Jak pewnie zauważyliście, jestem ostatnio nad wyraz kreatywny
Planuję (już od wakacji...) prowadzić luźną kronikę dla mortali, w klimatach thrillerów szpiegowskich z dużą ilością akcji. Na jej potrzeby opracowałem dwa style walki, które mogą się wam przydać.
Oba są bardziej fabularne niż mechaniczne i mają umożliwić postaciom (zarówno BG jak i BN) robienie fajnych rzeczy podczas walki.
Styl walki: Close Combat
Wymagania: brawl 3, dexterity 3, composure 3
Jest to styl walki mający na celu uzyskanie przewagi nad przeciwnikiem w sytuacji zwarcia.
Postać znająca ten styl walki wie, jak walczyć z przeciwnikiem uzbrojonym w długą, nieporęczną broń w zwarciu. Jej Obrona jest traktowana jako o 1 wyższa, jeśli walczy z przeciwnikiem posługującym się bronią palną o Rozmiarze 3 lub większym.
* Zanim naciśnie spust
Na pierwszej kropce stylu Close Combat, postać potrafi działać na tyle szybko, by unieszkodliwić przeciwnika zanim on zdąży zareagować. Jej bonus z Brawla dodaje się do Inicjatywy podczas pierwszej fazy walki.
** Rzut
Na drugiej kropce stylu Close Combat, postać może rzucić się na przeciwnika by przewrócić go na ziemię (render oponent prone). Normalnie, musiałaby wykonać wcześniej chwyt. Przewrócenie przeciwnika polega na wykonaniu chwytu z rozbiegu (przynajmniej 3 metry, lecz nie więcej, niż Szybkość postaci). Przewrócenie przeciwnika bez rozbiegu jest trudniejsze, co wiąże się z modyfikatorem -2 do chwytu.
*** Wybicie broni
Na trzeciej kropce stylu Close Combat, postać nie musi wykonywać chwytu, by rozbroić przeciwnika (disarm oponent) w walce wręcz. Wystarczy, że wykona udany atak wręcz przeciwko przeciwnikowi. Postać może w podobny sposób próbować przejąć broń przeciwnika (turn weapon against oponent), lecz z modyfikatorem -2.
**** Żywa tarcza
Na czwartej kropce stylu Close Combat, postać może efektywnie wykorzystywać swojego przeciwnika jako żywą tarczę. Jeśli uda jej się chwyt, może w tej samej turze wykonać następną akcję w celu użycia przeciwnika jako osłony (use opponent as protesction from ranged attacks). Jeśli jej się to uda, przeciwnik zostaje użyty jako żywa tarcza.
***** Zbyt blisko
Na piątej kropce stylu Close Combat postać może zignorować Obronę przeciwnika uzbrojonego w broń palną, jeśli wygrała Inicjatywę w danej turze i jest to pierwsza tura walki z tym przeciwnikiem.
Styl walki: Hitman
Wymagania: dexterity 3, firearms 3, composure 4
Postać znająca ten styl walki jest zawodowym zabójcą, lub przeszła podobne szkolenie.
Poniższe zdolności należy stosować tylko wtedy, gdy postać ma dokonać zabojstwa konkretnego celu.
* Jedna kula
Postać wykonując jeden, jedyny strzał do celu może dodać bonus równy swojemu poziomowi Hitmana do rzutu. Nie może strzelać ogniem ciągłym.
** Niegroźny
Na drugiej kropce Hitmana postać może zasłonić trzymaną broń (ręką, przedmiotem, całym ciałem) tak, żeby nie została zauważona, jednocześnie umożliwiając szybkie oddanie strzału. Wymaga to udanego rzutu na Zręczność+Złodziejstwo. Maksymalny rozmiar niesionej broni to 1/S. Patrz też: Zasady ukrywania broni, Armory, s. 198.
*** On ma broń!
Na trzeciej kropce Hitmana postać może szybko oddać strzał, zanim przeciwnik zorientuje się, co się stało. Taki atak traktuje się jako normalny atak z zaskoczenia (atakowanemu przysługuje rzut na Wits + Composure). Może zostać wykonany, jeśli postać posiada atut quick draw, lub ukryła broń dzięki zdolności z pierwszej kropki Hitmana.
**** Zniknął...
Na czwartej kropce Hitmana postać posiada umiejętność szybkiego ukrycia się, by nie zostać rozpoznanym. W turze następującej po Ataku z Zaskoczenia, postać może wykonać rzut na Zręczność + Ukrywanie się, by schować się za osłoną, lub rzut na Bystrość + Ukrywanie się, by umknąć w tłumie. W tym drugim przypadku jednak, jeśli postać nie ukryje bądź nie porzuci dowodów zbrodni, może zostać wypatrzona w następnych turach.
***** Czysty strzał
Na piątej kropce Hitmana postać może wydać punkt Siły Woli by automatycznie zignorować pancerz, jaki posiada cel, pod warunkiem, że cel nie jest nim w całości pokryty. Strzał musi być oddany z normalnego zasięgu broni; jeśli postać chce oddać strzał z zasięgu większego niż normalny, musi poświęcić turę na wycelowanie (w przypadku broni z lunetą) lub dwie tury (bez lunety).