Dzięki za wysłuchanie prośby
A teraz coś nowego. Mam nadzieję, że nie gorszy od innych a i dodatek raczej bedzie ciekawy.
WYBRANIEC UMBERLEE
Umberlee, jedna z bóstw Furii, mimo całej swej złośliwości rozumie fakt, że niekiedy potrzebuje na swe usługi istoty potężnej i złej na tyle by bez wahania wypełniać jej rozkazy. Bardzo uważnie obserwuje swych wyznawców, tak by jedna Jedyna jednostka pozbawiona piętna strachu i służąca jej nie z poczucia trwogi a oddania, mogła nieść innym prawdziwą wiedzę o
Suczej Królowej.
Wybrańcy są zwykle istotami dumny, bezwzględnie wypełniającymi nakazy Umberlee i nie wynika to ze strachu o swe życie. Są dość nieufni i do każdego kto nie jest wyznawcą
Suczej Królowej czują podświadomą nienawiść. Jedynymi osobami, które jest w stanie jeszcze tolerować są wyznawcy innych bóstw Furii. Nienawidzą gdy im się ktoś sprzeciwia.
Głównymi zadaniami Wybrańca jest prowadzenie ”krucjaty” przeciwko wszystkim tym, którzy starają się wtargnąć na jej dominium. Wybrańcy mają za zadanie przewodzenie społecznościom oddanych Umberlee istot tak by umacniać w nich wiarę w ich Królową. Przeszkadzanie i wrogie nastawienie względem bóstw natury jak i Valkura nie jest niczym dziwnym i bardzo często można usłyszeć o konfliktach między Wybrańcem a wyznawcami owych bóstw.
Wybrańcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że nie mogą być pewni przychylności swej Pani i dlatego z jak największą sumiennością starają się wykonywać swoją rolę. Wybrańcem zostaje się z woli Umberlee i to z jej woli można również status Wybrańca utracić. W jednym czasie może być do trzech Wybrańców.
Tworzenie Wybrańca Umberlee:
Wybraniec Umberlee jest szablonem, który może być nałożony na każdą istotę wyznającą Umberlee. Wybraniec Umberlee używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.
Ataki specjalne: Wybraniec Umberlee zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Wezwanie wodnych sprzymierzeńców (Sp): Dwa razy dziennie w ramach akcji całorundowej Wybraniec może przywołać 1k4 dużych rekinów lub dwa duże żywiołaki wody (8 KW), które na liczbę rund równej dwukrotności jego KW i wesprą go w misji szerzenia strachu i trwogi we wrogach jego Pani.
Zdolności czaropodobne: Wybraniec Umberlee ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Umberlee. Na życzenie:
wytrzymałość na żywioły; 1/ dzień:
wezwanie błyskawic; 3/ dzień:
ochrona przed dobrem, tarcza entropii.
Zdolności specjalne: Wybraniec Umberlee zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:
Dziecię fal (Su): Aby Wybraniec lepiej pełnił swoją funkcję Umberlee obdarza go większą szybkością lub jeśli Wybraniec nie potrafił pływać, obdarza go właśnie tą zdolnością. W pierwszym przypadku prędkość pływania podwaja się. W drugim przypadku Wybraniec zyskuje zdolność pływania z prędkością 9 metrów. Ponadto gdy Wybraniec i jego przeciwnik dotykają/ znajdują się w wodzie Wybraniec otrzymuje premię +1 do testów ataku oraz obrażeń.
Maelstrom (Su): Raz na dekadzień Wybraniec potrafi wytworzyć potworny morski sztorm – Maelstrom. Na obszarze o średnicy 36 metrów następuje wtedy najprawdziwszy morski sztorm, będący niemal manifestacją Umberlee. W przeciągu 1k6 rund każda istota lub statekw do rozmiarów olbrzymiego znajdujące się w obszarze sztormu mogą zostać wessane w głąb oceanu lub morza. W ciągu tych 1k6 rund aby wydostać się z obszaru sztormu mogą oni wykonać rzut na pływanie lub profesję (żeglarz) o ST zależnym od rozmiaru (30 – olbrzymi, 25 – wielki, 20 – duży, 15 – średni i mniejszy). Jeśli rzut im się nie powiedzie istoty oraz statki zostają wessane pod wodę gdzie w ciągu jednej rundy zadane zostają im obrażenia, w zależności od rozmiaru (8k6 – olbrzymi, 4k6 – pozostałe. W przypadku okrętu obrażenia zostają zadane każdemu sektorowi)). Ponadto istoty nie mogą wykonywać wtedy żadnych akcji. Po tym właśnie sztorm kończy się a wszystkie istoty oraz statki zostają z niezwykła siłą wypchnięte na powierzchnię, tak by móc w przyszłości głosić innym o potędze
Suczej Królowej.
Niepodatności (Ex): Wybraniec Umberlee staje się niepodatny na efekty wpływające na umysł oraz strach. Ponadto Wybraniec nie starzeje się i umiera gdy nadejdzie Jego czas.
Ukryty wśród fal (Su): Dzięki przychylności
Suczej Królowej, której zależy na tym aby miejsce pobyty jej Wybrańca pozostawało tajemnicą, wszelkie czary wieszczenia a także przedmioty o mocach wieszczenia mają trudności ze zlokalizowaniem miejsca pobytu Wybrańca nie dają pożądanych rezultatów. Wybraniec otrzymuje premię +6 przeciwko czarom wieszczenia mającym za zadanie go wykryć miejsce jego pobytu oraz wykryć jego samego.
Wodne przeczucie (Su): Wybrańcy zostają obdarzeni przez
Suczą Królową zdolnością wyczuwania każdej istoty, która w wodzie zbliży się do niego na odległość mniejszą niż 45 metrów. Nie jest jednak w stanie dokładnie określić miejsca położenia tej istoty.
Rzuty obronne: Tak jak postaci.
Atrybuty: +4 do Siły, +2 do Intelektu oraz Roztropności.
Umiejętności: Czarostwo oraz Pływanie uznawane są za umiejętności klasowe Wybrańca Umberlee.
Atuty: Tak jak postaci.
Klimat/ Teren: Taki jak postaci.
Skala wyzwania: +3.
Charakter: Dowolny zły.
Skarb: Tak jak postaci.
Zaawansowanie: Tak jak postaci.
Jedynym znanym i zarazem oficjalnym Wybrańcem Umberlee jest Slarkrethel (rozpiska - patrz niżej). Jest on uznawany za jedną z potężniejszych istot zamieszkujących wody Abeir-Torilu i jest zarazem przywódcą
Kraken Society. To właśnie on jest odpowiedzialny za zatopienie w 1368 roku statku harfiarzy
Maiden's Defiance u wybrzeża Ascarle. Tereny jego działalności rozciagają się wzdłuż całego Wybrzeża Mieczy. Jego największym celem jest osiągnięcie statusu bóstwa (czy to z pomocą Umberlee czy też bez). Nigdy nie podróżuje sami zawsze mozna spotkać go w towarzystwie rekinów, rekinołaków i innych jego poddanych. [Więcej o nima także o
Kraken Society bedzie można przeczytać za jakis czas na polachrzepy, serdecznie zapraszam do odwiedzin
).
Slarkrethel SW 35
Kraken Czarodziej 20, Wybraniec Umberlee
NZ gigantyczna magiczna bestia (wodna)
Init: +6 ;
Zmysły: Nasłuchiwanie +35, Zauważanie +38, widzenie w ciemnościach 18m, widzenie w słabym świetle
Języki: Wodny i wspólny
--------------------------------------------------------------------------------------
KP: 22 (-4 rozmiar, +14 naturalny, +2 Zręczność); dotyk 8, nieprzygotowany 20
Pw: 40 KW (532pw)
Niepodatności: efekty wpływające na umysł, strach
Wytrw. +27,
Ref. +20,
Wola +27; Błyskawiczny Refleks, Żelazna Wola
--------------------------------------------------------------------------------------
Szybkość: pływanie 21m
Atak: macka +28 wręcz (2k8+12/ 19-20)
2 macki +28 (2k8+12/ 19-20)
6 ramion +23 (1k6+6)
ugryzienie +23 (4k6+6)
Front 6m;
Zasięg 4,5m (18m z mackami, 9m z ramionami)
Bazowy atak: +30 ;
Zwarcie: +56
Opcje ataku: ulepszone łapanie, ściskanie 2k8+12 lub 1k6+6
Akcje specjalne: wezwanie wodnych sprzymierzeńców
Bitewny sprzęt: różdżka strachu,
Czary czarodzieja, przygotowane (poziom rzucającego 24):
9-ty - krąg teleportacji, przeczucie [2], pryzmatyczna sfera, uwięzienie (ST 32)
8-my – dezintegracja [wzmocniona] (ST 31), łańcuch błyskawic [wzmocniony] (ST 31), ohydne wysuszanie [2] (ST 31), zasłonięcie umysłu [2]
7-my – siedmioro oczu, słowo ogłuszenia (ST 30), tęczowe kolory [2] (ST 30), wygnanie (ST 30)
6-ty – pole antymagiczne, prawdziwe widzenie [2], przemiana Tensera, ulepszona kamienna skóra
5-ty – magiczny słój [2] (ST 28 ), symbol bólu [2], ściana mocy [2], telekineza
4-ty – kamienna skóra [2], mniejszy geas [3] (ST 27), strach [2] (ST 27)
3-ci – błyskawica [2] (ST 26), gazowa forma, ostra krawędź [2], przyspieszenie [2]
2-gi – ciemność, niewidzialność [2], siła byka [2], ślepota [2]
1-szy – identyfikacja [3], magiczny pocisk [4], zbroja maga
0-wy – odporność [6]
Zdolności czaropodobne (poziom rzucającego 9. ST oparte na Charyzmie):
1/ dzień: dominacja zwierzęcia (ST 16) kontrolowanie pogody, kontrolowanie wiatru, odporność na energię
Zdolności czaropodobne Wybrańca (poziom rzucającego równy poziomowi Wybrańca):
Na życzenie: wytrzymałość na żywioły
1/ dzień: wezwanie błyskawic (ST 19)
3/ dzień: ochrona przed dobrem, tarcza entropii
--------------------------------------------------------------------------------------
Atrybuty: S 38 , Bd 29 , Zr 14, Int 28, Rzt 22 , Cha 16
Zdolności specjalne: chmura atramentu, chowaniec, dziecię fal, Maelstrom, ukryty wśród fal, widzenie w ciemnościach 18m, widzenie w słabym świetle, wodne przeczucie, wytrysk, zdolności czaropodobne
Atuty: Błyskawiczny Refleks, Czujność, Dodatkowy Czar, Dodatkowa Komórka, Magiczna Penetracja, Pisanie zwojów, Poprawione Przewracanie, Przedłużenie Czaru, Sprawny czarujący**, Szybkie Pływanie*, Ulepszona Inicjatywa, Ulepszone Trafienie Krytyczne (macka), Walka na Oślep, Większa magiczna Penetracja, Wybuchowy Czar**, Wyspecjalizowanie, Wzmocnienie Czaru, Zabójca Magów**, Żelazna Wola
* - atut z suplementu
Stromwrack.
** - atuty z suplementu
Complete Arcana.
Umiejętności: Blef +5, Czarostwo +23, Dyplomacja +22, Koncentracja +44, Nasłuchiwanie +35, Pływanie +43, Przeszukiwanie +28, Przetrwanie +5, Używanie Magicznych Urządzeń +16, Wiedza (geografia) +17, Wiedza (natura) +16, Wiedza (tajemna) +23, Wyczucie Pobudek +17, Zastraszanie +31, Zauważanie +38,
Posiadanie: różdżka strachu
Jak zawsze czekam na opinie i komentarze