WYBRANIEC AZUTHA
Wybraniec Azutha jest bardzo wyjątkowym i wszechstronnym magiem. Większość swojego życia spędził na ciągłym poszerzaniu wiedzy magicznej wertując setki tysięcy stron starych i zapomnianych manuskryptów, odprawianiu niebezpiecznych rytuałów i doskonaleniu samego siebie. Przez te wszystkie lata zdobył wiedzę i moc jaką mało kto był sobie w stanie kiedykolwiek wyobrazić. Pałał się w zasadzie każdym rodzajem magii, nie raz sięgał po zakazaną i okrytą złą sławą plugawą magię, aż w końcu zdobył tak wielką potęgę, szeroką wiedzę i poznał tyle przeróżnych zaklęć, że sam Azuth był pod wrażeniem. Wybrańca Najwyższego cechuje niezwykłe opanowanie, rozwaga i spokój w używaniu magii, dlatego w wielu sytuacjach rzucenie zaklęcia uważa za ostateczność. Dla większości wybrańców tego boga świat zwyczajnych śmiertelników nie jest zbyt interesujący, toteż rzadko angażują się w politykę, czy członkostwo w jakiś organizacjach. Ich głównym celem jest zdobywanie i tworzenie nowych zaklęć oraz szerzenie magii. Wybrańcy Pana Czarów chętnie nauczają magii wszystkich, którzy tego chcą i obdarowują przyszłych adeptów sztuki magicznymi przedmiotami (np. zwojami, księgami czarów itp.). Ponad to aktywnie uczestniczą w życiu kościoła Najwyższego, dostarczają do świątynnych bibliotek kopie nowo poznanych czarów, często pomagają w organizowaniu targów magicznych i tym podobnym wydarzeń związanych z magią. Poza tym, to właśnie na barkach Wybrańca Azutha spoczywa niezwykle ważny obowiązek wskazania Panu Czarów kandydata na Mistrza Magii. Ogólnie rzecz biorąc, związek znaczącej liczby obecnych i zmarłych już Wybrańców ze stanowiskiem Magistra jest bardzo duży, gdyż po ustąpieniu z niego, wielu magów zdecydowało się zostać właśnie Wybrańcami Patrona Magów.
Tworzenie Wybrańca Azutha.
Wybraniec Azutha jest szablonem, który można nałożyć na dowolną postać wyznającą Azutha, rzucającą i umiejącą przygotowywać czary wtajemniczeń. Wybraniec Azutha używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.
Specjalne cechy:
Wybraniec Azutha zachowuje wszystkie specjalne cechy postaci oraz zyskuje opisane poniżej.
Odporność na czary (Ex): 11+poziom postaci (nie kumuluje się z innymi odpornościami)
Premiowe czary (zc): Wybraniec Azutha otrzymuje na każdym poziomie czarów od 1. do 9. jedno zaklęcie premiowe dziennie, którego może użyć jak zdolności czaropodobnej. Raz wybranych dziewięciu czarów nie można zmienić.
Niepodatności (zw): Wybraniec Azutha jest niepodatny na efekty starzenia (umiera wtedy, gdy przychodzi na niego czas), choroby, dezintegrację oraz truciznę.
Wyczucie magii (zw): Wybraniec Azutha wykrywa magię w promieniu 18 m.
Zdolności czaropodobne : Na życzenie- czytanie magii, prawdziwe widzenie, lot. 3/dzień- teleportacja, wymiarowe drzwi
Szybkie przygotowywanie zaklęć (zn): Wybraniec Azutha potrzebuje jedynie 10 minut (zamiast normalnej godziny) na przygotowanie zaklęć.
Potęga czaru Wybrańca: ST rzutów obronnych na zaklęcia wtajemniczeń Wybrańca Azutha oraz testów poziomu rzucającego przy przełamywaniu odporności na czary jego zaklęcia wtajemniczeń wzrasta o 4. Potęga czaru Wybrańca kumuluje się z innymi potęgami czaru uzyskanymi wcześniej przez postać (np. za sprawą klasy prestiżowej Arcymag).
Rzuty obronne: Jak postać
Atrybuty: +8 do Inteligencji, +4 do Roztropności
Umiejętności: Wybraniec Azutha otrzymuje premię +10 do testów Czarostwa, Koncentracji oraz Wiedzy Tajemnej
Atuty: Jak postać
Klimat/Teren: Jak postać
Skala wyzwania: +4
Charakter : Jak postać
Skarb: Jak postać
Rozwój: Jak postać
NIEOFICJALNA WERSJA NIEKANONICZNA:
Obecnym Wybrańcem Azutha jest Aelamar Le'Meghwen. Jest to wersja nieoficjalna stworzona przeze mnie na potrzeby artykułu.
AELAMAR LE'MEGHWEN
Mężczyzna szary elf (wybraniec Azutha) Czar 20/Acm 5/Ep 2 : SW 31, KW 27k4+135, pw 187, Init +4, Szyb 9m, KP 30; atak +17/ +17/ +12/ +7 wrtęcz (1k6+5/x3
Drąg Pędu +5); SC tajemne moce arcymaga, niepodatność wybrańca, zdolności czaropodobne wybrańca, zwiększone atrybuty, OC 37, Char N, MRO Wytrw 12, Ref 16, Wola 28, S 14, Zr 18, Bd 20, Int 32, Rzt 24, Cha 20. Wzrost 1,75 m.
Umiejętności i atuty: Czarostwo 53, Koncentracja 45, Wróżenie 41, Alchemia 41, Wiedza Tajemna 51, Wiedza Plany 41, Wiedza Szlachta 41, Wiedza Religia 41, Wiedza Natura 41, Dyplomacja 25, Przeszukiwanie 21, Nasłuchiwanie 21, Zauważanie 21. Bliźniaczy czar, Maksymalizacja zaklęcia, Przenikanie czaru, Przyśpieszony czar, Stworzenie cudownej rzeczy, Wzmocnienie zaklęcia, Wykucie pierścienia, Zaogniskowanie czaru (iluzja), Zaogniskowanie czaru (nekromancja), Zaogniskowanie czaru (wywoływanie), Zaogniskowanie umiejętności (Czarostwo), Zapisanie zwoju,
Specjalne cechy: Tajemne moce arcymaga: Mistrzostwo w kontrczarowaniu, Mistyczny zasięg, Potęga czaru +4, Mistrzostwo w żywiołach. Zwiększone atrybuty: Aelamar użył życzenia, aby zwiększyć Roztropność i Budowę o 5 punktów każdy (wzięte pod uwagę w wyliczeniu powyżej). Zdolności czaropodobne wybrańca (wszystkie 1/dzień)
bezbłędna teleportacja, lustrzany obraz, nieodparty taniec Otto, osłabienie umysłu, przyspieszenie, zbroja maga, zwiększona niewidzialność, większe rozproszenie, wyssanie energii. Wyczucie Magii. Szybkie przygotowywanie zaklęć. Zwiększony Intelelekt: Szablon wybrańca Azutha dodaje +8 do intelektu Aelamara. Zwiększona Roztropność: Szablon wybrańca Azutha dodaje +4 do intelektu Aelamara. Kożyści z poziomu epickiego: poziom premiowego czaru x4 (wzięte pod uwagę w wyliczeniu dalej) sześć efektywnych poziomów czarodzieja oraz pięć arcymaga.
Zaklęcia czarodzieja na dzień: 4/7/7/7/6/5/6/4/4/4/1/1/1/1. Bazowa ST= 30+ poziom czaru, 32+ poziom czaru dla zaklęć ze szkół wywoływania, iluzji oraz nekromancji. Poziom czarującego 25.
Księga czarów: Aelamar poświęcił znaczną część swojego życia na poszerzaniu swojej wiedzy magicznej, tworzeniu oraz poszukiwaniu nowych zaklęć. Dzięki jego zapałowi do biblioteki w głównej świątyni Azutha trafiło wiele nowych czarów. Aelamar zna większość zaklęć czarodzieja/zaklinacza z
Podręcznika Gracza, Magii Faerunu, Forgotten Realms- Zapomnianych Krain oraz Księgi i Krwi (z czego wszystkie ze szkół wywoływania, nekromancji i iluzji). Ma również dostęp do kilku zaklęć z
Księgi Plugawego Mroku.
Ekwipunek: karwasze pancerza +8, pierścień ochrony +3, amulet naturalnego pancerza +5, Drąg Pedu +5. Jako bardzo potężny czarodziej Aelamar ma dostęp do niemal dowolnego przedmiotu niebędącego artefaktem, jakiego mógłby potrzebować- jeśli tylko ma czas na jego zdobycie.
Aelamara od dziecka cechowała niezwykła ciekawość, zawsze był dociekliwy i nigdy nie pozostawiał pytań bez znalezienia na nie odpowiedzi. W swoim trwającym już nie mało ponad dwieście lat życiu poznał magię praktycznie z każdej strony, odprawił setki tajemniczych i niebezpiecznych rytuałów oraz zdobył wiele użytecznych i potężnych zaklęć i magicznych przedmiotów. Nigdy nie bał się podejmowania nowych wyzwań oraz ryzyka, tylko po to, by uzyskać odpowiedź na nurtujące go pytanie.
Jeszcze długo przed zostaniem wybrańcem Pana Czarów, Aelamar zdobył sobie szacunek i uznanie wielu magów. Obecnie sporo czasu poświęca szerzeniu magii, wykłada na wielu magicznych akademiach, nauczając młodych adeptów sztuki. Stara się również by magia była dostępna dla każdego, kto wykazuje do niej talent, toteż często udaje się na prowincję i szuka odpowiednich kandydatów na przyszłych czarodziei.
Ma wielu przyjaciół wśród znanych i potężnych mieszkańców Faerunu. Jest częstym gościem wszelkiego rodzaju przyjęć, wszyscy bardzo dobrze znają jego wyśmienite poczucie humoru i doskonałe maniery. Jednym słowem Aelamar jest duszą towarzystwa. Mimo dużego (nawet jak na elfa) wieku, jest dalej pełen energii i ciekawy otaczającego go świata, wciąż utrzymuje, że pozostało mu jeszcze wiele do odkrycia, niektórzy twierdzą, że jego "głód wiedzy" nigdy nie zostanie zaspokojony.
Czekam na Wasze komentarze i pozdrawiam