Niziołczy procarz
Dla wielu niziołków posługiwanie się proca jest tak naturalne jak łucznictwo dla elfów. Procarze są straszliwymi przeciwnikami wykorzystującymi osłonę lasu do zasypania przeciwnika gradem kamieni i metalowych kulek. Wykorzystują one doskonałą celność i wprawę walki proca do powalania dużo potężniejszych wrogów niczym Dawid w walce z Goliatem.
Wojownicy i tropiciele, którzy wałczą proca mogą teraz siać zniszczenie i przerażenie w sercach wrogów, łotrzykowie, bardowie i kapłani będą mogli zwiększyć swoje zdolności bojowe, druidzi natomiast będą mogli doskonale posługiwać się swoja podstawowa bronią dystansowa jaka jest proca. Chociaż nie słyszano o czarodziejach, zaklinaczach, barbarzyńcach i mnichach, którzy obrali ta klasę prestiżową.
Bohater Niezależny (BN), który jest niziołczym procarzem jest zazwyczaj doświadczonym wojownikiem w swoim społeczeństwie i najczęściej pełni role szeryfa.
Wymagania:
Rasa: Niziołek
Bazowa premia do ataku: + 6
Atuty: Bezpośredni strzał, Precyzyjny strzał, Zogniskowanie broni (proca).
KW: k8
Umiejętności klasowe: Ciche poruszanie (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (Si), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Szukanie (Int), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Wspinaczka (S), Wyczucie kierunku (Rzt) oraz Zauważanie (Rzt).
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4 + modyfikator z Intelektu.
P.___BAB___ref___wol___wyt ______ SPECJALNE
1.____+1____+2___+2____+0_____ Ścieżka kamienia, Lepsza kość ran (1k6), Znajdowanie kamieni
2.____+2____+3___+3____+0_____ Przebijający cios +1
3. ___ +3____+3___+3____+1_____ Atak Dawida (1x/dzień)
4. ___ +4____+4___+4____+1_____ Przebijający cios +2, Potężny atak
5. ___ +5____+4___+4____+1_____ Lepsza kość ran (1k8 )
6. ___ +6____+5___+5____+2_____ Atak Dawida (2x/dzień)
7. ___ +7____+5___+5____+2_____ Przebijający cios +3
8. ___ +8____+6___+6____+2_____ Lepszy Potężny cios
9. ___+9____+6___+6____+3_____ Atak Dawida (3x/dzień)
10. __+10___+7___+7____+3_____ Lepsza kość ran (1k10), Przebijający cios +4
Właściwości klasowe:
Biegłość w pancerzu i broni: Niziołczy procarz biegle posługuje się wszystkimi prostymi i żołnierskimi rodzajami broni, lekkimi pancerzami oraz tarczami. Zwróć uwagę, ze kary z pancerza za zbroje cięższa niż skórznia odnoszą się do testów umiejętności: Ciche poruszanie, Kradzież kieszonkowa, Równowaga, Skakanie, Ukrywanie, Upadanie, Wspinaczka i Wyzwalanie się. Także test Pływania ponosi karę -1 za każde 2,5 kilograma noszonego pancerza i ekwipunku.
Ścieżka kamienia: niziołki, które obrały drogę niziołczego procarza traktują pod względem premii (+2 do trafienia) proce tak jak kamień.
Lepsza kość ran (zw): Począwszy od 1. poziomu niziolczy procarz używa kości sześciościennej (k6) do sprawdzenia ilości zadanych ran przy pomocy procy. Potrafi miotać pociski tak celnie, że zadają większe, niż normalnie rany. Na 5. poziomie używa kości ośmiościennej (k8 ), a na 10. dziesięciościennej (k10).
Znajdowanie dobrych kamieni: Od 1. poziomu niziołczy procarz potrafi wyszukiwać kamieni na tyle dobrych, że są traktowane jak kulki do procy lub mistrzowskie kulki do procy. Aby moc rozpocząć poszukiwania niziołczy procarz musi mieć dostęp do strumienia lub rzeki, które mogły naturalnie wyrzeźbić takie kamienie.
Poszukiwania zajmują godzinę i wymagają udanego rzutu na umiejętność Szukania. Znalezienie dobrego kamienia (cechy kulki do procy) w strumieniu ST=15;
Znalezienie dobrego kamienia (cechy kulki do procy) w rzece ST=20
Znalezienie idealnego kamienia (cechy mistrzowskiej kulki do procy) w strumieniu ST=25
Znalezienie idealnego kamienia (cechy mistrzowskiej kulki do procy) w rzece ST=30
Przebijający cios (zn): Na 2. poziomie oko procarza jest na tyle celne, że jego ataki są w stanie penetrować silne pancerze oraz dosięgać eterycznych wrogów. Przy sprawdzeniu, czy ignoruje redukcje obrażeń atak proca jest traktowany jak magiczny atak +1 (jednak bez premii do ataku i obrażeń). Od 4. poziomu atak taki jest traktowany jako +2, od 7. poziomu jako +3, a od 10.poziomu jako +4.
Atak Dawida (zn): Począwszy od 3. poziomu niziołek może raz dziennie atakując przy pomocy procy zyskuje zagrożenie krytyku 1-20. Oznacza to, ze trafiony atak może (ale nie musi) powodować trafienie krytyczne. Aby to sprawdzić musisz po udanym trafieniu (i tylko udanym) rzucić jeszcze raz, aby sprawdzić, czy rzeczywiście doszło do trafienia krytycznego. Do tego ponownego testu dolicz +4 do trafienia, Użycie tej nadnaturalnej zdolności musisz zaznaczyć przed testem ataku. Od 6. poziomu niziołczy procarz może użyć tej zdolności dwa razy dziennie, a od 9. poziomu trzy razy dziennie.
Potężny atak: Od 4. poziomu niziołek dodaje premie z siły do zadawanych obrażeń, a od 8. poziomu dodaje także premie z siły do trafienia (obok premii ze zręczności).
Bibliografia:
The Complete Gnomes & Halflings Book (AD&D Player's Handbook supplement) Przewodnik Mistrza Podziemi (D&D 3e), str.27, 30-31
Co myślicie o tej klasie prestiżowej? Starałem się ją jakoś zrównoważyć. Wzorowałem ja na Mistycznym Łuczniku. Powiedzcie co myślicie i czy powinienem coś zmienić.
____
Post poprawiony i poskładany.
Nam