Ale fajny temat!
1. DnD to świetna gra z dobrze zrobioną mechaniką.
2. Nie ma czegoś takiego, jak "słuszny" sposób grania. Jest tylko taki, który określonej grupie ludzi sprawia frajdę lub nie.
3. Każde RPG służy do zabawy. Z kolei to, JAK (powergaming czy ogrywanie) ktoś rozumie zabawę, to jego sprawa i "nawracanie" go na "słuszną" drogę jest niepoważne.
4. Mechaniką lepszą od tej w Neuroshimie potrafiłby napisać upośledzony karaluch po lobotomii.
5. Mechanika to nie sposób prowadzenia, a zwalanie problemów z odgrywaniem na mechanikę jest co najmniej śmieszne.
6. Jak chcesz realizmu, to nie graj w RPG.
7. Kłócenie się na sesji z MG jest idiotyczne tak samo, jak przekonanie, że jego rolą jest złośliwe działanie na przekór Graczom.
8. Klimat Młotka nie jest lepszy ani gorszy od klimatu DnD, bo to kwestia gustu i chęci na określony rodzaj rozrywki w danym momencie.