Witam.
Ostatnio w telwizji był film o tytule "Trzynasty Wojownik" którego akcja dzieje się w SKandynawii.
Natchnęło mnie to do stworzenia świata osadzonego w tamtejszych realiach. Miejsce to Europa (od Alp na północ) w mniej więcej V w. n.e.
Wypiszę to na co narazie wpadłem, i proszę o pomoc w konstrukcji tego "moda".
(Pracuję w oparciu o D&d 3.0)
paragrafy 1-11 odnoszą się do Podręcznika Gracza, zaś 12-13 są paragrafami wolnymi. Nie sądzę aby cały PMP trzeba było tak samo przekładać.
§1. Bez zmian
§2. Rasy zlikwidowane (prawdopodobnie pojawią się później) Ale zamiast nich wprowadziłem Szczepy.
1. Germanie-> +3siła -2 inteligencja -1 roztropność-----berserker
2. Skandynawowie-> +2 budowa +1 siła -2 roztropność -1 zr---miecz wilka
3. Jadźwingowie-> +2 roztropność -2 siła-----druid
4. Goci-> bez zmian--------/-----
5. Rusini-> +2 zręczność -2 budowa------ łowca
6. Rzymianie -> +2 siła -2 budowa------- brak
§3 Klasy
Barbarzyńca-> berseker niemożność używania broni dystansowej, w szale bez premii do KP i szał +1 runda, +1 pw/poziom tylko lekki pancerz, albo utrata wszystkich premii klasowych ( i kar)
Bard-> Skald, tylko bardzo podstawowe iluzje, ulepszone czary leczące( dostęp do krytycznych ran, kręgu itp.)
Czarodziej-> brak, no bo jak inaczej? Czarodziej? Tam?
Druid-> posiadający troszkę czarów czarodzieja jak np. Pocisk natury (jak magiczny pocisk) i zmiana siebie (u druida proszę o pomoc [dużą] gdyż nigdy nim nie grałem na „poważnie”)
Kapłan-> ma premie +1 do koncentracji podczas walki ( z racji tego że oni tam wszyscy się tłukli wręcz, brak czarów wskrzeszania, usługa dostępna tylko w Świętych Miejscach) ofc. Nieumartych też odpędzać nie może bo ich tam po prostu nie ma, zamienione na efekt wpływający na morale: przeciwnik w ilości jak nieumarli ucieka: 2 tury (100% prędkości; odegnany) 3 tury (100% prędkości; zniszczony)
Łotrzyk-> tu nie mam absolutnie żadnego pomysłu, więc proszę o pomoc. Jakoś Łtr mi nie konweniuje z tamtym rejonem ale mogę być niedouczony.
Mnich-> na pewno mi tam nie pasuje. ale j/w
Paladyn -> brak?
Wojownik -> dwie opcje
1.Ofensywna- Miecz wilka (Ew. do zmiany) ulubiona broń na 100%, standardowy woj. (chyba że nie?)
2. Defensywna – Tarcza Niedźwiedzia +1 kp/lvl i nie wiem jak zrównoważyć tą premię (zapewne brak ulubionej broni lub co 2 premiowy atut.)
Tropiciel -> Łowca i bez innych zmian
Zaklinacz- normalny, bez zmian.
§4 Umiejętności
Tajniki dziczy na 3 różne chcę podzielić mianowicie: zakładanie obozu (rzt), przetrwanie w dziczy (1/2 premii z rzt i 1/2 premii z bd) oraz wnyki (1/2 premii z rzt oraz ½ Zr nazwa mówi sama za siebie mam nadzieje).
§5 Atuty
Brak tworzenia bereł i różdzek, ale za to:
Dtworzenie runy- lvl min.? Cena to lvl czaru(Ew. szac przez MP)*1000sz: połowa pierwiastka z poziomu zaokrąglona w dół. (maks. 25 użyć) runa to taki kamol wielkości max. Pięści.
Namalowanie tatuażu lvl min.? lvl czaru(Ew. szac przez MP)*1000sz:2
§6 Opis
Religia-> starzy bogowie won, zamiast nich tradycyjni bogowie nordyccy/rzymscy/whatever
§7 Ekiwpunek
"Półtorak"jako broń żołnierska na "starych zasadach" biegłość w nim to musi być nowy atut.
Cała broń dalekowschodnia skasowana, tak samo jak kusze, korbacze. Urgroshe, topory bojowe krasnali, młoty gnomie, i na 75% lance.
Zbroje: usuwamy płytkową i płytową oraz pawęż.
§8 Walka -> odganianie w opisie Kapłana.
§9 bez zmian
§10+§11 Magia i czary
Prawie brak magii. Jedynie najbardziej potrzebne Lub klimatyczne czary.
§12 Świat
Geografia ogólnie główna rozrywka toczy się Niemcy, Polska, Ruś, Skandynawia, Brytania, Francja, jak pisałem wcześniej ogólnie północ, ale później kto wie.. kto wie...
Sytuacja geo-polityczna Rzym chyli się ku upadkowi, zwiększoną aktywność wykazują taki ludy jak Wandalowie, ostrogoci, itp.
§13. inne moje propozycje.
Jako że ograniczono bardzo magię proponuję jak następuje: poziom= redukcja obrażeń, ew jakiś ułamek, np. ½ albo 3/4 .
Pozdrawiam. Mam nadzieję że pomożecie. btw. jestem nowy, więc pozdrawiam wszystkich.