Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

Nieoficjalne Szablony Wybrańców

wt maja 09, 2006 4:16 pm

Od razu pragnę wyjaśnić, że nie jest to kolejny temat w którym chciałbym się czegoś o wybrańcach dowiedzieć oraz dostac od was mnóstwa różnego rodzaju linków do stron o tej tematyce :)

Temat ten(mam taka nadzieję ;)) ma posłużyć za miejsce w którym umieszczlibyśmy własne nieoficjalne wersje szablonów Wybrańców. Mam nadzieję, że mogę liczyć na waszą pomoc, wolę i kreatywność w rozwinięciu tego wątku. Przecież Bóstw w FR(i nie tylko, bo kto nam broni rozpisać Wybrańców Bóstw z innych settingów) jest niezliczona ilość a każde z nich może mieć własnego Wybrańca. Być może moja(a mam nadzieję, że już niedługo nasza) praca okaże sie pomocna dla wielu MG i graczy :)

Oficjalny szablon Wybrańca Mystry można znaleźć w podręczniku Zapomniane Krain: Opiś Świata.
Oficjalny szablon Wybrańca Bane'a można znaleźć w podręczniku Wyznania i Panteony.
Szablon Wybrańca Deneira można znaleźć na stronie Wizardów pod tym adresem Wybraniec Deneira

Poniżej przedstawiam wam spis Wybrańców (który ciągle będzie aktualizowany) już przez nas opracowanych (myślę, że z początku nie będzie on jeszcze tak pomocny jak później, gdy szablonów będzie więcej):

FORGOTTEN REALMS:
Wybraniec Amaunatora: by Ar0n; strona 12,
Wybraniec Asmodeusza: by Planetourist; strona 14,
Wybraniec Auril: by Cahir; strona 2,
Wybraniec Azutha: by Egadil; strona 17,
Wybraniec Bahgtru: by Renald; strona 4,
Wybraniec Baphometa: by amnezjusz; strona 10,
Wybraniec Bargrivyeka: by amnezjusz; strona 11,
Wybraniec Cyrica: by Renald; strona 16,
Wybraniec Dagona: by Vitriol Plugawiciel; strona 17,
Wybraniec Essyllissa: by amnezjusz; strona 5,
Wybraniec Garla Świetlistozłotego: by amnezjusz; strona 1,
Wybraniec Ghaunadaura: by Vitriol Plugawiciel; strona 8,
Wybraniec Gorellika: by amnezjusz; strona 11,
Wybraniec Gwaerona: by Ar0n; strona 12,
Wybraniec Helma: by Nefarius; strona 16,
Wybraniec Hruggeka: by amnezjusz; strona 7,
Wybraniec Illsensine: by vitriol plugawiciel; strona 16,
Wybraniec Jergala: by Vitriol Plugawiciel; strona 4,
Wybraniec Kostchtchie: by amnezjusz; strona 16,
Wybraniec Kurtulmaka: by Vitriol Plugawiciel; strona 1,
Wybraniec Laogzeda: by amnezjusz; strona 1,
Wybraniec Laogzeda [Nowa wersja]: by amnezjusz; strona 11,
Wybraniec Lathandera: by Nefarius; strona 15,
Wybraniec Lliry: by Planetourist; strona 18,
Wybraniec Luthic: by amnezjusz; strona 4,
Wybraniec Maglubiyeta: by amnezjusz; strona 2,
Wybraniec M'daess: by amnezjusz; strona 10,
Wybraniec Memnora: by amnezjusz; strona 12,
Wybraniec Nomog-Geaya: by amnezjusz; strona 3,
Wybraniec Nulla: by Vitriol Plugawiciel; strona 3,
Wybraniec Panzuriela: by amnezjusz; strona 8,
Wybraniec Psilofyra: by amnezjusz; strona 3,
Wybraniec Qotala: by Vitriol Plugawiciel; strona 17,
Wybraniec Raxivorta: by amnezjusz; strona 9,
Wybraniec Sekolaha: by amnezjusz; strona 4,
Wybraniec Semuanyi: by Vitriol Plugawiciel; strona 1,
Wybraniec Seta: by Vitriol Plugawiciel; strona 7,
Wybraniec Siamorphe: by amnezjusz; strona 7,
Wybraniec Skoraeusa: by amnezjusz; strona 15,
Wybraniec Sune: by Diva; strona 3,
Wybraniec Tiamat: by Planetourist; strona 2,
Wybraniec Tiamat [nowa wersja]: by Planetourist; strona 14,
Wybraniec Tyra: by iron_master; strona 12,
Wybraniec Ubtao: by amnezjusz; strona 6,
Wybraniec Umberlee: by amnezjusz; strona 6,
Wybraniec Urdlena: by Vitriol Plugawiciel; strona 3,
Wybraniec Vapraka: by amnezjusz; strona 4,
Wybraniec Velsharoona: by Renald; strona 4,
Wybraniec Wielkiej Matki: by Planetourist; strona 16,
Wybraniec Yurtusa: by Vitrio Plugawiciel; strona 4,

GREYHAWK:
Wybraniec Erythnula: by vitriol plugawiciel; strona 15,
Wybraniec Incabulosa: by amnezjusz; strona 9,

SPECJALNE:
Wybraniec Redakcji: by Smg; strona 10,

--------------------------------------------------------------------------------------

WYBRANIEC LAOGZEDA

Społeczeństwo troglodytów cechuje się prawem: rzadzi ten kto jest silny. Laogzed, Pożeracz Dusz obserwuje swój lud i wybiera spośród niego jednostkę, którą uważa za godną i silną na tyle by móc zapewnić swemu ludowi pożywienie i przetrwanie. Wybrańcami zazwyczaj zostają wojownicy, którzy dowiodą swej wartości w bitwie lub kapłani i szamani sprawujacy pieczę nad całymi plemionami. W jednym czasie może być tylko jeden Wybraniec Laogzeda. Wybrańcem zostaje się z woli Laogzeda i to z jego woli można również status Wybrańca utracić.

Tworzenie Wybrańca Laogzeda:

Wybraniec Laogzeda jest szablonem, który może być nałożony na każdego troglodytę wyznającego Laogzeda. Wybraniec Laogzeda używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Laogzeda zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Laogzeda ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Laogzeda. Można ich użyć 1/ dzień: kwasowa strzała, neutralizacja trucizny, śmierdząca chmura, wykrycie trucizny, 2/dzień: brzytwołuska.

Zdolności specjalne: Wybraniec Laogzeda zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Gniew(Su): Wybrańcowi Laogzeda któremu w czasie walki zostaną zadane obrażenia natychmiastowo wpada w szał. Otrzymuje on wtedy premię +2 do Siły i Budowy oraz karę –1 do KP. Szał trwa liczbę rund równą modyfikatorowi z Budowy plus 5.(Nie kumuluje się z Szałem barbarzyńcy).

Niepodatności(Ex): Wybraniec Laogzeda jest niewrażliwy na kwas, paraliż i trucizny.

Olbrzymi Odór(Su): Smród wydzielany przez Wybrańca Laogzeda jest potężniejszy niż zwykle, czego efektem jest podniesienie ST rzutu obronnego przeciwko odorowi troglodyty o 5.

Redukcja obrażeń(Ex): Wybraniec Laogzeda otrzymuje redukcje obrażeń 4/-.

Rzuty obronne: Tak jak postaci.

Atrybuty: +2 do Siły, + 2 do Budowy.

Umiejętności: Tak jak postaci.

Atuty: Tak jak postaci.

Klimat/ Teren: Taki jak postaci.

Skala wyzwania: +1.

Charakter: Chaotyczny Zły.

Skarb: Tak jak postaci.

Zaawansowanie: Tak jak postaci.

Obecnym Wybrańcem Laogzeda jest Ghessan(Wybraniec Loagzeda, Kapłan 13 Laogzeda/ Druid 5) najwyższy kapłan, opiekun świątyni w Hsst. Hsst jest jednym z pozostałości po imperium sarrukhów, stwórcach troglodytów. Ghessan silną ręką rządzi okolicznymi plemionami broniąc świątyni przed jaszczuroludźmi oraz jaszczurzymi królami, którzy z woli Sess'inneka, Demoniego Lorda, próbują przejąc kontrolę nad wszystkimi ruinami i pozostałościami po imerium sarrukhów w południowej części dżungli Chult.

Wszelkie opinie, rady, własne pomysły etc. mile widziane :)
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2007 2:03 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 48 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt maja 09, 2006 5:36 pm

Na początek muszę powiedzieć, że idea choć nie nowa (patrz forum Wizardów) to jednak warta pochwały i kontynuacji. Już na wstępie masz gratulacje za pomysł i moją pełną pomoc w tym

Co do pierwszego szablonu to powiem, że fabularnie jest w porządku (zdolności pasują tak do troglodytów jak i ich bóstwa), zdolności też zdają się dobrze dobrane (tak czaropodobne jak i pozostałe), choć dobrze byłoby zaznaczyć jak się ma gniew do szału barbarzyńcy (nakłada, kumule czy jeszcze jakoś inaczej ?). Należałoby jednak dodać jaką rolę taki wybraniec pełni w społeczeństwie, ilu ich zazwyczaj jest oraz dlaczego Laogzed ich powołuje. Nie zaszkodziłaby też krótka (nawet tylko poziomowa) rozpiska i historia przykładowego Wybrańca.
Jeśli chodzi o stronę mechaniczną to poza wspomnianym szałem nie ma większych niejasności choć ogólnie szablon zdaje się być nieco za słaby mechanicznie, zaledwie kilka zdolności i +2 do Bd to niewiele jak na Wybrańca boga (nawet jeśli jest to dość słabe bóstwo), warto byłoby zwiększyć nieco premie do cech (np +2 S i +4 Bd) oraz dodać jeszcze z jedną zdolność np. nadnaturalną, w sumie tak aby podbić LA do +2. Przynajmniej mi się tak wydaje.

Podsumowując jest ciekawie, pomysł niezły a początek bardzo zachęcający choć nie pozbawiony oczywiście błędów. Nie wiem tylko czy nie lepiej byłoby spróbować zdobyć np pozwolenie na tłumaczenie materiałów z forum Wizardów jeśli chodzi o szablony Wybrańców niż robić wszystko od nowa ale to taka luźna uwaga.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt maja 09, 2006 5:53 pm

Troche bogatsza otoczka fabularna pojawi sie niedługo. Jeśli chodzi o mechanikę to wolałem osłabić ten szablon, niż przesadzić z jego mocą, choć racja trochę można go ulepszyć. Sprawa Gniewu, wydaje mi się, że nie powinien kumulować się z Szałem.
A co do tłumaczenia, to owszem można by postarać się o pozwolenie na tłumaczenie od Wizardów, ale zarazem można popracować nad szablonami bóstw których tam nie opracowano i pomyśleć czy w jakis sposób szablonów tam opracowanych nie dałoby sie ulepszyć :)
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

wt maja 09, 2006 5:54 pm

Teraz ja zaprezentuje swojego wybrańca, tym razem dla bóstwa Jaszczuroludzi czyli Semuanya: :)

WYBRANIEC SEMUANYI:

W swej boskiej mądrości Semuanya wybiera z pośród swoich jaszczurzych dzieci, najsilniejszego oraz najwytrwalszego osobnika, bowiem tylko najlepsi przetrwają. Aby zostać Wybrańcem Semuanyi, ochotnicy muszą przetrwać "Rytuał spopielonych łusek". Obrzęd polega na udaniu się do stawu z kwasem, nad którym znajdują się niestabilne, lewitujące roślinne platformy z lianami, stworzone przez duchownych tej rasy. Jeśli któryś z jaszczuroludzi, który utrzyma się na lianach i pokona swoich rywali, dostąpi najwyższego zaszczytu, stanie się najdoskonalszym dzieckiem Semuanyi. Rolą Wybrańca Semuanyi jest przede wszystkim reprezentowanie kościoła Łuskowatego Ojca, wspieranie społeczności jaszczuroludzi oraz organizowaniem świąt, nawet może brać udział w dowolnym polowaniu jaszczuroludzi, przewodzić klanom druidów a także zarządzać kościołem Semuanyi. Istnieć może na raz jeden Wybraniec Semuanyi.

Tworzenie Wybrańca Semuanyi:
Szablon można nałożyć na każdego jaszczuroluda wyznającego Semuanye. Wybraniec Semuanyi zachowuje wszystkie statystyki i umiejętności przed nałożeniem szablonu.

Specjalne ataki : Wybraniec Semuanyi zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Władca gadów: Moc ta pozwala Wybrańcowi 2 razy dziennie wezwać: 1k6 złowieszcze żmije, 1k8 ogromnych jaszczurów albo 1k4 ogromnych krokodyli, które służą mu przez ilość rund równą dwukrotności jego KW. Pozatym żaden nie-magicznie kontrolowany gad go nie zaatakuję.

Zdolności czaropodobne: Polimorfowanie w siebie (tylko w gady i węże), Sieć cierni, Chodzenie po wodzie 3 razy dziennie, Kula wody, Wzrastanie zwierzęcia, Serce niedźwiedzia 2 razy dziennie ( wszystkie zdolności są na poziomie czarującym równym poziomowi Wybrańca Semuanyi).

Zdolności specjalne: Wybraniec Semuanyi zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Gadzia mowa(zn): Dzięki władzy Semuanyi nad gadami i wężami, Wybranieć Semuanyi może swobodnie używać zdolności "Rozmawianie ze zwierzętami" lecz dotyczy to tylko gadów i węży (Poziom czarującego równy poziomowi Wybrańca).

Niepodatności: Wybraniec Semuanyi jest niepodatny na zimno, kwas i strach.

Odporność na czary: 11+ poziom Wybrańca Semuanyi.

Rzuty obronne: takie jak postać.

Atrybuty: +4 do siły i +2 do roztropności.

Umiejetności: takie jak postać

Atuty: Wybraniec Semuanyi zyskuje atut "Kontrolowanie zwierząt"

Kilmat/teren: tak jak postać

Skala Wyzwania:+ 2

Charakter: tak jak postać

Skarb: tak jak postać

Zaawansowane : jak postać.

Nie istnieją oficjalni Wybrańcy Semuanyi.

Podobno ostatni Wybraniec zginął przez właśnie zazdrosnych druidów. Jedyną pamiątką po nim jest pas zrobiony z jego skóry, wiszący w namiocie wpływowego druida.
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 4:23 pm przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 10 razy.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

wt maja 09, 2006 6:30 pm

Z uwag:
amnezjusz pisze:
działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Laogzeda.

A co, jeżeli wybraniec nie ma dość wysokiego poziomu, by rzucić dany czar?
amnezjusz pisze:
Szał trwa liczbę rund równą modyfikatorowi z Budowy pomnożonemu przez 3.

Czyli może trwać np. -3 rundy?
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt maja 09, 2006 7:04 pm

Już biegnę z odpowiedziami :)
Tak więc co do pierwszej wątpliwości Smg to wydaje mi się jednak, że z powodu iż zdolności te otrzymuje się prosto od bóstwa to zbyt niski poziom Wybrańca nie gra tu roli. Laogzed po prostu gwarantuje mu to, że bedzie mógł uzywać tych zdolności.
Sprawa nr 2. To cóż masz rację, cosik zmienić by można żeby nie wyszło później coś tak absurdalnego jak napisałeś, choć z drugiej strony wątpie by przy premii rasowej i premii za Wybrańca do Budowy, jakiś troglodyta miał minusowe modyfikatory do Budowy ;) W każdym razie pomyślę nad tym, aby nie było żadnych wątpliwości.

Wybraniec Laogzeda został wzbogacony o notkę fabularną(rola, ilość Wybrańców oraz króciótki opis obecnego Wybrańca).

Co do Semuanyi. Vitriol, ja statsy tylko przetłumaczyłem, a samemu odwaliłem całą resztę, więc żalu nie mam ;)
Co do samego szablonu to wydaje się dość dobrze dopasowany do Łuskowego Ojca. Atrybuty, zdolności raczej dobrze oddają to co może zaoferować Semuanya, więc ja jestem na tak.

I jeszcze uwaga ogólna odnosnie SW. Kiedyś znalazłem na Wizardach pewien klucz i to na nim polegałem tworząc swjego Wybrańca. Klucz ten wyglądał tak:
Większe Bóstwo - SW +4
Pośrednie Bóstwo - SW +3
Mniejsze Bóstwo - SW +2
Półbóg SW +1
Uważam że jest dobry, choć zastanawiam się czy sztywne trzymanie się go jest dobrym pomysłem?
Aha, dzięki wszystkim za odpowiedzi i zachecam do dalszych uwag :)
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

wt maja 09, 2006 7:15 pm

Dobry pomysł. Nic nie obiecuję, ale coś skrobnąć spróbuję :razz:
co do "klucza", to Wizardzi sami go złamali (Wybraniec Deneira daje SW +3 czy +4), więc nie ma sensu się go trzymać.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

wt maja 09, 2006 8:00 pm

Wybraniec Laogzada po dodaniu większej ilości fabulariów oraz drobnych zmianach mechanicznych jest według mnie jak najbardziej w porządku. (Choć notka dotycząca szału mogłaby się jednak znaleźć w samym opisie szablonu - tak dla formalności). Nie mam więcej zastrzeżeń i sądze, że może spokojnie zostać tak jak jest. Dobra robota.

Wybraniec Semuanyi też jest w porządku. Fajny fabularny opis rytuału i dobrze zrobiona rozpiska mechaniczna, żadnych błędów czy przegięć nie zauważyłem - wszystko wydaje się dobrze opisane i zbalansowane. Jedynie tak jak w przypadku powyższego przydałoby się kilka słów na temat ich roli społecznej oraz krótka notka na temat aktualnego Wybrańca (o ile taki istnieje). Poza tym bardzo dobra robota Vitrol.

Jeśli chodzi o ten klucz to można uznać go za swego rodzaju wyznacznik potęgi ale raczej nie trzymałbym się go jak wyroczni czy sztywnej reguły.
Na koniec jedna ogólna uwaga, rzeczywiście masz rację amnezjusz, że najlepiej zająć się tymi bogami, którzy jeszcze nigdzie nie zostali oopisani (czyli przede wszystkim bóstwami potworów).
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt maja 09, 2006 11:10 pm

No, wzbogacona wersja Wybrańca Semuanyi jest naprawdę w porządku. Jedyne co bym zmienił/dodał to to, że dałbym możliwość zostania Wybrańcem Asabisom z Anauroch, wyznającym Semuanyie(groagh, nie znoszę odmieniać tego imienia). Wzmiankę o szale u mojego Wybrańca zaraz dodam, aby nie było już żadnych uchybień ;)
A co do bóstw jeszcze nie opisanych to jak się tak spojrzy to oprócz bóstw potworów(gdzie pole do popisu jest ogromne, a to głównie z powodu dużej ich liczby i różnorodności) mamy jeszcze panteony rasowe a nawet możnaby się pokusić o rozpisanie Wybrańców Martwych Bóstw(gdyby ktoś chciał rozegrać kampanię w przeszłości)lub chciał przywrócic martwe bóstwo do życia lub rozpisać je po prostu tak dla przyjemności :)

Ja w każdym razie pracuję obecnie nad panteonem gnomim i być może już jutro będziecie mogli ujrzeć Wybrańca mojego ulubieńca Garla Złotopołyskliwego :)
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

śr maja 10, 2006 11:34 am

Rzeczywiście Asabi z Anauroch można by uwzględnić przy tym Wybrańcu bo w końcu bóstwo jaszczuroludzi jest tam całkiem popularne (jak na boga potworów rzecz jasna).
Wybrańcy martwych bogów to pomysł dość ciekawy i można by się nad nim zastanowić (hm, kampania w czasach Arcane Age z wykorzystaniem Wybrańca któregoś z netherilskich bóstw - jak dla mnie brzmi ciekawie :) ) Warto jednak najpierw skupić się na tych, których jeszcze nie ma bo np Wybrańca Bhaala czy Myrkula chyba u Wizardów jakiś czas temu na forum. Podobnie jest w z bóstwami elfickimi, np. panteon elfów został chyba cały pod tym względem opisany przez fanów (Corellon, Sehenine, Hanali itd.), choć jeśli chodzi o inne panteony to już jak najbardziej można się bawić.

P.S. Czekam na Wybrańca Garla, nie lubię gnomów ale może być całkiem interesujący.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

śr maja 10, 2006 10:46 pm

A więc Wybraniec Garla jest już gotowy. Enjoy :)

WYBRANIEC GARLA ZŁOTOPOŁYSKLIWEGO

Uśmiechnij się, to twój szczęśliwy dzień!

Wybrańcy Garla są osobami otwartymi na świat, pełnymi energii, poczucia humoru. Są zarazem strażnikami i opiekunami, każdego żywego stworzenia a szczególnie gnomiej rasy. Wybrańcem może zostać każdy gnom wyznający Garla, niezależnie od klasy a także każdy wyznający go humanoid, darzący gnomy dużą przyjaźnią. Cechą, która jest jednak najważniejsza u Wybrańca, jest poczucie humoru. Garl wybiera zawsze te osoby, które cechują się nietuzinkowym charakterem i poczuciem humoru. Jednak by być całkowicie pewnym dokonania słusznego wyboru, Garl nawiedza kandydata na Wybrańca we śnie, wyzywając go do pojedynku na żarty. Jeśli osoba mająca zostać Wybrańcem pomyślnie przejdzie ten test, automatycznie się nim staje.
Głównymi zadaniami Wybrańca Garla jest niesienie pomocy rasie gnomów i opieka nad reliktami przeszłości tej rasy. Wybrańcy powinni również wnosić w życie swoich społeczności pierwiastek szczęścia i radości, przyczyniając się do wzrostu zadowolenia z życia jej mieszkańców. Dość bliskie kontakty mają oni z Wybrańcami Mystry, którym jak tylko mogą pomagają w walce ze złem. Wybrańcem zostaje się z woli Garla i to z jego woli można również status Wybrańca utracić.

Tworzenie Wybrańca Garla Złotopołyskliwego:

Wybraniec Garla jest szablonem, który może być nałożony na każdego gnoma lub innego humanoida wyznającego Garla. Wybraniec Garla używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci za wyjątkiem tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Garla zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Arumdina (Sp): Arumdina była towarzyszką Garla, ale nazywa się tak również podwójny topór używany przez Żartownisia. Trzy razy dziennie na wypowiedziane przez Wybrańca słowo: Arumdina, w jego dłoniach pojawia się iluzja bojowego topora. Każdy patrzący na iluzję topora, komu nie powiedzie się rzut obronny na Wolę (ST 25), uwierzy w jego istnienie i będzie mógł zostać przez niego zraniony. Topór posiada premię +3 do ataku oraz obrażeń. Iluzja trwa liczbę rund równą 10 + mod. z Charyzmy Wybrańca.

Nawałnica żartów (Sp): Wybraniec Garla zasypuje przeciwników swymi najlepszymi żartami oraz tymi, które Garl opowiedział mu we śnie. Każda istota o wartości Intelektu co najmniej 2, słysząca i rozumiejąca żarty musi wykonać rzut obronny na Wolę (ST 18 ), aby oprzeć się sile żartów i nie zacząć się opętańczo śmiać. Jeśli test się nie powiedzie, ofiara zaczyna zachowywać się jakby była pod wpływem czaru Ohydny Śmiech Tashy. Zdolności tej można użyć 3 razy dziennie i trwa ona liczbę rund równą poziomowi postaci Wybrańca.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Garla ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Garla. Na życzenie: widmowy obraz, wykrycie magii; 1/ dzień: odporność na czary, zamęt, złoto wróżek; 3/ dzień: ochrona przed złem, sanktuarium.

Zdolności specjalne: Wybraniec Garla zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Niepodatności (Ex): Wybraniec Garla jest niewrażliwy na efekty i czary wpływające na umysł, strach oraz trucizny. Wybraniec Garla nie starzeje się i umiera gdy nadejdzie jego czas.

Odporność na czary (Ex): 11 + poziom postaci (nie kumuluje się z opornościami rasowymi, odp. mnicha, odp. zapewnianymi dzięki innym szablonom etc.).

Sakwa Wybrańca (Su): Każdy Wybraniec Garla otrzymuje od niego umagicznioną sakwę. Co tydzień Wybraniec zostaje obdarowany przez Garla dziesięcioma losowymi klejnotami, które pojawiają się w sakwie. Jeśli sakwa w jakiś sposób znajdzie się w posiadaniu osoby nie pożądanej(czyt. osoba inna niż Wybraniec) i osoba ta spróbuje otworzyć sakwę(udany test ot. zamków ST 25*), to sakwa wybuchnie zadając tej osobie 1k6 obrażeń od magii a ponadto w miejscu sakwy pojawia się kartka papieru ze słowami: Może to cię czegoś nauczy, ha! Sakwa tymczasem ponownie materializuje przy pasie Wybrańca.
*Wybraniec otwiera sakwę bez testów na otwieranie.

Śmiech Garla (Su): Garl znany jest ze swego niezwykle ufnego podejścia do życia. Jego beztroska i niezachwiana wiara w siebie oraz słuszność swoich poczynań, częściowo przechodzi na Wybrańca. 3 razy dziennie Wybraniec może zaśmiać się imitując śmiech Garla, wyczyniając przy tym śmieszne sztuczki mające na celu zwiększenia morale swojej drużyny. Każdy sprzymierzeniec w odległości 9 metrów od Wybrańca, który usłyszał śmiech oraz zobaczył jego sztuczki otrzymuje premię z morale +2 do wszystkich rzutów obronnych oraz +4 do rzutów przeciwko strachowi. Premie utrzymują się przez liczbę rund równą KW Wybrańca.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: +4 do Zręczności, +2 do Roztropności, +4 do Charyzmy.

Umiejętności: Blef, Czarostwo oraz Dyplomacja uznawane są za umiejętności klasowe postaci.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/ teren: Tak jak postać.

Skala wyzwania: +4

Charakter: Dowolny Dobry.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowanie: Tak jak postać.

Obecnie znani są dwaj Wybrańcy Garla. Pierwszym z nich jest Hab. Statley (skalny gnom, mężczyzna Wybraniec Garla Łotrzyk 7/ Wojownik 9) , były poszukiwacz przygód i badacz pozostałości po imperium Netherilu. Wsławił się odkryciem i przywiezieniem na Lantan artefaktów, które okazały się pomocne przy tworzeniu magicznych przedmiotów. Po tym jak wrócił na wyspy zaczął działać na rzecz polepszenia warunków obronnych wyspy, wsławiając się swoją „ zadziwiającą taktyką Statleya”. Obecnie przewodzi Lantańskim siłom obronnym.
Drugim Wybrańcem jest Główny Czytacz (a jak sam na siebie mówi – Krzykacz) świątyni Garla w Songfarli, William Stonecloak (gnom głębinowy, mężczyzna Wybraniec Garla Kapłan 13 Garla/ Ewangelista 4), uchodźca z Blindgestone, podziemnej stolicy państwa Svirfów. Po trudnych przejściach w Podmroku i ucieczce przed drowami, znalazł swoje miejsce wśród kuzynów z powierzchni, gdzie dziś pełni bardzo ważną funkcję w tym przyczółku na wschodzie Faerunu.
Do niedawna, bo do roku 1373 było trzech Wybrańców Garla, jednak Boreman Stillson, Przyjaciel gnomów, człowiek z Silverymoon zginął w tajemniczych okolicznościach w przełęczach niedaleko odbudowywanego Tilverton i dziś można spotkać go jako inteligentną laskę prawa +3, w którą został zmieniony przez Garla.

Tak więc jak zawsze czekam na opinie, rady i takie tam ;)
Ostatnio zmieniony czw maja 11, 2006 4:39 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw maja 11, 2006 9:08 am

Jestem mile zaskoczony. Bardzo ciekawie opisany i dobrze zrobiony szablon, który trzeba przyznać klimat trzyma. Fabularnie prawie wszystko jest opisane ciekawie i klimatycznie a zarazem krótko, czytylnie i bez zbędnego wodolejstwa. Opis wyboru Wybrańca jest bardzo fajny (pojedynek na żarty to dość orginalny pomysł) tak samo jak i zasady kto nim może zostać, ilość Wybrańców, ich bliska współpraca z Wybrańcami Mystry czy ogólne cele działalności. Podobnie opis osób aktualnie pełniących tą funkcję jest całkiem fajny, jedyna niejasność to osoba Borema a raczej okoliczności jego śmierci, chodzi o to, że Tilverton zostało zniszczone w roku 1372 więc nie wiem jak mógł on zginąć w pobliżu odbudowywanego miasta w 1371 (chyba, że miałeś na myśli wojnę z orkami i ghazneth ale wtedy miasto nie zostało zdobyte o ile mnie pamięć nie myli) To właściwie jedyna rzecz do jakiej można się przyczepić, reszta fabulariów stoi na wysokim poziomie.
Podobnie sytuacja ma się ze stroną mechaniczną, nie zauważyłem żadnych przegięć czy blędów. Zdolności specjalne są ciekawe i pasują do Garla, tak samo wszystkie premie, zdolnolności czaropodobne, odporności. Wszystko jest, według mnie, dobrze dobrane i spokojnie na LA +4 łapie się (nie jest ani za silny ani za słaby).

Podsumowując kolejny ciekawie i klimatycznie opisany Wybraniec. Dobra robota, gratuluję.
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

czw maja 11, 2006 10:45 am

Amnezjuszu, muszę przyznać ze wybraniec Garla jest świetny. Mam tylko jedno pytanie, skąd wziąłeś informacje o aktualnych Wybrańcach?Szczerze mówiąc to nie wiedziałem, że istnieją. No chyba, że to pomysł własny jest? :wink:
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw maja 11, 2006 12:24 pm

Radnonie, oczywiście masz rację, datę zaraz zmienię.
Cahirze, obecni Wybrańcy Garla są wyłącznie moim wymysłem ;)(niestety), co więcej nie wiem czy w rzeczywistości takowi istnieją(wątpie w to, bo szukałem w bardzo wielu źródłach), jednak na pożytek tekstu powołałem do życia Willa i Haba :) Choć może gdzieś tam w niedostępnych częściach Faerunu naprawdę żyje Wybraniec Garla, kto to wie...
 
Awatar użytkownika
Cahir
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1276
Rejestracja: pt cze 06, 2003 8:31 am

czw maja 11, 2006 12:44 pm

Tak myślałem. Nie mam tych nowych podręczników więc pomyśłałem, że może jednak Wizardzi wymyślili tych panów. Hmm może proponuję w dalszych tekstach zaznaczać jakoś czy są to postacie kanoniczne czy nie, żeby wątpliwości nie było? No i czekam na kolejnych wybrańców, bo zadziwiająco ciekawie się zapowiada. Aha ja gdzieś na moim starym kompie mam chyba stworzony przez siebie szablon Wybrańca Auril. Jak znajdę w weekend to wrzucę (jeśli jeszcze tam jest).
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

czw maja 11, 2006 3:54 pm

To ja troszeczkę ponarzekam.
amnezjusz pisze:
Każda istota o wartości Intelektu co najmniej 2,

Zwierzęta też? Jakoś nie wyobrażam sobie psa śmiejącego się z dowcipów.
amnezjusz pisze:
Opętańczy Śmiech Tashy.

Ohydny śmiech.
amnezjusz pisze:
odległości 10 metrów od Wybrańca

9 lub 12 byłoby zgodniejsze z mechaniką.
amnezjusz pisze:
który usłyszał śmiech oraz zobaczył jego sztuczki otrzymuje premię

Oraz, czy lub? To znaczy, czy głuchota lub ślepota neguje ten efekt, czy trzeba wykluczyć oba zmysły?
amnezjusz pisze:
Jeśli sakwa w jakiś sposób znajdzie się w posiadaniu osoby nie pożądanej(czyt. osoba inna niż Wybraniec), wybucha zadając tej osobie 1k6 obrażeń od magii a ponadto w miejscu sakwy pojawia się kartka papieru ze słowami: Może to cię czegoś nauczy, ha! Sakwa tymczasem ponownie materializuje przy pasie Wybrańca.

Zawsze? Tzn. wybraniec gubi sakwę, ktoś ją podnosi i bum!-nie żyje (dzicko lub niskopoziomowy mag?)? I czy to następuje natychmiast po wzięciu do ręki sakwy przez obcego (jeżeli tak, to w czasie kradzierzy kieszonkowej powinno poranić też wybrańca)? Jaki jest rozmiar wybuchu?
amnezjusz pisze:
Wybraniec Garla nie starzeje się i umiera gdy nadejdzie jego czas.

Czy sprawia to, że jest niepodatny na czary wpływające na wiek?
amnezjusz pisze:
złoto wróżek

Z jakiego podręcznika pochodzi te (i chyba kilka innych) czar?

No, to wszystko co wynalazłem po przejrzeniu tekstu na szybko. Jak znajdę więcej czasu, to przyjrzę mu się porządnie.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw maja 11, 2006 4:21 pm

Ach, Amnezjuszu, widze nowego Wybrańca, więc do zabawy daje to...



Wybraniec Kurtulmaka
Każdy kto spotkał kobolda, rozczarowywał się. Co mógł zrobić mały, tchórzliwy gadzik ? Ano dużo, bo ten kto spotkał elitaranego zabójce boga opiekuńczego koboldów, ten żałował obrażania koboldów do końca swego życia. Kurtulmak - Ojciec koboldów nienawidzi wszystkiego (poza koboldami, rzecz jasna) a szczególnie gnomy. Widząc, że odwieczna walka koboldów z gnomami nie przynosi efektów, postanowił przelać część swej boskiej mocy na kilku zaufanych pomiotów. Według tradycji koboldów, co 200 lat odbywa się "Festiwal krwawych gnomów", który polega na zabiciu jak największej liczby i złapanych gnomów. Na wygranego, czeka największa nagroda dla dzieci Kurtulmaka, nie dość, że złożenie wizyty przez awatara Kurtulmaka a na dodatek i co najważniejsze możliwość zostania Wybrańcem Kurtulmaka. Trzeba pamiętać o jednym: ten, który raz został wybrańcem, staje się nim na wieczność. Rolą Wybrańca, jest sprawowanie władzy wśród społeczności koboldów oraz w braniu udziału w masowej ekstermininacji gnomów.

Tworzenie Wybrańca Kurtulmaka:
Szablon ten można nałożyć jedynie na kobolda, na dodatek za zgodą Kurtulmaka.

Specjalne ataki:

Żądło Kurtulmaka: Podczas przemiany w wybrańca, koboldowi wyrasta na ogonie, długi kolec, dzięki któremu może zatruć "Klątwą łuskowatych szczurów", która wysącza 1k6 punktów zręczności i 1k6 punktów inteligencji a na dodatek jeśli trafi żądłem w gnoma to wysącza jeszcze 1k6 punktów budowy (ST na wyrtwałość 10 + poziom Wybrańca Kurtulmaka + modyfikator z charyzmy z tym, że u gnomów ST jest większe o dwa). Punkty można odzyskać tylko przez czar Odnowienie lub Życzenie lub Cud.

Pazury nienawiści: Wybraniec może z palców wydłurzyć pazury (które błyszczą w odcieniu czerwono-zielonym) na 40 cm, atak ten zadaje obrażenia tylko gnomom (obrażenia 1k6).
Specjalne cechy:

Zdolności czaropodobne: na życzenie: Dłoń maga, Prawdziwe uderzenie i Zagłada, 3 razy dziennie: Kwasowe zionięcie Mestila, Przeklęta plaga, Bycza siła i Uwiąd kończyn ( Poziom czarujacego równy poziomowi Wybrańca).

Niepodatności: Efekty wpływające na umysł, wysączanie energii, ogień i kwas.

Koboldzi zmysł: Na życzenie, Wybraniec Kurtulmaka może wykryć w pobliżu gnomy (zasięg 300m).

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: + 6 do zręczności, +2 do budowy i +2 do charyzmy.

Umiejętności: Tak jak postać.

Atuty: Takie jak postać.

Klimat/Teren: Takie jak postać.

Skala Wyzwania: + 3.

Charakter: Jak postać.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowane: Jak postać.

Aktualni Wybrańcy Kurtulmaka:
Jak na razie, nie odkryto konkretnych osobników ale podejrzewa sie około 14 działających Wybrańców Kurtulmaka, podobno kilku z nich,
w przebraniach gnomów, szpiegują wrogów w ich społeczeństwa. Krążą także niepotwierdzone plotki o przymierzach miedzy nimi a smokami.
Czy to wszystko jest prawdą ? Chyba coś w tym jest, ponieważ każdy kto chciał się dowiedzieć czegoś o istnieniu Wybranców Kurtulmaka, umierał otruty tajemniczą trucizną.
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 10:13 am przez Vitriol Plugawiciel, łącznie zmieniany 7 razy.
 
Awatar użytkownika
Ivelio
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 228
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 7:45 pm

czw maja 11, 2006 4:28 pm

No, nieźle. Fajna rzecz :D Gratuluje. Mam taką prośbe, czy mógłby ktoś zrobić Wybrańca Nerulla?
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw maja 11, 2006 4:29 pm

Już odpowiadam
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
Każda istota o wartości Intelektu co najmniej 2,

Zwierzęta też? Jakoś nie wyobrażam sobie psa śmiejącego się z dowcipów.

Tam jest później rozumiejący, a czy pies zrozumiałby dowcip? No, ale na wszelki wypadek można uściślić aby nie było niedopowiedzeń.
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
Opętańczy Śmiech Tashy.

Ohydny śmiech.

Ano właśnie, tak się zastanawiałem jak to jest po polsku :P Zaraz zmienię.
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
odległości 10 metrów od Wybrańca

9 lub 12 byłoby zgodniejsze z mechaniką.

Hm, w sumie racja, 9 metrów w zupełności wystarczy.
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
Wybraniec Garla nie starzeje się i umiera gdy nadejdzie jego czas.

Czy sprawia to, że jest niepodatny na czary wpływające na wiek?

Tak, dokładnie to znaczy :)
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
złoto wróżek

Z jakiego podręcznika pochodzi te (i chyba kilka innych) czar?

A ten czar pochodzi z podręcznika www.dnd.polter.pl :)
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
który usłyszał śmiech oraz zobaczył jego sztuczki otrzymuje premię

Oraz, czy lub? To znaczy, czy głuchota lub ślepota neguje ten efekt, czy trzeba wykluczyć oba zmysły?

Tak, trzeba widzieć i słyszeć aby zdolność przyniosła efekt, tak więc ślepota lub głuchota negują ten efekt.
Smg pisze:
amnezjusz napisał:
Jeśli sakwa w jakiś sposób znajdzie się w posiadaniu osoby nie pożądanej(czyt. osoba inna niż Wybraniec), wybucha zadając tej osobie 1k6 obrażeń od magii a ponadto w miejscu sakwy pojawia się kartka papieru ze słowami: Może to cię czegoś nauczy, ha! Sakwa tymczasem ponownie materializuje przy pasie Wybrańca.

Zawsze? Tzn. wybraniec gubi sakwę, ktoś ją podnosi i bum!-nie żyje (dzicko lub niskopoziomowy mag?)? I czy to następuje natychmiast po wzięciu do ręki sakwy przez obcego (jeżeli tak, to w czasie kradzierzy kieszonkowej powinno poranić też wybrańca)? Jaki jest rozmiar wybuchu?

Hm, pomyślmy, masz trochę racji. Zrobię tak. Sakwa wybucha dopiero wtedy gdy komuś uda się ją otworzyć, co nie jest łatwe(ST otwierania zamków 25) i zadaje obrażenia tylko otwierającemu. Wybraniec nie ma problemu z otwieraniem sakwy. Poza tym, jako, że nie chciałbym aby wybuch kogoś zabijał, co można zrobić (oprócz tego że wybuch tylko by oszałamiał otwierającego) aby sakwa "wykrywała", że otwierającym jest dziecko lub ktoś potencjalnie mogący zginąć ?
Smg pisze:
To ja troszeczkę ponarzekam.

A narzekaj, narzekaj. Takie narzekanie zawsze przyjmuje z otwartymi rękoma, więc jeśli ktos wyłapie jeszcze coś niech da znać ;)
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

czw maja 11, 2006 4:41 pm

amnezjusz pisze:
A ten czar pochodzi z podręcznika www.dnd.polter.pl

To miłoby było, jakbyś to na przyszłość zaznaczał w tekstach, żeby nie było problemów z szukaniem.
amnezjusz pisze:
Poza tym, jako, że nie chciałbym aby wybuch kogoś zabijał, co można zrobić (oprócz tego że wybuch tylko by oszałamiał otwierającego) aby sakwa "wykrywała", że otwierającym jest dziecko lub ktoś potencjalnie mogący zginąć ?

Ja to proponuję zrobić tak-sakwa po zgubieniu/kradzierzy teleportuje się do Wybrańca dopiero po kilku minutach (pozwala to uniknąć poranienia samego wybrańca), zaś przy znikaniu, jeżeli jest w posiadaniu zamierzającej ją sobie przywłaszczyć (wykrycie myśli i po sprawie), telepotuje w swoje miejsce jakiś mniej przyjemny obiekt (i kartkę). Osobiście proponuję odór "przetrawionej" kapusty lub rzepy ;). Jakoś pasuje mi to do gnomiego bóstwa. Jeżeli zaś jest w posiadaniu istoty bez niecnych zamiarów, po prostu znika.

Vitriol Plugawiciel pisze:
Każdy kto spotkał kobolda, rozczarowywał się, co mógł zrobić mały, tchórzliwy gadzik, a to dużo, bo ten kto spotkał elitaranego zabójce boga opiekuńczego koboldów, ten żałował obrażania koboldów do końca swego życia.

To zdanie wymaga pilnego remontu.
Dodatkowo, fajnie by było jakbyś wycioł z tekstu trochę "gnomów" i "Kurtulmaków", bo pojawiają się w zastraszającej ilości.

Vitriol Plugawiciel pisze:
Żądło Kurtulmaka:

Do ponownego napisania, w obecnej formie zdziebko nieczytelne. No i skoro jest to zwykła trucizna, to zwykłe przywrócenie i neutralizacja trucizny powinny na nią działać.

Jak dla mnie szablon ma zdecydowanie za małą SW. Życie wieczne (o którym nic w opisie mechanicznym nie wspominasz), wykrycie gnomów, potężne zdolności czaropodobne (jak powyżej-skąd one są?), silne zdolności mówią mi, że ten wybraniec powinien mieć SW przynajmniej +5.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw maja 11, 2006 4:50 pm

Ja natomiast odniosę się do Wybrańca Kurtulmaka, od razu muszę powiedzieć, że po raz kolejny jest to naprawdę dobra robota, choć nie pozbawiona kilku błędów (o nich za chwilę).
Strona fabularna prezentuje się dokładnie tak jak powinna, wszystko właściwie mamy tam opisane (sposób stania się, kadencje Wybrańca, rolę społeczną oraz liczbę aktualnych koboldów to miano noszących). Jedyne co wydaje się nieco nielogiczne to ich liczba, nie wiem czy 26 działających na raz nie jest nieco zbyt dużą liczbą ale w sumie koboldów też jest dużo więc nie jest to jakiś duży błąd. Przyczepić można się bardziej do samej czytelności, miejscami tekst jest lekko chaotyczny a zdania dziwnie brzmią, nie przeszkadza to w odbiorze informacji ale nieco psuje ogólne wrażenie.
Jeśli chodzi o mechanikę to ogólnie wszystko jest w porządku i pasuje tak do bóstwa jak i rasy ale wszystko zdaje się być lekko przepakowane. Przede wszystkim plusy do atrybytów (czy +4 dla koboldów do inteligencji to nie troche za dużo ?) a także dość silne zdolności czaropodobne (szczególnie bycza siła na życzenie). Wykrycie gnomów też ma chyba nieco za duży zasięg (zmieniłbym z 500 na 200-300 m). Co do reszty nie mam zastrzeżeń i tak ogon z trucizną jak i pazury całkiem nieźle pasują do ogólnego wizerunku bóstwa.

Podsumowując mamy kolejny udany szablon. Dobra robota (choć tym razem widać było w niektórych miejscach pewien pośpiech). Nie mniej jednak i fabularnie i mechanicznie trzyma się całkiem mocno.

P.S. Dzięki za dodanie roli społecznej do opisów Vitrol teraz są pełniejsze i łatwiej takiego Wybrańca do kampanii wprowadzić.
 
Awatar użytkownika
M.S.
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3035
Rejestracja: sob gru 24, 2005 7:42 pm

czw maja 11, 2006 4:59 pm

amnezjusz pisze:
WYBRANIEC GARLA ZŁOTOPOŁYSKLIWEGO



Nie znam się zupełnie na panteonie Zapomnianych Krain, więc zastanawia mnie, czy powyższy bóg, to nie poprostu Garl Światlistozłotego z podręczników źródłowych?


amnezjusz pisze:
Temat ten(mam taka nadzieję Wink) ma posłużyć za miejsce w którym umieszczlibyśmy własne nieoficjalne wersje szablonów Wybrańców.



amnezjusz pisze:
Przecież Bóstw w FR jest niezliczona ilość a każde z nich może mieć własnego Wybrańca.


Czy mam przez to rozumieć, że ten temat został zarezerwowany dla bóstw FR? Jeżeli zechce mi się publikować bóstwa Greyhawku, to muszę załorzyć własny topic?
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw maja 11, 2006 5:06 pm

:D Smg, dobrze kombinujesz, ta rzepą pasuje do Garla jak ulał. Co do stronki to po prostu myślałem że nie trzeba dawać tej informacji (tak naprawdę to mi się nie chciało :P), następnym razem o ile będzie to potrzebne do wszysko będzie na swoim miejscu.

A co do Wybrańca Kurtumlaka mam kilka zastrzeżeń. Byczą Siłę dałbym 3 razy dziennie, bo drugo poziomowy czar na życzenie to trochę za dużo IMO. No i liczba Wybrańców, hm nie wiem czy 26 to nie za dużo. Koboldów jest dużo, tego faktu nie da się zanegować, ale jednak czy to znaczy, że Wybrańców też powinno być dużo, ja osobiście zmniejszyłbym ich liczbę.
I ostatnia sprawa. Rzuty obronne. W oficjalnych szablonach, żaden z Wybrańców nie otrzymywał premii do RO i zastanawiam się czy jest to po prostu przypadek czy Wybrańcy nie powinni dostawać takich premii? Bo jakby nie patrząc to niejako dostają oni premie do RO dzięki zwiększaniu niektórych atrybutów.

Edit. M.S., Złotopołyskliwy to po prostu moja wersja przydomku Garla z podręczników źródłowych. A co do Wybrańców bóstw Greyhawkowych i inno settingowych, to ja osobiście nie widzę problemu aby takie szablony tu umieszczać :)
Ostatnio zmieniony czw maja 11, 2006 5:42 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw maja 11, 2006 5:18 pm

Błędy poprawione, odpowiednio zmnienione.
Co do trucizny, pragne zaznaczyć, że to magiczno-boska trucizna z ogona samego Kurtulmaka.
Co do SW, Smg, koboldy i tak są rasą słabą np. siłe mają 6, więc według mnie kilka dodatkowych mocy powinno je wyrównać do innych wybrańców bóstw. A zresztą Kurtulmak to pośrednie bóstwo i kieruje się tabelą Amnezjusza. Moim zdaniem SW jest odpowiednie.
Teraz zdolności, napisałem, że Kurtulmak przenosi niewielką część swej mocy w wybranców a jego moce służą do plugawienia i niszczenia, więc wybór oczywisty.
A nieśmiertelnośc, po co bóstwu śmiertelni najlepsi słudzy a na dodatek krótkożyjący. Zauważ też, że Malaugrimowie są nieśmiertelni ale nie jest to uwzględnine mechanicznie.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

czw maja 11, 2006 7:11 pm

Po poprawkach szablon prezentuje się już znacznie lepiej, tekst czyta się szybciej, łatwiej i dużo przyjemniej niż poprzednio. Zmiany w cechach są ok i teraz Wybraniec spokojnie w tym SW+3 się mieści według mnie i nie ma sensu tutaj wiele zmieniać. Trucizna wydaje się dość silna ale jej boskie pochodzenie może usprawiedliwiać nie działanie słabszej magii choć z drugiej strony można dopuścić standardowe metody leczenia zatruć. Nowa liczba Wybrańców jest bardziej odpowiednia (14 wydaje się całkiem optymylną liczbą).
Ogólnie mówiąc jest znacznie lepiej. Dobra robota.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pt maja 12, 2006 8:24 pm

A oto kolejny Wybraniec. Mam nadzieję, że się spodoba :)

Wybraniec Maglubiyeta

Jesteś silny więc rządź.

W chwiejnym i chaotycznym społeczeństwie goblinów nie trudno znaleźć kogoś potężnego, jak zresztą ma to miejsce w każdej społeczności. U goblinów jednak potęga nie stoi na równi z szacunkiem i najczęściej osoba silna i posiadająca wpływy jest narażona na ciągłe ataki ze strony pobratymców, chcących udowodnić, swą wartość i siłę.
Jednak aby społeczeństwo dzieci Maglubiyeta całkowicie nie pogrążyło się w chaosie, Ognistooki wybiera spośród swoich wyznawców jednostki charakteryzujące się charyzmą, dumą i siłą i czyni z nich swych Wybrańców. Wybraniec aby pokazać swoją moc i słuszność wyboru Maglubiyeta, z własnej woli przystępuje do rytuału ”oczyszczenia”, mającego miejsce w Jaskini Tronowej świętym miejscu goblinów, gdzie siada na Tronie Maglubiyeta i bez szwanku wychodzi z płomieni pokrywających każdego śmiałka, który na Tronie siada. Wybrańcem może zostać każdy goblin (nawet dekanteryjski), hobgoblin, niedźwiedziożuk lub tasloi wyznający Maglubiyeta, co ciekawe, Maglubiyet na Wybrańców wybiera tylko przedstawicieli płci męskiej.
Stając się Wybrańcem zyskuje się coś więcej niż prestiż. Wybrańcy zyskują szacunek a świadomość wyboru przez boga, parazliżuje większość potencjalnych zamachowców przed podniesieniem na Wybrańca ręki.
Głównymi zadaniami Wybrańca Maglubiyeta jest krzewienie wśród gobliniej rasy nienawiści do innych. Wybrańcy uczą, że w życiu najważniejsza jest siła, honor i poświęcenie w walce. Często prowadzą goblnie armie, przewodzą radom wojennym oraz starają się utrzymać we względnej życzliwości poszczególne części kleru Maglubiyeta. Dość bliskie stosunki łączą ich z Wybrańcami innych bóstw gobliniego panteonu.

Tworzenie Wybrańca Maglubiyeta:

Wybraniec Maglubiyeta jest szablonem, który może być nałożony na każdego goblinoida wyznającego Maglubiyeta. Wybraniec Maglubiyeta używa wszystkich statystyk i zdolności specjalnych postaci oraz tych opisanych poniżej.

Ataki specjalne: Wybraniec Maglubiyeta zachowuje wszystkie ataki specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Krew bogów (Sp): Po pomyślnym przejściu rytuału "oczyszczenia" i zejściu z Tronu Maglubiyeta w ręce Wybrańca materializuje się topór bojowy z umagicznieniem +2, którego ostrze pokryte jest zakrzepłą krwią. Mówi się, że jest to trująca krew samego Ognistookiego, krew śmiertelnie niebezpieczna dla każdego wroga gobliniej rasy. Krew tą należy traktować jako truciznę wysączającą 1d4 Budowy oraz Zręczności (ST na wytrwałość 18 ), każdemu nie goblinoidowi. Truciznę można usunąć za pomocą czarów Odnowienie, Życzenie lub Cud.

Zdolności czaropodobne: Wybraniec Maglubiyeta ma dostęp do następujących Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci Wybrańca Maglubiyeta. 1/ dzień: magiczny krąg przeciw dobru, zaraza; 3/ dzień: niewidzialność, ochrona przed dobrem, zguba.

Zdolności specjalne: Wybraniec Maglubiyeta zachowuje wszystkie zdolności specjalne postaci a także zyskuje następujące:

Czempion (Su): Aby Wybraniec wyróżniał się na tle innych przedstawicieli swej rasy, Ognistooki przyczynia się do rozrostu jego ciała, co wywiera na goblinoidach olbrzymie wrażenie. W ten sposób rozmiar Wybrańca zwiększa się o jeden (np. goblin z istoty małej staje się średnią itp.) a co za tym idzie przechodzą na niego wszystkie właściwości związane z nowym rozmiarem.

Demagog (Su): Raz na trzy dni Wybraniec potrafi wygłosić mowę w czasie której jego usta wydają się być pomostem między Maglubiyetem a jego ludem. Wszystkie goblinoidy w odległości 12 metrów od Wybrańca zaczynają słuchać jego słów(jest to magiczny przymus), które niepostrzeżenie wpływają na ich podświadomość nakazując im całkowite poddanie się woli Wybrańca. Wszystkie goblinoidy wrogo nastawione do Wybrańca, słyszące jego głos muszą wykonać rzut obronny na Wolę (ST 21). Jeśli rzut ten nie będzie udany, znajdą się one pod działaniem efektu analogicznego z efektem fanatycznego nastawienia (opisane w Podręczniku Przygód Epickich). Goblinoidy będące sprzymierzeńcami automatycznie poddają się działaniu zdolności. Trwa ona liczbę rund równą podwójnych KW Wybrańca + jego mod. z Charyzmy.

Niepodatności (Ex): Wybraniec Maglubiyeta jest niewrażliwy na paraliż, strach i uśpienie.

Ogniste oczy (Su): Oczy wybrańca żarzą się niczym płomienie ognia, dokładnie w ten sam sposób jak oczy Maglubiyeta. Raz dziennie dzięki swym oczom potrafi wytworzyć efekt analogiczny do czaru Palące światło (poziom rzucającego 12). Ponadto oczy sprawiają, że Wybraniec nigdy nie będzie mógł zostać oślepiony lub oszołomiony za pomocą efektów oraz czarów z określnikiem światło tak jak i nie będzie mógł zostać oślepiony światłem naturalnym.

Rzuty obronne: Tak jak postać.

Atrybuty: +2 do Siły, +4 do Zręczności, +4 do Charyzmy.

Umiejętności: Blef, Ciche poruszanie oraz Profesja (zakładanie wnyków) uznawane są za umiejętności klasowe postaci.

Atuty: Tak jak postać.

Klimat/ teren: Tak jak postać.

Skala wyzwania: +4

Charakter: Dowolny zły.

Skarb: Tak jak postać.

Zaawansowanie: Tak jak postać.

W czasach obecnych nie wiadomo nic o żadnym Wybrańcu, nie mówią o tym żadne oficjalne źródła, więc pozostaje nam czekać aż Ognistooki poczuje, że jest mu on potrzebny...

ALTERNATYWNA WERSJA NIEKANONICZNA

Obecnie mamy do czynienia z mniejszą liczbą Wybrańców Maglubiyeta niż w przeszłości. Setki lat temu zdarzało się, że po Faerunie podróżowało nawet sześciu jego Wybrańców. Dziś jest ich tylko dwóch. Zargrivyegh (hobgoblin Wybraniec Maglubiyeta druid 14/ wojownik 3) jest przywódcą największej gobliniej społeczności na Anauroch, Grevyag. Jego głównymi zadaniami jest gnębienie i ataki na osiedla bhukasów, dobrych goblinów wyznających Kikanuti, która jest jednym z największych wrogów Maglubiyeta. Zarg od lat stara się dotrzeć do jednego z najświętszych miejsc wiary bhukasów zwanego ”studnią światła”.
Drugim Wybrańcem jest postać niezwykle tajemnicza, wywołująca zarazem u większości goblinów irracjonalny lęk, Szepczący w Ciemnościach (goblin Wybraniec Maglubiyeta łotrzyk 15/ kapłan 5 Maglubiyeta). Mówi się, że w swojej wieży, gdzieś w Turmish, pracuje nad stworzeniem nowego rodzaju trucizny, których próbki wypróbowuje na upośledzonych niewolnikach. Szepczący nie wacha sie przed niczym i stąd bierze się lęk przed nim, nigdy tak naprawdę nie wiadomo co chodzi mu po głowie. Podobno jego wieży chroni grupa nieumarłych hobgoblinów oraz goblinów z Dekanter.
Jeszcze do niedawna żył trzeci z Wybrańców, Harklor jednak jego pycha doprowadziła go do śmierci. W roku 1367, Harklor oraz plemię któremu przewodził, zostało zmasakrowane przez armię Emerusa Warcrowna, zmierzającą do Cytadeli Wielu Strzał, gdzie armia krasnoludów oraz ich sprzymierzeńcy z Silverymoon pokonali króla Oboulda i odbili cytadelę Wielu Strzał przywracając jej prawowitą nazwę Felbarr.

Jak zwykle czekam na opinie, rady etc.
Ostatnio zmieniony ndz maja 28, 2006 2:55 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 5 razy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt maja 12, 2006 8:49 pm

Nie chcę się za bardzo powtarzać więc powiem, że tak samo jak przy poprzednich pracach tak i teraz opis Wybrańca stoi na solidnym i wysokim poziomie. Fabularnie nie ma żadnych zgrzytów (z jednym wyjatkiem ale to za chwilę). Wszystkie najważniejsze zagadnienia wyjaśnione (ilość Wybrańców, rola społeczna, sposób stawania się, postrzeganie przez innych itd.). Mechanicznie też wszystko dobrze lub bardzo dobrze, szczególnie do gustu przypadła mi moc Demagoga (już widzę te tłumu oklaskujące goblina-przywódcę :) ), reszta też jest dobra i pasuje do bóstwa. Żadnych przegięć też nie zauważyłem i wszystko wydaje się zrównoważone.
Teraz natomiast kilka słów na temat drobnego, według mnie, zgrzytu fabularnego. Chodzi mi o Szepczącego w Ciemnościach, jego opis (jeśli jest poważny) wydaje mi się nieco zby przesadzony, po prostu wizja goblina łotrzyka nawet Wybrańca boga szukającego za pomocą artefaktu (którego posiadanie samo w sobie spowodowałoby najazd całej chmary poszukiwaczy przygód) zwojów z nether to chyba lekka przesada. Nawet jeśli wie co to jest to raczej nie potrafiłby ich wykorzystać.

Podsumowując tak czy owak mamy do czynienia z profesjonalnym i dobrze opisanym Wybrańcem. Gratulacje i czekamy na następne prace.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

pt maja 12, 2006 8:59 pm

Z Szepczącym jest tak, że przez swoją ignorancję on sam do końca nie zdaje sobie sprawy z wagi przedmiotów, których poszukuje i po prostu nie przyjmuje do wiadomości faktu, że jego poszukiwania mogą okazać się bezowocne :) Choć, przemyślę jeszczę tę sprawę i byc może wprowadzę małą zmianę.

Edit. A jednak zmieniłem, żeby wszystko było bardziej wiarygodne.

A najprawdopodobniej już w weekend będziecie mogli zapoznać się z jednym z dwóch Wybrańców: Ubtao lub Lliiry (a może obu ;)), zobaczymy.
 
Awatar użytkownika
Radnon
Szef działu
Szef działu
Posty: 4461
Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:35 pm

pt maja 12, 2006 10:22 pm

Teraz jest znacznie lepiej i logiczniej. Praca nad trucizną brzmi już bardziej wiarygodnie. Skoro ostatnia rzecz do jakiej miałem możliwość się przyczepić znikła to chyba spokojnie mogę uznać, że szablon jest gotowy i bardzo dobrze zrobiony. Moje gratulacje.
 
Awatar użytkownika
von Trupka
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1571
Rejestracja: śr sie 24, 2005 10:22 am

pt maja 12, 2006 10:25 pm

Tradycyjnie już:
amnezjusz pisze:
W chwiejnym i chaotycznym społeczeństwie

Społeczeństwa goblinów nie są chaotyczne. Mają wodzów, którzy mają pewien posłuch i są dość zdyscyplinowane.
amnezjusz pisze:
świadomość wyboru przez Boga

Raczej boga.
amnezjusz pisze:
Każdy Wybraniec dostaje w darze topór bojowy z umagicznieniem +2

Kiedy i od kogo?
amnezjusz pisze:
Zdolności czaropodobnych, działających na poziomie równym poziomowi postaci

Uwaga jak u któregoś z poprzednich Wybrańców. A cośli postać ma za niski poziom (choćby przez wysączenia)?
amnezjusz pisze:
a co za tym idzie przechodzą na niego wszystkie właściwości związane z nowym rozmiarem.

To zdanie jest dziwne. Przechodzą na niego? Z kogo?
amnezjusz pisze:
goblinoidy w odległości 12 metrów od Wybrańca zaczynają słuchać jego słów,

Czy jest to magiczny przymus, tzn. czy muszą go słuchać, nawet w obliczu zagrożenia?
amnezjusz pisze:
Rzemiosło (robienie pułapek)

Huh? Profesja (zakładanie wnyków)? Rzemiosło (tworzenie pułapek)?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości