"Siedzicie w karczmie popijając kolejny to już kufel złocistego trunku. Wtem, niespodziewanie, podchodzi do was tajemnicza zakapturzona postać oferując zlecenie..."
Chciałbym w tym temacie powymieniać się pomysłami na rozpoczęcie przygód. I to nie wyłącznie rozpoczęciem przygody dla starej ekipy wyjadaczy, ale też również początku dla nowo powstałej drużyny.
Wiadomo, najbardziej sztampowymi, oklepanymi sposobami na rozpoczęcie sesji jest przytoczony powyżej opis, kiedy to gracze siedzą w karczmie, w której to natykają się na tajemniczą postać ze zleceniem dla nich.
Innym takim początkiem z reguły jest rozpoczęcie przygody na trakcie, na którym spotykają się bohaterowie graczy podążający do najbliższego miasta, w której odwiedzają karczmę i natrafiają tam na tajemniczą postać ze zleceniem dla nich.
A jak można zacząć przygodę w bardziej oryginalny sposób?
Moje pomysły są następujące:
- gracze mogą zostać wrzuceni od razu w wir wydarzeń (o czym toczy się dyskusja w innym wątku), np jakiś pojedynek;
- rozpoczęcie przygody np od w/w motywu bądź też obudzenia się w jakimś tajemniczym miejscu, a następnie przeprowadzenie retrospekcji jak to się stało, że właśnie tak potoczyły się wydarzenia;
- przebudzenie bohaterów, którzy mają amnezję i mimo, że pamiętają kim są, to jednak nie pamiętają ostatnich wydarzeń, skąd wzięli się w tym miejscu, a przygodą może być dociekanie prawdy. Można też pójść o krok dalej i zaserwować graczom kompletną amnezję łącznie z tym, że nie pamiętają kim są i odkrywają to dopiero w trakcie przygód;
- wspólny przyjaciel, który z jakiegoś ważnego powodu prosi o przybycie bohaterów do niego. Równie dobrze może to być jakaś rekrutacja, w której wzięli bohaterowie graczy udział i to właśnie oni zostali wyłonieni spośród kandydatów.
- rozpoczęcie również już od któregoś momentu na linii fabuły, wyjaśniając wcześniej, że zostali wynajęci do wykonania pewnego zlecenia i od kilku dni są już w drodze aby je wykonać. Albo też zupełnie na odwrót, zlecenie zostało już wykonane i wracają po odbiór nagrody;
- można również bohaterów wprowadzać kolejno. Jeden/dwójka z nich dostaje zlecenie od przełożonego na wykonanie jakiegoś zadania, jednak z konieczności potrzeby specjalistów w danych dziedzinach wynajmują bohaterów pozostałych graczy.
A jakie Wy macie pomysły i patenty na rozpoczynanie przygód i przy okazji połączenie bohaterów graczy aby nie było nudno i sztampowo?
Nie ukrywam, że planuję znów stanąć po drugiej stronie barykady po wieloletniej przerwie i poprowadzić większą kampanię i szukam natchnienia, jakiegoś fajnego patentu aby zacząć ją w jakiś oryginalny pomysł. Może w jego kierunku popchnie mnie wspólne wymienienie pomysłów i poglądów na ten temat, a i przy okazji pomoże innym, którzy również mają podobny problem, albo też po prostu chcą tym razem zacząć w jakiś inny sposób
P.S.
Mam wrażenie, że podobny temat już kiedyś był ale próbując go znaleźć odniosłem wrażenie, że zaginął gdzieś w odmętach polterowej otchłani. Albo też po prostu mój skill szukania informacji jest zbyt niski