Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

'Ocean's Eleven'? - czyli scenariusz 'fantasy heist movie'

pt paź 24, 2008 7:38 pm

Jako wielki fan serii 'Ocean's...' (a najbardziej 'Ocean's Thirteen') i MG zastanawiałem się czy dałoby się przeszczepić podobny pomysł na grunt fantasy. Motyw byłby podobny - zemsta na jakimś bogatym wrogu poprzez kradzież ogromnej i mocno strzeżonej kasy przez naszych BG (u mnie jest ich trzech) współpracujących z grupką wykwalifikowanych włamywaczy BN (np. taki drugi Yen, drowi akrobata mówiący wyłącznie podwspólnym czy coś podobnego).

Odpowiednim miejscem takich zmagań byłoby zapewne Waterdeep. Teraz tylko myślę, jak by to wyglądało: zdobywanie informacji, zabezpieczenia i ich omijanie, ogólny rozmach itp.?

Pomysł takiego 'fantasy heist movie' wydaje mi się bardzo nośny, jestem ciekaw, jakie pomysły ma brać forumowa. : )
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

pt paź 24, 2008 11:43 pm

Myślę, że powinna, to być kampania dla niskich poziomów. Albo do bardzo wysokich. Już nadciągam z wyjaśnieniem.
Niski dlatego, że: Jeśli postacie miałyby wysoki poziom, czarodziej mógłby się teleportować do skarbca, stworzyć półplan i wrzucić tam złoto :) Postacie na niskich poziomach musiałby by się bawić z linami itp. Zabawić się w ninja (też polecam zasięgnąć po metody ninja, bardzo ciekawe nawiasem :P mówiąc).
Bardzo wysokie poziomy dlatego, że: duży skarbiec (dajmy na to księcia) będzie silnie zabezpieczony magicznie. Szczególnie w Waterdeep. A bariery trzeba jakoś pokonać.

Zdobywanie informacji.
Pchanie się po gospodach w poszukiwaniu plotek. Głupkowate uśmiechanie do strażników, gospodyń itp. I pamiętajcie, że pieniądz otwiera każde drzwi, szczególnie ciężki mieszek lecący w stronę głowy ochroniarza.
I zdobywanie informacji powinno być główną częścią kampanii, no i przygotowanie do akcji. A sama akcja to chwila, godzina.

To takie moje pierwsze przemyślenia i życzę powodzenia, bo Ocean'sa też lubię. ;)
 
Eldenser

ndz paź 26, 2008 6:23 pm

Rzeczywiście, świetny pomysł na przygodę. Szczególnie ze względu na swoją niepospolitość, tj. to, że znacząco różni się to od zwykłego lochu ze względu na motywacje i pochodzenie. W takiej przygodzie wartałoby wstawić motyw intrygi politycznej.
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

pn paź 27, 2008 4:04 pm

To może zamiast rzucać ogólnikami jakieś konkrety? Np. schemat:

-problem (wstęp)
-źródła (początek rozwinięcia)
-metody (j/w)
-osoby do pogadania/przekupienia/szantażu/czegokolwiek (j/w)
-itp. (j/w) (koniec rozwinięcia)
-rozwiązanie i efekt (zakończenie)

To oczywiście schemat bardzo uproszczony. Jedno rozwiązanie rodzi kolejne problemy, a samemu problemowi przydałoby się (wręcz wskazane) tło i solidny opis...

Przykład:

Problem: Zdobycie planów kasyna

Cel 1: dotarcie do np. biura architekta, który projektował kasyno i skopiowanie planów

Info o postaci (architekt kasyna):
blablabla, imię nazwisko, wiek, płeć itp.
zainteresowania
od kogo można się czegoś dowiedzieć
gdzie przebywa i o których godzinach (karczma, wieczór, uwaga: ma słabą głowę)
skąd wziąć to, co nas interesuje: klucz (bo np. w drzwiach i oknach są magiczne zamki)

To taki sklecony na szybko schemat, który mniej więcej oddaje, co mam na myśli. ; )
 
Awatar użytkownika
Froger
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 560
Rejestracja: wt lut 05, 2008 4:52 pm

wt paź 28, 2008 8:39 pm

Shan, jak chcesz prowadzić monolog, to odpal Worda, a jak nie, to uszanuj, że odpisano cokolwiek.

No i napisanie przygody jak mniemam należy do Ciebie?

Miłe poproszenie o skopiowanie planów? Raczej ich wykradzenie, no i masz side quest.
Może nawet architekt jest w innym mieście niż, noo... chyba nie kasyno? Gracze włamią się do jego domu, a tu pech, zamiast planu pitbull :) To trzeba włamać się do biura architekta, czy do gildii. Tu można zaczerpnąć z gry Thief, albo czegoś innego np.: "shot, blood, kabum". Można po prostu wejść do miasta, oznajmić, że nic ich nie może zatrzymać i na mocy prawa miecza mają zamiar wkroczyć do gildii ;)
 
Awatar użytkownika
Shanhaevel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 9:57 pm

wt paź 28, 2008 10:27 pm

To co wcześniej napisałem to akurat nie był zarzut wobec was, tylko sugestia. Taka pogmatwana sugestia. =] Masz rację, to jednak ja powinienem napisać przygodę. My bad.

Miłe poproszenie o skopiowanie planów? Raczej ich wykradzenie, no i masz side quest.


Kradzież planów ważnego budynku z zasady wzbudza poważne podejrzenia ofiary (wzmożenie czujności właścicieli kasyna itp.). Włamanie się do biura architekta i skopiowanie planów zamiast kradzieży nie pozostawia śladów. : )

I, tak, taka przygoda składałaby się z kilkunastu subquestów, kolejnych kroków umożliwiających skok.

albo czegoś innego np.: "shot, blood, kabum". Można po prostu wejść do miasta, oznajmić, że nic ich nie może zatrzymać i na mocy prawa miecza mają zamiar wkroczyć do gildii


No i właśnie o to chodzi, by różnymi sposobami odwieść BG od takiego planu i skierować ich w bardziej łotrowate metody.
 
Awatar użytkownika
haren
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 01, 2006 4:22 pm

czw sty 29, 2009 11:42 pm

ja sądzę że możnaby wręcz zacząć coś takiego z 1poziomowcami, którzy podczas zdobywania informacji i potyczek przy ich okazji awansowaliby na jakieś konkretne poziomy... Tylko nie wolno przesadzać bo gracze uznają że za długo ciągniesz :D
 
Bartoleon
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 7:38 pm

ndz cze 21, 2009 7:52 pm

Jeden z członków drużyny mógłby się zatrudnić jako ochroniarz w tym "kasynie" aby ułatwić wejście pozostałym lub poprostu "Zapomnieć zamknąć drzwi". :)
 
Awatar użytkownika
Kumo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 471
Rejestracja: pn maja 05, 2008 3:34 pm

ndz cze 21, 2009 9:34 pm

Jeśli nie oglądałeś serialu anime "Ghost in the shell: Stand Alone Complex - 2nd Gig" (t.j. drugi sezon serialu na motywach oryginalnego GitS-a), to odcinek pt. "CashEye" dość mocno nawiązuje do "Ocean's Eleven". Może wydaje się dziwne, że wrzucam tu informację odnośnie serialu s-f, ale ogólny zarys fabuły można zastosować chyba w każdym systemie.

SPOJLER
Bogaty biznesmen z powiązaniami politycznymi otrzymuje od bezczelnego złodzieja informację, że niedługo padnie ofiarą kradzieży. Ściąga więc fachowców (w filmie specjalny oddział policji, w grze bohaterów) aby chronili jego skarbiec podczas dużego przyjęcia. W filmie w końcu sam wprowadził ich do skarbca... w którym znajdowały się dowody na powiązania z poważnymi przestępstwami.
W takim scenariuszu gracze mogą pracować dla władz; muszą też postarać się, aby to właśnie ich wynajęto do "ochrony".

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości