Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

"Ciemne" klasy

pn maja 25, 2009 2:26 pm

Bardzo podobają mi się „Ciemne” klasy z serii Complete, takie jak Hexblade czy war lock. Na dodatek bardzo ładnie wpasowują się do świata jakim jest midnight. Czy i jakich (po za oczywistymi, jak zamienienie komórek na czary na punkty mocy) potrzebowałyby zmian, by je wykorzystać w tym settingu?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn maja 25, 2009 3:49 pm

Warlock nie używa slotów, więc żadna konwersja nie jest potrzebna.
Hexblade ma tyle samo czarów co ranger, więc użyj tropiciela jako bazy.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

pn maja 25, 2009 4:50 pm

Suldarr’esalar (Nie obrazisz się, jak następnym razem skrócę ci Nicka do Sul?) , problem w tym, że w midnight nie ma tropiciela, a trochę inna klasa
Z warlockiem głównym problemem jest to, że może okazać się przegięty…
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn maja 25, 2009 7:10 pm

Niestety nie mam i nie znam tego settingu. Mógłbyś przybliżyć te punkty mocy? To tak jak psionika? Jeśli tak, to daj mu progresje punków Divine Mind'a (a jeśli nie posiadasz Complete Psionic, to looknij do niewidzialnej Drogi do klasy Duch Wojny).
slann pisze:
Z warlockiem głównym problemem jest to, że może okazać się przegięty…

Jeśli czarodzieje są tak samo mocni jak w normalnych dedekach, to Warlock nie będzie przegięty. Ma mały potencjał jeśli chodzi o obrażenia na rundę, więc generalnie nie powinno być z nim problemów.
slann pisze:
(Nie obrazisz się, jak następnym razem skrócę ci Nicka do Sul?)

Nie ma sprawy ;)
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Punkty mocy

wt maja 26, 2009 2:28 pm

By nie łamać praw autorskich, przesyłam ci na priva
Punkty mocy nie działają niestety jak w przypadku psioniki. Posiadasz ich tyle ile masz bonusu z atrybutu, + 1 na każdy poziom klasy czarującej. Rzucenie czaru kosztuje jeden punkt mocy x poziom czaru. Dodatkowo zaklęcia ze szkół większe przywołanie (wszystkie czary przywołania typu przywołanie potwora) i większe wywołanie (wszystkie czary wywołania zadające obrażenia) kosztują + 2 punkty więcej. Na dwudziestym poziomie nie będziesz miał raczej więcej niż 40 punktów mocy. Do tego dochodzą inne utrudnienia, typu konieczność użycia atutu by móc używa danej szkoły magii, zakaz używania czarów i parę innych
O ile Hexblade nie wymaga znaczących przeróbek, o tyle w przypadku warlocka pojawiają się pewne problemy. Przede wszystkim fell flight + blast. Inna sprawa, że przeciętna postać w Midnight ma epp 3 lub cztery względem tej ze zwykłego podręcznika
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt maja 26, 2009 3:13 pm

Spytam się mojego MG, może ma Midnight. Wiem też, że Thomas Percy (jeśli go ktoś pamięta z dnd.pl) grał w Midnight, może oni mają jakieś rozwiązania w dołączaniu tych klas.

Popytam i odpiszę.

A te punkty się jakoś regenerują?

slann pisze:
Inna sprawa, że przeciętna postać w Midnight ma epp 3 lub cztery względem tej ze zwykłego podręcznika

Epp3,4 mniej? Więcej? Stałe?
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

śr maja 27, 2009 2:33 pm

Aj, poprzednią notkę miałem wysłać na priva
Punkty mocy regenerują się całkowicie po odpoczynku
Hm. Epp szacuję na oko. W podręczniku jest napisane, że gdyby ktoś chciał wykorzystać zaprezentowane w nim rasy w innym settingu, winien im dać epp +1. Do tego dochodzą ścieżki przeznaczenia, które w innym settingu były by warte +2 lub +3, zależy od użyteczności
Do klas które mnie interesują, dodałbym Spirit Shaman, Spellthieff, Beguiler.
A tak w ogóle, to dziękuję za zainteresowanie tematem, naprawdę bardzo mocno
 
Awatar użytkownika
Dark Sage
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: pn sty 30, 2006 7:25 pm

śr maja 27, 2009 7:39 pm

Suldarr'essalar pisze:
Jeśli czarodzieje są tak samo mocni jak w normalnych dedekach, to Warlock nie będzie przegięty. Ma mały potencjał jeśli chodzi o obrażenia na rundę, więc generalnie nie powinno być z nim problemów.


W midnight czarodzieje są o wiele słabsi niż w normalnych dedekach. praktycznie są całkowicie pozbawieni ich mocy.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

czw maja 28, 2009 1:23 pm

Aż tak źle to nie jest. Magowie mogą rzucać po prostu mniej zaklęć, ale są one tak samo silne. Prawdę mówiąc, dziwi tylko brak permanentności, opłacanej za pomocą trwałej utraty PM. Większym zagrożeniem są atiriaxy.
Warlock mógłby przejść, gdybyśmy zrezygnowali ze ścieżki przeznaczenia, to chyba by przeszedł. Po prostu można to wytłumaczyć w ten sposób, że wiążąc się z uwięzionym, tracili kontakt z esencją Aryth. Z tym, że sprawiłbym, żeby inkantacje były niewykrywalne przez Chowańce legatów.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw maja 28, 2009 1:39 pm

slann pisze:
Aż tak źle to nie jest.

Casus warlocka jest taki, że od ~5 poziomu czarodziej i tak ma wystarczająco czarów na cały dzień, więc można stworzyć klasę mającą moce at will, bez zachwiania równowagą. W chwili, w której czarodzieje nie posiadają takiej rezerwy magii, warlock może istotnie wpłynąć na równowagę.
Trzeba by przetestować. Możesz spróbować zrobić coś w rodzaju mechaniki Shadowcastera. Czyli, dać pomniejsze inwokacje x razy dziennie i wraz z awansem, one stawałyby się 'at will', zaś kolejne byłyby x razy dziennie.

Odnośnie HexBlade'a, to moja propozycja to jest liczba punktów many = 1/2 (poziom - 4) + modyfikator z cechy.
-4 bo hexblade przez pierwsze 4 poziomy nie dostaje czarów.
Oczywiście to tylko moja sugestia.
Ewentualnie, daj mu po jednym czarze z każdego poziomu. Komórkę zyskuje w chwili uzyskania dostępu do czaru.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

pt maja 29, 2009 12:28 pm

Bardzo dziękuję za pomoc w przypadku Hexblade’a
Co do warlocka, to ja osobiście dałbym obrażenie w pż/atrybuty. To bardzo fajnie wpasowuje się w moją wizję magii krwi

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości