Zrodzony z fantastyki

 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

pt maja 14, 2010 6:56 pm

Witam. To moj pierwszy post i pierwsza stworzona klasa, wiec prosze o wyrozumialosc. Jest to kolejna wersja wojownika ninja, ktorzy pewnie zasmiecaja fora w ogromnych ilosciach. Mi jednak zadna nie przypadla do gustu, wiec postanowilem stworzyc wlasna. Zamysl jest taki, by oddac jak najlepiej historyczny pierwowzor i w miare znosnie przelozyc to na zasady DnD. Uprzejmie prosze o krytyke, polemike, sugestie.
Ostatnio zmieniony pn kwie 11, 2011 12:05 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 14 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
erman
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1005
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 4:28 pm

Re: Ninja [3.5]

pt maja 14, 2010 7:05 pm

"Punkty umiejętności: 6."
Błąd czy zamierzone? Wydaje mi się że powinno być 4x (6+mod. z int.) na 1 lvl a na każdym następnym 6+mod z int.

Na razie tylko to mi się rzuciło w oczy potem skomentuje resztę.

ps: Witaj na forum :)
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 7:05 pm przez erman, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

pt maja 14, 2010 7:15 pm

erman pisze:
Wydaje mi się że powinno być 4x (6+mod. z int.) na 1 lvl a na każdym następnym 6+mod z int.

Tak.. oczywiscie, tak powinno byc napisane. Przepraszam za blad. Poprawie pozniej, bo teraz nie bardzo mam mozliwosc z powodow technicznych

Dziekuje za zwrocenie uwagi
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 4:46 pm przez Korbel, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: Ninja [3.5]

pt maja 14, 2010 7:32 pm

Mi tam ninja z ComplAdv (który z resztą wspomniałeś w pracy) wystarcza więc tylko parę uwag:
- "ninjowe broni" brzmi tak sobie nie lepiej np "Wypada jednak pozostać przy orężach specyficznych dla ninja" albo coś?
- pełny BaB i 3 mocne RO to raczej przesada
- rozwój powyżej 12 poziomu raczej mało atrakcyjny
- za dużo bajerów na początkowych poziomach - biorąc 2 lvle dostajemy +2 BaB, +3 RO, +1,5m szybkości, +Rzt do KP i paru umiejętności, uchylanie, 2 atuty i nagły atak k6 jako wisienkę na torcie. Barb+Mnich+łotrzyk w jednym tak na oko. Jako suma, nie średnia.
To tyle, na jakieś konstruktywne wnioski nie licz, bo jak pisałem mi ninja z CA wystarcza i nie wiem co można jeszcze dokombinować :P
 
Awatar użytkownika
Bahior
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 130
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:30 am

Re: Ninja [3.5]

pt maja 14, 2010 7:47 pm

Z przedmówcą się zgodzę. Ale jeśli bym miał coś dodawać to może jakieś zdolności poprawiające wspinaczkę, używanie liny itp - ja słyszę ninja a widzę zamaskowane postacie przekradające się po dachach.

Może jakieś umiejętności związane z cieniem... jak tancerz cieni..

Odnoszę wrażenie, że ten ninja jest do bólu realistyczny, żadnych zdolności "nadprzyrodzonych". Nie zapominajmy, że D&D to gra Fantazy może pokuś się o coś naprawdę wyjątkowego, nawet przeczącego z prawami fizyki.

Ale podoba mi się twoja próba dotarcia do historycznych korzeni tej klasy.

Witam też na forum :)
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 7:49 pm przez Bahior, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

pt maja 14, 2010 8:26 pm

Oczywiscie rozumiem, ze wersji ninja jest pelno, jak chociazby ta z CA. Zdaje sobie sprawe, ze wrzucajac kolejnego - w najlepszym przypadku robie 'maslo maslane'. Ja prosze tylko o skomentowanie, czy ta moja jest odpowiednio zbudowana.

'Ninjowe bronie' to rzeczywiscie sformulowanie co najmniej nieszczesliwe. Poprawie, tak jak Pan sugeruje. To niestety kolejne moje niedopatrzenie.

Staralem sie posilkowac Class Construction Engine, przy tworzeniu.. i wedlug niego, przy tych zdolnosciach itd - pelny BAB i dobre rzuty obronne wcale nie zachwieja rownowaga. Bazowy atak ma odzwierciedlac perfekcyjne wyszkolenie ninja w atakowaniu, np rzucaniu shurikenem z zabojcza precyzja. W koncu ninja musial miec pewnosc ze trafi, by moc skutecznie eliminowac powiedzmy straznikow. A tego bazowego ataku brakuje mi u innych klas 'lotrzyko-podobnych'. Dobre rzuty obronne.. Coz, wytrwalosc jako efekt np treningow w znoszeniu bolu, refleks dzieki zwinnosci, wola dzieki medytacji, o ktorej wspomnialem w opisie. Moim skromnym zdaniem ninja powiniem wlasnie takie cechy posiadac.

Rozwoj powyzej 12. poziomu - rzeczywiscie, lezy. I kwiczy. Tez duzo o tym myslalem. Problem w tym, ze kompletnie brak mi koncepcji. Mozna by poprzenosic zdolnosci z wczesniejszych poziomow, by jakos ladniej sie to rozkladalo pomiedzy te 20 poziomow. Przy okazji zdjalbym troche 'bajerow' z poczatkowych 2 poziomow, o czym Pan Krackus pisal. Mozna by jeszcze rozbic zdolnosc 'mistrzostwo w umiejetnosciach' na trzy, a nie dwa stopnie. Pomysle. BTW.. w klasie lotrzyk chyba tez malo kto bierze duzo poziomow. Zazwyczaj wskakuje sie na skrytobojce, tancerza cieni, jakas klase czarujaca itd. W tym byl upatrywal szansy i dla mojego ninja. Traktujmy go, jesli nam ten rozwoj przeszkadza, jako taka 'podstawke'. Podwaliny pod klase prestizowa, np Invisible Blade albo Master Throwera.. Tak tylko mi po glowie chodzi.

Rzeczywiscie, ten ninja MIAL byc realistyczny. To jest tylko moja prywatna preferencja.. nie przepadam za magia, nadprzyrodzonymi zdolnosciami i tym wszystkim. Lubie, gdy moge sobie wyobrazic i 'normalnie' uzasadnic, co sie dzieje z moja postacia. Ze to nie bardzo pasuje do konwencji fantasy.. nic nie poradze. Taki moj posrany gust i tyle. A DnD to wlasciwie jedyny dostepny mi system, wiec nie moge uciec w nic innego.

Wspinaczka? Zdolnosc 'czynna medytacja' pozwala dodac modyfikator z roztropnosci takze do wspinaczki. Mistrzostwo w umiejetnosciach tez do wspinaczki sie odnosi. I chyba pozostane przy takich 'wzmocnieniach'. Moim zdaniem wiecej nie trzeba.. chyba ze Pan zaproponuje cos? Ale prosilbym o zachowanie tego realizmu, jezeli to nie problem.

"ja słyszę ninja a widzę zamaskowane postacie przekradające się po dachach". A ja, slyszac 'ninja'.. niewiele widze. Bo rownie dobrze moze to byc ten arystokrata, ktory spaceruje promenada, albo lokalny lekarz. Albo wojownik z katana. I o to wlasnie chodzi - o kamuflaz. O to, by przeciwnik nie wiedzial, co go czeka.. tak mysle.

23 maja - dodalem zdolnosci 'sypniecie piaskiem' i 'assasyn'. Niespodziewane uderzenie zadaje teraz wieksze obrazenia humanoidom. Jeszcze raz prosze o komentarze i poprawki, szczegolnie specow od mechaniki oraz tematyki ninja.

20 listopada - od teraz słaby rzut na wytrwałość, k6 punktów wytrzymałości, statyczne ST rzutu obronnego przeciw sypnięciu piaskiem.. i drobna kosmetyka była.

5 grudnia - już bez 'assasyna' i 'sypnięcia piaskiem'. Dodałem 'zabójcę'.
Ostatnio zmieniony ndz gru 05, 2010 11:03 am przez Korbel, łącznie zmieniany 12 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 12:54 am

Krótko - przepakowana, porównaj z łotrzykiem.
Ostatnio zmieniony czw gru 30, 2010 12:55 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 2:46 am

Ninja to po prostu łotrzyk w odpowiednim stroju i klimacie :)
 
Awatar użytkownika
Derechin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: wt gru 23, 2008 9:38 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 10:49 am

Biorąc pod uwagę realia historyczne naszego świata, a nie amerykańską (głównie) propagandę popkulturową, ninja byli ciut lepiej wyszkoleni niż typowe rzezimieszki (nawiasem mówiąc, ciekawie odmienia się to słowo), ale mieli o wiele gorsze wyposażenie. Popularny strój ninja to też w dużej mierze wytwór późniejszy - oryginalni ninja to byli po prostu chłopi, którzy musieli się nauczyć walczyć, czym popadło (tak powstały kamy, sai czy kunai - ich protoplaści to proste narzędzia rolnicze).
Pewnie powtarzam czyjąś kwestię, ale wydaje mi się, że warto wiedzieć, skąd się biorą stereotypy i jak bardzo są realne :)

Co do samej klasy, to:
1) używasz umiejętności z 3.0 (na przykład czytanie z warg)
2) nie widzę uzasadnienia na zwiększanie kości Niespodziewanego Ataku dla humanoidów - w końcu inne stworzenia też mają pachy czy łydki

Ogólnie ciężko jest ocenić klasę bez odniesień do innych, podobnych (choćby i tej z Complete Adventurer), ale nawet w odniesieniu tylko do klas podstawowych, jest za mocna. Łotrzyk czy nawet pewnie tropiciel nie mieli by w walce z takim Twoim ninja większych szans. Pomysł jest wtórny, ale to już słyszałeś.
Moja rada: spróbuj rozpisać jako klasę jakieś mniej znane zajęcie z dawnych czasów. Yamabushi mogliby być niezłym pomysłem, jeśli wymyślisz, jak odróżnić ich od mnichów z PG.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 3:07 pm

Przepakowana? To proszę o sugestie, co by osłabić. Swoją drogą, niby dlaczego miałby pokonać w walce tropiciela? Nie wydaje mi się.. Zaskoczyć i załatwić - może, ale walka? Ma mniej życia, chociażby.

Umiejętności poprawię (początkowo był do 3.0, zapomniałem przerobić).

Mocniejszy niespodziewany atak dlatego, że skupiają się na anatomii humanoidów. Zły pomysł?

Porównanie z łotrem wypada tak, że ninja lepiej się skrada i wlepia ukradki, a łotrzyk ma lepsze umiejętności. Jeśli z czymś przesadziłem, to tak jak mówię - trzeba mi konkretów, bo sam średnio sobie radzę. Dzięki :D
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 4:32 pm

Nie powiedziałbym że przepakowana, jeśli Niespodziewany atak działa tak jaku Ninja z CA (czyli nie działa przy flankowaniu) to nawet słaba, bo Łotrzyk może flankować, Ninja z CA pozbawia przeciwnika Zr do KP używając Ghost Step, a twoja wersja nie ma żadnej zdolności żeby regularnie używać niespodziewanego ataku. Pozostałe zdolności też mnie nie powalają.
Dałbym jakąś zdolność pozwalającą częściej używać niespodziewanego ataku, za to zabrał jedną czy dwie kostki na wyższym poziomie żeby zrównoważyć dodatkowy atak wynikający z większego ataku bazowego.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 6:08 pm

Schpeelah#144 pisze:
Dałbym jakąś zdolność pozwalającą częściej używać niespodziewanego ataku


Może być to, że na 19. poziomie wykonuje 2 ataki w rundzie zaskoczenia? Bo innych pomysłów nie mam..

Schpeelah#144 pisze:
jeśli Niespodziewany atak działa tak jaku Ninja z CA (czyli nie działa przy flankowaniu)


Dokładnie tak - z resztą wyraźnie to zaznaczyłem w opisie.
 
Awatar użytkownika
Schpeelah#144
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 939
Rejestracja: pn sie 21, 2006 8:26 pm

Ninja [3.5]

czw gru 30, 2010 9:53 pm

Może być to, że na 19. poziomie wykonuje 2 ataki w rundzie zaskoczenia? Bo innych pomysłów nie mam..
Chodzi mi o coś co można wykorzystywać przez całą karierę, czyli najpóźniej na 3.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

sob sty 08, 2011 11:14 am

Poprawiłem umiejki, dałem słabszy bazowy atak, dodałem Specjalny atak.
I trochę opis poprawiłem, miejscami.

Szanowni państwo skomentują? Zapraszam..

Ach, ale proszę bez kolejnych tekstów, że praca jest wtórna itp. O tym wiem od samego początku. Przyjmijmy, że teraz innych ninja nie ma (pochowali się). Ten jest pierwszy. Szczególnie interesuje mnie:

1. Czy cała praca jest spójna?
2. Czy są jakieś błendy (ortografy i takie tam)?
3. Jeśli jest za mocna - to co konkretnie? (choć i tak ufam Schpeelahowi, że nie jest za mocna - on się zna)
4. Czy ktoś ma pomysły na inne specjalne ataki? Takie, które pomagałyby tworzyć różnorodnych ninja.
5. Czy komukolwiek cokolwiek się podoba w tej pracy? Żebym wiedział, czego się trzymać, tak na przyszłość.

Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony sob sty 08, 2011 11:14 am przez Korbel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: Ninja [3.5]

sob sty 08, 2011 11:56 am

Korbel pisze:
Poprawiłem umiejki, dałem słabszy bazowy atak, dodałem Specjalny atak.
I trochę opis poprawiłem, miejscami.

Szanowni państwo skomentują? Zapraszam..

Nie za bardzo jest co komentować. Kolejna próba zrobienie "innego" ninja po kosztach. Mało jakiś unikatowych zdolności, dziwne propozycje, żeby sobie wybierać umiejętności klasowe i bronie, słabość na wyższych poziomach.

Korbel pisze:
Ach, ale proszę bez kolejnych tekstów, że praca jest wtórna itp. O tym wiem od samego początku. Przyjmijmy, że teraz innych ninja nie ma (pochowali się). Ten jest pierwszy. Szczególnie interesuje mnie:

Innych nie ma, ok, ale jest łotrzyk i mnich - ich krzyżówka wypada lepiej.
Korbel pisze:
1. Czy cała praca jest spójna?

Raczej tak, choć można poprawić jej czytelność.
Korbel pisze:
2. Czy są jakieś błendy (ortografy i takie tam)?

Som.
Korbel pisze:
3. Jeśli jest za mocna - to co konkretnie? (choć i tak ufam Schpeelahowi, że nie jest za mocna - on się zna)

Jest słaba. Jak to ma być klasa podstawowa, to na wyższych poziomach też coś powinna umieć.
Korbel pisze:
4. Czy ktoś ma pomysły na inne specjalne ataki? Takie, które pomagałyby tworzyć różnorodnych ninja.

Hmm, raz stworzyłem klasę, która pozwala na różnorodne rodzaje przedstawicieli, może to cię natchnie?
Korbel pisze:
5. Czy komukolwiek cokolwiek się podoba w tej pracy? Żebym wiedział, czego się trzymać, tak na przyszłość.

Tabelka :D.
A tak szczerze, to odpuść sobie formę klasy podstawowej i zrób prestiż dla łotrzyków i mnichów. Nie będziesz się dusił z tymi niskimi poziomami, klasy podstawowe są trudniejsze do tworzenia (ja to chyba sam jedną w miarę dopracowaną tylko zrobiłem).
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Ninja [3.5]

sob sty 08, 2011 12:20 pm

A tak szczerze, to odpuść sobie formę klasy podstawowej i zrób prestiż dla łotrzyków i mnichów. Nie będziesz się dusił z tymi niskimi poziomami, klasy podstawowe są trudniejsze do tworzenia (ja to chyba sam jedną w miarę dopracowaną tylko zrobiłem).


Wiesz co, dobry pomysł. Tylu ninja się porobiło jako klasy podstawowe, a nie widziałam żadnego prestiża w tym kierunku.
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

czw sty 27, 2011 10:27 am

Dodałem parę specjalnych ataków i trochę uładniłem całość.

To chyba będzię już końcowa wersja, jeśli nikt nie zasugeruje, żeby jeszcze coś zmienić. Dzięki za pomoc
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

Ninja [3.5]

pn kwie 11, 2011 12:09 pm

Jednak znów postanowiłem coś zmienić w tym nieszczęsnym ninja.
Dodałem mierzony atak, jest w akapicie o niespodziewanym ataku. Ciekaw jestem, czy przejdzie taka zdolność według Was i czy nie trzeba by zmienić wartości liczbowej.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości