Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Dabu--The-Great
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:28 pm

Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 12:48 am

Nie wiem czy jestem jedyny, ale karty postaci stworzone przez Czarodziejów kompletnie nie przypadły mi do gustu. Są niewygodne, nie ma na nich miejsca, a do tego po kilku poziomach trzeba je wymieniać, bo są już "starte" (w przypadku pisania ołówkiem) bądź po prostu nieczytelne (długopisem). Zainspirowany World of Darkness, postanowiłem zrobić kartę postaci, w której zredukuję liczbę skreśleń czy mazań do jak najmniejszej ilości. Naturalnie, przy mechanice DnD nie jest to w pełni możliwe, ale odpaliłem pierwszy lepszy program graficzny i wziąłem się do roboty.

(Myślę, że używanie znaku Dungeons & Dragons oraz wszelkich nazewnictw nie jest żadnym wykroczeniem, prawda? No, kasy za to nie biorę, więc chyba nie.)

Karta podzielona jest na trzy strony i przystosowana jest jedynie do gry do 20 poziomu. Nie nadaje się do gry na wyższym. Tak jak zwykła karta, prawie idealnie pokrywa się z formatem A4, choć wyszła mi odrobinę mniejsza. Po wydruku nie powinno być problemów z czytelnością... tak myślę.

Jak już mówiłem, moją inspiracją były karty WoDa, czyli zastosowałem patent z zamalowywaniem kółeczek zamiast pisania następnej liczby. Jest to bardzo często wykorzystywane.

Oto pierwsza strona karty postaci.
Kilka wyjaśnień:
W zakładce "klasy", w linijce wpisujemy nazwę posiadanej klasy, zaś przy najbliższych 6 kółeczkach malujemy jedno na symbol jednego poziomu w danej klasie. Jeśli skończą się kółka, zwyczajnie przechodzimy do następnej linijki i korzystamy z niej. Ilość kółek przekracza 20, ale jest to sposób na ewentualnych wieloklasowców, którzy nie wykorzystują całego miejsca.

W polach "szybkość" i "PW" dałem dużo miejsca, bo nie było możliwości wstawienia pól do zamalowania. Zwyczajnie, po wyższym poziomie (bądź zmianie zbroi) przekreślamy poprzednią wartość i piszemy nową. Miejsca powinno starczyć.

Przy "inicjatywie" zaznaczamy jedynie ewentualny bonus z różnych atutów, nie modyfikator ze zręczności. Uznałem, że nie ma sensu się powtarzać i wystarczy spojrzeć na to co jest wyżej (czyli atrybuty).

Przy atrybutach ołówkiem należy pisać "sumę" oraz "mod" (modyfikator). Lekko, bowiem to może się zmieniać z sesji na sesję. Przed tym drugim jest malutka kreseczka, którą zostawiamy gdy modyfikator jest ujemny, bądź dodajemy drugą, pionową, gdy modyfikator jest dodatni.

W przypadku "rzutów obronnych" przy modyfikatorze magicznym dopisujemy ołówkiem premię dodawaną nam przez różnorakie przedmioty. Z kolei w drugiej kratce, premie zapewniane przez atuty czy inne specjalne zdolności.

W "Zwarciu" obok piszemy jedynie różnorakie premie, resztę sprawdzamy na bieżąco na karcie.

Przy "ataku" nie piszemy pełnej premii - zapisujemy jedynie bonus oferowany przez takie rzeczy jak "specjalizacja w broni" czy inne. Resztę - jak wyżej - sprawdzamy na bieżąco na karcie, dodając do siebie BPA z modyfikatorem z atrybutu oraz tym bonusem.

Właśnie - BPA. Tutaj nietrudno się domyślić, wraz z rozwojem klasy malujemy więcej kółeczek.

Chyba tyle. Tutaj można obejrzeć drugą stronę. Jest ona dużo mniej skomplikowana od poprzedniej. Jedyne co chcę zaznaczyć to fakt, iż w zakładce "wyposażenie" należy pisać długopisem i ewentualnie wykreślać stracone przedmioty, zaś w rubrykach na używanym ekwipunku pisać lekko ołówkiem, gdyż na to miejsca nie ma i pewnie będzie trzeba mazać.

W "umiejętnościach" zamiast jednej krateczki na umiejętności klasowe zrobiłem cztery - na wypadek wieloklasowców. Chociaż pewnie też braknie, ale już mi miejsca brakło.

Nie potrafiłem obmyślić łatwego sposobu na "udźwig", więc zrobiłem kolumienkę, którą każdy zagospodaruje sobie w swój indywidualny sposób.

A oto Karta Czarów, czyli trzecia strona. Polecam ją wydrukować z obydwu stron jednej kartki, na wypadek dwóch klas czarujących u jednej postaci. Gracze nie władający magią nie muszą teraz wcale mieć rubryk z czarami na swoich kartach.

Trochę rzeczy wymaga tutaj wytłumaczenia. Zacznijmy od najprostszych:
"Poziom czarującego" zakreślamy w kółkach. Przy "dodatkowe" zrobiłem miejsce na kółeczka wynikające z różnych premii, jak choćby "potęga czaru".

"Premie" odnoszą się do różnych atutów pokroju "specjalizacja w czarach" - by nie trzeba było patrzeć na inne karty, można zapisać.

Z racji, iż sam (i moi gracze) mam problemy z zapamiętaniem rzutów na koncentrację, zapisałem je tu. Taka mała ściąga i "zapchajdziura".

Przejdźmy do bardziej skomplikowanych - "znane czary". Tutaj poza oczywistymi "nazwa zaklęcia", "poziom", "strona w podręczniku", dodałem zakładkę "numer". Każdy czar gracz powinien numerować, a następnie dodawać je do komórek za pomocą cyfr. Zrozumieliście? Nie? Chodzi po prostu o to, by każde zaklęcie numerować (inną liczbą, oczywiście). Podczas przygotowywania zaklęć, w sekcji "czary na dzień", ołówkiem wpisywać cyfrę odpowiadającą danemu zaklęciu. W przypadku bardów i zaklinaczy pod komórkami są jeszcze kółeczka "czary na dzień", które należy zamalować w liczbie czarów na dzień na dany poziom. Ponadto, przy komórkach, nad ich prawym górnym rogiem znajduje się mała krateczka - ją z kolei trzeba zamalować, jeśli ma się dostęp do tej komórki tego poziomu. "Domeny" nie będę wyjaśniał.

Proste? To dobrze. ;'D Jak wam się podoba?
(Nie żeby mi szczególnie zależało, dla mnie ta karta jest po prostu wygodniejsza i będę z niej korzystał tak czy inaczej. Mogę jednak posłuchać porad co by tu jeszcze zmienić, by była jeszcze lepsza.)
Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 10:38 pm przez Dabu--The-Great, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 10:17 am

Myślę że karta wyszła Ci naprawdę nieźle, myślę, że ją porządnie przetestuję jak będe miał okazję ;). Parę uwag związanych z moim stylem gry:
strona 1:
- Bazowa premia do ataku - tutaj uważam, że rozpisywanie każdego ataku nie jest potrzebne, ja to robię tak, że piszę BaB i tyle, po prostu jasno wynika z tego ile jakich ataków ma postać. konkretne liczby piszę dopiero w atakach poniżej (np. miecz +20/+15/+10)
- Premia do KP nie do końca mi pasuje - za mało miejsc na różne mody (mam ich sporo :)), brak miejsca na KP na dotyk i zaskok, przy mnogości różnych zdolności wyliczenie ich wcale nie jest takie proste :). Wrzuciłbym po prostu trochę kropek w miejsce BaBu (mogły by być 3 rzędy, bo zwykle postać ma dobre KP albo na dotyk albo zaskok, nie obydwa na raz)
- licznik pocisków - za dużo ich, osobiście w ogóle nie liczę pocisków wystrzelonych przez BG ale myślę, że i tak się przyda do wypisywanie różnych materiałów z których zrobione są różne rodzaje broni - zwykle mamy ich sporo :)
- inicjatywa - pasek jest za krótki (mój BG ma +12 - i co teraz ;p?) i imo nie potrzeba tam kropek, poza kilkoma klasami inicjatywa zmienia się raz na kilka-kilkanaście poziomów
- OC - myślę, że przydałoby się 10+ kropki = xx. Rzadko ktoś ma mniej niż 10 OC, no ale w sumie można mieć u Ciebie OC 42 - to satysfakcjonująca liczba.
- parę bolączek z normalnej karty postaci - za mało miejsca na uwagi w atakach, za mało miejsca na opis atutów/zdolności
- ogólnie Twoje porady, żeby wszędzie pisać tylko premie i na bieżąco dodawać modyfikatory niezbyt mi pasują - u mnie za bardzo spowalniało by to sesje, zawsze staram się zapisywać pełną premię - karta postaci ma być taka, żeby od mojej komendy do rzutu minęło tylko jedno spojrzenie na kartę :).
strona 2:
- umiejętności zajmują sporo miejsca ale są bardzo fajnie zrobione. Obecnie nikomu nie chce się zmieniać co poziom modyfikatorów i większość BG ma napisane u góry np. +2 do wszystkiego :). Osobiście nie zwracam szczególnej uwagi na klasowość umiejek u wieloklasowców więc 4 kratki to nieco za dużo - ale to szczegół, innym pewnie się przyda. Myślę, że warto by przedzielić piątki albo dziesiątki w rangach jakimiś kreskami dla czytelności, no ale to każdy może sobie zrobić sam.
- wyposażenie - za mało miejsca na opis, osobiście starczy mi może na nazwę i ogólną premię, nie ma miejsca na specjalne moce, zdolności czaropodobne i inne takie. Noe ale karta wizardów miała to samo i nie miała podziału przedmiotów na części ciała.
strona 3:
całkiem fajna chociaż trzeba chwili żeby ogarnąć
- duży plus za przypomnienie testów koncentracji - na ekranie MG nie ma u mnie wszystkich potrzebnych testów, więc te tutaj bardzo się przydadzą.
- poziom czarującego - skoro karta jest na 20 poziomów to po co aż 32? Imo przydałoby się miejsce na jakieś modyfikatory dla konkretnych szkół magii, określników itp. co może wynikać z różnych atutów.
- system zapamiętywania czarów - tutaj niestety lekko się zawiodłem, osobiście robię to tak, że zapisuję wszystkie czary z danego poziomu i każe graczom oznaczyć te które zapamiętują. Dla różnych źródeł czarów różny znaczek (klasa - gwiazdka, specjalizacja - krzyżyk, premia z atrybutu - daszek itd.)
- jak mają wpisywać zaklęcia kapłanie, którzy mają pełną listę i muszą z niej wybrać zapamiętany czar :)? spisać wszystkie czary a potem numerki? nie zmieści się. Wpisać tylko nazwy czarów na dole? Po co im pełno miejsca na górze?
- nie ma miejsca na szczegóły dotyczące ST czarów. Zależnie od zdolności i atutów moi BG mają po 4 rożne "progi" ST dla różnych szkół, określników itd. Trochę ciężko się w tym połapać jeśli nie jest zapisane.
- ogólnie lepsze niż księga czarów stworzona przez wizardów ale i tak będę musiał używać własnych kart czarów.

Ogólnie rzecz biorąc strony 1 i 2 są bardzo dobre. 3 też jest fajna ale nie do końca spełnia moje potrzeby. Myślę, że wykorzystam 1 i 2 i zrobię sobie kartkę na czary+zaawansowany ekwipunek, zepnę wszystko i będzie w sam raz :).
 
Awatar użytkownika
Dabu--The-Great
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:28 pm

Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 10:48 am

inicjatywa - pasek jest za krótki (mój BG ma +12 - i co teraz ;p?)

To tak się da? ;'P
Bazowa premia do ataku - tutaj uważam, że rozpisywanie każdego ataku nie jest potrzebne, ja to robię tak, że piszę BaB i tyle, po prostu jasno wynika z tego ile jakich ataków ma postać. konkretne liczby piszę dopiero w atakach poniżej (np. miecz +20/+15/+10)

Cóż, ja się zawsze gubię w ilości ataków po samej BPA, nie jestem w stanie tak szybko wykminić ile tego wszystkiego jest. Poza tym, po napisaniu tej pełnej premii przy broni, co zrobisz po awansie na poziom? Znowu to głupie przekreślanie, mazanie i pisanie innej wartości? Ja tego nie lubię.
brak miejsca na KP na dotyk i zaskok, przy mnogości różnych zdolności wyliczenie ich wcale nie jest takie proste

Hm? Wystarczy zignorować "zręczność" w nieprzygotowaniu i dodać wszystkie inne wartości. A w dotyku zignorować pancerz... zresztą, dałem notkę z boku jakby ktoś zapomniał. Czy są jakieś zasady, o których nie wiem?
ogólnie Twoje porady, żeby wszędzie pisać tylko premie i na bieżąco dodawać modyfikatory niezbyt mi pasują

Mnie też nieszczególnie, ale wolę spowolnić sesję na parę sekund niż co poziom przekreślać stare wartości. Ponadto gwarantuję, że w kilka chwil zapamiętasz swoje wszystkie modyfikatory. ;')
parę bolączek z normalnej karty postaci - za mało miejsca na uwagi w atakach, za mało miejsca na opis atutów/zdolności

To zabawne, bo z początku nawet chciałem zmniejszyć miejsce na te "uwagi" - u mnie rzadko używane.

W atutach pomyślałem, że jeśli ktoś bierze jakiś, to zna jego właściwości i ewentualnie można podać stronę z pełnym opisem - bo ten ma najwięcej konkretów, których jakby się nie starał, krótko nie przedstawi. Poza tym nie wyobrażam sobie jak mógłbym powiększyć to miejsce... ;']
Osobiście nie zwracam szczególnej uwagi na klasowość umiejek u wieloklasowców więc 4 kratki to nieco za dużo

:')
A mój kolega mówił, że to za mało. xD
wyposażenie - za mało miejsca na opis, osobiście starczy mi może na nazwę i ogólną premię, nie ma miejsca na specjalne moce, zdolności czaropodobne i inne takie

Tylko że w innym wypadku taki ekwipunek zajmowałby pół/całą stronę. To już lepiej sobie na oddzielnej kartce napisać niż marnować tusz na druk jednej tabelki. ;')
poziom czarującego - skoro karta jest na 20 poziomów to po co aż 32?

Eee... no bo miejsce zostało. xD Prawdopodobnie jeszcze to zmienię.
jak mają wpisywać zaklęcia kapłanie, którzy mają pełną listę i muszą z niej wybrać zapamiętany czar :)? spisać wszystkie czary a potem numerki?

Ale po co spisywać wszystkie czary? Niech spisze te najczęściej używane. Wątpię, żeby wykorzystał w grze choćby połowę listy danego poziomu.
nie ma miejsca na szczegóły dotyczące ST czarów

Racja, przydałoby się. Masz może jakiś pomysł jak to zrobić?

Dzięki. :')
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 12:10 pm

To tak się da? ;'P

po prostu BG ma dużo zręczności (14 bazowo, +6 rasa +2 rozwój+4 przedmiot) dodaj 4 za atut i jest +12 ;)
Co do przekreślania ataków - masz rację nie pomyślałem o tym :|. Może rzeczywiście Twój pomysł po kilku sesjach będzie lepszy, niemniej u nas chyba nie przejdzie :).
Co do dotyku i zakosku - u mnie jest tego nieco więcej niestety ;p. odpowiednio pancerz naturalny, zbroja, tarcza oraz zręczność, roztropność, unik i parę rzeczy z przedmiotów. I już nie jest tak łatwo, dochodzi do tego jeszcze nieświadomy unik :)
Co do miejsca na opisy - chyba po prostu mamy inne wymagania :)
ST czarów - hmm, ciężko powiedzieć, osobiście dałbym zamiast części komponentów (i tak większość jest albo opisowa albo po to żeby wydać złoto, rzadko się tym mocniej przejmuję, a jak trzeba to po prostu sprawdzam opis) kropki wskazujące jaka jest premia do bazowego 10. I parę linijek poniżej na komentarze do jakich czarów ST jest inne. Czyli byłoby to 10+1-2 rzędy kropek i poniżej wspomniane komentarze. Poziom czaru zawsze można łatwo dodać, więc chyba nie wymaga zapisywania.
 
Awatar użytkownika
Dabu--The-Great
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:28 pm

Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 12:30 pm

po prostu BG ma dużo zręczności (14 bazowo, +6 rasa +2 rozwój+4 przedmiot) dodaj 4 za atut i jest +12

Przy "inicjatywie" zaznaczamy jedynie ewentualny bonus z różnych atutów, nie modyfikator ze zręczności. Uznałem, że nie ma sensu się powtarzać i wystarczy spojrzeć na to co jest wyżej (czyli atrybuty).

Inicjatywę skonstruowałem tak samo jak BPA, więc 7 kółek powinno wystarczyć. ;')

ST czarów - hmm, ciężko powiedzieć, osobiście dałbym zamiast części komponentów (...) kropki wskazujące jaka jest premia do bazowego 10. I parę linijek poniżej na komentarze do jakich czarów ST jest inne. Czyli byłoby to 10+1-2 rzędy kropek i poniżej wspomniane komentarze.

Kurcze, nie bardzo rozumiem, albo wyszedłeś z innego założenia. ST na czar = 10 + poziom czaru + mod. z atrybutu, o czym jest notka. Rzeczy takie jak "+ 1 do ST w szkole wywoływanie" można po prostu zapisać w sekcji "premie", do czego jest ona przeznaczona.

Chyba, że mówisz o czymś innym? ;'d

Po twych komentarzach przewiduję małe zmiany w tej karcie, ale jeszcze muszę to dokładniej przemyśleć. ;')
 
Awatar użytkownika
Krackus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 2:52 pm

Re: Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 7:22 pm

Właśnie przepisałem pierwszą kartę (ze starej na Twoją). kilka uwag:
- brak miejsca na opis tarczy - boli, bo BG używa jej również jako broni :).
- 3 miejsca na broń to jednak troszkę za mało na moje potrzeby :)
- brak miejsca na doświadczenie :)
- trochę za mało kropek na premię z pancerza - płytówka+3 i już jest ponad +10. Na szczęście BG jeszcze takiej nie ma :D.
- brak miejsca na modyfikatory warunkowe dla RO - jest ich u mnie sporo a jak nie ma ich na karcie to wszyscy o nich zapominają :)
 
Awatar użytkownika
Dabu--The-Great
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:28 pm

Nowa karta postaci

wt sie 11, 2009 10:33 pm

No i tak to jest, jak kartę nie robiło się od początku z myślą przedstawienia jej publicznie - u mnie sesja "PD" nie była używana, więcej jak 2 sloty ataku też nie, a o reszcie zapomniałem. ;'d

Do jutra powinienem zrobić edycję. Dzięki, zwłaszcza, że jeszcze nie wydrukowałem.

...:::EDIT:::...

brak miejsca na modyfikatory warunkowe dla RO - jest ich u mnie sporo a jak nie ma ich na karcie to wszyscy o nich zapominają

"Specjalne zdolności" się do tego nie nadają?
 
Awatar użytkownika
von Mansfeld
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1778
Rejestracja: wt lip 29, 2008 7:31 am

Nowa karta postaci

śr sie 12, 2009 11:38 am

W sumie nie jestem fanem systemu kropkowego (wolę cyferki), ale przynajmniej służą zobrazowaniu pewnych wartości.

A teraz uwagi:
  • Kampania i Organizacja nie są w praktyce często stosowane na sesjach. Można je pominąć... i tak gracz powinien wiedzieć, gdzie jego postać pracuje/służy/należy, a kampanie zbyt często nie mają swojej stałej nazwy.
  • Rasa: trochę za mało miejsca, jak będą podrasy danego gatunku, a co dopiero szablony.
  • Charakter: za mały, zmusza do skrótów.
  • Bóstwo: powinno być trochę więcej miejsca. ;)
  • Jeśli mamy wagę i wiek, to powinien być także wzrost (z punktu widzenia mechaniki ważny, bo determinuje on limity naturalnego skakania)
  • Klasy: poszerzyłbym jednak listę o 2 pozycje, na wszelki wypadek, gdyby ktoś optymalizował i mial epickie postacie. ;) Ale i tak jest nieźle.
  • Atrybuty: zmieniłbym "wartość" na "bazowe", coś za mała kratka na modyfikator. Generalnie wartości finalne z modyfikatorem bym jakoś wyróżnił - pogrubienie kratki?
  • Inicjatywa: problem wcześniej przedstawiony. Na PB 32, nie ma problemu, by elf księżycowy EPP 1 miał +8 do Inicjatywy. Zamiast tego dałbym po prostu cyferkę z kolejnymi składowymi.
  • Rzuty obronne: zamiast tekstu pod kropkami, dawałbym kolejne kratki z podpisanymi rodzajami bonusów, konczace się znakiem "=" do zmodyfikowanej wartości.
  • Języki: można wywalić, i tak to bardziej fabularnie oddziałuje, więc gracz powinien mieć to gdzieś indziej zapisane. ;)
  • Odporność na czary: a co z wariantami dotyczącymi większego OC przeciw czemuś? Wywalić kropki, wstawić możliwośc wpisania cyferek wraz z miejscami na różne wariacje.
  • Klasa Pancerza: również zaproponowany sposób do wywalenia. Dobra metoda jak z podstawowej karty, z tym, że z dopisaną większą ilością rodzajów bonusów i wyróżnionym "dotykowym" i "nieprzygotowanym".
  • Bazowa premia do ataku: wystarczy jedna wartość i kolejne ataki po ukośnikach
  • Zwarcie: może być, ale wolałbym wyszczególnienie na konkretne bonusy.
  • Atuty: postać może mieć więcej niż 20. poziom, więc wtedy braknie miejsca.
  • Specjalne zdolności: jeśli tu wstawimy i zdolności klasowe, i rasowe/szablonowe, to w końcu zabraknie miejsca. Do wywalenia, takie rzeczy zapisuje się osobno.
  • Atak: 3 sloty to za mało. 100 pocisków do każdej broni przy sobie postać raczej nie nosi, chyba że pocisków kalibru 9x19 mm lub mniejszych "średnicowo". ;) Wywalić połowę slotów na pociski, a zmieści się dodatkowy na atak "bez pocisków".
  • Złoto: materiał na osobne kartki gracza - do wywalenia znaczy się.
  • Umiejętności: rozdzielenie kropek swoją drogą (powinny być linie co 5), lecz brak róznych wskaźników: kara za pancerz, modyfikatory inne niż atrybutowe. Do tego tylko do 20. poziomowej postaci.
  • Wyposażenie: takie rzeczy gracz powinien mieć na osobnych kartkach - do wywalenia znaczy się.
  • Udźwig: nie wystarczy podzielić na lekki udźwig/średni udźwig/ciężki udźwig/podnoszenie/pchanie-ciąganie? Plus informacja, co determinuje...
  • Części ciała: brakuje miejsca na tarczę na karcie. Generalnie do wywalenia, zamiast tego dać miejsce na zbroję i hełm oraz 3-5 miejsc co najmniej na wolne przedmioty mogące dac cokolwiek.
  • Klasa Czarującego: a jak mamy do czynienia np.: z Teurgiem?
  • Komponenty/Składniki: to powinno być w wyposażeniu postaci, czyli na osobnych kartkach. Do wywalenia.
  • Poziom czarującego: wyselekcjonowanie na konkretne warianty i klasy w przypadku postaci teurgopodobnych.
  • Koncentracja: genialna rzecz.
  • Czary na dzień: a co z 0. poziomowymi czarami? Co jak co, ale to "siła" zaklinaczy, szczególnie z Battle Variantem, na EPP 1-3. :mrgreen:
  • Znane czary: tak naprawdę ilośc znanych czarów powinna być na osobnych materiałach, w tej formie jest dobra jedynie dla gishów opartych na zaklinaczu - do wywalenia znaczy się.

Jak widać, sporo miejsca na nowe pomysły i sugestie graczy zostanie. ;)
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2237
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Re: Nowa karta postaci

śr sie 12, 2009 11:39 am

Miejsca będzie dość. Usuń logo Dungeons & Dragons, by nie łamać prawa publikując tę kartę.
 
Awatar użytkownika
Dabu--The-Great
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:28 pm

Nowa karta postaci

śr sie 12, 2009 1:43 pm

Klasa Czarującego: a jak mamy do czynienia np.: z Teurgiem?

A oto Karta Czarów, czyli trzecia strona. Polecam ją wydrukować z obydwu stron jednej kartki, na wypadek dwóch klas czarujących u jednej postaci.

Nadal ma dwie listy czarów, różne poziomy czarującego, różne komórki - wiec dla Teurga dwie strony. ;')
Karta podzielona jest na trzy strony i przystosowana jest jedynie do gry do 20 poziomu.

Pozwól więc, że zignoruję kilka uwag. xP
Charakter: za mały, zmusza do skrótów.

A kto pisze pełne nazwy? Na "praworządny dobry" trzeba by poświęcić pewnie tyle miejsca co na imię - szkoda miejsca, imo. ;']
Czary na dzień: a co z 0. poziomowymi czarami?

Tutaj zupełnie zapomniałem... =.= Pewnie dlatego, że rzadko z nich korzystam.
Języki: można wywalić, i tak to bardziej fabularnie oddziałuje, więc gracz powinien mieć to gdzieś indziej zapisane.

Na moich sesjach nie ma języka wspólnego ani podswspólnego, a na drugiej stronie mi się ta tabelka nie zmieściła. x]
Odporność na czary: a co z wariantami dotyczącymi większego OC przeciw czemuś?

Najczęściej są stałe, więc "specjalne zdolności" chyba wystarczą?
Umiejętności: rozdzielenie kropek swoją drogą (powinny być linie co 5), lecz brak róznych wskaźników: kara za pancerz

Jest gwiazdka (*), że obowiązuje kara za pancerz, która napisana jest troszkę niżej, w ekwipunku. ;'P

Jak widać wszystko zależy od preferencji graczy, tego jak gospodarują miejsce, mistrza gry i stylu gry. :') Przemyślę to wszystko. Dzięki. :'D

Usuń logo Dungeons & Dragons, by nie łamać prawa publikując tę kartę.

Ale brzydko jest bez niego.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2237
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

Re: Nowa karta postaci

czw sie 13, 2009 8:18 pm

Co z tego, że brzydko bez loga, skoro z logiem można zrobic tylko na własny użytek?
 
Awatar użytkownika
Dabu--The-Great
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:28 pm

Nowa karta postaci

czw sie 13, 2009 10:40 pm

No dobra, na twoje życzenie...
 
dum_pl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: czw paź 08, 2009 9:47 pm

Nowa karta postaci

sob paź 10, 2009 12:35 pm

mi się ta twoja nowa karta postaci podoba, pogadam z moim MP i przetestujemy ją i napisze jak się nią gra. Pozdrówki


To znaczy czy fajnie się z nią gra czy lepsza była stara. Pozdrówki
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 1:24 pm przez dum_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
czarnokij
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 10, 2009 6:58 pm

Re: Nowa karta postaci

sob paź 10, 2009 7:34 pm

Ja do karty postaci wole doczepić zwykłą kartkę agrafką, jak się podrze zawsze można doczepić następną a poza tym jest wyrczająco miejsca na czary. :razz:
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Re: Nowa karta postaci

pn paź 12, 2009 9:25 pm

Bardzo ciekawa ta karta postaci. Sympatyczna i czytelna graficznie. Oczywiście zapisuje sobie na dysk w razie czego, ale na razie nie wprowadzę jej do gry - przetestuje na zapleczu, a tymczasem będę z moimi Graczami grał naklasycznej - kwestia przyzwyczajenia.
 
kimortal
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 10, 2010 1:38 pm

Nowa karta postaci

wt sie 03, 2010 2:25 pm

Wybaczcie za refresh tematu, ma ktoś link do tej karty postaci? Bo kurde jak próbuje szukać w googlach to pokazuje tylko małą ikoneczkę owej karty, jak ktoś byłby tak miły i dał mi jakiś namiar albo zechciał wysłać na maila to będę dozgonnie wdzięczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości