bazowe, lecz rzadko chaotyczny

Rozwój: Jak stworzenie bazowe (choć Wybrańcy Tiamat zwykle zostają kapłanami swej bogini, a potem Teurgami)

I jeszcze mały bonus ;-)
“Haczyk na graczy”, czyli jak wprowadzić Wybrańców Tiamat do przygody:
Gracze z trudem wyrwali skradziony ich pracodawcy relikt z łap kultu Tiamat w Chessencie, lecz okazało się, że w międzyczasie ów pracodawca zniknął bez śladu. Ponadto gracze odkryją, że relikt jest bezpieczny tylko dla smoków i będą chcieli się go pozbyć.
O dziwo, o tym marzeniu będzie bardzo dobrze poinformowana niejaka Lukulla, kapłanka Karanoków, która odwiedzi BG. Zaproponuje im, że wpuści ich w tajemnicy do głównej siedziby Domu Karanok, by mogli zniszczyć artefakt w Entropii. Jakie będzie zdziwienie graczy, gdy dowiedzą się, że oddali go samej Tiamat?

Znani Wybrańcy Tiamat:
Tchazzar to wybraniec Tiamat, który pod koniec smoczego szału w 1373 roku RD w zatoce Chessenty i- gdy zniszczenie dwóch walczących ze sobą flot ukoiło jego szaleństwo- zajął pałac w Mimbar i zaczął rządzić tym miastem.

Wersja alternatywna:
W 1372 roku RD w Faerunie istnieje dwóch Wybrańców Tiamat. Pierwszy z nich, Wyuurigix (NZ samiec drakolicz czerwony Wielki jaszczur, 42 KW), który dla potęgi stał się drakoliczem, lecz nie wierzy w proroctwa Sammastera i po cichu otwiera Tiamat drogę do przejęcia władzy nad Kultem. Jest jej fanatycznie lojalny i uważa ją za jedyną prawdziwą władczynię Faeurunu, a obawia się jej co najmniej tak samo, gdyż posiada ona jego relikwiarz. Kolejny Wybraniec, Clulu (PZ samiec Dojrzały smok podziemny Kpn 6/Entropista 2 Tiamat* ) używa swych mocy polimorficznych, by członkom Domu Karanok wydać się zagubioną (w rzeczywistości zabitą przez niego) kapłanką Entropii, Lukullą Karanok. Pilnuje on, by Karanokowie pozostawali marionetkami w rękach Tiamat bez jej osobistej interwencji, która mogłaby się skończyć rozłamem rodu. Został wybrany do tego zadania ze względu na jego dyskrecję, zdolność do dogadywania się z ludźmi i oddanie Tiamat. Ponadto, w leżu Tiamat zawsze przebywa pięć wielkich jaszczurów będących jej wybrańcami, z którymi Nemezis Bogów regularnie się parzy.

*Mimo że Clulu wyznaje Tiamat jako taką, a nie jej aspekt Entropię, pozwoliła mu ona podążać ścieżką Entropisty, by mógł lepiej udawać Lukullę.

Do posta poniżej:
Wiem, obejrzałem opis Tchazzara i rzeczywiście pisze tam, że Wybraniec Tiamat to nic więcej niż czysty tytuł. Niemniej jednak, moja praca jest nieoficjalna, więc mam prawo wprowadzać moją własną konwencję. Co do dyskusji ciągnącej się przez ostatnie kilkanaście postów- rozumiem argumenty obu stron, ale- jako że tytuł tego tematu to nieoficjalne szablony- przychylam się do zdania Amnezjusza. W kwestii zaś LA Wybrańców- IMHO nie ma sesnu go podawać, jako że każdy MP ma na ten temat inny pogląd. Jeden uzna, że jak najbardziej trzeba je stosować, inny- że niedogodności związane z byciem Wybrańcem powinny być fabularne (konieczność służby bogu), a nie mechaniczne (więc nie da takiemu graczowi LA w ogóle), a inny wyśrodkuje to i zastosuje LA niewspółniernie niskie do mocy szablonu- co jest wyjściem stosowanym także przez WotC, że wspomnę chociażby szablon Saint z Book of Excaled Deeds.
Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2006 10:21 am przez Planetourist, łącznie zmieniany 4 razy.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lis 10, 2006 9:26 pm

Stwierdzenie: Oficjalnym wybrańcem Tiamat jest Tchazzar. Tytuł (szablon) jednak nie daje żadnych premii. Opisane jest to w Dragons of Faerun.
 
Awatar użytkownika
Radgers
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 39
Rejestracja: śr mar 01, 2006 3:07 pm

sob lis 11, 2006 12:13 am

Stwierdzenie: Oficjalnym wybrańcem Tiamat jest Tchazzar. Tytuł (szablon) jednak nie daje żadnych premii. Opisane jest to w Dragons of Faerun.

No a powyższy szablon Planetourista jest nieoficjalny i jak widać daje premie :) Odnośnie Tchazzara to nie wiem czy możemy mówić tam o szablonie, gdyż jak Zauważyłeś Chosen of Tiamat jest obecnie praktycznie tylko tytułem, mającym pokazać ważność czerwonego Jaszczura i łaskę Tiamat. Dlatego nie jest dziwne, że tytuł ten nic mu nie daje. Tytuł księcia chyba też w FR żadnych premii nie daje, zgadza się?

Ocena zaczeka bo idę spać :P
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lis 11, 2006 10:24 am

Radgers pisze:
No a powyższy szablon Planetourista jest nieoficjalny i jak widać daje premie Smile

Sarkastyczna uwaga: Oczywiście że tak. Szablon wybrańcy Mystry też możesz napisać.
Planetourist pisze:
Co do dyskusji ciągnącej się przez ostatnie kilkanaście postów

Stwierdzenie: To miało nie być kontynuowane.
Zakończenie: Powiem tylko, że zarówno iron_master jak i Lendir nie zrozumieli moich postów i stąd wynikła cała bezsensowna dyskusja.
Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 2:26 pm przez Suldarr'essalar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 11, 2006 1:25 pm

Suldarr'essalar pisze:
To miało nie być kontynuowane

Prosiłbym więc Cię, żebyś odszedł od wypominania niezgodności z "oficjalnymi wytycznymi" i ocenił moją pracę pod względem czysto merytorycznym. Wyobraź sobie, że nie znasz reguł, które tłumaczyłeś przez ostatnie 10 postów i zgodnie ze swoją wiedzą na temat mechaniki i dziedzin, którymi interesuje się Tiamat oceń mój szablon :)
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lis 11, 2006 2:30 pm

Planetourist pisze:
Prosiłbym więc Cię, żebyś odszedł od wypominania niezgodności z "oficjalnymi wytycznymi" i ocenił moją pracę pod względem czysto merytorycznym

Stwierdzenie: Pod względem merytorycznym, to w momencie pisania mojej notki, "znani wybrańcy" zawierali błąd.
Planetourist pisze:
Wyobraź sobie, że nie znasz reguł, które tłumaczyłeś przez ostatnie 10 postów i zgodnie ze swoją wiedzą na temat mechaniki i dziedzin, którymi interesuje się Tiamat oceń mój szablon

Stwierdzenie: Nie zamierzam działać wbrew swoim przekonaniom.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 11, 2006 9:08 pm

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: Nie zamierzam działać wbrew swoim przekonaniom

Ok, w takim razie nie naciskam. Ale jednak mam małą prośbę- mógłbyś przyjrzeć się zdolności Elokwencja Asmodeusza mojego nowego szablonu i podać jakiś sposób na rozpisanie tego prościej?

Przy okazji zamieszczę drobną uwagę dot. wybrańca Memnora- niekanoniczny wybraniec ma tylko 8 poziomów kapłana, więc nie może być Hierofantą- to wymaga czarów poziomu 7.

Oto nowy szablon mojego autorstwa. Mam nadzieję, że się wam spodoba. Z góry zaznaczam, że nie zamierzam propagować satanizmu (chociaż mam nadzieję, że nikt by mi tego i tak nie zarzucił) oraz że przyjmuję wersję w której Arcyczarty i Niebiańskie Ideały (Celestial Paragons) to półbogowie z Boską Rangą 1, mogą więc posiadać wybrańców. Chciałem także uprzedzić, że początkowe wywody o diabłach i demonach powstały pod kosmologię FR 3.0/3.5 i używałem w nich informacji z rodziału dot. kosmologii Torilu z PGtF, więc osoby niemające kontaktu z tą książką mogą nie zrozumieć konkretnych pojęć. Z góry tłumaczę Krwawą Rzekę (Blood River). Jest ona swoistym odpowiednikiem Styksu, płynie najpierw przez Otchłań, Krwawą Szczelinę (Blood Rift, siedziba Yugolothów), Baator, a potem większość Planów Niższych zamieszkanych przez bogów (choć omija m.in. Najwyższy Tron Cyrica).

Zapraszam do komentowania.

Wybraniec Asmodeusza

Trudno stwierdzić nawet, czy arcydiabły i książęta demonów są bogami. Większość uczonych uważa, że tli się w nich pomniejszy pierwiastek boskości, mniejszy niż w jakimkolwiek półbogu. A jednak wyznające te byty sekty zalicza się do najaktywniejszych- choć zwykle działają w ukryciu. Dlaczego? Cóż, powód jest prosty. O ile „prawdziwi” bogowie zaczęli się bardzo poważnie troszczyć o liczbę i potęgę swoich wyznawców po zmianie boskich reguł, wprowadzonej przez Ao po Czasie Kłopotów, o tyle materiał na nowe diabły i demony od zawsze stanowił dla władców Baator i Otchłani sprawę kluczową. W związku z tym demony i diabły „interweniują” na swój sposób na Planie Letargu, porywając dusze bądź negocjując z nimi, i dlatego też władcy „górnych” planów koryta Rzeki Krwi obdarzają śmiertelnych większą potęgą doczesną niż bóstwa- jaka kultura nie zna opowieści o nocnych wizytach Sukkubów czy Impach-chowańcach, które bluźnierczymi tajemnicami szeptanymi do ucha czyniły dusze swoich „panów” materiałem na Lemure?
Wśród arcyczartów trudniej wskazać istotę potężniejszą od Asmodeusza Arcyczarta, najwyższego władcy Dziewięciu Piekieł. Wszystkie inne arcydiabły są z definicji jego wasalami, zaś Książęta Demnów sprawujący władzę nad Otchłanią są od niego nieco słabsi, a przy tym wewnętrznie skłóceni. Trudno wskazać jednego władcę Otchłani, natomiast wszystkie diabły i ich wyznawcy muszą niechętnie przyznać, że władza lorda Malsheem rozciąga się także na nich.
Asmodeusz reprezentuje splendor, bogactwo i władzę w połączeniu z absolutnym brakiem skrupułów, więc przyciąga do siebie szlachciców i bogatych kupców- jego kulty są więc zwykle nieliczne, elitarne i wpływowe. Zaś jego Wybrańcy to wcielenie jego dążeń i ideałów- często z pozoru przyjaźni i co do jednego nadludzko elokwentni. Spełniają wolę czarciego patrona, zdobywając wpływy polityczne, manipulując wydarzeniami w Faerunie oraz zwalczając- choć raczej intrygami niż mieczem- wyznawców Grazzta, Gargautha i innych arcyczartów, których Asmodeusz darzy szczególną nienawiścią. Zwykle na Torilu istnieje tylko jeden Wybraniec, będący najbardziej wpływowym sługą króla Dziewięciu Piekieł. Jeżeli z jakiegoś powodu utraci tą łaskę, musi liczyć się z atakami Baatezu oraz z faktem, że w takim wypadku Asmodeusz wybiera kolejnego sługę dopiero wtedy, gdy „upadły” Wybraniec zginie- i jako jedno z głównych kryteriów rozpatruje udział kandydatów w wyeliminowaniu niewiernego sługi.

Tworzenie Wybrańca Asmodeusza
Szablon Wybrańca Asmodeusza można nałożyć na dowolne stworzenie wyznające króla Baator i posiadające wielkie wpływy polityczne na Planie Materialnym(o spełnieniu tego kryterium decyduje MG). W statystykach stworzenia zachodzą następujące zmiany:

Ataki specjalne: Wybraniec Asmodeusza zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Elokwencja Asmodeusza (zn): Wybraniec Asmodeusa zyskuje zdolność wpływania głosem na jedną inteligentną istotę. Może wpływać w ten sposób tylko na istoty, których nastawienie w stosunku do niego nie jest Wrogie ani Nieprzyjazne. Rozmawiając z istotą o intelekcie przynajmniej 3 bądź przemawiając do niej w języku, który ta rozumie przez co najmniej minutę, wybraniec Asmodeusa może wpleść w rozmowę polecenie, tak jakby rzucił czar Sugestia (Wola neguje, ST 12 +mod. z Charyzmy) z poziomem czarującego równym poziomowi Wybrańca. Używając tej zdolności, wybraniec Asmodeusa może używać wszelkich testów, tak jakby prowadził normalną rozmowę, w tym testy blefu, czy dyplomacji. Jest to zdolność nadnaturalna, wpływająca na umysł, używana na życzenie. Można ją wykorzystać także komunikując się telepatycznie, lecz sama z siebie nie daje zdolności telepatia.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Asmodeusza może używać następujących zdolności czaropodobnych: 5/dzień Zauroczenie Potwora, Wykrycie Myśli, 1/dzień: Sugestia, masowa, 1/tydzień Planarny Sojusznik, Większy (może wzywać tylko diabły, lecz służą Wybrańcowi za darmo) . Poziom czarującego równy KW wybrańca.

Zdolności specjalne: Wybraniec Asmodeusza zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (zn): Wybraniec Asmodeusza jest niewrażliwy na efekty uroku i przymusu oraz próby czytania w jego myślach bądź wykrycia jego charakteru (Choć inne działające na umysł zdolności działają na niego normalnie).

Atrybuty: Charyzma +4, Intelekt +4, Roztropność +2.

Skala wyzwania: +2.

Charakter: zawsze Praworządny Zły.


Znani Wybrańcy:
Nie ma informacji o znanych wybrańcach Asmodeusza.

Wersja niekanoniczna:
Aktualnie Wybrańcem Asmodeusza jest Leina Goldhair (PZ kobieta słoneczny elf[Wybraniec Asmodeusza] Znawca oczarowań 3/kapłan 3/teurg 6/taumaturg 5), wpływowa elfka mieszkająca w Waterdeep. Większość życia upływa jej na bankietach, balach i wizytach u wpływowych „znajomych” w różnych częściach Faerunu. Osoby znające ją widzą w niej władczą i nieco kapryśną, choć uroczą osóbkę- wiele osób twierdzi, że gdy słyszy się o niej z daleka, trudno ją lubić, ale w bezpośrednim spotkaniu niełatwo jest oprzeć się jej urokowi osobistemu. Nikt jednak nie wie, że jest ona mistrzynią magicznej manipulacji umysłami oraz wzywania przybyszów. Regularnie ściąga z Baator czarcie Doppelgangery, którymi zastępuje co znaczniejsze osobistości w całym Faerunie- posiada agenta nawet w mieście Pomrok. W półświatku Miasta Wspaniałości i Skullport jest znana jako osoba, która po dyskretnym przekazaniu jej dostatecznej sumy pieniędzy może załatwić wszystko, lecz raczej nie w samym Waterdeep (jak do tej pory nie udało jej się zastąpić Doppelgangerem żadnego z Lordów Waterdeep). Większość tak zarobionych pieniędzy wydaje na niezwykle kosztowne futra i magiczne ozdoby swojej luksusowej rezydencji. Nie utrzymuje zbyt wielu stosunków i innymi wyznawcami Asmodeusza, lecz dba o jego interesy- od czasu nadania jej tytułu Wybrańca w Waterdeep nie powstał kult żadnego innego arcyczarta, a osoby próbujące rzeczony zwykle znikały, porywane przez jej sługi i magicznie przerzucane do sal tortur samego Malsheem.
Warto zauważyć także, że organizacja Niezauważalni (the Unseen, szerzej opisana w City of Splendors: Waterdeep), składająca się głównie ze zmiennokształtnych ma podobne cele i metody co Leina, lecz ogranicza swą działalność do Waterdeep. Głównie dlatego sama "złotowłosa" woli tkać sieć intryg nie w Waterdeep, a rozłożonych po całym Faerunie- przewiduje, że walka o władzę nad Waterdeep z Niezauważalnymi byłaby mało opłacalna i wyniszczająca dla obu grup.

Pomysły na przygody:
Agent Złotowłosej
Jeden z czarcich doppelgangerów Leidy, Riskan (PZ czarci Doppelganger łotrzyk 3/skrytobójca 3) „przejął” rolę z pozoru zwykłego burmistrza dobrze prosperującego miasta, po prostu go zabijając. Wydawało mu się, że ma ugruntowaną władzę, lecz nie jest to bynajmniej prawda- zabita przez niego osoba nie była prawdziwym zarządcą miasta, a kolejnym Doppelgangerem- tym razem pracującym dla Czerwonych Czarnoksiężników, chcących założyć obok miasta enklawę za wszelką cenę- znajduje się ono niedaleko słynnych lochów, więc sprzedawanie w nim przedmiotów użytecznych dla poszukiwaczy przygód byłoby bardzo zyskowne. Riskan nie wie, kto zastąpił burmistrza innym Doppelgangerem i stara się za wszelką cenę sprawdzić, czy prawdziwy burmistrz żyje.
Burmistrz rzeczywiście jest żywy, ale uwięziony w okolicznej kryjówce agentów Thay. Jak rozwinie się ta sytuacja?

W służbie Pani Utraty
Wiele osób mających jako takie rozeznanie w kwestii wpływów złych bogów w Krainach zna imię Alorgotha Niosącego Zagładę, wędrownego kapłana Shar, jednego z najlepszych agentów Pani Utraty. Choć stwierdzić na jego temat cokolwiek pewnego nie jest łatwo, to na pewno jest elokwentny, sprytny i pomysłowy, dzięki czemu do tej pory nie udało się go złapać.
Niewielu jednak wie, że kiedyś był on wybrańcem Asmodeusza, lecz zdradził władcę Baator, zachowując dla siebie jeden z legendarnych Zwojów z Nether, który miał zdobyć dla swojego pana od umierającego arcymaga mieszkającego gdzieś w górach Grzbietu Świata. Od tej pory żyje w ciągłym strachu przed Baatezu, choć dzięki umowie wiążącej go z Panią Utraty podczas ataków diabłów może liczyć na wsparcie jej sług z Planu Cienia. Jednak umowa owa miała twarde warunki- ochrona w zamian za całkowite oddanie, a także udostępnienie Shar zwoju, by mogła użyć zawartej w nim wiedzy do wzmocnienia Cienistego Splotu. Alorgoth nie zdaje sobie sprawy, że szpiedzy Baator na Torilu zebrali sporo informacji o nim i podrzucili je grupce poszukiwaczy przygód (w tej roli oczywiście Bohaterowie Graczy). Kontrakt z Shar nie chroni przed tak „przyziemnym” zagrożeniem…
Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2006 1:01 pm przez Planetourist, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Kymil Nimesin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1267
Rejestracja: wt maja 02, 2006 10:20 am

sob lis 11, 2006 9:28 pm

Świetna praca, ale mam jedno ''ale''. Dlaczego Wybraniec nie ma choć jednej mocy pozwalającej mu przyzwać diabły? Wiele istot dysponuje takimi zdolnościami, a więc chyba raczej nie dlatego, aby bogowie nie dowiedzieli się o Wybrańcu Asmodeusza?
Ostatnio zmieniony sob lis 11, 2006 10:17 pm przez Kymil Nimesin, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 11, 2006 9:43 pm

Kymil Nimesin pisze:
Wiele istot dysponuje takimi zdolnościami, a więc chyba raczej nie dlatego, aby bogowie dowiedzieli się o Wybrańcu Asmodeusza?

nie do końca rozumiem tą wypowiedź, ale samo pytanie jest jak najbardziej na miejscu.
Moce Wybrańca muszą się mieścić w SW +1, a ja wyobrażam sobie takiego BN jako genialnego manipulatora, który zawsze znajdzie kogoś gotowego za niego walczyć (bądź wplątanego w walkę za niego). W związku z tym postawiłem na oddziaływanie na umysł i odporność na takie oddziaływanie, a nie na władzę nad Baatezu. Tą jednak wartoby włączyć, ale nie jestem pewien, czy szablon nie zasługiwałby wtedy na SW +2, co raczej byłoby przesadą (o ile w Wielkim Kole Asmodeusz to naprawdę wielka potęga, to w kosmologii Drzewa nie jest aż tak ważny).

Proszę o opinie innych komentatorów. Wstępne założenie to dodanie do zdolności czaropodobnych używanego raz na tydzień Planarnego Sojusznika (ew. Planarnego Sojusznika, Większego), przy czym mogącego służyć tylko do wzywania diabłów. Na pocieszenie- nie żądałyby one od Wybrańca normalnej zapłaty- dla VIPów za darmo :wink:
Wydaje mi się, że taka opcja nie byłaby za silna- w końcu to tylko raz na tydzień, a w dodatku w ed. 3.5 wszelkie czarty mają więcej KW, a mniej specjalnych zdolności- absurd m.in. Marilitha z 9 KW, SW 17 i dużą liczbą rzadko przydatnych zdolności czaropodobnych (w ed. 3.5 16 KW, SW 17 i równe 8 z. czaropodobnych+ trwałe Widzenie Prawdy) został zlikwidowany i przyzwania oparte na KW (w tym seria Planarnego Sojusznika) aż takie silne nie są.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lis 11, 2006 10:11 pm

Elokwencja Asmodeusza (zn): Wybraniec Asmodeusza może przemawiając do pojedynczej osoby (efekt można zastosować na jednej istocie na raz, a ponadto rozmowa musi toczyć się wyłącznie z nią) nadać mu mentalny przymus wykonania jakiejś czynności- analogicznie do czaru Sugestia. Osoba słuchająca go przez minutę musi wykonać rzut na Wolę (ST 12+ jego modyfikator z Charyzmy), by uniknąć tego efektu. Wybraniec nie musi bezpośrednio przedstawić polecenia wydawanego przez Sugestię- wplata ją w niepozorną rozmowę (bądź monolog) na dowolny temat. Istota, której nastawienie wobec Wybrańca jest nieprzyjazne bądź wrogie, otrzymuje premię +4 do rzutu obronnego przeciwko dej zdolności- warto zauważyć jednak, że wymagana minuta rozmowy wystarczy, by wykonać test Dyplomacji w celu zmiany nastawienia BN (patrz opis umiejętności Dyplomacja w Podręczniku Gracza), a w przypadku udanego testu liczy się nowe nastawienie. Na potrzeby czasu trwania tej zdolności traktuj KW Wybrańca jako poziom czarującego Sugestii, pamiętaj jednak, że efekt jest nadnaturalny- nie da się go rozproszyć i nie działa przeciwko niemu OC, choć jego działanie zostaje zawieszone w Polu Antymagii. Można go używać na życzenie.

Propozycja:
Elokwencja Asmodeusza (Su): Wybraniec Asmodeusa zyskuje zdolność porozumiewania się z jedną inteligentną istotą naraz za pomocą telepatii.
Komunikując się w ten sposób przez co najmniej minutę, wybraniec Asmodeusa może wpleść w rozmowę polecenie, tak jakby rzucił czar Sugestia (Will negates, DC 12 + cha mod) z poziomem czarującego równym poziomowi bohatera. Używając tej zdolności, wybraniec Asmodeusa może używać wszelkich testów, tak jakby prowadził normalną rozmowę, w tym testy blefu, czy dyplomacji.
Jest to zdolność nadnaturalna (Supernatural), wpływająca na umysł (mind-affecting) używana na życzenie.

Stwierdzenie: W zasadzie każda istota nie będąca sojusznikiem wybrańca będzie niezachwycona jeśli ktoś zacznie się z nią komunikować telepatycznie, stąd też usunięcie premii do rzutu.

Sugestia: Dodałem wzmiankę, że jest to zdolność mind-affecting, w celu uniknięcia niejasności.

Uwaga: Efekty supernatural da się rozproszyć.
Planetourist pisze:
Moce Wybrańca muszą się mieścić w SW +1,

Sarkastyczna uwaga: To jest kolejna "niepotwierdzona oficjalnie" zasada, wedle której rozpisani są oficjalni wybrańcy. Patrząc na ten temat, nie widzę podstaw, by się jej trzymać.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 11, 2006 10:41 pm

Suldarr'essalar pisze:
Uwaga: Efekty supernatural da się rozproszyć.

D&D Glossary pisze:
Supernatural abilities are magical and go away in an antimagic field but are not subject to spell resistance. Supernatural abilities cannot be dispelled. Using a supernatural ability is a standard action unless noted otherwise and generally does not provoke an attack of opportunity. Supernatural abilities may have a use limit or be usable at will, just like spell-like abilities. However, supernatural abilities do not provoke attacks of opportunity and never require Concentration checks. Unless otherwise noted, a supernatural ability has an effective caster level equal to the creature's Hit Dice. The saving throw (if any) against a supernatural ability is 10 + 1/2 the creature's HD + the creature's ability modifier (usually Charisma).

Source: PHB, DMG, MM, MM3



Jak zapewne wiesz, Suldarrze, D&D Glossary to część oficjalnej strony WotC i zawiera jak najbardziej oficjalne reguły. Wyjdaje mi się, że tym raziem się pomyliłeś.

Suldarr'essalar pisze:
Stwierdzenie: W zasadzie każda istota nie będąca sojusznikiem wybrańca będzie niezachwycona jeśli ktoś zacznie się z nią komunikować telepatycznie, stąd też usunięcie premii do rzutu.

Owszem- likwiduje to potrzebę kary do rzutu, lecz z drugiej strony znacząco obniża przydatność umiejętności. Nawet przyjaźnie nastawiona do wybrańca osoba zapewne zdziwi się, gdy usłyszy jego głos u umyśle, chyba że z góry zdradzi jej, że posiada telepatyczne zdolności. Ta zdolność najbardziej przydaje się do manipulacji przelotnie napotkanymi osobami- a w tych telepatia wzbudzi dużą nieufność, może wręcz wrogość. Więc kluczowa i w gruncie rzeczy klimatyczna zdolność okrojona.
Za sam sposób prezentacji zdolności- wielkie dzięki, wykorzystam go. Ale telepatia po prostu czyni ją nieprzydatną w 90% przypadków.
Suldarr'essalar pisze:
Sarkastyczna uwaga: To jest kolejna "niepotwierdzona oficjalnie" zasada, wedle tórej rozpisani są oficjalni wybrańcy. Patrząc na ten temat, nie widzę podstaw, by się jej trzymać.

W gruncie rzeczy racja. Dodaję do zdolności czaropodobnych Większego Planarnego Sojusznika, zwiększam premię do atrybutów i podwyższam SW do +2. Będzie to o tyle wygodniejsze, że będzie dało się jasno ustalić SW Wybrańców pozostałej ósemki arcydiabłów (niektóre planuję rozpisać)- po prostu będzie ono wynosiło +1.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob lis 11, 2006 10:55 pm

Stwierdzenie: Gdzieś spoktałem się z możliwością rozproszenia efektów supernatural. Ale faktycznie, wynika na to, że rozproszenie magii nie zadziała.
Planetourist pisze:
Owszem- likwiduje to potrzebę kary do rzutu, lecz z drugiej strony znacząco obniża przydatność umiejętności.

Pytanie: W takim razie czym ta zdolność ma się różnić od czaru sugestia?
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

sob lis 11, 2006 11:12 pm

Suldarr'essalar pisze:
Pytanie: W takim razie czym ta zdolność ma się różnić od czaru sugestia?

Właśnie tym, że jest nadnaturalna, nie czaropodobna- więc trdniej ją wykryć i rozproszyć. Idealne narzędzie dla zręcznego manipulatora, a tylko tacy mają szansę na tytuł Wybrańca Asmodeusza. Poza tym, wymaga jednominutowej interakcji z jej podmiotem, co też jest poważną zmianą w stosunku do czaru. Ponadto nie będę ukrywał, że taka magiczna przemowa pasuje do mojego wyobrażenia o metodach Asmodeusza i jego sług.

PS. Dodałem drugi wątek, tym razem wykorzystujący postać Alorgotha Niosącego Zagładę. Mam nadzieję, że nie kłóci się z jakimiś oficjalnymi materiałami WotC. Jeżeli jednak tak jest, po prostu potraktujcie mój pomysł jako alternatywę :wink:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz lis 12, 2006 1:11 am

Wybacz Plane, teraz nie zdąrzę ocenić twoich Wybrańców. Postaram się jutro z rana/południa ;) Tymczasem kolejny ”gigantyczny” Wybraniec ;)

WYBRANIEC SKORAEUSA

Fragment traktatu Ezjusza z Amnu ”W cieniu Giganta”:
...Skoraeus jest trzecim synem Annama, Ojca Wszechrzeczy. Opiekun kamiennych gigantów pod wieloma względami przypomina ojca, choć pozory mogłyby mówić coś innego. Zawsze pozostający w cieniu Thryma i Surtra, Skoraeus skupiał się na sztuce oraz sprawowaniem opieki nad swym wybranym ludem, stopniowo izolując się i zamykając na problemy innych gigantów. Na jego późniejsze ”odejście” wpływ miały również stałe kłótnie pomiędzy jego rodzeństwem, kłótnie które ostatecznie doprowadziły do rozłamu w całym panteonie.
Skoraeus uznając, że jedynym czego powinno się od niego wymagać jest opieka nad sztuką oraz kamiennymi gigantami na dobre opuścił swych braci, rozpoczynając długi okres izolacji. Izolacja ta pod pewnymi względami upodobniła go do Annama, pozwalając mu poznać czym jest samotność, ale i pomogła mu w rozmyślaniach nad różnymi, najdziwniejszymi tematami. Co najciekawsze dwa bóstwa, które z własnej woli zeszły na bok, życia gigantów, ostatnimi czasy coraz częściej się ze sobą komunikują wyczuwając ”bliskość” oraz wzajemne zrozumienie.
Obecnie Skoraeus podróżuje po planach odwiedzając swe dzieci, ucząc je szacunku dla ziemi oraz przekazując im nauki jakie cudowne rzeczy można z niej stworzyć. Pod tym względem wielu porównuje go do bóstw gnomich i krasnoludzkich, co zresztą jest dobrym porównaniem. Będąc opiekunem skalnych gigantów, Skoraeus szczególną uwagę przywiązuje ich bezpieczeństwu...


Dlatego też Skoraeus obserwując swój lud, który biorąc z niego przykład izoluje się od innych gigantów, ma nadzieję, że znajdzie jedną osobę godną unieść brzemię ich ”Pasterza” (w mrokach historii zapomniano, dlaczego na Wybrańca mówi się ”Pasterz”, lecz wiąże się to zapewne z ich misją opieki na innymi). Wybrańcem może zostać każdy kamienny gigant, nie zależnie od płci czy klasy, choć trzeba przyznać, że najczęściej zostają nimi Wysocy Kapłani. To co powinno wyróżniać Wybrańca na tle innych winno być widoczne w jego szacunku dla tradycji, dzięki którym kamienni giganci są tacy jacy są. W odróżnieniu do innych kamiennych gigantów, ponad wszystko (nawet sztukę i rzeźbiarstwo) powinna go interesować sprawa obrony swej rasy, co prawdę powiedziawszy zdarza się rzadko...tak przywiązanie gigantów do sztuki jest niemal legendarne.
Każdy gigant stający się Wybrańcem rozpoczyna tworzenie pomnika mającego upamiętnić jego wybór. Może kształtować skałę według swej woli a efekt końcowy zazwyczaj staje się wielkim ukłonem w stronę Skoraeusa i jego łaski. Do zadań Wybrańców należy wspieranie skupisk najbardziej zagrożonych na ”atak” bądź jakiekolwiek zagrożenie (W zadaniu tym często wspomagają go stworzenia, którym dzięki nowo nabytym mocom może rozkazywać). Wiedząc, że nie ma możliwości przebywania we wszystkich takich miejscach naraz, Wybraniec trenuje młodych gigantów o płonących sercach, tworząc z nich najlepszych obrońców swych wiosek. W Jego zadaniach pomagają mu zdolności, dzięki którym może pokazać jak wielka jest jego więź z ziemią oraz Skoraeusem. Wybraniec zazwyczaj nie używa swych zdolności do swych własnych celów mając dobro swej rasy ponad wszystko. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec Skoraeusa. Wybrańcem zostaje się z woli Skoraeusa i to z jego woli można również status Wybrańca utracić.

Tworzenie Wybrańca Skoraeusa:

Wybraniec Skoraeusa jest szablonem, który może być nałożony na każdego złego skalnego giganta wyznającego Skoraeusa. Wybraniec Skoraeusa używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Skoraeusa zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Wezwanie ziemnych sprzymierzeńców (Sp): Raz dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może wezwać 1k4 dużych żywiołaków ziemi, obrońców jego rasy oraz żywych symboli jego przynależności do Ziemi. Stworzenia te wezwane zostają na liczbę rund równą dwukrotności KW Wybrańca.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Skoraeusa ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym KW Wybrańca Skoraeusa. 3/dzień: Zmiękczenie ziemi i kamienia; 2/dzień: Stopienie z kamieniem; 1/dzień: Kształtowanie kamienia.

Zdolności specjalne: Wybraniec Skoraeusa zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (Ex): Wybraniec jest niepodatny na petryfikację oraz strach.

Skalny brat (Su): Wybraniec zyskuje szczególna więź ze skalnymi istotami. Raz dziennie potrafi zauroczyć każdą istotę z podtypem ziemia, tak by ta wykonywała każde jego polecenie (istota ta traktowana jest jakby znajdowała się pod wpływem czaru Zauroczenie potwora). Ponadto każde stworzenie z podtypem ziemia o KW równym połowie KW Wybrańca lub mniejszym, chcąc zaatakować Wybrańca musi wykonać rzut na Wolę (ST oparte na Charyzmie). Przy nieudanym rzucie stworzenia te przez liczbe rund równa dwukrotności KW Wybrańca zachowują się (w stosunku do Wybrańca) jak pod wpływem czaru Uspokojenie Emocji.

Skały życia (Su): Tak długo jak Wybraniec ma fizyczny kontakt z jakąkolwiek skałą, tak długo jest traktowany jakby znajdował się pod wpływem zdolności Szybkiego Leczenia (1pw/runda).

Twardy niczym skała (Su): Skóra Wybrańca staje się niezwykle twarda i odporna na ciosy. Skutkuje to zyskaniem redukcji obrażeń 5/magia.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +4 do Siły oraz +2 do Roztropności.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +3.

Charakter: Dowolny Neutralny.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu Skoraeusa.

Niekanoniczna Wersja Alternatywna:

Obecnym Wybrańcem Skoraeusa jest stary acz niezwykle mądry i doświadczony przez życie Kurghok (PN kamienny gigant mężczyzna Wybraniec [Skoraeusa] mnich 9 [asceta]). Przed laty był on obiecującym adeptem szkoły walki w Żyjącej Jaskini, najświętszym miejscu kamiennych gigantów, którego początki określa się na początki Imperium Ostorii. Kurghok wskutek wielu wydarzeń wyrzekł się wszystkich dóbr znajdujących się w jego posiadaniu i wstąpił na drogę ascezy czym zyskał sławę i posłuch. Wielu uznawało, że jest to niejako sprzeciw przeciwko odwiecznej obecności magii w ich społeczeństwie. Mimo wszystko Kurghok przez lata umacniał swą pozycję, skupiając się na pomaganiu innym aż w końcu dostąpił zaszczytu jakim było mianowanie go Wybrańcem. Dziś sędziwy, ale wciąż krzepki gigant służy swą bezinteresowną pomocą każdemu kamiennemu gigantowi. Ostatnio słyszy się o tym, że Kurghok planuje zebrać grupę gigantów i odnaleźć starą świątynię Skoraeusa i Annama kryjącą wiele starych ksiąg oraz przedmiotów, które będzie można rozdać tym, którym się przydadzą.

Komentarze, krytyka as always welcome :)
Ostatnio zmieniony ndz lis 12, 2006 11:04 am przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Revender Windwalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 7:56 pm

ndz lis 12, 2006 2:26 am

amnezjusz pisze:
Twardy niczym skała (Su): Skóra Wybrańca staje się niezwykle twarda i odporna na ciosy. Skutkuje to zyskaniem redukcji obrażeń 5/magia.


Skoro jest twardy jak skała to dlaczego posiada tylko redukcje obrażeń od magii? Nie lepiej dać 5/fizyczne. Albo poprawic na energię.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz lis 12, 2006 8:58 am

Ogólnie nie lubię gigantów i dlatego też ten szablon nie wzbudził we mnie wyjątkowych emocji. Jest to jednak solidna robota, tak mechanicznie jak i fabularnie. Oby tak dalej :)
amnezjusz pisze:
[iu]Zauroczenie potwora[/i]).

zlikwiduj to u, wtedy będziemy mieli kursywę z prawdziwego zdarzenia :wink:

Revender Windwalker pisze:
Skoro jest twardy jak skała to dlaczego posiada tylko redukcje obrażeń od magii? Nie lepiej dać 5/fizyczne. Albo poprawic na energię.


RO 5/magia oznacza zmniejszanie wszystkich obrażeń zadanych niemagiczną bronią o 5.

Po raz kolejny przypominam także, że Wybraniec Memnora ma drobny błąd- Grahkok nie ma dość poziomów kapłana, by być hierofantą (w ed. 3.5 hierofantem :razz: ). Podejrzewam, że chodziło ci o Boskiego Sługę.
 
Awatar użytkownika
Lendir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 379
Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:18 pm

ndz lis 12, 2006 12:03 pm

Nowi Wybrańcy pojawiają się w imponującym tempie :)

Wybraniec Tiamat - ciekawie rozpisany, fajne zdolności, porządna praca :)
Wybraniec Asmodeusza - jw., osobiście brakowałoby mi jeszcze czegoś bardziej podkreślającego związek z diabłami, ale to wersja FR`owa więc tak naprawdę nie mam żadnych zastrzeżeń.
Wybraniec Skoraeusa - kolejne bóstwo, o którym pierwszy raz słyszę :wink: Różnorodne, charakterystyczne i wyważone zdolności. Jak wyżej - dobra robota.

Keep up the good work! :)
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz lis 12, 2006 12:47 pm

Planetourist pisze:
amnezjusz napisał:
[iu]Zauroczenie potwora[/i]).

zlikwiduj to u, wtedy będziemy mieli kursywę z prawdziwego zdarzenia Wink

:P Takie "cuda" zawsze mi się zdarzają ;) Zaraz poprawię.
Planetourist pisze:
Po raz kolejny przypominam także, że Wybraniec Memnora ma drobny błąd- Grahkok nie ma dość poziomów kapłana, by być hierofantą (w ed. 3.5 hierofantem Razz ). Podejrzewam, że chodziło ci o Boskiego Sługę.

A racja, racja. Wielkie dzięki za zwrócenie uwagi :)
Lendir pisze:
Wybraniec Skoraeusa - kolejne bóstwo, o którym pierwszy raz słyszę Wink

Staram się ;)

A teraz rzejdźmy do oceny nowych Wybrańców:
Tiamat - jako alternatywa dla Tchazzara jest całkiem ciekawie. Zdolności dobre, dobrze dobrane. fabularnie równiez jest dobrze a przykładowy Wybraniec jest postacią na tyle ciekawą, że z chęcią wprowadziłbym bym go do gry.
Wybraniec Asmodeusza zasługuje na brawa głównie za warstwę fabularną - rozbudowaną, ciekawą dającą dużą ilość potrzebnych informacji. Zdolności dobre i ciekawe. Również przykładowi Wybrańcy są ciekawi i to nawet bardzo :) Postać Leidy i motyw z czarcimi doppelgangerami daje nam mozliwośc stworzenia naprawdę ciekawej przygody dziejącej się w Waterdeep. Wykorzystanie Alorgotha również jest dobrym pmysłem i dodatnio wpływa na ogół pracy.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz lis 12, 2006 1:20 pm

Lendir pisze:
osobiście brakowałoby mi jeszcze czegoś bardziej podkreślającego związek z diabłami

IMHO Planarny Sojusznik, Większy w pełni wystarcza. Biorąc pod uwagę fakt, że czar ten nie ma określonego czasu trwania (tylko przelicznik czasu zlecenia na zapłatę, a tej Wybraniec nigdy nie musi ponosić), właściwie może on otoczyć się dowolną liczbą diabłów. Jeżeli mówisz o jakichś wybitnie "czarcich" mocach, podobnych do zdolności Akolity Skóry, to przyznam się szczerze, że IMHO nie pasują do Asmodeusza. Że tak powiem "Potęgę trudno wyrazić kostkami, ale można wyrazić ją subtelniej" (komuś się kojarzy reklama Raffaello :wink: ?). Z założenia wybraniec miał nie posiadać żadnych popisowych mocy (no, chyba że MG uzna, że premie do atrybutów mentalnych są wystarczająco duże, by wynalazł on bombę atomową :) ), raczej subtelne i podstępne.
Pomyślę jeszcze nad jakimiś dodatkowymi mocami dla obu szablonów, związanymi z władzą nad smokami i diabłami (odpowiednio u Tiamat i Asmodeusza), bo właściwie oba szablony mieszczą się w "dolnej półce" SW +2.
Myślałem także nad osłabieniem premii do zionięcia dla smoków zębatych- zyskanie broni oddechowej to większa premia, niż przedłużenie jej zasięgu i zwiększenie obrażeń. Może ustawić potęgę tego oddechu tak, żeby wielkością odpowiadał smokowi o 1 rozmiar mniejszemu, a liczbą zmniejszonej Budowy młodszemu o 1 kategorię wiekową? Albo zamienić obszar działania na mniej praktyczny w większości sytuacji strumień? Chociaż, z drugiej strony, strumień gazu? Głupio brzmi. Co o tym sądzicie?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

ndz lis 12, 2006 2:34 pm

Wybraniec Erythnula

Szaleństwo, destrukcja, chaos, zagłada... Tymi właśnie cechami kieruje się jedno z najbardziej obłąkanych i niszczycielskich bóstw Flanaess : Erythnul znany też jako Wielość. Wielość pragnie dwóch rzeczy: zalaniem świata chaosem i eksterminacją prawa i harmonii. Czasem jednak potrzebuje kogoś, kto wskaże szlak i poprowadzi jego zastępy złoczyńców i potworów. Dlatego tworzy swoich heroldów i mistrzów chaosu znanych bardziej jako Wybrańców Erythnula. Wybrańcy Erythnula to niezwykle potężni i okrutni słudzy Wielości. Rolą ich jest zagłada wielu istnień, torturowanie niewinnych istot a także manipulowanie państwami i krainami (oczywiście w celu wywołania wojen). Innymi słowy są plagą Greyhawka. Werbowanie Wybrańców jest jedną z największych tajemnic kościoła Wielości. Najwyraźniej aż strach o tym mówić, wiadomo jedynie, że ten kto wejdzie w tą ścieżkę szaleństwa, zmieni się nieodwracalnie. Wybrańcy mimo natury, rozwijają kościół Wielości na coraz większe tereny, by w końcu każdy czcił Erythnula. Istnieć może trzech Wybrańców Erythnula, których w każdej chwili może odwołać Wielość.

Tworzenie Wybrańca Erythnula:

Wybraniec Erythnula jest szablonem, który może być nałożony na każdą złą istotę wyznającą Erythnula. Wybraniec Erythnula używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Specjalne ataki: Wybraniec Erythnula zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Pożoga zniszczenia(zn): Wybraniec Erythnula może wykonać niezwykle okrutny atak, poświęcając akcje standardową, może skupić swą złość wypuścić ją w postaci strumienia szkarłatnej energii, długiego na 12 metrów. Atak ten zadaje 4k8 obrażeń, udany rzut obronny na refleks (ST 10+1/2 KW Wybrańca +jego modyfikator z Siły), pozwala uniknąć połowę obrażeń. Może używać tego ataku raz na godzinę. Ponadto jeśli promień trafi przedmiot o objętości do 1,5 metra sześciennego to zniszczeniu ulega jego fragment o takiej objętości. Przedmioty magiczne mają prawo do rzutu obronnego na Wytrwałość (ST 10+1/2 KW Wybrańca +jego modyfikator z Siły) by uniknąć zniszczenia lecz nawet jeżeli się uda, na zawsze stracą połowę swojej trwałości (zaokrąlane w górę). Artefakty są odporne na tą moc. Istoty posiadające trwałość (m.in. większość ożywionych przedmiotów i niektóre inne konstrukty) nie ryzykują utracenia jej w kontakcie z tym efektem - choć i tak odnoszą normalne (oraz zmniejszone przez trwałość) obrażenia.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Erythnula ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Erythnula:
Na stałe Ochrona przed prawem, na życzenie: Wykrycie prawa, Zagłada, 3 razy dziennie: Młot chaosu, Strach, Rozproszenie prawa, raz dziennie: Dezintegracja i Bluźnierstwo.

Zdolności specjalne: Wybraniec Erythnula zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Wezwanie pomiotów chaosu(zc): Wybraniec Erythnula może wezwać dwa razy dziennie 1k2 Czerwonych bądź Błękitnych slaadów (decyzja należy do Wybrańca). Służą mu przez ilość rund równą jego dwukrotności liczby KW.

Cios Rzeźnika(zn): Bronie naturalne Wybrańca Erthnula, jak również jego ataki bez broni i broń, którą włada są traktowane jako chaotyczny oręż, na potrzeby przełamywania redukcji obrażeń. Ponadto, każdy jego cios zadaje praworządnym istotom dodatkowe 1k6 obrażeń. Efekty się kumulują z innymi premiami przeciwko istotom praworządnym np. wynikającym z cechy broni Anarchia czy zdolności Ugodzenie Prawa posiadanej przez stworzenia anarchiczne (szablon z Księgi Planów).

Niepodatności: Wybraniec Erythnula staje się niepodatny na strach, efekty wpływające na umysł i stłuczenia.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: + 6 do siły i + 6 do budowy.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/ Teren: Tak jak postać.

Skala wyzwania: +3.

Charakter: Chaotycznie zły.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowane: Tak jak postać.

Obecnie nie słyszano o żadnym Wybrańcu a oficjalne źródła milczą na temat Wybrańców Erythnula tak obecnych jak i tych w przeszłości.

ALTERNATYWNA WERSJA NIEKANONICZNA:

W potwornie zniekształconych ruinach twierdzy znanej jako Ndmendakh, stacjonują oddziały potworów i wyrzutków społecznych. Nikt tak naprawdę nie wie, że dowodzi nimi niezwykle brutalny osobnik znany w kościele Wielości jako Jhemkrah ” Grabieżca” (CZ troll mężczyzna Wybraniec Erythnula, Bbr 6/ Kpn 4). ”Grabieżca” planuje zaatakować bliskie królestwo, by stało się ośrodkiem wiary w Erythnula, na razie jego oddziały ” trenują” swoje możliwości na pobliskich wioskach. Porywają ludzi by później trafili na ołtarz ofiarny poświęcony Wielości.
Jhemkrah współpracuje z kolejnym Wybrańcem Erythnula, który stacjonuje na Planie Limbo.
Tym drugim wybrańcem jest osobliwa bezimienna kreatura, która nazywa siebie ” Nicością”( CZ Chaond ( KP 2) mężczyzna Wybraniec Erythnula Łtr 7/ Skr 5). Nicość stacjonuje na Limbo z powodu osobistego rozkazu od Erythnula, gdzie ma namawiać lokalne istoty do współpracy, najbardziej skore do pomocy są Slaady, które cieszy perspektywa masowej walki z prawem.

Kolejny Wybraniec do kolekcji, życzę miłego komentowania.
Ostatnio zmieniony pn lis 13, 2006 9:41 am przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 3 razy.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz lis 12, 2006 5:08 pm

No cóż, tym razem Wybraniec z bardziej "egzotycznego" świata, jakim jest słabiej znany Greyhawk. Jakoś nigdy nie przemawiali do mnie bogowie brutalności, niszczenia i siły (ale to tylko opinia człowieka, dla którego minimalna wartość Int głównego Doktora Zło na sesji to 16 :razz: ), dlatego też trudno powiedzieć, żeby szablon przypadł mi do gustu- zwłaszcza że raczej nie przyda mi się na sesji, choć mógłby równie dobrze służyć za wybrańca Garagosa- po drobnym przycięciu premii.
A odstawiając na bok osobiste uprzedzenia, czas wytknąć błędy i pochwalić za dobre pomysły :)

Vitriol Plugawiciel pisze:
Rolą ich jest zagłada wielu istnień, torturowanie niewinnych istot a także manipulowanie państwami i krainami (oczywiście w celu wywołania wojen)


W takim razie proponowałbym dodać do zdolności Wybrańca możliwość powodowania żądzy krwi, dającej premie i kary jak szał barbarzyńcy, lecz wymuszającej atakowanie najbliższych istot- nieważne czy wrogich, czy też przyjaznych. Taka zdolność bardzo by do niego pasowała. Skoro jednak ma manipulować także państwami i krainami, to może możliwość zaszczepienia w kimś podświadomego dążenia do wojny (użyjesz czegoś takiego na jakimś królu i już wojenka gotowa :wink: ). Co ty na to?

Vitriol Plugawiciel pisze:
Fala zniszczenia(zn): Wybraniec Erythnula może wykonać niezwykle okrutny atak, poświęcając akcje standardową, może skupić swą złość wypuścić ją w postaci strumienia szkarłatnej energii, długiego na 12 metrów. Atak ten zadaje 1k8 obrażeń. Może używać tego ataku raz na 1k4 rundy.

Za słabe, raczej się nie przyda. Proponuję, żeby zmniejszyć dostępność (najlepiej do 1/godzina), a w zamian zwiększyć obrażenia do ok. 4k8 i dodać, że ignorują trwałość przedmiotów. Wtedy ta moć będzie naprawdę przydatna. Warto by też napisać coś o rzutach obronnych przeciwko niej i och ST.


Vitriol Plugawiciel pisze:
Dłonie chaosu(zn): Każda broń trzymana przez Wybrańca Erythnula zyskuje zdolność chaos, efekt ten przestaje działać gdy Wybraniec Erythnula upuści broń.

Piętno nienawiści(zn): Wybraniec Erythnula posiada wyjątkową nienawiść w stosunku do praworządnych istot, jak i dobrych, zyskuje premie +1 do obrażeń i testów ataku gdy walczy z wyżej wymienionym istotami.

Te dwie zdolności możnaby IMHO połączyć w jedną:
Cios Rzeźnika: Bronie naturalne Wybrańca Erthnula, jak również jegho ataki bez broni i broń, którą włada są traktowane jako oręż chaotyczny i zły na potrzeby przełamywania redukcji obrażeń. Ponadto, każdy cios jego cios zadaje dobrym bądź praworządnym istotom dodatkowe 1k6 obrażeń. Te obrażenia się kumulują, więc praworządne dobre istoty otrzymują obrażenia większe o 2k6.
Nie uwazasz, że tak wygląda to lepiej? Przy czym zakładam, że stosujesz zadady ed. 3.5, bo w 3.0 redukcja obrażeń oparta na charakterze oręża nie istniała i ta zdolność nie ma w niej sensu.

Zaprezentowani przez ciebie Wybrańcy mogą być ciekawi w roli "panów Zuo", ale jakoś nie budzą mojej sympatii.
Ogólnie praca nie powala, przy czym jeszcze raz zaznaczam, że tego typu bogów po prostu nie lubię, więc jestem stronniczy :razz:
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

ndz lis 12, 2006 5:48 pm

Trochę pozmieniałm według sugestii Planetourista, jednak szału juz nie dałem bo to już byłby przepak. Dlaczego wtedy moce były słabe, cóż, myślałem, że już wtedy byłby przepak.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz lis 12, 2006 6:00 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Cios Rzeźnika(zn): Bronie naturalne Wybrańca Erthnula, jak również jego ataki bez broni i broń, którą włada są traktowane jako chaotyczny oręż, na potrzeby przełamywania redukcji obrażeń. Ponadto, każdy jego cios zadaje praworządnym istotom dodatkowe 1k6 obrażeń. Te obrażenia się kumulują, więc praworządne istoty otrzymują obrażenia większe o 2k6.

Nieco wypaczyłeś mój pomysł. Oczywiście w samym fakcie nie ma nic złego (rzeczywiście, wszystkie moje sugestie złożone razem wywindowałyby sługę Wielości na poziom wybrańców Większych Bóstw), ale zrobiłeś to trochę nieumiejętnie i mamy teraz pogrubione przeze mnie absurdalne stwierdzenie :D

Vitriol Plugawiciel pisze:
Ponadto jeśli promień trafi przedmiot to traci połowę trwałości(udany rzut obronny na wytrwałość (ST 19)), jeśli rzut będzie nieudany to przedmiot zostanmie zniszczony

Jak mam to rozumieć? Jeżeli przedmiot nie zda rzutu to jego twrałość spadnie o 1/2 i zostanie zniszczony? A może promień automatycznie pozbawia połowy trwałości, a po nieudanym rzucie obronnym niszczy? Czy dwuktotne potraktowanie przedmiotu tym promieniem zupełnie pozbawia go trwałości (a jeżeli tak, to co się dzieje za 3., 4., 5.... razem?), czy zmniejsza do 1/4 bazowej (1/2x1/2=1/4)? Jakie działanie na przedmioty pozbawione trwałości wywiera promień? Co się dzieje z istotami posiadającymi trwałość (np. niektóre ożywione przedmioty)? Dlaczego ST rzutu obronnego nie zależy od poziomu i modyfikatora z atrybutu (proponuję Siłę lub Charyzmę)?
Vitriol Plugawiciel pisze:
Innymi słowy są plagą Greyhawka

Domyślam się, jaki jest sens tego stwierdzenia, ale nie jest ono poprawne- Greyhawk to po prostu miasto-państwo, nie nazwa świata (choć settingu już tak).
No, to tyle w kwestii moich narzekań.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

ndz lis 12, 2006 6:05 pm

Wyraźnie napisałem, że jak rzut się uda to przedmiot straci tylko połowę trwałości.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz lis 12, 2006 8:14 pm

Vitriol Plugawiciel pisze:
Efekty się kumulują.

Z czym? To, że broń jest traktowana jako chaotyczna na potrzeby przełamywania redukcji obrażeń oznacza tyle, że ignoruje RO rozpisane jako x/prawo. Samo traktowanie jako broni chaotycznej na ww. potrzeby nie daje innych premii przeciwko praworządnym istotom. Chociaż nie widzę, powodu, by +1k6 obrażeń miało nie kumulować się z innymi premiami przeciwko istotom praworządnym- chociażby wynikającym z cechy broni Anarchia czy zdolności Ugodzenie Prawa posiadanej przez stworzenia anarchiczne (szablon z Księgi Planów). Musisz to tylko zaznaczyć.
Vitriol Plugawiciel pisze:
Wyraźnie napisałem, że jak rzut się uda to przedmiot straci tylko połowę trwałości.

Niefortunnie wstawiony nawias i zbyt skrótowe rozpisanie tej zdolności sprawiają, że nie jest to oczywiste. Powinna ona wyglądać tak (teksty w nawiasach kwadratowych w opisie umiejętności to moje przypisy, które oczywiście nie są częścią opisu zdolności):

Fala zniszczenia(zn): Wybraniec Erythnula może wykonać niezwykle okrutny atak, poświęcając akcje standardową, może skupić swą złość wypuścić ją w postaci strumienia szkarłatnej energii, działającego na pojedyczną istotę bądź przedmiot w promieniu 12 metrów[podejrzewam, że promień działa na pojedynczy cel, ale nie było to uściślone]. Atak ten zadaje 4k8 obrażeń, udany rzut obronny na refleks(ST 10+1/2 KW Wybrańca +jego modyfikator z Siły)[ST rzutu zmienione tak, by było zależne od potęgi Wybrańca] pozwala uniknąć połowę obrażeń. Może używać tego ataku raz na godzinę. Ponadto jeśli promień trafi przedmiot o objętości do 1,5 metra sześciennego [1,5mx1mx1m, jakby ktoś nie wiedział][uściślam, bo inaczej formalnie możliwe byłoby zniszczenie pojedynczym użyciem tej mocy wielkiej góry, a nawet całego świata] natychmiast go niszczy. Jeżeli objętość przedmiotu będącego celem tej mocy przekracza 1,5 metra sześciennego, zniszczeniu ulega jego fragment o takiej objętości[standardowa adnotacja przy czarach/mocach niszczących/ wpływających na x m. sześciennych substancji/przedmiotu/materiału]. Przedmioty magiczne mają prawo do rzutu obronnego na Wytrwałość (ST 10+1/2 KW Wybrańca +jego modyfikator z Siły) by uniknąć zniszczenia [kolejna standarodwa procedura, którą warto "wałkować" za każdym razem chociażby dlatego, że nie wszyscy MG o niej pamiętają], lecz nawet jeżeli się uda, na zawsze stracą połowę swojej trwałości (zaokrąlane w górę). Wszelkie dalsze utraty trwałości (np. wywołane przez kolejne użycie na przedmiocie Fali Zniszczenia) będą opierać się na jej nowej wartości jako bazowej[to też warto zaznaczyć]. Poprzednia trwałość może być przywrócona tylko Cudem bądź Życzeniem[kolejna użyteczna informacja]. Artefakty są odporne na tą moc. Istoty posiadające trwałość (m.in. większość ożywionych przedmiotów i niektóre inne konstrukty) nie ryzykują utracenia jej w kontakcie z tym efektem- choć oczywiście odnoszą normalne (oraz normalnie zmniejszone przez trwałość) obrażenia.[to też zaznaczyłem, żeby nie było wątpliwości]

Z pozoru wygląda to strasznie (głównie przez nawiasy), ale jest mechanicznie czytelniejsze i roziwewa więcej wątpliwości. Być może trochę wypaczyłem Twoją pierwotną myśl, ale przynajmniej jest wypaczona do kształtu zgodnego z mechaniką :razz: . Poza tym, nazwa "fala" nie za bardzo ma sens- kojarzy się z efektem obszarowym. Może zmień ją na jakąś inną (tu już nie chcę odbierać Ci inwencji) :wink:
Przypominam także o mojej uwadze dot. miasta-państwa Greyhawk z poprzedniego posta.
PS. Nie uwazam, ze twój szablon jest zły- moje czepianie się szczegółów wynika z faktu, że chcę go doszlifować.
 
Awatar użytkownika
Nefarius
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3957
Rejestracja: śr mar 08, 2006 6:39 pm

pn lis 13, 2006 8:59 pm

Witam od jakiegos czasu obserwuję ten temat i sam w końcu zdecydowałem się cos stworzyć. Mam nadzieję, że mój wybraniec wam się spodoba. To moja pierwsza praca tego typu, ale i tak wiem, że jezli chodzi o litosć to złe forum, więc czekam na ostra krytykę ;). P.S. Nie mam pojęcia dlaczego, ale post wyświetlił się dwa razy, nie można żadnego z nich skasowac i w dodatku występują w nim dziwne znaki zamiast znaków polskich... Moderatorowie, to nie moja wina...


Wybraniec Lathandera

Głowa do góry! Każdy dzień niesie cos dobrego!

Z każdym porankiem rodzi się nowe życie. Każdy swit, zawsze oznacza cos nowego, lecz nie zawsze nowe znaczy dobre. Z tej racji, Pan poranka wybiera kilku swych najbardziej wiernych i pokornych wyznawców, by oni dbali ażeby każdy nowy poranek był narodzinami czegos dobrego. Wybrańców Lathandera, można spotkać nie tylko na dzikich terenach, czasami można ich napotkać na zatłoczonych uliczkach miast, gdzie sa oni nadzieja dla tych, którzy wszystko inne stracili i nadzieja na lepsze jutro jest wszystkim, co maja. Pan poranka najczęsciej wybiera na swych wybrańców ludzi i istoty bajeczne, które oddaja mu czesć, gdyż to własnie istoty bajeczne tryskaja największym entuzjazmem i radosci z życia. Wybrańcy Lathandera, niczym klasyczni Łowcy, rzadko pozostajš w jednym miejscu dłuższy czas.

Tworzenie Wybrańca Lathandera:

Wybraniec Lathandera jest szablonem, który może być nałożony na każdego, kto wyznajace Lathandera. Wybraniec Lathandera używa wszystkich statystyk i zdolnosci specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej

Zdolnosci specjalne: Wybraniec Lathandera zachowuje wszystkie zdolnosci specjalne postaci a także zyskuje następujace:

Nowy dzień: każdego switu, w momencie, gdy nastaje wschód słońca, (nie zależnie od tego czy je widać, np. przez warunki atmosferyczne) Wybraniec Lathandera zyskuje chwilowa zdolnosć nakładania rak, podobna do tej, która ma paladyn. Potrafi on uleczyć modyfikator z charyzmy razy poziom Wybrańca, punktów obrażeń rozdzielajac ja wedle woli. Jest to błogosławieństwo Lathandera i Wybraniec może go użyć w ciagu godziny od wschodu słońca, pózniej zdolnosć przestaje działać aż do następnego wschodu. Jezli Wybraniec Lathandera użył trzydziesci z pięćdziesięciu możliwych punktów leczenia, pozostałe dwadziescia przepadaja zgodnie z upływem czasu na ich wykorzystanie. Każdego wschodu słońca, Wybraniec ma nowa ilosć punktów do uleczenia. Gdy zdolnośc zaczyna działac, dłonie Wybrańca otaczają się błękitną poświatą, czuje on również w dłonieach lekkie mrowienie.

Dawanie nadziei słowa Wybrańca Pana poranku niosa ze soba nadzieję na lepsze jutro. Każdy, kogo Wybraniec Lathandera pobłogosławi swymi słowami, zyskuje nadzwyczajna premię +5 do wszystkich testów umiejętnosci na 3 plus modyfikator z charyzmy Wybrańca, godzin. Dodatkowo Wybraniec jest otoczony magiczną aurą która działa w promieniu 3m od niego a jej efekt jest analogiczny do efektu czaru Emocja - nadzieja.

Niepodatnosci: Wybraniec Lathandera jest niewrażliwy na strach oraz efekt czaru Emocja - Rozpacz.

Widzenie w ciemnosciach: Wybraniec Lathandera nie może w żaden sposób zostać pozbawiony możliwosci, szerzenia nadziei. Dlatego też zyskuje zdolnosć widzenia w ciemnosciach, by nic nie stało na mu drodze do dzielenia się swym optymizmem. Wybraniec zyskuje widzenie w ciemnosciach 18m.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +6 do charyzmy, +2 do budowy.

Umiejętnosci: Tak jak postaci.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +4.

Charakter: Zawsze dobry

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Obecnie znani sa dwaj Wybrańcy Lathandera. Pierwszym z nich jest Orencjusz z Lasu Mir (Centaur, mężczyzna Wybraniec Lathandera druid 12 Lathandera) przywódca małej społecznosci Centaurów w Lesie Mir. Mężczyzna dzięki swej charyzmatycznej osobowosci zjednał już trzy plemiona Centaurów i zyskał sobie miano protektora Rashandi (nazwa połaczonych plemion). Mężczyzna zawsze usmiechnięty i skory do pokojowych rozmów, jest gotów oddać swój tytuł na rzecz zjednania wszystkich plemion Centaurów.
Drugim wybrańcem jest bogaty i młody szlachcic Norell z Cormyru (człowiek, mężczyzna Wybraniec Lathandera wojownik 3/ kapłan 11 Lathandera), który w hierarchii koscioła Pana poranku o dziwo nie jest na wysokim a srednim szczeblu. Człowiek ten był kiedys zwykłym najemnikiem, lecz odnaleziony przez ojca, zmienił swoje życie, całkowicie poswięcajac się swej wierze. Jako bogaty człowiek sponsoruje po częsci swój kosciół. Bardzo często opuszcza Suzail i odwiedza koscioły w innych miastach nie tylko Cormyru.
Ostatnio zmieniony wt lis 14, 2006 3:16 pm przez Nefarius, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt lis 14, 2006 1:53 pm

Całkiem przyjemny Wybraniec :) ogólnie podoba mi się, jednak mam parę zastrzeżeń:
- pierwsze primo - zdolność Nowy dzień - sama w sobie jest fajna, ale brakuje mi jednej rzeczy. W jaki sposób Wybraniec wie (będąc np. w podziemiach, w czasie burzy itp.), że jest wschód słońca? Być może warto dodać wzmiankę o jakiejś błękitnawej aurze, otaczającej dłonie w czasie tej godziny, kiedy może używać tej zdolności. To jest jednak tylko moje zdanie ;)
- drugie primo - dodałbym do niepodatność strach (to na pewno),
- primo ultimo - dawanie nadziei ograniczyłbym do kilku użyć dziennie a dodatkowo wprowadziłbym coś w stylu Aury Optymizmu/Nadziei (powiedzmy 2/dzień - promień 6 metrów i wszyscy sprzymierzeńcy otrzymują premię do czegoś tam ;)).
Jeszcze tylko zmieniłbym premie do atrybutów (+6 do Charyzmy, +2 do Budowy->witalności).

Reszta prezentuje się naprawdę dobrze. wstęp krótki acz treściwy a przykładowi Wybrańcy stanowią parę naprawdę ciekawych postaci. Brawo, teraz tylko wystarczy nanieść poprawki i będzie bardzo dobrze ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości