To mój pierwszy opis, więc pewnie będzie mocno wybrakowany. Spróbowałem dostosować opis niewybrednych blaszanych upiorów z Fûstel do świata D&D.
Plan Materialny składa się z niezliczonych kryształowych sfer. W jednej z nich znajduje się świat zwany Môftel, w którym kontynenty unoszą się w powietrzu. Jego nazwa pochodzi od największego kraju. W Môftel już bardzo dawno temu odkryto sposób na teleportację między sferami. Dzięki temu ich cywilizacja objęła wiele sfer. Wiele krajów zyskało kolonie, a tam, gdzie to się nie udało, miejscowi i tak często przyjęli kulturę Môftel. Kilkaset lat temu władca Lafon, kraju sąsiadującego z Môftel, kazał stworzyć konstrukty bojowe, które miały być odporne na zwykłe ataki, dobrze współpracować, samodzielnie zdobywać paliwo i same budować następne wykorzystując części ze zniszczonych wrogich konstruktów a nawet złoża rudy. Jednak w czasie przerzucania armii między sferami coś poszło nie tak i niemożliwe do opanowania konstrukty pojawiły się na wszystkich sferach w międzysferowej sieci Môftel, a odtąd są znane jako niewybredne blaszane upiory z Môftel. Okazało się, że jedzą wszystko. Osobniki pożerające w pełni żywych udało się wytępić, ale reszta się rozmnożyła, a tam, gdzie się je spotyka myślące konstrukty i nieumarli nie rozstają się z magiczną bronią lub chronią się w twierdzach, o ile nie są wystarczająco potężni.
Już na pierwszy rzut oka widać, że niewybredne blaszane upiory są zbudowane z metalu. Wzrostem przypominają krasnoludy. Mogą wysuwać chwytaki, ale w miejsce rąk mają wbudowane mieczopodobne ostrza (Mają one takie własności jak długi miecz, ale są wbudowane, więc nie można ich po prostu zabrać z ciała zabitego konstruktu. Można najwyżej je oderwać, a następnie dorobić rękojeści.). Mają nogi, ale również śmigła, które umożliwiają im lot. Blaszane upiory atakują i pożerają wszystko, co można uznać za nie w pełni żywe: nieumarłych, orantów, konstrukty (ale nie wykazują skłonności do kanibalizmu), złożone mechanizmy (zaczynając od zegarów mechanicznych), inteligentne przedmioty i dusze. Blaszane upiory są tak nasączone magią, że mogą się regenerować jak żywe istoty (a nawet nieco sprawniej - zachowują przytomność i mogą się leczyć przez całą dobę).
Niewybredny blaszany upiór (SW 6)
N Średni konstrukt
Inicjatywa: +3
Klasa Pancerza: 24 (+4 Zr, +10 naturalny), dotyk 14, nieprzygotowany 20
Kostka Wytrzymałości: 5k10+20 (47 PW)
Rzuty obronne: Wytr +3, Ref +3, Wola +2
Szybkość: 9 m (6 pól), latanie 12 (słaba)
Atak: wbudowany długi miecz +2 +10 wręcz (1k8+2/19–20)
Całkowity atak: 2 wbudowany długi miecz +2 +10 wręcz (1k8+2/19–20)
Przestrzeń/zasięg: 1,5 m/1,5 m
Bazowy atak/zwarcie: +6/+15
Atrybuty: S 19, Zr 19, Bd — , Int 2 , Rzt 11, Cha 6
Specjalne ataki: pożeranie nie w pełni żywych
Specjalne cechy: cechy konstruktów, widzenie w ciemnościach 18 m, widzenie w słabym świetle, redukcję obrażeń 10/magia, pożeranie dusz, naprawianie się, naprawianie innych, budowanie innych
Środowisko: każde
Występowanie: pojedynczo, grupa (2–10) lub horda (11–100)
Skarb: żaden
Wysączenie energii (zn):
Blaszany upiór może na życzenie w akcji standardowej nałożyć 1k2 negatywnych poziomów na jedną nie w pełni żywą istotę (nieumarli, oranci, konstrukty oraz złożone mechanizmy (zaczynając od zegarów mechanicznych) i inteligentne przedmioty). bez rzutu obronnego. Rzut obronny na Wytrwałość pozwalający pozbyć się wspomnianych negatywnych poziomów ma ST 20. Nie bierze się pod uwagę odporności konstruktów i nieumarłych na negatywne poziomy. Mechanizmy i inteligentne przedmiot traktuje się, jakby miały jedną KW, chyba że są na tyle duże i złożone, że uzasadnione jest więcej. Za każdy nałożony negatywny poziom blaszany upiór zyskuje 5 tymczasowych punktów wytrzymałości.
Pożeranie dusz:
Za każdym razem kiedy jakaś istota przy nich umiera lub jest wskrzeszana, mają szansę na pożarcie jej duszy. Szansa wynosi 50% jeżeli jest jeden i nie jest zajęty, 25% jeśli jest jeden i jest zajęty (np. walczy), 75%, jeśli jest ich wiele i nie są zajęte oraz 50% jeśli jest ich wiele i są zajęte. Istota, której duszę pożarły, może zostać przywrócona tylko przy użyciu Cudu lub Życzenia, a następnie czaru wskrzeszenia. Pożarcie leczy 1k4 na KW duszy obrażeń blaszanego upiora.
Naprawianie innych:
Blaszany upiór może w ciągu godziny poskładać i uruchomić z powrotem zniszczonego pobratymcę, jeżeli nie brakuje jego części i nie były one celowo niszczone. Naprawiony konstrukt ma 5PW (1/KW). Może też pomóc zregenerować się bardzo zniszczonemu pobratymcy w ciągu godziny do 5PW.
Naprawianie się:
Blaszany upiór pozostając w bezruchu przez 8 godzin leczy 5PW (1/KW).
Budowanie innych:
Blaszany upiór, jeżeli dysponuje 500kg metalu, może w ciągu doby zbudować nowy egzemplarz. Większa liczba może zrobić to odpowiednio szybciej (dwa w ciągu 12 godzin itd., aż do 12 w ciągu 2 godzin).